Bir ultrawide monitör kullanıcısı olarak ekran kartımı değiştirmeyi düşünüyorum fakat aklıma takılan bir şey var. Reddit veya birçok teknoloji forumlarında 8 GB VRAM değil ultrawide, 2K için bile çöp deniliyor. Bazı yeni nesil (Hogwarts Legacy, Alan Wake 2, Dead Space vs.) Ve gelecekte çıkacak oyunlara artık 8 GB yetmeyecek bu kesin zaten ona bir itirazım yok. Geçtiğimiz aylarda en son Red Dead Redemption 2, High on Life, Stray, Resident Evil 3 Remake, Shadow of the Tomb Raider oynadım bu oyunlarda da Ultra ayarlarda hiçbir sorun yaşamadım. Evet bu oyunlar yeni değil fakat insanlar öyle bir anlatıyor ki sanırsınız 8 GB VRAM oyun dünyasının %99'unu kaldırmıyor.
Merak ettiğim asıl şey geçenlerde Shadow of the Tomb Raider oynayıp bitirdim yalnız o oyunun izlediğim benchmarklarında en az 10.5 GB VRAM kullandığını gördüm. Buna rağmen yükledim ve Ultra ayarlarda Ray Tracing açık, DLSS kalite modunda bazı yerlerde 65'e düşmesine rağmen ortalama 100-110 FPS ile oyunu akıcı bir şekilde bitirdim. VRAM kullanımı 7.7 GB - 7.0 arasında geziyordu. Benim bildiğim eğer VRAM limiti aşılırsa oyunda ciddi FPS düşüşleri olur ve normal RAM'den kullanır. Anlamadığım şey Shadow of the Tomb Raider'ı nasıl akıcı bir şekilde oynadım. Oyunun görsel kalitesi mi düştü daha az VRAM kullandığı için? Aynı olay Resident Evil 4 Remake'de de var. Aynı ayarları Cyberpunk 2077'de denedim fakat FPS 28-30 arası aldım yani VRAM'in yetmediği zaten Afterburner'dan zaten belliydi. Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 vs. gibi oyunlarda 8 GB VRAM yetmediği için ciddi FPS düşüşleri olurken, Shadow of the Tomb Raider veya Resident Evil 4 Remake gibi oyunlarda neden kasılmalar olmuyor?
Merak ettiğim asıl şey geçenlerde Shadow of the Tomb Raider oynayıp bitirdim yalnız o oyunun izlediğim benchmarklarında en az 10.5 GB VRAM kullandığını gördüm. Buna rağmen yükledim ve Ultra ayarlarda Ray Tracing açık, DLSS kalite modunda bazı yerlerde 65'e düşmesine rağmen ortalama 100-110 FPS ile oyunu akıcı bir şekilde bitirdim. VRAM kullanımı 7.7 GB - 7.0 arasında geziyordu. Benim bildiğim eğer VRAM limiti aşılırsa oyunda ciddi FPS düşüşleri olur ve normal RAM'den kullanır. Anlamadığım şey Shadow of the Tomb Raider'ı nasıl akıcı bir şekilde oynadım. Oyunun görsel kalitesi mi düştü daha az VRAM kullandığı için? Aynı olay Resident Evil 4 Remake'de de var. Aynı ayarları Cyberpunk 2077'de denedim fakat FPS 28-30 arası aldım yani VRAM'in yetmediği zaten Afterburner'dan zaten belliydi. Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 vs. gibi oyunlarda 8 GB VRAM yetmediği için ciddi FPS düşüşleri olurken, Shadow of the Tomb Raider veya Resident Evil 4 Remake gibi oyunlarda neden kasılmalar olmuyor?