Çözüldü Yaptığım uygulamayı başka bilgisayarda açmaya çalışınca 0x000007b hatası veriyor

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

toomanynights

Kilopat
Katılım
13 Mart 2016
Mesajlar
3.901
Makaleler
5
Çözümler
17
Programı Visual Studio ile yazdım. Exe dosyasını açmaya çalışınca program bu hatayı veriyor. Kendi bilgisayarımdan bu hatayı nasıl düzeltebilirim?
 
Çözüm
Galiba kısayolu oydu ama yine de siz ekranın nispeten orta üst kısmında debug yazan yanında çalıştırma butonu olan şeyi release yapın. Bir de öyle deneyin.
x64'ün yanındaki kısım. Hatta x64 de seçin, bir ihtimal emülatör ile alakalı olabilir.

1685048524615.png
Galiba kısayolu oydu ama yine de siz ekranın nispeten orta üst kısmında debug yazan yanında çalıştırma butonu olan şeyi release yapın. Bir de öyle deneyin.
x64'ün yanındaki kısım. Hatta x64 de seçin, bir ihtimal emülatör ile alakalı olabilir.

Eki Görüntüle 1793533
Hocam Release yapınca koddaki OpenGL ile ilgili her şeyde hata veriyor. Freeglut kütüphanelerini tanımıyor, hepsi için undefined diyor.
Tamam tamam o benim hatammış bir yeri atlamışım.

x64'de idi zaten, öyle bıraktım.

Vay be. Release modunda çalıştı, şimdi başka bir bilgisayarda deneyeceğim.
 
Son düzenleme:
Muhtemelen kütüphane bağlamayı güzel yapmak falan gerekiyor. Debug için ayrıdır. Piyasadaki OpenGL ürünlerinin debug modda olmasına imkan yok.
Bende Visual Studio yok. Olsa da hatırlamıyorum, kenarda ayar listem vardı, oradan bakıp dururdum.
Evet hocam Additional Directories'den GL kütüphanesini tekrar bağlamak gerekiyormuş. Debug modunda bağlıydı, Release'e geçince tekrar bağlamak gerekiyormuş. Şuradaki en üstteki bölüm.
1685049433830.png


Tam çözüm; Release moduna geçip kütüphaneyi tekrar bağlamak ve Windows Debugger ile tekrar çalıştırmak çözecek. Debug etmeden çalıştırma yani Ctrl F5 de işe yarıyor sanırım.
Hepinize teşekkür ederim. Şu an sanal makinede de çalışıyor başka bilgisayarda da.
 
Aslında tekrar bağlamaya gerek yok. İlk bağlarken güzel bağlamak gerekiyor.
Gerçekten debug yapmıyorsanız debug modu kullanmanın pek bir anlamı yok. Biraz kod yazıp nasıl çalıştığına bakmak için bile release modunu kullanın. Özellikle OpenGL tarzı büyük şeyler kullanan projelerde.
 
Aslında tekrar bağlamaya gerek yok. İlk bağlarken güzel bağlamak gerekiyor.
Gerçekten debug yapmıyorsanız debug modu kullanmanın pek bir anlamı yok. Biraz kod yazıp nasıl çalıştığına bakmak için bile release modunu kullanın. Özellikle OpenGL tarzı büyük şeyler kullanan projelerde.
Bir dahakine öyle yapacağım hocam. OpenGL ilk defa kullanıyorum, 3D şekilleri oluşturup çalıştırıyorum ve nasıl olmuş diye bakıyorum. Deneme yanılma yapar gibi sürekli çalıştırıp baktım ne olmuş diye.
 

Geri
Yukarı