Rehber Yeni başlayanlar için The Witcher 3: Wild Hunt

Selamlar. Sosyal'de birkaç tane yeni Witcher gördüm ve yeni başlayanlar için The Witcher 3: Wild Hunt rehberi hazırlamak istedim. Bilmeniz gereken her şeyi bu rehberde maddeler halinde bulabilirsiniz. Ben Gamepad ile oynadığım için gamepade göre anlatacağım. Klavye ve fare ile akıcı oynandığını düşünmüyorum. Ayrıca gecenin köründe yaptığım için assetler biraz uyduruk ve özensiz olabilir, affınıza sığınıyorum. Bunlar temel bilgiler olduğu için DLC'lerle gelen özelliklerden bahsetmedim. Aşağıya yazarsanız bilgilendirebilirim. İyi okumalar.

Çatışma

Oyunun temel mekaniği olan çatışma ile başlayalım. Oyunda 2 adet kılıcımız ve 5 adet işaretimiz, bombalarımız ve arbaletimiz var. İşaretlere ayrı bir maddede değineceğiz. Kılıçlarımız dediğim gibi ikiye ayrılıyor. Çelik kılıç ve gümüş kılıç. Çelik kılıç, insanlar, insan olmayanlar (elfler, cüceler ve buçukluklar) ve hayvanlar için kullanılır. Rakibin üstünde enemyhud red.png çubuklarını görürseniz çelik kılıç kullanmalısınız. Çoğu kılıcın kendine özel istatistikleri vardır. Bazı çelik kılıçlar insan ve insan olmayanlar için zırh delme sağlar. Gümüş kılıç ise canavarlar içindir. Rakibin üstünde 2.pngçubuklarını görüyorsanız gümüş kılıç kullanmalısınız. Bazı gümüş kılıçlar canavarlara karşı savaşmada ekstra istatistik ve bonuslar verir. Mesela bir gümüş kılıç %15 Aard şiddeti bonusu veriyorken, başka bir gümüş kılıç %15 Quen bonusu verebilir. Bunlar bir arada da olabilir. Kılıçları savurmak istediğiniz yöne sol D-Pad'i yönlendirerek kılıcınızı savuracağınız yönü seçebilirsiniz.
2458px-PlayStationSquare.svg.png
tuşu ile hızlı vururken,
1200px-PlayStationTriangle.svg.png
tuşu ile güçlü ama biraz daha yavaş vurursunuz. Elinizde kılıç varsa ve çatışmadayken zıplayamazsınız. Zıplamak için biraz uzaklaşmanız gerekir. Kılıç ile savaşırken
2458px-PlayStationCircle.svg.png
ile kısa kaçınırsınız.
2458px-PlayStationCross.svg.png
tuşu ile yuvarlanarak uzun kaçınırsınız. Yuvarlanırken veya kısa kaçınırken işaret kullanamazsınız ve doğru zamanda kaçınmaz veya yanlış kaçınırsanız ve düşman size vurursa hasar alırsınız. Saldırılarınızın animasyonu bittiğinde işaret kullanabilir veya bomba atabilirsiniz. Ayrıca toksisiteniz olmadığı sürece çatışmadayken istediğiniz zaman iksir içebilirsiniz, kılıç animasyonunuzda ve kaçınırken bile. Eğer arkanızdan hasar yerseniz daha fazla hasar alırsınız. Bu rakip için de geçerli. Her zaman rakibin arkasından vurmaya çalışın. Ancak bazı durumlarda bundan kaçının. Örneğin bir trole arkasından vurursanız hasar almaz ve kılıcınız yıpranır. Karşı atak yapmak için ise rakip size vururken L2'ye basılı tutmalısınız. Her insan ve insan olmayana karşı, karşı atak yapabilirsiniz ama her canavar veya hayvana karşı yapamazsınız.

elden-ring-border-leaf.png

İşaretler

Geleli işaretlere. 5 adet işarete sahibiz. Bunlar Aard, Quen, Igni, Yrden ve Axii. Her birinin farklı işlevi ve kullanım alanı var. Karakter ekranında verdiğiniz yeteneklere göre işaretler güçlenir. İşaretler R2'ye basılı tutularak
2458px-PlayStationCross.svg.png
,
2458px-PlayStationCircle.svg.png
, L2,
1200px-PlayStationTriangle.svg.png
,
2458px-PlayStationSquare.svg.png
tuşları ile kullanılır.
Aard, telekinetik bir şok patlamasıdır. Rakibi geri savurur ve kısa süreliğine sersemletir. latest.png sembolü ile gösterilir. Aard; zayıf kapıları açmak, ateş söndürmek, rakibi kendinizden uzaklaştırmak, kırılabilen duvar ve yapıları kırmaya yarar. R2+
2458px-PlayStationCross.svg.png
ile kullanılır.
Quen, kalkan sağlar. Rakibin vuruşuna göre ve sizin Quen şiddetinize göre kalkanın kırılması zorlaşır. Örneğin bir Gargoyl'ün tek vuruşu Quen'i parçalar. Ama bir Nekker, tek vuruşta parçalayamaz. quen.png sembolü ile gösterilir. Quen; eğer zamanla hasar alıyorsanız (zehirlenmek, yanmak gibi) kullanıldığında bu etkileri siler. Quen'in bir etki süresi var. Yani kırılana kadar üstünüzde kalmıyor. R2+
2458px-PlayStationCircle.svg.png
ile kullanılır.
Igni, rakibe ateş hasarı vermenizi ve olasılığa bağlı olarak yakmanızı sağlar. igni.png sembolü ile gösterilir. Igni, insan ve insan olmayanlara karşı çok etkilidir. Ayrıca Igni, nekrofagilerinen büyük korkulu rüyası diyebilirim. Igni, nekrofagilere karşı büyük hasar uygular. R2+L2 ile kullanılır.
Yrden, rakibi etki alanının içinde yavaşlatmayı sağlar ve hayaletlere hasar verebilmeyi sağlar. yrden.png sembolü ile gösterilir. R2+
1200px-PlayStationTriangle.svg.png
ile kullanılır.
Axii, rakibi hipnoz etmeyi sağlar. axii.png sembolü ile gösterilir. Axii fazlasıyla işlevseldir. Çatışmada rakibi sersemletir, Roach korktuğunda Roach'u sakinleştirmenizi sağlar, diyaloglarda eğer yetenek ağacından puan verdiyseniz ekstra seçenekler açar. R2+
2458px-PlayStationSquare.svg.png
ile kullanılır. Eğer Roach'u sürüyorsanız R2'ye basmanız yeterlidir.

elden-ring-border-leaf.png

Simya

İksirler, bombalar, yağlar ve özler. Çatışmada bize aşırı yardımcı olacak araçlardır bunlar. Her bir simya aracını üretmek için malzeme toplamamız gerekir. Malzemeleri doğadan bulabilir veya otacılardan satın alabilirsiniz. Her simya malzemesi yükseltilebilir. Yükseldikçe etkileri gelişir. Tüm simya ürünlerini tek seferlik üretirsiniz. Tekrar üretmenize gerek kalmaz ve meditasyon ile elinizde malzeme var ise kendisi üretir. Toksisite etkilerinden kurtulmak ve etkileri silmek için meditasyon yapabilir veya Beyaz Bal iksiri içebilirsiniz. İksirleri üretmek için temel malzeme olan Alkohest, Ak Martı veya Cüce ispirtosuna ihtiyacımız var. Ayrıca iksirlerin nasıl yapıldığını bilmek için diyagramlara ihtiyacımız var. Diyagramları otacılardan satın alabilir veya sandıkların vesaire içinde bulabilirsiniz. Her iksirin farklı etkisi vardır ve içilen her iksir toksisite uygular. Belirli bir toksisiteye ulaştığınızda canınız azalır. Bombalar ise hızlı kullanım eşyasıdır. Bombaları üretmek için yine diyagrama ve malzemelere ihtiyacınız olacak. Yine bu malzemeleri otacılardan alabilir veya bulabilirsiniz. Bombaları kullanmak için R1 tuşuna basmalısınız. R1 tuşuna basılı tutmak, nişan almanızı sağlar. Bombalar ile rakibe çeşitli etkiler uygulayabilir, işaretlerinizle kombine edebilir, diğer bombalarla kombine edebilir, içtiğiniz iksirlerle kombine edebilir veya Samum, Şarapnel veya Danseden Yıldız ile canavar yuvalarını yok edebilirsiniz. Yağlar, rakibe ekstra hasar vermemizi sağlar. Yine yağları için malzeme toplamalısınız. Ayrıca gerekli diyagrama ihtiyacınız olacak. Oyunda toplam 12 adet yağ var. Yağları doğru rakibe karşı kullanmak size büyük avantaj sağlar. Bir yağı yanlış rakibe karşı kullanmanın ise pozitif veya negatif etkisi olmaz. Yağlı bir kılıç ile her vurduğunuzda kılıcınızdaki yağ azalır. Yağlar sınırsızdır ve meditasyon ile üretilemez. Özler ise yüksek toksisite bedeline sahip güçlü ürünlerdir. Karakterinize özellik eklerler ve uzun süre etki ederler. Etki süresi boyunca özün verdiği toksisite düşmez. Yine özleri üretmek için diyagram ve eşsiz malzemelere ihtiyacınız vardır. Eşsiz malzemeden kastığım ise mutajenler. Kestiğiniz canavarlardan ara sıra çıkan mutajenler olmadan gerekli özü yapamazsınız.

elden-ring-border-leaf.png

Zanaat

Zanaat için bir demirciye veya zırhçıya ihtiyacınız var. Kendiniz oturduğunuz yerde kılıç veya zırh yapamazsınız. Demirci veya zırhçılara gittiğinizde alışveriş yapabilir, kılıç, zırh veya zanaat parçası üretebilir, ekipmanlarınızı onarabilir, ekipmanlarınız üstündeki glif ve efsunları kaldırabilir ve eşyalarınızı sökerek zanaat malzemesi elde edebilirsiniz. Tabii bunların hepsi parayla.

elden-ring-border-leaf.png

Karakter

Geralt'ı geliştirdiğimiz ve oynayış şeklimizi belirlediğimiz bölüm burası. Oynayışınıza katabileceğiniz 4 farklı yol var. Çatışma, İşaretler, Toksisite ve Genel. Yetenek ağacınıza puan vermek için seviye atlamanız veya kuvvet alanından güç çekmelisiniz. Kuvvet alanları haritada ppp.png ile gösterilir. Her seviye aldığınızda otomatik olarak bir puan kazanırsınız ve puanları oynayış şeklinize göre puanlandırırsınız ve yerleştirirsiniz. Eğer puan verdiğiniz yeteneği yerleştirmezseniz o yetenekten faydalanamazsınız. Çatışma ağacı bize kılıç kullanma yetenekleri verir ve her yetenek için adrenalin puanı kazanımı sağlar. İşaret ağacı işaretleri güçlendirmemizi sağlar ve çatışma içinde dayanıklılık artışı sağlar. Toksisite ağacı simya ağacından ekstra faydalanmamızı sağlar ve simyaya ek özellikler getirir ve iksir etki sürelerinin artmasını sağlar. Genel bölümde ise karakterinize bu üç ağaca bağlı özellikler katar. Toksisite arttırmak, canı arttırmak, saldırı hızınızı arttırmak, envanter ağırlığını arttırmak gibi.

elden-ring-border-leaf.png

Arayüz

Bu kısımda ekranda gördüğünüz şeyler nedir onu anlatacağım.

Bu gördüğünüz bizim HUD'umuz. Buradaki her şeyi açıklayacağım.
hud.png
Bu gördüğünüz bar bizim canımız. Hasar aldığımızda azalıyor, iyileştiğimizde artıyor ve bittiğinde ise ölüyoruz.
can.png
Bu gördüğünüz bizim toksisite barımız. Dolu olduğunda yavaş yavaş canımız azalıyor. Açık yeşil olan geçici toksisitemiz. Koyu yeşil olan ise mevcut toksisitemiz. Geçici adı üstünde geçiyor ama iksir etkileri devam ediyor. Kalıcı toksisite ise sadece özler ile alınabiliyor.
tox2.png
Bu gördüğünüz Dayanıklılık barımız. Dayanıklılık barımız boş ise işaret kullanamayız ve koşamayız. Çatışma içi dayanıklılık ile dolum süresi artar.
stam.png
Burada ise Adrenalin Puanlarımız var. Adrenalin Puanlarımız arttıkça verdiğimiz hasar artar. Kılıçla hasar verdikçe Adrenalin Puanı kazanırsınız. Hasar aldığınızda ise kaybedersiniz.

ad0.pngad1.pngad2.pngad3.png

elden-ring-border-leaf.png

Yaratık Külliyatı

Witcher'da fazlasıyla düşman var ve hepsinin de bir zayıflığı var. İşte yaratık külliyatı bu bilgilere ulaşmanızı sağlar. Külliyata yeni bir girdi eklemek için o canavar ile ilgili kitap okuyabilir veya bizzat gidip kapışabilirsiniz. Bunları yaptıktan sonra külliyatta canavarın zayıf yönlerini görebileceksiniz.

elden-ring-border-leaf.png

Seviye atlamak

Seviye atlamak sizin istatistiklerinizi arttırdığı gibi bir adette yetenek puanı verir. Yukarıda dediğim gibi yetenek puanlarını karakter bölümünde kullanabilirsiniz. Seviye atlamak için ipucu olarak ?'lerini yapmanızı ve bol bol kontrat tamamlamanızı öneririm. Ayrıca kestiğiniz her canavardan XP kazanırsınız ve sahip olduğunuz ekipman veriyorsa bonus tecrübe de kazanabilirsiniz.

elden-ring-border-leaf.png

Ek Bilgiler

  • Roach ile çatışmaya girdiğinizde eğer at gözlüğünüz iyi değilse Roach sizi sırtından atacaktır.
  • Roach ile çatışmada birine vurmak üzereyken
    2458px-PlayStationSquare.svg.png
    tuşuna basılı tutarsanız zaman yavaşlayacaktır.
  • Envanter ağırlığınız Roach'a taktığınız heybeye göre artacaktır.
  • Suyun altında sadece arbalet kullanabilirsiniz.
  • Roach ile giderken
    2458px-PlayStationCross.svg.png
    tuşuna bir kez basıp sonra basılı tutarsanız dayanıklılığı tükenmeden otomatik gidecektir ama D-Pad'i bırakmalısınız.
  • Meditasyon yapmak oyunu Sadece Hikaye modunda oynuyorsanız sizi iyileştirir.
  • Muhafızlara karşı öldüğünüzde para kaybedersiniz ve kendinizi bayılmış halde bulursunuz.
  • Etrafta muhafızlar varken çalmayın.
Dostlarım umarım rehberin yardımı olur. Okuduğunuz için teşekkürler. İyi oyunlar!
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Yeni başlayanlar için temel açısından güzel elinize sağlık.
Rica ederim.

Hocam Triss her ne kadar kurnaz olsa da kimse kurnazlıkta Vilgefortz'u geçemez, bende kitaplardaki olayları göz önünde bulundurarak Yennefer'in Geralt için daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Hocam lütfen bu konuyu kirletmeyelim. Burada Triss mi Yen'mi kavgası veya hikaye ile ilgili detaylar istemiyorum konunun temizliği açısından. Lütfen yanlış anlamayın. Teşekkürler.
 
Hocam Triss her ne kadar kurnaz olsa da kimse kurnazlıkta Vilgefortz'u geçemez, bende kitaplardaki olayları göz önünde bulundurarak Yennefer'in Geralt için daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Evet Vilgefortz çok başka kurnaz ve tam bir tehlike. Yennefer ise yalnızca Geralt için uygun olmak bir yana evrenin en harika olanı. Yani yalnızca Geralt için iyi bir tercih değil, herkes için harikadır. Burada Geralt Yennefer'i tercih etmemeli, Yennefer, Geralt'ı tercih etmeli ya da etmemeli.

Bu arada inceleme gerçekten güzel.
 
Evet Vilgefortz çok başka kurnaz ve tam bir tehlike. Yennefer ise yalnızca Geralt için uygun olmak bir yana evrenin en harika olanı. Yani yalnızca Geralt için iyi bir tercih değil, herkes için harikadır. Burada Geralt Yennefer'i tercih etmemeli, Yennefer, Geralt'ı tercih etmeli ya da etmemeli.
Hocam lütfen dedim ama LÜTFEN! Konuyu hikaye detaylarıyla kirtetmeyin.
 
Hocam ayıp ama ya birkaç ay önce bitirip salmıştım oyunu şimdi yine canım çekti. Daha RDR2 bitecek.

Evet vilgefortz çok başka kurnaz ve tam bir tehlike. Yennefer ise yalnızca Geralt için uygun olmak bir yana evrenin en harika olanı. Yani yalnızca Geralt için iyi bir tercih değil, herkes için harikadır. Burada Geralt Yennefer'i tercih etmemeli, Yennefer, Geralt'ı tercih etmeli ya da etmemeli.

Bu arada inceleme gerçekten güzel.

Hocam kızıllara karşı bir zaafım var ama kitaplardan sonra Yennefer. Ha pişman mıyım Triss'i seçtiğim için hayır.
 
Hocam ayıp ama ya birkaç ay önce bitirip salmıştım oyunu şimdi yine canım çekti. Daha RDR2 bitecek.
RDR2'de güzel oyun hocam valla. Witcher kadar iyi bilsem ona da rehber hazırlamayı çok isterim ama o kadar detayı aklımda zor tutarım.
 
Maalesef paylaşımınız Witcher ile ilgili ve orada bulunan son madde gereği burada konuştuklarımız gayet normal. Ünlemli ve gereksiz çıkışlar hoş değil. İncelemenizde bulunan bir madde ile ilgili konuşuyoruz. Sakin kalın.
Ben açıkçası sizin fanboy olduğunuzu düşünüyorum. Yazdığım ve arkadaşıma trolüne yazdığımı belirtmeme rağmen bu madde hakkında konuşmayı bırakmadınız. İnternette caps lock bağırma anlamına geliyor ve ben de size bağırdım orada. Ünlem ise Türkçede bir noktalama işareti. Tıpkı nokta gibi. İnceleme değil rehber ayrıca. Sırf bir maddeye takılıp benim hevesle hazırladığım konuyu bu şekilde kirletmeniz ve uyarmama rağmen buna devam etmeniz bana kalırsa saygısızlık. Rehberdeki diğer maddeler hakkında konuşmak yerine trolüne yazılmış bir maddeye odaklanıp konuyu kirletmeyin son kez uyarıyorum yoksa sizi ignorelamak zorunda kalacağım ki ignore attığım ilk kullanıcı olacaksınız sanırım.

Witcher 2 remake değil de Witcher 1 remake çok iyi olur. Witcher 2 günümüzde bile oynanabilecek bir oyun bence.
Katılıyorum ki Witcher 1 Remake, Unreal Engine ile yapılıyor. Tekrar oynamak için iyi bir bahane bence.
 
Hocam bir de oyun ile alakalı Build rehberi yaparsanız ya da paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Hocam bir de oyun ile alakalı Build rehberi yaparsanız ya da paylaşırsanız çok sevinirim.
Build olarak karakter ekranından mı bahsediyorsunuz hocam? Eğer öyleyse çok bir olay yok ama hangi yeteneklerin nelerle uyumlu çalıştığını yazabilirim.
 

Geri
Yukarı