CS:GO spray gelistirme

Spray'i uzun süre tutmak büyük bir hatadır. Aim_botz haritasında karşına bir bot al ve boynundan bağlayarak aşağıya doğru çekerek sık. Eğer mermiler sapıtmaya başlarsa sabit dur ve tekrarla. Bunu 20 ya da 30 bot üzerinde dene ve sonra başka silahlara geç. Spray atacağında attığın ilk 10 mermi önemli çünkü sonrasında spray çılgınlar gibi bir yerlere gidiyor. Crosshair olarak kendine uygun bir tane yapman lazım ama istersen E-Sporcu'ların crosslarından örnek alabilirsin. Örnek: Xantares, woxic, s1mple gibi.
 
6 senelik CS oyuncusuyum, 7K CS:GO saatim var. Aim Botz DM serverleri ve bol bol maç at. Aim seni bir iki seviye ileri atar. Ama oyun bilgisi seni daha fazla ileriye götürür.
 
Ya dediginiz gibi gunde 1 2 saat DM de takiliyorum onda sorun yok ama 1 saatin sonunda 150 kill neredeyse 250 ölümüm oluyor dogar dogmaz adamlar bana HS çakıyor ben 2 saat spray atiyorum yakindaki adama o dönüp direkt HS cakiyor. Bu durum bir nebze hevesimi kaciriyor. Bu yuzden arkadaslarla oynayinca AWP rolünde oynuyorum hep.
 
Ya dediginiz gibi gunde 1 2 saat DM de takiliyorum onda sorun yok ama 1 saatin sonunda 150 kill neredeyse 250 ölümüm oluyor dogar dogmaz adamlar bana HS çakıyor ben 2 saat spray atiyorum yakindaki adama o dönüp direkt HS cakiyor. Bu durum bir nebze hevesimi kaciriyor. Bu yuzden arkadaslarla oynayinca AWP rolünde oynuyorum hep.
CS 1.6'dan CS:GO'ya geçtim. 1K saat olana kadar toplam 2 mouse, 1 klavye, 1 monitör kırdım. Ve en önemlisi şaka yapmıyorum psikiyatri tedavisi gördüm sinir kirizleri geçiriyorum diye. Sonra oyunun silah mekaniğine alıştık ve rahatladık. FACEIT level 10, Valve oynama FACEIT oyna oyunun gelişir.
 
FACEIT benim de aklımda var oynamak ama kendimi henüz hasır hissetmiyor gibiyim. Şu sprayi tam oturtabilsem yavaştan FACEIT'e geçeceğim ama şu anlık hazır değilim.
 
CS:GO'da AWP olarak sahsen iyi oynadığımı düşünüyorum ama sıra taramali silahlara gecince cok kotu oynuyorum, hele ki AK-47 de. Tavdlsiyeleriniz neler ve bana onerebileceginiz cross var mi (aimim guzel sadece spray yapamiyorum)
Hocam eğer valorant zula vs. oyunlar oynuyoranız hiç oynamayın.CS'nin aimini düşürüyor.
 
Merhaba, konuyu açan ve herkese ciddi bir bilgilendirme yapmak istiyorum. Neredeyse 2 senedir özellikle yüksek FPS rekabetçi oyunlarda sorunlar yaşıyordum. İlk zamanlar 144Hz + Intel 4790K + GTX 1070 ekran kartım olan bir bilgisayarım vardı. CS:GO oyununa 2016 yılında başladım. Bundan önce de CS 1.6 tecrübem oldu uzun zaman boyunca. CS:GO'da sistemimi komple yenilemiştim. Intel 8600K + 240Hz monitör + RTX 2060 ekran kartı sisteme geçiş yapmıştım. Daha sonra mermilerimin, ve özellikle spray atışlarımda bir tutarsızlık ve farklılık olmaya başlamıştı. 2 sene bu şekilde cebelleştim ve bu süreç boyunca bahsettiğim son sistemi 2 defa komple yine değiştirdim. Bu değişiklik içinde ayrıcalıklı olarak ekran kartı x3 SSD x4 monitör x3 PSU x2 gibi değişikliklere gitmiştim, ama hiçbir zaman eskisi gibi tutarlılığı yakalayamadım. Son 10 gündür bunu ciddi şekilde araştırdım. Ve sonunda sorunun kaynağını buldum. Tamamen donanım çakışması, IRQ çakışması gibi sorunlar. Bu durumda kullandığımız anakart'ın öneminin işlemci dahil tüm bileşenlerden daha gerekli bir şey olduğunu çözdüm :) Millet'in neden "MSI_util" uygulamasını kullandığını anladım. Bu uygulamayı ben de daha önce defalarca kullandım, fakat nedir, ne işe yarar, neyi değiştirir, neyi iyileştirir, neyi bozar gibi şeylerin üzerinde durmadım. Yaşadığım sorunu çözdükten sonra daha önce kullandığım tüm yöntemlerinde içeriklerini araştırdım. Çoğu güç optimasyonu ile alakalıydı, kimi gecikmeleri düşüren yöntemler, kimileri de uyumluluğu sağlayan şeylerdi. Mesela hem BIOS hemde Windows üzerinde IRQ içeriğini değiştirmenin bir yöntemi var. 2 gün önce yeni bir ekran kartı aldım. Evet, sistemimde hiçbir şey değiştirmedim, ya da Windows üzerinde yazılımsal olarak. Yeni ekran kartını eski kurulu olan Windows sistemine taktım. Fark gördüm. Kendi kendime şunu sordum. Eski ekran kartımda bir problem yoktu. Çünkü sıcaklık, kullanım gibi tüm testleri yaptım. Ama bu iki ekran kartı arasında bir fark oluştuğunu aynı sistem üzerinde kullanırken fark ettim. Eski ekran kartım Valorant'da aynı bu sistem ile birlikte ölüm maçı oyununda 350 FPS altına düşmüyordu. Yani bir sorun teşkil etmiyordu. Windows çalıştır kısmına "msinfo32" yazdığınız zaman orada donanım ve IRQ çakışmalarını görebiliyorsunuz. Yeni ekran kartım da bu çakışmalar eski ekran kartına göre tam olarak yarı yarıya. Yani fark bu. CS:GO oyunumda şimdi spray atarken daha tutarlı oluyor herşey. Ayrıca daha önce dediğim gibi IRQ için BIOS üzerinde ve Windows aygıt yöneticisinde değişiklik yapabiliyoruz, ikisi de aynı şey. Windows aygıt yöneticisine girdiğim zaman "Bağlantı noktaları (COM ve LPT) kısmını açıyorum, oradan "iletişim bağlantı noktası COM1" çift tıklıyorum, "kaynaklar" kısmında "otomatik ayarlar" tik'ini kaldırıyorum, orada işte IRQ işlemi yapıyorum. "Temel yapılandırma" benim anakartımda default olarak bir IRQ aralığı seçili, bu BIOS'da default olarak o şekildedir, kimse de bu ayarı BIOS'da değiştirmez pek :D Temel yapılandırma ayarını manuel olarak 0002 yaptığım zaman CS:GO'da FPS değişmiyor, ama yaptığım spray kesinlikle ciddi şekilde değişiyor. Aynı şekilde Valorant oyunuda böyle. Tabi bu değişiklikleri diğer oyunlarda, Windows içi kullanımda anlamıyorsunuz, ama işte böyle lanet oyunlarda, özellikle CS:GO da çok hissediyorsunuz. MSI_util programını kullananlar her zaman genelde ekran kartını için "high" seçeneğini yapıyor. Çünkü sorun PCI-PCI köprüsü ve onunla çakışan diğer donanımlar, ve onların driverları vb...LatencyMon programından bu gecikmeleri gözlemleyebilirsiniz. Ama en faydalı konu kesinlikle Windows çalıştır kısmından "msinfo32" yazıp IRQ ve donanım çakışmalarını gözlemlemek olur. LatencyMon programı ile bu çakışmaların detaylarına bakabilirsiniz. Bu konu hakkında çok daha detaylı hatta video içerikli bi rehber hazırlayacağım ilerleyen günlerde. Bu farkları herkes görsün istiyorum ve bilsin istiyorum. Bir anakartın diğer donanımlarla olan iletişimi her şeyden daha önemli :) Bu yüzden kimileri bir yerlerde yakınır "benim sistemim daha iyi, benim FPS daha iyi, benim mouse daha iyi, herşeyim daha iyi ama mermilerim böyle gitmiyor" derler, ben de onlardan birisiydim. Şimdi anladım ama lanet sorunumu.

NOT: Yani CS:GO oyunun bir spray anlayışı var evet, ama sizin donanımlarınız böyle çakışma yaptığı zaman o normal olan spray anlayışı farklılaşıyor, donanım çakışması olmayan uyumlu bir pc üzerinde çok hızlı ve tutarlı spray yapabilirsiniz, ve o izlediğiniz mermiler doğru noktaya gider, ama çakışma yapan sorunlu bi pc üzerinde bu spray kontrolü normal olana göre %70 tutarsız olabilir, ve istediğiniz kadar spray yapmaya çalışın, mermileri izleyip istediğiniz yere göndermeye çalışın, o mermiler bu çakışmalardan dolayı gider adamın kafasının 4 cm üzerine :) Cross sapmaz ama mermiler bu çakışmalar yüzünden ciddi şekilde sapıtıyor. Bu da bi faydalı konu; Windows: Line-Based vs. Message Signaled-Based Interrupts. MSI tool.

Adsız.jpg
 
Son düzenleme:
Ak-47 ile sıkmadan önce kafa hizasında tutup karşıma biri çıktığında önce ateş etmeye başlayıp hemen peşine ctrl tuşuna basıyordum 3 mermide ölüyordu rakip. 1 sene önce oynadım en son.
 
Ak-47 ile sıkmadan önce kafa hizasında tutup karşıma biri çıktığında önce ateş etmeye başlayıp hemen peşine ctrl tuşuna basıyordum 3 mermide ölüyordu rakip. 1 sene önce oynadım en son.
Güzel bir taktik. Ancak rakip olur da mermileri yemez ise işiniz zor çünkü eğilip dümdüz sıktığınız zaman aşırı açıkta kalıyor kafa tarafınız. Şöyle mouseye bir tükürür sağ üstte kafanızın delindiğine dair yazılar görürsünüz. Bu taktiği önceden ben de kullanıyordum gayet güzel çalışıyor ama birazcık ilkel bir yöntem diyebiliriz.
 

Geri
Yukarı