Sağ olun hocam
bir korku oyununda görmek istediğiniz şeyler nelerdir acaba sizin de fikrinizi almayı çok isterim.
Hocam bana dememişsiniz ama bende size birkaç şey önermek isterim.
Oyunda korkuyu jumpscare olmadan hissettirmek istemişsiniz, siz böyle deyince aklıma direkt Phasmophobia geldi, oyunda neredeyse hiç jumpscare yok fakat gene de korkuyorsun. O oyundan bazı şeyleri esinlenebilirsiniz.
Örneğin oyunda hayalet geldiğinde ışıklar, ve kapılar kapanabilir. Karanlık bir ortamda, korkutucu sesler ile elinizde sadece bir fenerle oynamak bayağı korkutucu olacaktır.
Oyunda safe bir alan olsun, karakterin korku barı olsun ve hayalet size yaklaştığınızda yavaş yavaş yükselsin, siz safe alana çıktığınızda ise o korku barı yavaş yavaş düşsün. Korku barı yüksek olunca karakter halüsinasyon görmeye başlasın, örneğin önüne hayalet çıksın bi' anda yok olsun, ya da kırmızı gözler çıksın bi' anda yok olsun. Yukarıda dediğim gibi safe alan olsun, o safe alanın bir kapısı olsun ve hayalet sizi avlamaya hazırlandığında o kapı kapansın. Oyuncu safe alana kaçamadığı için evin içinde bayağı gerilimli bir kovalamaca olacaktır.
Bazı yerlerden geçerken kapılar bi' anda çat diye kapansın. Evin içinden cızırtılar gelsin, odalarda televizyon falan olsun bi' anda açılıp kapansın. Sandalyeler oynasın. Evin içinden koşma sesleri, nefes alma sesleri gelsin. Mesela hayalet size yaklaştığında kulağınıza falan üflesin. Ya da hayaletin bir müziği olsun yakınınıza gelince o çalsın falan. Böyle şeyler olabilir.
Oyunun bir hikayesi olacaksa eğer hikayeyi notlar ile anlatabilirsiniz, mesela bulunduğunuz bölgeye neden geldiniz? O bölgenin hikayesi ne? Sizden önce burada ne yaşanmış? Bunları anlatabilirsiniz.
Ayrıca oyuna güncellemeler ile yeni haritalar gelirse güzel olur. Gelen haritaların gene bir hikayesi olur. Onları notlar ile anlatırsınız.
Önerdiklerimi yapmak zor olabilir, fakat yapılırsa gerçekten güzel bir iş çıkar ortaya. Her zaman size destek vermeye hazırım, umarım başarılı bir iş olur. Oyun çıkınca konuya etiketleyin lütfen. Kolay gelsin.