Unity ile oyun yapmak zor mu?

Bence Godot daha kolay. Gdscript insana yabancı geliyor ilk başta ama 2D yapacaksan Unity yerine Godot'u seçerim. Ama Tutorial olarak Unity'nin daha çok Tutorial'i var.
 
Şu anakart mahvolmadan önce Godot'ta TF2 çakması 2D oyun yapıyordum. Öğrene öğrene yapınca bi' ton sıkıntı çıkıyordu ama zamanla üstesinden geliyordum. Sakın benim yaptığım gibi "İlk önce motoru %100 öğreniyim herseyi bileyim öyle oyun yapmaya baslilayim" gibi biseye kalkışma.

Önce proje belirle. Kolay olacak tabi. Belirli bir temelin olsun.

Örnek: Territory War(Flash oyun) adında bir çöp adam savaş oyunu vardı. Okulda oynuyorduk arkadaşlarla. Gayet basit bir oyundu. Dedim ben bunun çakmasını yapayım oyuncu olarak TF2 karakterlerini ekliyim.

Karakter kodlamasını yapıyordum. Sonra anakart gg oldu şimdi anakart önerisi konusu açacağım birazdan :D
 
Şu anakart mahvolmadan önce Godot'ta TF2 çakması 2D oyun yapıyordum. Öğrene öğrene yapınca bi' ton sıkıntı çıkıyordu ama zamanla üstesinden geliyordum. Sakın benim yaptığım gibi "İlk önce motoru %100 öğreniyim herseyi bileyim öyle oyun yapmaya baslilayim" gibi biseye kalkışma.

Önce proje belirle. Kolay olacak tabi. Belirli bir temelin olsun.

Örnek: Territory War(Flash oyun) adında bir çöp adam savaş oyunu vardı. Okulda oynuyorduk arkadaşlarla. Gayet basit bir oyundu. Dedim ben bunun çakmasını yapayım oyuncu olarak TF2 karakterlerini ekliyim.

Karakter kodlamasını yapıyordum. Sonra anakart gg oldu şimdi anakart önerisi konusu açacağım birazdan :D
Nasıl yani? Şuanlık google dinozor oyunun bir parodi oyununu yapmak istiyorum.
 
Ha bi' de, sistemin düşükse cidden Godot'u tavsiye ediyorum. Unity açılana kadar insanın pes edesi geliyor. Yetmedi Unity için hesap mesap oluşturacaksin. Splash Screen yaparken ilkernumi games yazacakken önce made with unity yazisi çıkacak onu kapatmak için premium gerekiyor. Godot ise 2D ve 3D destekli C# desteği de var (Gdscript varken tavsiye etmem bi ton süslü parantezle uğraşmiyorsunuz). Godot beleş, premium gibi biseyi yok. Splash Screeni ayarlayabilirsin. Açık kaynaklı. Steamden indirirken büyük ihtimal 500Mb depolama alani ister onun da çoğu örnek projeler verdiği içindir. Yani motor sade haliyle indirsen depolamada yer kapladığıni bile hissetmezsin ayrıca kolay açılıyor.

Ama seçim size kalmış tabii ki. Ben Godot kullandığım için tecrübelerimi anlattım. Unity de kullandım ama dediğim gibi bi saat geç açılıyor bende + visual studio felan istiyor. Visual Studio yukledim kodları yazarken kodları göstermiyor gibi sorunlarla uğraşıyordum neyseki Godot'un kendi script editöru vardi hiç dert çekmedim.
 

Geri
Yukarı