Hayır o oyunlara sahip değilim maalesef. Şuan en yüksek RDR2 de denedim.Hogwarts Legacy Ultra + RT ve Far Cry 6 HD Graphics + RT deneyebildiniz mi?
Hayır o oyunlara sahip değilim maalesef. Şuan en yüksek RDR2 de denedim.Hogwarts Legacy Ultra + RT ve Far Cry 6 HD Graphics + RT deneyebildiniz mi?
Esasen bilerek 12 GB çıkarttığı sonucuna varıyoruz yine. Bus width'i 256 bit olarak belirleme şansları varken bunu yapmadılar, aynı durumu 3060Ti'da da yaşadık. 3060Ti 192 bit seçilebilecekken 256 bit seçilince mecbur 8 GB VRAM ile yetinmek zorunda kaldı. Bilerek yapmadılarsa sorarlar NVIDIA'ya, ''4070 Ti 4K kartı değil diye 192 bit koydun eyvallah da 3060Ti 4K kartı mıydı da 256 bit yolu vardı?'' diye.@partylikeits1941 NVIDIA'nın bilerek 12GB olsun diye çıkarttığını düşünmüyorum bu kartı. Belli kalıplar dahilinde rahat olsun diye çıkarıyorlar modelleri. Bellek bant genişliğinden tut da Bus Width'e kadar.
Belli olacağı gibi belirli kırpılmalarda VRAM miktarı da beraberinde azalıyor, pastayı dilimle kesmiş gibi düşün.
•192 bit - 12GB
•256 bit - 16GB
•384 bit - 24GB
6600XT 128 bit bus width kullanırken 3070 256 bit kullanıyor. 6600XT gelen verileri seri bir şekilde doldur boşalt yapamadığı için de VRAM'i çabuk doluyor.2k da 3070 kullanıyorum. Daha vram şişen bir oyuna rastlamadım. Ancak ilginçtir ki 6600 XT kullanırken o da 8 GB olmasına rağmen FH5 de video bellek doldu hatası alıyordum. 3070 de 7 GB bile kullanmıyor oyunlar.
O zaman 4070 Ti daha fazla vram kullanıyor doğru mudur ?6600XT 128 bit bus width kullanırken 3070 256 bit kullanıyor. 6600XT gelen verileri seri bir şekilde doldur boşalt yapamadığı için de VRAM'i çabuk doluyor.
3060 Ti, 3070, 3070 Ti modelleri VRAM bazında cidden fiyasko ama orada bir taktik olduğu aşikar. Güçlü bellekler olmadığı için 3060 Ti'a yapıştırıyorlardı 256 biti.Esasen bilerek 12 GB çıkarttığı sonucuna varıyoruz yine. Bus width'i 256 bit olarak belirleme şansları varken bunu yapmadılar, aynı durumu 3060Ti'da da yaşadık. 3060Ti 192 bit seçilebilecekken 256 bit seçilince mecbur 8 GB VRAM ile yetinmek zorunda kaldı. Bilerek yapmadılarsa sorarlar NVIDIA'ya, ''4070 Ti 4K kartı değil diye 192 bit koydun eyvallah da 3060Ti 4K kartı mıydı da 256 bit yolu vardı?'' diye.
Aslında daha fazla VRAM kullanma diye bir şey yok, veri yolu ne kadar hızlı git-gel yapıyor bununla alakalı. Yoksa oyunu açtığınızda karşınızda VRAM'e atılan veriler özdeş. Şöyle bir analoji kurabiliriz, 192 bitlik bir bus widthe sahip kartta tek şeritli bir otoyol varken 256 bitlik bir otoyolda çift şeritli bir otoyol var diyelim. Gel-git yapan araba sayısı eşit olmasına rağmen çift şeritli otoyolda git-gel yapan arabalar daha seri hareket ettiği için trafiği doldurmuyorlar.O zaman 4070 Ti daha fazla vram kullanıyor doğru mudur ?
Yani 6700XT 192 bit ama 3060Ti-3070 arasında bir yerde şu an ve VRAM dolayısıyla önü de daha açık. Taktik yaptılarsa da pek kullanıcı yararına olmamış diyelim o halde.3060 Ti, 3070, 3070 Ti modelleri VRAM bazında cidden fiyasko ama orada bir taktik olduğu aşikar. Güçlü bellekler olmadığı için 3060 Ti'a yapıştırıyorlardı 256 biti.
Rahat götürür. Daha fazla bile götürür, performansı da müsait.Şimdi 4070 TI'a geri dönersek 1440p'de VRAM en az 3 yıl götürür mü sizce?
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.