İnceleme Persona 3 Reload ilk izlenim

O. Doğru ama erken levellerde öttürür
Nereye 1 saatte bitiyodu tartarus? Orası 200 küsur katlı mekan, sırf bosslarını halletmek bir saatten fazla sürer. Nocturne daha yetişkin içerikli, bayağı bi karanlık temalı ve zor bi oyun, ps2 maniacs versiyonunu bitirmiştim Raidou Kuzunohalı olan. Oynadığım en zor jrpgydi diyebilirim nocturne için. Müzikleri enfestir ama. Remasterı acaip tembel işiydi onun. Random encounterı bile kaldırmamışlardı.

Ben zorda oynuyorum p3 reloadı, öyle dediğiniz kadar çok da kasılmadım. Yalnız bi tuhaflık var gibi. Misal sonraki seviye için gereken exp 89, savaştan aldığım exp bonusuyla 105; ama seviye almıyodu ilgili karakter. Ben daha çok para kasmak ve yeni personalan açmak için gidiyorum tartarusa. O da her ana hikaye bossundan önce genelde 2 kere. 2.si tamamen para kasmak için olur. Genelde tek seferde bloklu kata kadar çıkarım.
Nocturne konudan ziyade efsane vallaha ben Raidou yu DMC'deki Dante yapmıştım dlc ile yapılıyordu ,60 fps modunu yapıp oynamıştım ama yarıda kaldı üniversiteden dolayı , smt oyunları havası gereği daha kasvetli ve felsefik sonlara sahip , Ben 4 Apocalypse yi bir tık daha fazla seviyorum . Arkadaşa katılmamın sebebi level diff işinin harbiden sıkıntı olmasıydı save sistemi de almaya izin vermeyince bir tık sinirlendim oyuna , Tartarus'a çeşitli bulmaca ve çeşitlilik eklense daha iyi olurdu dungeopn kısmı hariç oyun güzel. .

O. Doğru ama erken levellerde öttürür
Nereye 1 saatte bitiyodu tartarus? Orası 200 küsur katlı mekan, sırf bosslarını halletmek bir saatten fazla sürer. Nocturne daha yetişkin içerikli, bayağı bi karanlık temalı ve zor bi oyun, ps2 maniacs versiyonunu bitirmiştim Raidou Kuzunohalı olan. Oynadığım en zor jrpgydi diyebilirim nocturne için. Müzikleri enfestir ama. Remasterı acaip tembel işiydi onun. Random encounterı bile kaldırmamışlardı.

Ben zorda oynuyorum p3 reloadı, öyle dediğiniz kadar çok da kasılmadım. Yalnız bi tuhaflık var gibi. Misal sonraki seviye için gereken exp 89, savaştan aldığım exp bonusuyla 105; ama seviye almıyodu ilgili karakter. Ben daha çok para kasmak ve yeni personalan açmak için gidiyorum tartarusa. O da her ana hikaye bossundan önce genelde 2 kere. 2.si tamamen para kasmak için olur. Genelde tek seferde bloklu kata kadar çıkarım.


3 tartarus 1 ana hikaye bossu indirdim hiç o kadar grind yapmadım. Sadece her katı tamamen halledip sonraki kata geçiyorum. 2 kere gittiğim Tartarusta geçirdiğim toplam süre 3.5 saat falandır 4ü bulmaz. Ki Tartarusa 2.gidişlerimin tamamen para kasmak için olduğunu söyledim.
Bu ana hikaye boss u Priestess zamana karşı ben ona geldiğimde online network e bakmıştım öncesinde insanlar 11 levelde girdiği için rahatça geçmiş ben ilk seferde seviye 10 iken girdim 3 saat gezdim tartarusu katlardaki tüm shadowları temizleyip sınır kata varmıştım sonrasında yeter herhalde diye dönmüştüm tüm odalara bakıp shadowları kesip 1-2 ekstra savaş bu kadar sürmüştü ben oyunun yalancısıyım , Yukari de 11 ye Media açılıyor heal konusunda rahatlık sağlıyordu baya Junpei ye de toplu kesme hasarı vuran skill açılıyor onlar olmadan zor yendim.
 
Son düzenleme:
Nocturne konudan ziyade efsane vallaha ben Raidou yu DMC'deki Dante yapmıştım dlc ile yapılıyordu ,60 fps modunu yapıp oynamıştım ama yarıda kaldı üniversiteden dolayı , smt oyunları havası gereği daha kasvetli ve felsefik sonlara sahip , Ben 4 Apocalypse yi bir tık daha fazla seviyorum . Arkadaşa katılmamın sebebi level diff işinin harbiden sıkıntı olmasıydı save sistemi de almaya izin vermeyince bir tık sinirlendim oyuna , Tartarus'a çeşitli bulmaca ve çeşitlilik eklense daha iyi olurdu dungeopn kısmı hariç oyun güzel. .


Bu ana hikaye boss u Priestess zamana karşı ben ona geldiğimde online network e bakmıştım öncesinde insanlar 11 levelde girdiği için rahatça geçmiş ben ilk seferde seviye 10 iken girdim 3 saat gezdim tartarusu katlardaki tüm shadowları temizleyip sınır kata varmıştım sonrasında yeter herhalde diye dönmüştüm tüm odalara bakıp shadowları kesip 1-2 ekstra savaş bu kadar sürmüştü ben oyunun yalancısıyım , Yukari de 11 ye Media açılıyor heal konusunda rahatlık sağlıyordu baya Junpei ye de toplu kesme hasarı vuran skill açılıyor onlar olmadan zor yendim.
O toplu kesme 13te yalnız. Ben 12 levelde girmiştim ona. Zaken şöyle bişey var, media mediarama ilerlerre mediarahan olmadan bossa girilmez personalarda. Apocalypste save kaybettim ben sdkart değişmiştim yedeklediğim halde görmemişti savelerimi. 20 saat güme gitmişti. İlk oyunu smt 4ü neutral endingle bitirmiştim ki bakmadan alması en zor olan endingmiş.

Bu arada Raidou Kuzunoha>>>>>>>>>Dante.
 
Evet sizden farklı olarak yani ilk Persona oyunu oynayan biri olarak oyunla ilgili yorumumu tekrar söylüyorum.

Arkadaş oyun remake olarak rezilin rezili resmen. Plajdaki deniz, etraf, çimenler, anime çizimler gerçekten berbat. O adaya gelmeden önce eh işte diyordum da adaya bir baktım PS3 oyunu gibi gözüküyor gerçekten çok kötü. Oyunun potansiyeli çok yüksekti ve bu potansiyeli berbat etmiş. Beklentimin çok çok altında kaldı oyun. Dediğim gibi sadece remake olarak eleştiriyorum hikaye vs yok.

Diyologlardaki sol alt tarafta olan karakter resimleri çok güzel çizilmiş ve oradan kurtarıyor geri kalan çok kötü.
 
Misal sonraki seviye için gereken exp 89, savaştan aldığım exp bonusuyla 105; ama seviye almıyordu ilgili karakte.

Çünkü tüm SMT'lerde parti üyelerine bölünür kazandığın XP. Hatta bu yüzden insanlar solo keşfediyor tartarusu bazen.

Nereye 1 saatte bitiyordu tartarus? Orası 200 küsur katlı mekan, sırf bosslarını halletmek bir saatten fazla sürer.

Evet, tartarus 260 kat falan ama orijinal oyunun sonlarında baştan sona 1 saat bile sürmedi benim yolculuğum.

3 tartarus 1 ana hikaye bossu indirdim hiç o kadar grind yapmadım. Sadece her katı tamamen halledip sonraki kata geçiyorum. 2 kere gittiğim tartarusta geçirdiğim toplam süre 3.5 saat.

Tartarusun ilk bloğu 21 kat. İkinci blok ise 46 kat. İlk blok zaten sıkmıyor fazla ama 2. blok çok daha uzun sürdüğü için baydı beni. Şu anda 34 saatim var ve bunun önemli bir kısmı tartarusta boş düşman kesmek. Savaş sistemi Persona 5'i bir kere deneyim edince vasat kalıyor. Boss savaşları iyi hoş, konfor alanından çıkmanı sağlıyor ama yok be... Yetmiyor.
 
Çünkü tüm SMT'lerde parti üyelerine bölünür kazandığın XP. Hatta bu yüzden insanlar solo keşfediyor tartarusu bazen.

Evet, tartarus 260 kat falan ama orijinal oyunun sonlarında baştan sona 1 saat bile sürmedi benim yolculuğum.

Tartarusun ilk bloğu 21 kat. İkinci blok ise 46 kat. İlk blok zaten sıkmıyor fazla ama 2. blok çok daha uzun sürdüğü için baydı beni. Şu anda 34 saatim var ve bunun önemli bir kısmı tartarusta boş düşman kesmek. Savaş sistemi Persona 5'i bir kere deneyim edince vasat kalıyor. Boss savaşları iyi hoş, konfor alanından çıkmanı sağlıyor ama yok be... Yetmiyor.
O bölünme olayını biliyodum aklımdan çıkmış. 80-90 levele geldikten bir sürü yüksek seviye skill açtıktan sonra, baştan sona Tartarus 1 saat sürmez tabi. Bossları halletmiş oluyosun, çoğu düşman senden korkup kaçıyo vs. Yardır çık. Ama sen bunu orjinal oyunda normal oynanışta tartarus 1 saatte hallediliyomuş remakede grinde zorlamışlar gibi söyledin. Grind zaten Atlusun olmazsa olması.

Evet sizden farklı olarak yani ilk Persona oyunu oynayan biri olarak oyunla ilgili yorumumu tekrar söylüyorum.

Arkadaş oyun remake olarak rezilin rezili resmen. Plajdaki deniz, etraf, çimenler, anime çizimler gerçekten berbat. O adaya gelmeden önce eh işte diyordum da adaya bir baktım PS3 oyunu gibi gözüküyor gerçekten çok kötü. Oyunun potansiyeli çok yüksekti ve bu potansiyeli berbat etmiş. Beklentimin çok çok altında kaldı oyun. Dediğim gibi sadece remake olarak eleştiriyorum hikaye vs yok.

Diyologlardaki sol alt tarafta olan karakter resimleri çok güzel çizilmiş ve oradan kurtarıyor geri kalan çok kötü.
Rdr2 bekliyodun sanırım. Grafik olarak. Hadi o göreceli bişey daha iyi olabilirdi denilebilir. Berbat edilen bi potansiyel görmedim ben. Remake genel olarak başlardaki türkçe çeviri dışında gayet güzel olmuş. Çeviride zaten düzeliyomuş ilerde.
Bi dk hikaye yok mu dedin? Nasıl yani?
 
Son düzenleme:
Aynen RDR2 bekliyordum. Ya oyun 2024'de çıkmış şuna bir baksana?
image.png

Mesela kızın kafası gölgede olması gerek. Etraf çimenler vs baksana rezil.

Bir dk hikaye yok mu dedin? Nasıl yani?

Eleştirim hikayeden bağımsız olduğunu söyledim. "beklentimin çok çok altında kaldı oyun. Dediğim gibi sadece remake olarak eleştiriyorum hikaye vs yok." dedim. Bundan hikaye yok nasıl anladın.

@LegendaryDevilHunter sen ne düşünüyorsun oyunun grafik anlamında?
 
Son düzenleme:
Berbat edilen bir potansiyel görmedim ben.

Hocam hikaye bakımından bu kadar iyi bir oyunu yeniliyorlar ama ellerinde zaten olan Persona 5 ve 4'teki içerikleri (kitap okuma, balık tutma vs.) Koymuyorlar. Bu işte potansiyel konusunda büyük bir problem. Biraz daha uğraşsalar yılın oyunu olacaktı. Gerçi hâla olma şansı var. Ama Persona 3 portable bile bundan çok daha fazla içeriğe sahip. Tartarusa yapılan eklemeler yaratıcılıktan uzak, savaş sistemi yaratıcılıktan uzak... Remake olarak beğenemedim ben. Bir oyun olarak bakarsak iyi ama içerik konusunda Persona 4'ten bile az.
 
Hocam hikaye bakımından bu kadar iyi bir oyunu yeniliyorlar ama ellerinde zaten olan Persona 5 ve 4'teki içerikleri (kitap okuma, balık tutma vs.) Koymuyorlar. Bu işte potansiyel konusunda büyük bir problem. Biraz daha uğraşsalar yılın oyunu olacaktı. Gerçi hâla olma şansı var. Ama Persona 3 portable bile bundan çok daha fazla içeriğe sahip. Tartarusa yapılan eklemeler yaratıcılıktan uzak, savaş sistemi yaratıcılıktan uzak... Remake olarak beğenemedim ben. Bir oyun olarak bakarsak iyi ama içerik konusunda Persona 4'ten bile az.
Orjinal 3ün remakei bu dedikleri için içerik eksikliklerini göz ardı ettim ben. Adam dedi onu çünkü o saatten sonra eleştiri dozu veya hayalkırıklığı seviyesi düşer. Yoksa bana kalsa FES- Portable karışımı bilhassa 5ten mekanikler olan bi remake yapılmalıydı. FeMC ile oynamayı tercih ederdim. Yine de Nocturnedan çok daha iyi olduğu kesin, o resmen tembel işiydi.
Aynen RDR2 bekliyordum. Ya oyun 2024'de çıkmış şuna bir baksana?

Mesela kızın kafası gölgede olması gerek. Etraf çimenler vs baksana rezil.



Eleştirim hikayeden bağımsız olduğunu söyledim. "beklentimin çok çok altında kaldı oyun. Dediğim gibi sadece remake olarak eleştiriyorum hikaye vs yok." dedim. Bundan hikaye yok nasıl anladın.

@LegendaryDevilHunter sen ne düşünüyorsun oyunun grafik anlamında?
Öyle bi cümle kurmuşsun ki orda hikaye yok diyomuşsun gibi bir anlam çıkıyo. Görsellik bu oyunda hatta Atlus oyunlarında en son bakılacak şey, azçok oyunları bilen hiçkimse görsellik nedeniyle Atlus oyununa hayal kırıklığı, berbat edilmiş potansiyel, bu ne la falan demez. Daha iyi olabilirdi o ayrı. Ben buna takılmam mesela. Nocturne Remasterda Random Encounterın kaldırılmaması şuna baksana diye verdiğin örnekten 50 kat büyük hayal kırıklığıdır.
 
Orjinal 3ün remakei bu dedikleri için içerik eksikliklerini göz ardı ettim ben. Adam dedi onu çünkü o saatten sonra eleştiri dozu veya hayalkırıklığı seviyesi düşer. Yoksa bana kalsa FES- Portable karışımı bilhassa 5ten mekanikler olan bi remake yapılmalıydı. FeMC ile oynamayı tercih ederdim. Yine de Nocturnedan çok daha iyi olduğu kesin, o resmen tembel işiydi.

Öyle bi cümle kurmuşsun ki orda hikaye yok diyomuşsun gibi bir anlam çıkıyo. Görsellik bu oyunda hatta Atlus oyunlarında en son bakılacak şey, azçok oyunları bilen hiçkimse görsellik nedeniyle Atlus oyununa hayal kırıklığı, berbat edilmiş potansiyel, bu ne la falan demez. Daha iyi olabilirdi o ayrı. Ben buna takılmam mesela. Nocturne Remasterda Random Encounterın kaldırılmaması şuna baksana diye verdiğin örnekten 50 kat büyük hayal kırıklığıdır.
SMT oyunlarında savaş mekanikleri çok daha fazla ve çeşitli mesela Smt 5 den cok ozelligi ve ayrintisi olan baska Atlus oyunu yoktur bu Devil Survivor DS oyunlarında bile daha cok battle mekanigi var . Persona serisinin tutma sebebi teması ve hikayesi , kişilikler , velvet room gibi sembollerle fena isler cikardilar , güzel bir hikayeye fena bir tema oturttular ve seri aldı gitti. Reload da dert ettiğim tek olay bu grind ve dungeon mekanigi hiç duzeltemediler. Tartarus temasını dizayn olarak yapıp iç tasarımını boş bırakmak yakışmıyor 999 tane hikaye traileri atacaklarina keşke dungeonun içini doldursalarmış. Bunun yanında acımasız mod deneyenlere de ekstra zorluk oluyor bu grind ve save işleri, eğer Magician arcanadaki Surt gibi personalar hala çok güçlü ise bir tık kolaylaştırır.
 
Son düzenleme:
SMT oyunlarında savaş mekanikleri çok daha fazla ve çeşitli mesela Smt 5 den cok ozelligi ve ayrintisi olan baska Atlus oyunu yoktur bu Devil Survivor DS oyunlarında bile daha cok battle mekanigi var . Persona serisinin tutma sebebi teması ve hikayesi , kişilikler , velvet room gibi sembollerle fena isler cikardilar , güzel bir hikayeye fena bir tema oturttular ve seri aldı gitti. Reload da dert ettiğim tek olay bu grind ve dungeon mekanigi hiç duzeltemediler. Tartarus temasını dizayn olarak yapıp iç tasarımını boş bırakmak yakışmıyor 999 tane hikaye traileri atacaklarina keşke dungeonun içini doldursalarmış. Bunun yanında acımasız mod deneyenlere de ekstra zorluk oluyor bu grind ve save işleri, eğer Magician arcanadaki Surt gibi personalar hala çok güçlü ise bir tık kolaylaştırır.
Portable ı geçmişte maniac zorlukta bitirmiş ve şuan yine maniac zorlukta oynayan biri olarak grind var evet ama öyle bi bossa 4 5 saat kasılma durumu yok. O kısım biraz abartı. Doğru personayı daha doğrusu doğru skili kullanmak (zayfılık bulmak), bossun bi saldırısına karşı zayıflığı olan karakteri sadece guard pozisyonunda tutup o karaktere sadece boss ölmeye yakın saldırı yaptırmak ya da bazen weak yiyecek karakteri çıkartıp 4 kişi yerine 3 kişi bossa girmek vs gibi taktikler yapılabilir. Bilmeyen adam merciless falan girmesin bu oyuna bi zahmet. Ben oyunu bildiğim halde hardda girdim mesela. Surt konusuna gelince o seviyelerdeki personalarda bi zahmet zayıf olmasın. O seviyelerde Thunder Reign, Vorpal Blade falan geliyor.

Tartarus daha dolu ve katlar çeşitlendirilmiş olabilirdi ama bu seferde ilerliyemiyoruz niye bu kadar doldurdunuz diyen çıkardı emin ol. Özellikle de seriye yeni girenler derdi. Ben biraz daha doldurulması gerekiyordu düşüncesindeyim bu arada.

Grindle ilgili de bir şey söylim bu biraz konu dışı; jrpg oynayayım ama mümkün mertebe grind olmasın diyen adam; The Legend of Heroes oynasın. Ama sırayla oynamak zorunda çünkü direkt devamı şeklinde oyunlar, yani yok öyle Cold Steelden girmek falan. Trails in the Sky üçlemesinde 150 160 saatte bitiyor üçleme, yaptığım grind 5-6 saat falandır toplamda. Oyun başına 1.5-2 saat yani. Belli bir yaratık var onu bulup kasılıyosun tamam bu kadar. Nerdeyse tüm seri için geçerli bu yaratıkla kasılma olayı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı