İnceleme Persona 3 Reload ilk izlenim

Portable ı geçmişte maniac zorlukta bitirmiş ve şuan yine maniac zorlukta oynayan biri olarak grind var evet ama öyle bi bossa 4 5 saat kasılma durumu yok. O kısım biraz abartı. Doğru personayı daha doğrusu doğru skili kullanmak (zayfılık bulmak), bossun bi saldırısına karşı zayıflığı olan karakteri sadece guard pozisyonunda tutup o karaktere sadece boss ölmeye yakın saldırı yaptırmak ya da bazen weak yiyecek karakteri çıkartıp 4 kişi yerine 3 kişi bossa girmek vs gibi taktikler yapılabilir. Bilmeyen adam merciless falan girmesin bu oyuna bi zahmet. Ben oyunu bildiğim halde hardda girdim mesela. Surt konusuna gelince o seviyelerdeki personalarda bi zahmet zayıf olmasın. O seviyelerde Thunder Reign, Vorpal Blade falan geliyor.

Tartarus daha dolu ve katlar çeşitlendirilmiş olabilirdi ama bu seferde ilerliyemiyoruz niye bu kadar doldurdunuz diyen çıkardı emin ol. Özellikle de seriye yeni girenler derdi. Ben biraz daha doldurulması gerekiyordu düşüncesindeyim bu arada.

Grindle ilgili de bir şey söylim bu biraz konu dışı; jrpg oynayayım ama mümkün mertebe grind olmasın diyen adam; The Legend of Heroes oynasın. Ama sırayla oynamak zorunda çünkü direkt devamı şeklinde oyunlar, yani yok öyle Cold Steelden girmek falan. Trails in the Sky üçlemesinde 150 160 saatte bitiyor üçleme, yaptığım grind 5-6 saat falandır toplamda. Oyun başına 1.5-2 saat yani. Belli bir yaratık var onu bulup kasılıyosun tamam bu kadar. Nerdeyse tüm seri için geçerli bu yaratıkla kasılma olayı.
İçini doldursunlardan kastım , farklı sistemler getirmeleri en basitinden söylemek gerekirse bulmaca tarzı (koridor bulmacaları değilde sembol bulma puzzle'ı gibi) mesela Elizabeth'in isteklerini çeşitlendirip çeşitli sistemler ekleyebilirlerdi , şuan sadece chest al koridoru çık mantığı var , grind işi bile tam yapılmıyor bu oyunda alt kata inme olayı olmadığı için . Şehirdeki NPClerden görev alıp onu Tartarus un kısımlarında aramak gibi olabilirdi (P4 de mesela düşen itemleri arıyorduk) , maksat oyuncuyu sıkmadan hem daha zevkli kasılmalarını sağlamak olmalıydı yoksa aynı canavarı 50-60 defa kesmek deli işi (Hani steam başarımı olsa anlarım (P4 de 200 tane farklı battle line duyma gibi fena başarımlar var ki ben NG+ da bitirdim sabredip) . Hocam Merciless girmek zevk işi mesela hardcore oyuncusundur zevk alıyorsundur girersin zaten bilincinde olursun sizin dediğinizi yapmak isteselerdi zaten bu zorluğun açılmasını NG+ 'a özel yaparlardı bazı oyunlardaki gibi nitekim oyundaki canavarların hepsinin zayıflıklarını ezberleyemez hiçbir insan fandom sayfasından bakman gerekir dungeon da save alınmadığı için bence bu haklı bir isyan , bazı kat bosslarında ışınlayıcı yok adam geri dönmeyip ilerlese ve ölse tak diye en az 2 saat geri saveye dönmesi lazım . Demek istediğim şuraya çıkıyor ben ilk 21 katı tırmandığımda bütün shadowları kesip 10 seviye olunca o boss'u kafa kafaya gitmem lazım veya yapımcılar beni 11'e gelecek şekilde ayarlamalılar ki rekabetçi olsun.

İçini doldursunlardan kastım , farklı sistemler getirmeleri en basitinden söylemek gerekirse bulmaca tarzı (koridor bulmacaları değilde sembol bulma puzzle'ı gibi) mesela Elizabeth'in isteklerini çeşitlendirip çeşitli sistemler ekleyebilirlerdi , şuan sadece chest al koridoru çık mantığı var , grind işi bile tam yapılmıyor bu oyunda alt kata inme olayı olmadığı için . Şehirdeki NPClerden görev alıp onu Tartarus un kısımlarında aramak gibi olabilirdi (P4 de mesela düşen itemleri arıyorduk) , maksat oyuncuyu sıkmadan hem daha zevkli kasılmalarını sağlamak olmalıydı yoksa aynı canavarı 50-60 defa kesmek deli işi (Hani steam başarımı olsa anlarım (P4 de 200 tane farklı battle line duyma gibi fena başarımlar var ki ben NG+ da bitirdim sabredip) . Hocam Merciless girmek zevk işi mesela hardcore oyuncusundur zevk alıyorsundur girersin zaten bilincinde olursun sizin dediğinizi yapmak isteselerdi zaten bu zorluğun açılmasını NG+ 'a özel yaparlardı bazı oyunlardaki gibi nitekim oyundaki canavarların hepsinin zayıflıklarını ezberleyemez hiçbir insan fandom sayfasından bakman gerekir dungeon da save alınmadığı için bence bu haklı bir isyan , bazı kat bosslarında ışınlayıcı yok adam geri dönmeyip ilerlese ve ölse tak diye en az 2 saat geri saveye dönmesi lazım . Demek istediğim şuraya çıkıyor ben ilk 21 katı tırmandığımda bütün shadowları kesip 10 seviye olunca o boss'u kafa kafaya gitmem lazım veya yapımcılar beni 11'e gelecek şekilde ayarlamalılar ki rekabetçi olsun.
Savaş çeşitliliği SMT oyunlarına benzese zaten 10/10 almaması elde olmaz zaten.
 
Öyle bir cümle kurmuşsun ki orada hikaye yok diyormuşsun gibi bir anlam çıkıyor. Görsellik bu oyunda hatta atlus oyunlarında en son bakılacak şey, az çok oyunları bilen hiç kimse görsellik nedeniyle atlus oyununa hayal kırıklığı, berbat edilmiş potansiyel, bu ne la falan demez. Daha iyi olabilirdi o ayrı. Ben buna takılmam mesela. Nocturne remasterda random encounterın kaldırılmaması şuna baksana diye verdiğin örnekten 50 kat büyük hayal kırıklığıdır.

Yanlış anlamayı düzelttiysek sorun yok. Ben neden görsellik yüzünden eleştirmem anlamadım. Görsellik ortalama altı değil vasat yani. Tabii bazı savaş animasyonlarına lafım yok fakat görselliği bal gibi eleştiririm.

image.png

Dediğim gibi oyunu sadece remake olarak eleştirdim. Okuduğunu iyi anlamamışsın. Oyun bir remake için kötü. Genel olarak oyunu çok sevdim zaten.
 
İçini doldursunlardan kastım , farklı sistemler getirmeleri en basitinden söylemek gerekirse bulmaca tarzı (koridor bulmacaları değilde sembol bulma puzzle'ı gibi) mesela Elizabeth'in isteklerini çeşitlendirip çeşitli sistemler ekleyebilirlerdi , şuan sadece chest al koridoru çık mantığı var , grind işi bile tam yapılmıyor bu oyunda alt kata inme olayı olmadığı için . Şehirdeki NPClerden görev alıp onu Tartarus un kısımlarında aramak gibi olabilirdi (P4 de mesela düşen itemleri arıyorduk) , maksat oyuncuyu sıkmadan hem daha zevkli kasılmalarını sağlamak olmalıydı yoksa aynı canavarı 50-60 defa kesmek deli işi (Hani steam başarımı olsa anlarım (P4 de 200 tane farklı battle line duyma gibi fena başarımlar var ki ben NG+ da bitirdim sabredip) . Hocam Merciless girmek zevk işi mesela hardcore oyuncusundur zevk alıyorsundur girersin zaten bilincinde olursun sizin dediğinizi yapmak isteselerdi zaten bu zorluğun açılmasını NG+ 'a özel yaparlardı bazı oyunlardaki gibi nitekim oyundaki canavarların hepsinin zayıflıklarını ezberleyemez hiçbir insan fandom sayfasından bakman gerekir dungeon da save alınmadığı için bence bu haklı bir isyan , bazı kat bosslarında ışınlayıcı yok adam geri dönmeyip ilerlese ve ölse tak diye en az 2 saat geri saveye dönmesi lazım . Demek istediğim şuraya çıkıyor ben ilk 21 katı tırmandığımda bütün shadowları kesip 10 seviye olunca o boss'u kafa kafaya gitmem lazım veya yapımcılar beni 11'e gelecek şekilde ayarlamalılar ki rekabetçi olsun.


Savaş çeşitliliği SMT oyunlarına benzese zaten 10/10 almaması elde olmaz zaten.
Nasıl bazı kat bosslarda ışınlanma yok, orjinal oyunda hepsinde vardı, ben şu ana kadar ilk bloku tamamladım reloadda 3 kat bossu vardı ve hepsinde de ışınlanma vardı. Diğer kat bosslarda da aynı şekildedir. Orjinal oyunda olan bir şeyi burda kaldırdıklarını sanmıyorum. Kat bossunda ışınlanma yok diyen adam ışınlanmayı kaçırmıştır. Dümdüz bossa gitmiştir etrafa bakmadan başka bir deyişle ki bossu tekrarlama olayı var orjinal oyunda olmayan ya da tartarusun girişinden başlama gibi, bu şekilde çok bi kaybın olmuyor. Alt kata inme olayı var ama şöyle ışınlanmayla normal dediğin gibi inme yok ki bence çok gerekte yok ona. Ben çok aramadım yani o alt kata inme olayını. Zorluğa gelince ben onu seriyle türle alakası olmayan için dedim, yoksa sen ben seçeriz onda bir şey yok. Yukarda zaten portableı maniac zorlukta oynadığımı söyledim. Misal soulsları bitirdim bunun içinden geçerim kafasıyla zorluk seçilmez hele de bi serinin bi oyununu ilk kez oynuyorsan. Amaç işkence çekmek değil. Birde ilk oynama mümkün mertebe bakmadan bitirmek için olur, çok takılmadıkça bakmazsın.. Bu oyunda ilk oynanışta bakacağın şey fusiondır bi de çok takılırsan bosstur. Bana göre fusiona da Surt, Siegfried gibi personalara kadar çok da gerek olmuyor, oralara kadar fusiona bile çok bakmadan idare edersin. Ki ben bi bossta 10 kere takılacağını sanmıyorum kimsenin. Çeşitlilik konusuna katılıyorum.
Yanlış anlamayı düzelttiysek sorun yok. Ben neden görsellik yüzünden eleştirmem anlamadım. Görsellik ortalama altı değil vasat yani. Tabii bazı savaş animasyonlarına lafım yok fakat görselliği bal gibi eleştiririm.

Şöyle bir durum var, bu firmanın hiçbir oyununda görsellik bırak 3.plan olmayı 4. hatta 5.planda bile değildi. Karakter, hikaye, sunum, oynanış, savaş sistemi, demon mekanikleri vs vs görselliğin bütün bunlardan sonra geldiği bir seride (SMT ve Persona serileri) sen en önemli öğeymiş eleştiriyosun görselliği. Fazla sert daldın başka bir değişle. Kimse görsellik mükemmel falan demiyor, aksine dahada iyi olabilirdi elbette. İnan kimse bu kadar takmıyor görselliğe bu oyunlarda.
 
Son düzenleme:
Hocam görsellik rezil ortalama altı bile değil. Emin ol ortalama altı bir görsellik olsa bu kadar kötü olmasa eleştirmeyeceğim. Bence bu kadarı da fazla yani. İkinci olarak sunumda çok iyi değil çoğu sahnede iki karakter dikiliyor. Aşağıdaki yazıları okuyoruz.

Remake değil mi bu? Neden iyi bir görsellik beklemiyoruz çözmüş değilim.

Sanki oyun sıfırdan yapılmış gibi konuşuyorsunuz diye düşünüyorum.
 
Hocam görsellik rezil ortalama altı bile değil. Emin ol ortalama altı bir görsellik olsa bu kadar kötü olmasa eleştirmeyeceğim. Bence bu kadarı da fazla yani. İkinci olarak sunumda çok iyi değil çoğu sahnede iki karakter dikiliyor. Aşağıdaki yazıları okuyoruz.

Remake değil mi bu? Neden iyi bir görsellik beklemiyoruz çözmüş değilim.

Sanki oyun sıfırdan yapılmış gibi konuşuyorsunuz diye düşünüyorum.
Reloadda 10 saatim var umrumda bile olmadı görsellik, o dediğin kısma gelince de umrumda olmayacak, sonrasında da. Üstelik sadece benim değil bu oyunu oynayanların yüzde 95inin öyle pek umrunda olmayacak görsellik. Hepimiz daha iyi görsellik isteriz o ayrı. Sen yanlış şeye çok fazla takıldın onu diyorum. Arkadaşın dediği çeşitlilik noksanlığı ya da remakein orjinal persona 3 baz alınarak yapılması görsellikten daha büyük eksidir bu oyun için.
 
Reloadda 10 saatim var umurumda bile olmadı görsellik, o dediğin kısma gelince de umurumda olmayacak, sonrasında da. Üstelik sadece benim değil bu oyunu oynayanların yüzde 95inin öyle pek umurunda olmayacak görsellik. Hepimiz daha iyi görsellik isteriz o ayrı. Sen yanlış şeye çok fazla takıldın onu diyorum. Arkadaşın dediği çeşitlilik noksanlığı ya da remakein orijinal Persona 3 baz alınarak yapılması görsellikten daha büyük eksidir bu oyun için.

Adaya gelince umarım anlarsın dediğimi fakat bir sorum var. Hocam bu oyun remake ya görselliği niye eleştirmiyoruz? Sıfırdan yapılan bir oyun yok.

İlk 10 saatte benim de gözüme bir şey batmadı zaten. Sadece eh işteydi yani.

Adada oyun bize serbest gezme imkanı tanıdı etrafta gezindim vs. sende oraya geçince bir etrafına bak.

1707591313212.png
 
Son düzenleme:
Adaya gelince umarım anlarsın dediğimi fakat bir sorum var. Hocam bu oyun remake ya görselliği niye eleştirmiyoruz? Sıfırdan yapılan bir oyun yok.

İlk 10 saatte benim de gözüme bir şey batmadı zaten. Sadece eh işteydi yani.

Adada oyun bize serbest gezme imkanı tanıdı etrafta gezindim vs. sende oraya geçince bir etrafına bak.

Eki Görüntüle 2112850
Oyun daha yeni çıktığı için belki ileriki güncellemelerle düzeltilebilir oyunlarına arada bir görsel yenilikler atabiliyorlar . Atlus ' a steam üzerindeki forumdan ulaşılırsa dikkat çekebilir. Türkçe çeviriside öyle mükemmel seviyede olduğu söylenemez zaten ben bulduğum görsel hataları ve çeviri hatalarını Atlus a iletmeyi düşünüyorum forumlar üzerinden.
 
Adaya gelince umarım anlarsın dediğimi fakat bir sorum var. Hocam bu oyun remake ya görselliği niye eleştirmiyoruz? Sıfırdan yapılan bir oyun yok.

İlk 10 saatte benim de gözüme bir şey batmadı zaten. Sadece eh işteydi yani.

Adada oyun bize serbest gezme imkanı tanıdı etrafta gezindim vs. sende oraya geçince bir etrafına bak.

Eki Görüntüle 2112850
Umrumda olmayacak diyorum, oraya gelince bak diyorsun bana. Ben zaten biliyorum ne çıkacak karşıma ya da nasıl bir görsellikle karşılaşacağım. Remake=Mükemmel Görsellik demek değil. Milletin en çok yanıldığı durum bu remake konusunda. Sen remake diye tabiri caizse enfes görsellik beklentisiyle girmişsin o da hayal kırıklığı yaratmış. Bende görsellik olarak hayal kırıklığı 10 üzerinden 1se sende 10 üzerinden nerdeyse 10. Kaldı ki görsellik kısmı bir iki update ile iyileştirilebilecek bir şey. Yaparlarsa yapmazlarsa da çıkarsa görsellik modu kurarsın olur biter. Takılma bu kadar alacağın zevki baltalayacan bu yüzden.
Oyun daha yeni çıktığı için belki ileriki güncellemelerle düzeltilebilir oyunlarına arada bir görsel yenilikler atabiliyorlar . Atlus ' a steam üzerindeki forumdan ulaşılırsa dikkat çekebilir. Türkçe çeviriside öyle mükemmel seviyede olduğu söylenemez zaten ben bulduğum görsel hataları ve çeviri hatalarını Atlus a iletmeyi düşünüyorum forumlar üzerinden.
Özellikle şu persona adlarının orjinale çevrilmesi, menü çevirisinin ve ilk ana hikaye bossuna kadarki çevirinin düzeltilmesi lazım. Ondan sonra çeviriyo düzeliyo diyolardı ama bakmadım. Apsara ne be?
 
Özellikle şu persona adlarının orjinale çevrilmesi, menü çevirisinin ve ilk ana hikaye bossuna kadarki çevirinin düzeltilmesi lazım. Ondan sonra çeviriyo düzeliyo diyolardı ama bakmadım. Apsara ne be?
Pyro Jack ' e Balkabaklı bir isim koymuşlar tam hatırlayamadım ama :D Özel isim mesela , şaşırtıcı şekilde Jack Frost u çevirmemişler günün mutluluk verici haberi diyebilir miyiz ?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı