İşlemciler çeşitli farklı kısımlardan oluşur. Eğer her test işlemcinin her bölümünü tamamen kullanabilseydi bir tane benchmark yapar gecerdik. Bu sebeple çeşitli markaların yazdığı onlarca farklı benchmark var. Ki oyunları da bir benchmark olarak düşünebilirsiniz. Demekki oyun benchmarklarin fazla yuklenemedigi bir noktaya yüklenmiş.
Bunun haricinde tüm benchmarklarin işlemcinin her kısmına yüklendiğini varsaysaniz dahi her programın hataya tahammülü aynı değildir.
İşlemci normal koşullarının haricindeki neredeyse bütün koşullarda (Sıcaklık, voltaj, akım...) hataya açıktır. Atıyorum undervolttan dolayı 1 milyar işlemden 1'ini yanlış yapmaya başladı. Bu eğer bir video programının encoder'ında oluşan bir hata ise ufak bir glitchi anlık olarak ya görür ya görmezsiniz sorunsuz bir şekilde video akmaya devam eder. Ama eğer bu bir Windows'un temel işlemlerinden birinde gerçekleşen hata ise o zaman mavi ekran alırsınız.
Aslında olay bu kadar basit de değil. Eğer hata veren kısım işlemcinin RAM ile iletişim kuran kısmında gerçekleşiyor ise bu SSD/HDD'ye yazılan dosyaların bozulmasına kadar gider. Ya da bir Benchmarkta RAM erişimi az ise bir sorun teşkil etmez iken bir oyunda gerçekleşecek saniyede GB'larca dosya aktarımı hatanın ortaya çıkma sıklığını ciddi ölçüde artırır ve siz sadece oyunda sorun var gibi görürsünüz.