1ms ile 5ms farkı

4.jpg
Bu açıklamıştır. :)
 
@Recep Baltaş Rica etsem bu konu hakkında bilgilendirebilir misiniz beni? Bir videonuzda bahsediyordunuz izledim 60hz bir monitörde saniyede 60 kare görüntülenebiliyor ve 13ms ye denk demiştiniz ama arkadaşlarım 1ms daha cok fark eder 60hz ve 75 hzde diyorlar. Beni rahatlatmak ve bilgilendirmek için göz atarsanız memnun olurum
 
4.jpg
Bu açıklamıştır. :)
Bu resimdeki 5ms ile 1ms arasındaki fark değil. Soldaki resim 5ms'den daha fazla bir değere sahip. Şu an kullandığım sistemde iki monitör var, birincisi 1ms ikincisi 5ms. Oyun oynarken aynı görüntüyü açtığımda gözle görülen bir fark yok (CS: GO, LoL ve Dark Souls 2 ile test ettim). Ancak monitör test sitelerinde ms testi uygulamasını actığımda gözle görülür bir fark vardı. Bana göre 1ms olsun diye daha fazla para vermeye gerek yok. Oyun oynarken fark anlaşılmıyor.
 
60 hz'de 1 ms veya 5 ms o kadar çok farketmez diye düşünüyorum. Nasıl bir oyun oynayacakısınız ki aradaki 4 ms bu kadar önemli olsun. İnsan gözünün fark edemeyeceği bir zaman dilimi. Oyunum akıcı olsun reflekslerim hızlı olsun derseniz size önerim 144 hz bir monitör almanız. Tabi fiyatı da bir hayli var.
 
5ms ile 1ms arasindaki fark görüntü hizi değildir. Goruntu hizi HZ olarak belirttigimiz degerdir. Fps tarzi oyunlarda HZ de onemlidir. MS de. Sebebi şu görüntüdeki her bir kareyi yuksek HZ sayesinde ekren kartindan aldigin FPS yi sana isleyip yetistirir. MS 'de bu yüksek hizlarda renklerin yetismesini gösterir. Yani paneldeki pixellerin tepki süresini gösterir. Örnek olarak şöyle diyebiliriz bir savaş oyununda hizlica karanlik bir ortamdan isikli ortama gecisteki renk yogunlugunun farkini sana gercege en yakin sekilde hissettirmesidir.
 
5ms ile 1ms arasindaki fark görüntü hizi değildir. Goruntu hizi HZ olarak belirttigimiz degerdir. Fps tarzi oyunlarda HZ de onemlidir. MS de. Sebebi şu görüntüdeki her bir kareyi yuksek HZ sayesinde ekren kartindan aldigin FPS yi sana isleyip yetistirir. MS 'de bu yüksek hizlarda renklerin yetismesini gösterir. Yani paneldeki pixellerin tepki süresini gösterir. Örnek olarak şöyle diyebiliriz bir savaş oyununda hizlica karanlik bir ortamdan isikli ortama gecisteki renk yogunlugunun farkini sana gercege en yakin sekilde hissettirmesidir.

Gayet güzel açıklamış olay bu.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı