60 Hz bir monitörde 60 FPS üstünü hissedebiliyor musunuz?

Monitör Hz değerinden yüksek FPS'yi hissedebiliyor musunuz?

  • Evet hissedebiliyorum.

  • Hayır hissedemiyorum.


Sonuçları sadece ankete oy verdiğinizde görebilirsiniz.
Ben hatta size şöyle bir bilgi vereyim. 60Hz monitörde sabit 60FPS 300FPS almaktan daha iyidir. 300FPS yetiştiremeyen monitör geçişlerde yırtılmalara sebep olacaktır. Buda net olmayan çamur gibi bir görüntü demek oluyor. Ama V-sync açılıp FPS 60a kilitlendiğinde daha akıcı bir görüntü elde edersiniz. FPS'nin farkını görmek istiyorsanız yüksek FPS veren bir ekran kartına ve bunu gösterebilen yüksek Hz değerine sahip bir monitöre ihtiyacınız var. Burada hissediyorum diyen arkadaşlar hayatlarında 144 ve 240 hz denememiş insanlardır.
 
Saniyede 60 kere kendini yenileyen bir monitör, saniyede 60 tane resim gösterir. Nokta.

Eğer gecikmeye sebep olmayan bir senkronizasyon yöntemi ile görüntüyü ve ekranı bağlıyorsanız 60 Hz ekranda 60 FPS ile 200 FPS arasında bir fark "hissedemezsiniz". Bu sizin hislerinizin kuvvetli olmasıyla değişebilecek bir şey değil, sonuçta olmayan bir şeyi hissedemezsiniz.

Teknik olarak fark olabilmesinin tek yolu 300+ FPS almanız. O da ancak CS:Go'da mümkün. Ki öyle iken bile bahsedilen fark 2 ms civarında.

Şu an 60 Hz monitörü (ve AMD ekran kartı) olan birinin yapabileceği en iyi şey Radeon anti-lag açması.
 
Olay 60hz monitörde 300 kare görmek değil zaten. Yabancı bir arkadaşımız güzelce açıklamış. If your frame rate is above your monitor refresh rate, you may see screen tearing. This occurs when your GPU updates the front buffer while the screen is in the middle of refreshing, which results in a visible line between the two frames that you may find irritating.

However, at the same time, running at a higher frame rate means lower input latency, which in some cases matters more than avoiding screen tearing. Competitive shooters like CS:GO or R6 Siege should be played without a frame cap to ensure the lowest possible input latency, and most people just deal with the tearing.

Özetle ekran kartı çok fazla kare gönderiyor monitöre. Monitör de daha tazelemenin yarısında bir sürü yeni çizilen kare ile karşı karşıya kalıyor bu yüzden ekranda yırtılmalar oluşuyor fakat bu durum aynı zamanda input lag(giriş gecikmesi) azaltıyor böylece oyun daha akıcı oluyor :)

Bu açıklama mantıklı. Sonuçta 60 kare sabit olursa misal veriyorum 20ms de bir kare üretilirken 120 kare olunca her bir kare üretimi 10ms e düşer. Kontrol daha tepkisel olur en azından. Ama iş görmeye gelince bu sefer atlaya atlaya görmüş oluruz görüntüyü.
 
Ben hatta size şöyle bir bilgi vereyim. 60Hz monitörde sabit 60FPS 300FPS almaktan daha iyidir. 300FPS yetiştiremeyen monitör geçişlerde yırtılmalara sebep olacaktır. Buda net olmayan çamur gibi bir görüntü demek oluyor. Ama V-sync açılıp FPS 60a kilitlendiğinde daha akıcı bir görüntü elde edersiniz. FPS'nin farkını görmek istiyorsanız yüksek FPS veren bir ekran kartına ve bunu gösterebilen yüksek Hz değerine sahip bir monitöre ihtiyacınız var. Burada hissediyorum diyen arkadaşlar hayatlarında 144 ve 240 hz denememiş insanlardır.
Aynı mapte sağımda 144hz solumda 75hz CS açıktı. Biraz 144te takıldıktan sonra arkadaşın 75hz ekranına birkaç saniye baktım ve sana lag mi girdi diye sordum. Bana mı anlatıyorsunuz aradaki farkı :)
 
Hissetmeniz olanaksız. Sadece psikolojik bir şey. O arkadaşlara 60 FPS ve 200 FPS veren fakat 60 Hz bir monitörde FPS değerleri yazmayacak şekilde gösterelim. Eminim ki farkı anlayamazlar.

Diğer yandan benim tercihim mesela 60 FPS orta ayarlarda alıyorsam bunu yüksek ayarlara çekip 30 FPS ile oynamayı tercih ederim. Benim için üst limit 30. Hem alıştım hem daha iyi grafikte oynuyorum. Eğer yüksek ayarlar yine 60 ise o zaman daha iyi oluyor :D
 
Bu açıklama mantıklı. Sonuçta 60 kare sabit olursa misal veriyorum 20ms de bir kare üretilirken 120 kare olunca her bir kare üretimi 10ms e düşer. Kontrol daha tepkisel olur en azından. Ama iş görmeye gelince bu sefer atlaya atlaya görmüş oluruz görüntüyü.
Bilimsel de konuşmaya çalışıyorum ama anlatamıyorum ki insanlara. Csde 2.5k saatim var en az hala bilmiyorum diyemiyorlar. Bu yüzden ileri gidemiyoruz yerimizde sayıyoruz herkes her şeyi biliyor. Canım ülkem benim :)
 
Olay 60hz monitörde 300 kare görmek değil zaten. Yabancı bir arkadaşımız güzelce açıklamış. If your frame rate is above your monitor refresh rate, you may see screen tearing. This occurs when your GPU updates the front buffer while the screen is in the middle of refreshing, which results in a visible line between the two frames that you may find irritating.

However, at the same time, running at a higher frame rate means lower input latency, which in some cases matters more than avoiding screen tearing. Competitive shooters like CS:GO or R6 Siege should be played without a frame cap to ensure the lowest possible input latency, and most people just deal with the tearing.

Özetle ekran kartı çok fazla kare gönderiyor monitöre. Monitör de daha tazelemenin yarısında bir sürü yeni çizilen kare ile karşı karşıya kalıyor bu yüzden ekranda yırtılmalar oluşuyor fakat bu durum aynı zamanda input lag(giriş gecikmesi) azaltıyor böylece oyun daha akıcı oluyor :)
Yabancı arkadaşın açıklaması yer yer yanlış ve yetersiz. Ekran yırtılmasının sebebi, kare hızının Hz'i geçmesi değil. Herhangi bir FPS'te ekran yırtılması olabilir. Senkronize etmediğiniz sürece ekran yırtılır.

Input lag'da ise kilit rol oynayanlar kare gecikmesi ve kare birikmesidir. Klasik V-Sync ile ekran Hz limitine ulaşırsanız oyun kare biriktirmeye başlar input lag artar. Oyun FPS değeriniz çok düşerse işlemci gecikmeye başlar, kareleri bekletmeye alır, input lag yine artar.

Bir oyunu 180 FPS'te çalıştıracak gücünüz varsa bile, ama ekranınız 60 Hz ise, oyunu 59.990 FPS'te çalıştırmanız hem yukarıda söylediğim iki sorunu ortadan kaldıracaktır hem de işlemci kapasitesi yeterince yüksek olduğu için zaten input'ları yeterince hızlı toplayıp bir sonraki kareye yansıtacaktır. Yani mümkün olan en düşük gecikmeyi elde edersiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı