AMD FidelityFX Super Resolution 7 adet oyun desteğiyle çıkacak

AMD, FidelityFX Super Resolution yayınlanacağı 22 Haziran günü 7 adet oyun desteğini de sunacak. Far Cry 6, Resident Evil Village'ın dahil olduğu 12 adet oyunun da çıkıştan bir süre sonra desteğe kavuşacağı söyleniliyor.

Çıkış günü destek alacak 7 oyun ve sonradan eklenecek 12 oyun;

AMD-FidelityFXSS-Support-Games-768x262.png


FSR destekleyecek oyun firmaları ve yapımcılar;

AMD-FidelityFXSS-Support-Studios-2-768x313.png


Kaynak: AMD FidelityFX Super Resolution coming to 7 games at launch - VideoCardz.com
 
Son düzenleme:
Emeklemeden depar mı atsın adamlar? Zamanla olacak işler bunlar.
Onu kim söyledi? AMD böyle bir açıklama yapmadı üçüncü kişiler uydurmuş olabilir.
Bu teknolojinin oyunun desteğine ihtiyaç olmadan sadece bir ayarı etkinleştirdiğiniz zaman uygulanan bir efekt veya teknoloji olacağını duymuştum. DLSS gibi oyun desteğine ihtiyaç olmadan kullanılabilir diye biliyordum.
 
Listede Unreal Engine desteği olmadığı yazıyor. Çoğu oyun için sorun yaratacaktır.

Bundan emin değilim neden olmasın? AMD ve Unreal beraber çalışıyor şu anda UE5 için kağıt üzerinde destek olmaması normal çünkü yeni diye düşünüyorum.


Bu teknolojinin oyunun desteğine ihtiyaç olmadan sadece bir ayarı etkinleştirdiğiniz zaman uygulanan bir efekt veya teknoloji olacağını duymuştum. DLSS gibi oyun desteğine ihtiyaç olmadan kullanılabilir diye biliyordum.

Öyle olsaydı çözünürlük düşürmekten farksız olurdu diye düşünüyorum. Klasik FidelityFX bile dışarıdan çalıştırılamıyordu. FSR ise daha gelişmiş ve performansı artırırken kaliteyi korumaya yönelik olacak. DLSS yapay zeka desteğine sahip ve kendi çekirdeklerini kullanıyor onun yeri ayrı tabii.
 
Bundan emin değilim neden olmasın? AMD ve Unreal beraber çalışıyor şu anda UE5 için kağıt üzerinde destek olmaması normal çünkü yeni diye düşünüyorum.




Öyle olsaydı çözünürlük düşürmekten farksız olurdu diye düşünüyorum. Klasik FidelityFX bile dışarıdan çalıştırılamıyordu. FSR ise daha gelişmiş ve performansı artırırken kaliteyi korumaya yönelik olacak. DLSS yapay zeka desteğine sahip ve kendi çekirdeklerini kullanıyor onun yeri ayrı tabii.
Bu teknolojinin nasıl çalıştığına dair bir makale veya AMD tarafından sunulmuş bir yazı var mı? İnternette nasıl ve ne şekilde çalıştığı hakkında bilgi bulamadım. DLSS'de önceden gelen bir yapay zeka verisi ve bunu işleyecek çekirdekler var ama AMD'de böyle bir şeyden bahsetmiyor. FidelityFX nasıl kayıpsız/minimum kayıpla daha az kaynak harcayabilecek hale getiriyor ki oyunu?
 
Bu teknolojinin nasıl çalıştığına dair bir makale veya AMD tarafından sunulmuş bir yazı var mı? İnternette nasıl ve ne şekilde çalıştığı hakkında bilgi bulamadım. DLSS'de önceden gelen bir yapay zeka verisi ve bunu işleyecek çekirdekler var ama AMD'de böyle bir şeyden bahsetmiyor. FidelityFX nasıl kayıpsız/minimum kayıpla daha az kaynak harcayabilecek hale getiriyor ki oyunu?

Şuradan translate ile çevirdim, biraz açıklıyor sanırım.
FidelityFX Süper Çözünürlük nasıl çalışır?
Fidelity Super Resolution, Nvidia'nın DLSS'sinin bir kopyası değildir. Nvidia'nın teknolojisi, yapay zekayı yüksek kaliteli çevrimdışı taramalarla eğiterek çalışır (aynı ilke daha sonra Nvidia GANverse3D tarafından benimsenmiştir). FidelityFX Süper Çözünürlük ile AMD tamamen farklı bir yöne gidiyor. AMD'de grafik başkan yardımcısı Scott Herkelman, Youtube'daki bir PCWorld yayınında "bunu yapmak için makine öğrenimine ihtiyacınız olmadığını" ve AMD'nin FidelityFX Süper Çözünürlük sonuçlarını elde etmek için "birçok farklı yolu değerlendirdiğini" açıkladı.

2019'da AMD, "Oyunlar için süper çözünürlük ve 20 Mayıs 2021'de piyasaya sürülen ve FidelityFX Süper Çözünürlüğün nasıl çalıştığını açıklayan bir patent başvurusunda bulundu. Belge, AMD'nin mümkün olan en ayrıntılı görüntüyü elde etmek için doğrusal ve doğrusal olmayan ölçekleme teknolojisini birleştiren hibrit bir süper örnekleme yaklaşımı kullandığını ortaya koyuyor. Patent, bir sinir ağı aracılığıyla doğrusal tekniklerin, "tipik olarak bulanık ve/veya bozuk görüntülerle sonuçlanan" doğrusal olmayan bilgileri içermediğini açıklıyor. AMD, bu sorunu çözmek için hibrit bir çözüm kullanmayı ve her iki yöntemi birleştirmeyi seçti. "Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçeklemenin kombinasyonu - metni bilgilendirir - doğrusal ölçeklemeden hem rengin hem de büyük ölçekli görüntü özelliklerinin korunmasını ve doğrusal olmayan ölçeklendirmeden daha ince görüntü özelliklerinin korunmasını kolaylaştırır.

FidelityFX Süper Çözünürlük ile yeniden oluşturulmuş görüntü için iki yol vardır. Orijinal düşük çözünürlüklü görüntü, aynı anda bir dizi doğrusal ölçekleme ve bir dizi doğrusal olmayan ölçeklendirmeden geçerek farklı bilgiler toplar. FidelityFX Süper Çözünürlük daha sonra bir piksel ızgarası oluşturmak için düşük çözünürlüklü görüntüleri birleştirir ve ardından her birine en yüksek çözünürlüklü görüntüyü uygular. Çerçeveleri temizledikten sonra yeniden oluşturulmuş görüntüye sahip olacaksınız. FidelityFX Süper Çözünürlüğün “Ultra”, “Kalite”, “Dengeli” ve “Performans” olarak adlandırılan dört kalite seviyesi sunduğunu biliyoruz. Computex 2021'e göre ultra mod, mümkün olduğunca fazla ayrıntıyı korurken kare hızını %50 artırabilir. Diğer modlar, görüntü kalitesini düşürürken daha da yüksek kare hızı sunar.

Bu da patent fotoğrafları;
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Şuradan translate ile çevirdim, biraz açıklıyor sanırım.
FidelityFX Süper Çözünürlük nasıl çalışır?
Fidelity Super Resolution, Nvidia'nın DLSS'sinin bir kopyası değildir. Nvidia'nın teknolojisi, yapay zekayı yüksek kaliteli çevrimdışı taramalarla eğiterek çalışır (aynı ilke daha sonra Nvidia GANverse3D tarafından benimsenmiştir). FidelityFX Süper Çözünürlük ile AMD tamamen farklı bir yöne gidiyor. AMD'de grafik başkan yardımcısı Scott Herkelman, Youtube'daki bir PCWorld yayınında "bunu yapmak için makine öğrenimine ihtiyacınız olmadığını" ve AMD'nin FidelityFX Süper Çözünürlük sonuçlarını elde etmek için "birçok farklı yolu değerlendirdiğini" açıkladı.

2019'da AMD, "Oyunlar için süper çözünürlük ve 20 Mayıs 2021'de piyasaya sürülen ve FidelityFX Süper Çözünürlüğün nasıl çalıştığını açıklayan bir patent başvurusunda bulundu. Belge, AMD'nin mümkün olan en ayrıntılı görüntüyü elde etmek için doğrusal ve doğrusal olmayan ölçekleme teknolojisini birleştiren hibrit bir süper örnekleme yaklaşımı kullandığını ortaya koyuyor. Patent, bir sinir ağı aracılığıyla doğrusal tekniklerin, "tipik olarak bulanık ve/veya bozuk görüntülerle sonuçlanan" doğrusal olmayan bilgileri içermediğini açıklıyor. AMD, bu sorunu çözmek için hibrit bir çözüm kullanmayı ve her iki yöntemi birleştirmeyi seçti. "Doğrusal ve doğrusal olmayan ölçeklemenin kombinasyonu - metni bilgilendirir - doğrusal ölçeklemeden hem rengin hem de büyük ölçekli görüntü özelliklerinin korunmasını ve doğrusal olmayan ölçeklendirmeden daha ince görüntü özelliklerinin korunmasını kolaylaştırır.

FidelityFX Süper Çözünürlük ile yeniden oluşturulmuş görüntü için iki yol vardır. Orijinal düşük çözünürlüklü görüntü, aynı anda bir dizi doğrusal ölçekleme ve bir dizi doğrusal olmayan ölçeklendirmeden geçerek farklı bilgiler toplar. FidelityFX Süper Çözünürlük daha sonra bir piksel ızgarası oluşturmak için düşük çözünürlüklü görüntüleri birleştirir ve ardından her birine en yüksek çözünürlüklü görüntüyü uygular. Çerçeveleri temizledikten sonra yeniden oluşturulmuş görüntüye sahip olacaksınız. FidelityFX Süper Çözünürlüğün “Ultra”, “Kalite”, “Dengeli” ve “Performans” olarak adlandırılan dört kalite seviyesi sunduğunu biliyoruz. Computex 2021'e göre ultra mod, mümkün olduğunca fazla ayrıntıyı korurken kare hızını %50 artırabilir. Diğer modlar, görüntü kalitesini düşürürken daha da yüksek kare hızı sunar.

Bu da patent fotoğrafları;
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Pek bir şey anlamadım. Tek anladığım şey bildiğimiz upscaling'in geliştirilmiş hali olduğu. Yapay zeka içerisine karıştırılmış ancak tahmin ettiğim şey bugün telefonların yaptığı gibi fotoğrafı çektiğiniz zaman üzerine efekt uygulaması gibi bir şey olacak sanırsam. Belki de Nvidia hayranı olduğum için anlamakta zorluk çekiyorum.
 
Pek bir şey anlamadım. Tek anladığım şey bildiğimiz upscaling'in geliştirilmiş hali olduğu. Belki de Nvidia hayranı olduğum için anlamakta zorluk çekiyorum.

Benim anladığım kadarıyla istenen performansa göre çeşitli çözünürlükleri harmanlayan bir algoritma sunuyor, avantajı HLSL Shader Model 6.4 destekleyen mimarisi olan tüm kartlarda işe yarıyor ve açık kaynak kodlu olması. DLSS gibi daha gelişmiş ve donanım destekli değil tabii ki. Godfall tanıtımındaki videodan birisi 4K'da yakınlaştırarak incelemişti.

82g86ty22v271.jpg

qfjk45f52v271.jpg
 

Yeni konular

Geri
Yukarı