Blender'da parçalar birleşmiyor

yigitcna

Femtopat
Katılım
25 Şubat 2024
Mesajlar
28
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Ekran görüntüsü 2024-03-10 201153.png

İki ucu seçip, 'e' tuşu ile birleştirmeye çalısınca neden böyle oluyor. :(
 
E tuşu "Extrude" işlemi için kullanılmıyor muydu edit mod için ? F ile birleştiriyorum ben vertexleri. Veya ben ne demek istediğini tam anlamadım 🤔
 
Ya ben daha yeniyim öğrenmeye çalışıyorum 'e' ile çıkarınca böyle oluyor.
:(

Böyle olmasının sebebi galiba edit mode kısmında sizin vertex select seçeneği açık kalmış. 1 vertexleri seçer, 2 Edge yani kenarları seçer ve 3 kısayolu ise yüzeyleri seçer. Vertex select modu açık kaldığı için onları extrude yapmışsınız. Şu kırmızı ile işaretlediğim butonların üstüne gelin face, vertex, Edge diye yazar. Hangisini extrude etmek isterseniz ona göre buradan seçim yapacaksınız. 1, 2, 3 kısayolları :) Birleştirmeyi ise gene aynı şekilde 1, 2, 3 kısayollarından yüzey, kenar veya noktaları seçerek (hangisini birleştirmek istiyorsan artık) F tuşu ile birleştireceksin.
 

Dosya Ekleri

  • 15.png
    15.png
    7,3 KB · Görüntüleme: 5
Son düzenleme:
Eki Görüntüle 2137849
İki ucu seçip, 'e' tuşu ile birleştirmeye çalısınca neden böyle oluyor. :(
E - Extrude, uzatma vertex edge polygon için, birleşmesi için uzatıp birbirine değmesi gerek. Snaps açarak halledebilirsin veya 4.x.x serisinde vertex'i seç ve E yap sonra uzatacağın aksa X Y Z tıkla sonra B ye bas başlangıç vertex'ini seçip birleştireceğinin üstüne getir, sonra M yap birleştir. M'de uzaklığı belirtmen gerekebilir - istemediklerini de birleştirebilir, birbirine yakın olanları.
1710097490719.png

Bunu da kullanabilirsin "Auto Merge" ancak her şeyi birleştirmeye de başlayabiliyor.

Simetrik bir obje ise, Mirror Modifier kullan ve içinden Clamp aç, orjin noktasına göre aks'ta hareket ettir.
 
Böyle olmasının sebebi galiba edit mode kısmında sizin vertex select seçeneği açık kalmış. 1 vertexleri seçer, 2 Edge yani kenarları seçer ve 3 kısayolu ise yüzeyleri seçer. Vertex select modu açık kaldığı için onları extrude yapmışsınız. Şu kırmızı ile işaretlediğim butonların üstüne gelin face, vertex, Edge diye yazar. Hangisini extrude etmek isterseniz ona göre buradan seçim yapacaksınız. 1, 2, 3 kısayolları :) birleştirmeyi ise gene aynı şekilde 1, 2, 3 kısayollarından yüzey, kenar veya noktaları seçerek (hangisini birleştirmek istiyorsan artık) F tuşu ile birleştireceksin.

Üzgünüm ama işe yaramadı ben zaten çalışmayı vertex modda yapıyordum. Bu sorunu bazı köşelerde yaşarken bazı kısımlarda yaşamıyorum acaba m tuşu ile birkeştirdiğim için mi?
 
Üzgünüm ama işe yaramadı ben zaten çalışmayı vertex modda yapıyordum. Bu sorunu bazı köşelerde yaşarken bazı kısımlarda yaşamıyorum acaba m tuşu ile birkeştirdiğim için mi?
Yapamadın yani Snaps + E + M ile?

Bak M üstüste gelmiş olanları birleştirir, sen göz kararı üstüste getiriyorsan, insanların %95'i gibi ölçüsüz çalışıyorsan ekranda 1cm gördüğün aralık aslında 1m olabilir. M'deki mesafe ayarları tüm yapı için geçerli olduğundan, planlamadığın yerleri de birleştirir.

Bu tür birleştirmeler için Snaps açık çalışman gerek ki vertex/edge/polygon hangi snap açıksa tam otursun ve sağ üst Auto Merge çalışsın, obje simetrik ise Mirror ile çalışman.

Sen önce Snaps'leri aç tepeden, vertex tiplerini seç, sonra istediğin aksta X Y Z, E ile uzatıp düz birleştirebilirsin ancak açılar yaratacaksan, retopology çalışmıyorsan (kılavuz yüzey yoksa) aks'lar olmadan çalışırken Snaps'leri de gerektiğinde aç kapa yaparak açıları yaratabilirsin.

Donut tutorial'i bitirmediysen bitir, kolaylar işleri.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı