C++ ile Yapay Zeka XOX Oyunu

Ardam2

Hectopat
Katılım
3 Ocak 2015
Mesajlar
306
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhabalar Technopat Forum takipçileri, yapmış olduğum proje olan yapay zeka xox oyununu sizlerle paylaşmak istedim.

Kodlar C++ dili ile yazılmıştır.
Umarım herkes için yararlı olur.

Kodları kullanabilirsiniz. Sayfamı referans gösterirseniz sevinirim.

Kodlara ve projeye buralardan erişebilirsiniz:
Proje GitHub Sayfası : GitHub - ardamavi/artificial-intelligence-xox-game-Cpp: Artificial intelligence tic tac toe game with C++ - Arda Mavi
GitHub - Gist : Artificial intelligence tic tac toe game with C++ - Arda Mavi · GitHub
Proje sayfası : Yapay Zeka XOX Oyunu : C++ - Arda Mavi

İyi çalışmalar.
 
Merhabalar Technopat Forum takipçileri, yapmış olduğum proje olan yapay zeka xox oyununu sizlerle paylaşmak istedim.

Kodlar C++ dili ile yazılmıştır.
Umarım herkes için yararlı olur.

Kodları kullanabilirsiniz. Sayfamı referans gösterirseniz sevinirim.

Kodlara ve projeye buralardan erişebilirsiniz:
Proje GitHub Sayfası : GitHub - ardamavi/artificial-intelligence-xox-game-Cpp: Artificial intelligence tic tac toe game with C++ - Arda Mavi
GitHub - Gist : Artificial intelligence tic tac toe game with C++ - Arda Mavi · GitHub
Proje sayfası : Yapay Zeka XOX Oyunu : C++ - Arda Mavi

İyi çalışmalar.
Bir şey sormak istiyorum. Böyle bir oyun yaptığınıza göre programlamaya hakimsiniz. Benim de programlamaya karşı aşırı bir ilgim var. Rica etsem programlamayı nasıl öğrendiğinizi açıklayabilir misiniz. Gerçekten açıklarsanız çok sevinirim.
 
Bir şey sormak istiyorum. Böyle bir oyun yaptığınıza göre programlamaya hakimsiniz. Benim de programlamaya karşı aşırı bir ilgim var. Rica etsem programlamayı nasıl öğrendiğinizi açıklayabilir misiniz. Gerçekten açıklarsanız çok sevinirim.
Hocam her hangi bir kursa yazılarak 1 ayda başlangıç seviyesi olabilir veya kitaplardan bakarak 1.5 2 ayda başlangıç seviyesi olmanız mümkün.
 
Bir şey sormak istiyorum. Böyle bir oyun yaptığınıza göre programlamaya hakimsiniz. Benim de programlamaya karşı aşırı bir ilgim var. Rica etsem programlamayı nasıl öğrendiğinizi açıklayabilir misiniz. Gerçekten açıklarsanız çok sevinirim.
Sayfamın linki orada size yardımcı olmaya çalışırım.
İnternet çok iyi bir kaynak kafanıza gakılan her şeyi aratın.

En kısa zamanda deneyeceğim :)
Yorumlarınızı bekliyorum :like:

Proje indirme sayfası : Yapay Zeka XOX Oyunu by ardamavi
 
Oyunu kullanamadım. C++'a ama uzun zamandır bakmıyorum. Bende otopark otomasyonu yaptım. Tabi program çok gelişmiş değil. Mesela değişik bir harf girince program buga falan girebiliyor. Mesela çıkış saatini kullanıcı giriyor. Otoparka giriş yapılan aracın plakasında boşluk olmaması lazım yoksa doğal olarak aracı bulamıyor gibi.

Bu durumların önüne java da rahatça geçebilir miyiz. Birde komik gelebilir ama ben şu ters üçgen oluşturma, eşkenar üçgen oluşturma durumlarını yapamıyorum. Koduna baksam dahi aklımda kalmıyor. Mantık olaylarında kendimi geliştirmem gerek öyle değil mi?

Mesela araç çıkış bölümünden örnek kod;
 

Dosya Ekleri

  • 2016-07-12 (14).png
    2016-07-12 (14).png
    37,4 KB · Görüntüleme: 462
  • 2016-07-12 (15).png
    2016-07-12 (15).png
    40,2 KB · Görüntüleme: 504
Son düzenleme:
Oyunu kullanamadım. C++'a ama uzun zamandır bakmıyorum. Bende otopark otomasyonu yaptım. Tabi program çok gelişmiş değil. Mesela değişik bir harf girince program buga falan girebiliyor. Mesela çıkış saatini kullanıcı giriyor. Otoparka giriş yapılan aracın plakasında boşluk olmaması lazım yoksa doğal olarak aracı bulamıyor gibi.

Bu durumların önüne java da rahatça geçebilir miyiz. Birde komik gelebilir ama ben şu ters üçgen oluşturma, eşkenar üçgen oluşturma durumlarını yapamıyorum. Koduna baksam dahi aklımda kalmıyor. Mantık olaylarında kendimi geliştirmem gerek öyle değil mi?

Mesela araç çıkış bölümünden örnek kod;

Hatalı karakter girişlerini try-catch ile çözebilirsiniz.

Boşlukları kendiniz bir döngüyle silebilirsiniz.
Basitçe bir algoritma ile bir array'de toplayın plakayı.
O array'i harf harf gezin ve ikinci bir array'e atayın harfleri eğer boşluk karakteri gelirse atama yapılmasın. 1. array (boşluklu olan) bitincede 2. array'inde plakanın boşluksuz hali olacak.

Üçgenler konusunda:
İlk başta algoritmasını çıkarmalısınız daha sonra o algoritmanın kodunu yazmalısınız. Böyle daha kolay olacaktır.
Sayfanda bahsettiğiniz üçenlerin algoritmaları ve 5 farklı yazılım dili ile yazılmış açıklamalı kodları bulunmakta.

Sayfamdaki gibi bir sürü kaynak var internette bol bol soru çözmenizi öneririm.
 
Eğer plakaları diziye atarsak atılan plakalar program kapatılınca silinecek. Ben not defterine yazdırıyorum. Birinci array de boşluklu hali olsa dahi kullanıcının boşluğu nerede bıraktığı önemli hepsini bitişik yazıp sonra bir boşluk bırakırsa yine bulmayacaktır.
 
Diziye atadıktan sonra bitmiş halini. Boşluklu halini not defterinden silin. bitmiş dizidekini yazın.
Ben daha dediğinizi deneyecek vaktim olmadı. Dediğim gibi C++'a bakmayalı 2 aya yakın oldu. Her girilen plakayı string dizisine atadım diyelim "34YT859" bunu ofstream ile not defterine yazdım. Daha sonra aramak istediğim plakayı seçeceğim "34YT85 9" yazınca bulucak mıdır. Program kalıtım yolu ile switch-case üzerine kurulu.
 

Dosya Ekleri

  • 2016-07-12.png
    2016-07-12.png
    37,4 KB · Görüntüleme: 407
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı