Citoles antidepresan hakkında düşünceleriniz nedir?

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.833
Çözümler
3
Yer
Representing the ABQ
Selam arkadaşlar. Anksiyete, OKB tehşisinden dolayı psikiyatristim 20 mg citoles hapına başlattı. 2. günüm. 10 mg olarak kullanıyorum şu an.

Bugün rahatsızlıklarımın oldukça şiddetlendiğini fark ettim. Sürekli ellerim terliyor, ani sıcaklık basmaları, sersemlik, huzursuzluk, korku vb. şikayetler oluştu. Doktoruma sorduğumda bunun bir alışma süreci olduğunu, en azından bir hafta izlememiz gerektiğini söyledi. Ciddi şeyler değilmiş.

Merak ediyorum bu ilacı -veya başka antidepresanları- kullanıp şikayetleri artış gösteren, daha sonra iyi gelen oldu mu? Bütün gün yan etki vs. araştırmaktan çok yoruldum. Sürekli acaba hayal mi göreceğim, bayılacak mıyım, serotonin zehirlenmesi mi geçireceğim diye araştırıyorum. Belli ki bunlar da OKB ve anksiyeteden :)

Sizin tecrübeleriniz neler?
 

teknoman

Hectopat
Katılım
14 Mayıs 2017
Mesajlar
1.372
Makaleler
2
Çözümler
6
Bende inanılmaz bir sersemlik yapmıştı. Bıraktıktan sonra bile etkilerinin 1-2 hafta sürdüğünü hatırlıyorum.
Her ilaç herkese iyi gelecek diye bir şey yok. Eğer durumunuzda bir süre sonra düzelme olmazsa doktorunuza danışarak ilacı değiştirmeyi düşünebilirsiniz.
 

Gordon Freeman

Hectopat
Katılım
30 Mayıs 2017
Mesajlar
1.241
Citoles escitalopram etken maddeli, SSRI grubu bir antidepresandır. Diğer SSRI antidepresanlara göre daha yeni nesil diyebiliriz. Belki de en selektif SSRI olabilir.

Yakın bir zamanda Monoamin oksidaz inhibitörü(MAOI) kullanmadıysanız veya şu anda sarı kantaron olarak geçen bir otu kullanmıyorsanız serotonin sendromu geçirmeniz pek olası değil. SSRI grubu ilaçların tolare edilebilirliği yüksektir. Ciddi yan etkilere sebep olmazlar.

SSRI grubu antidepresan kullanırken ilk 2 hafta içerisinde semptomların daha da kötüleşmesi, çökkün duygudurum, bulantı, kaslarda kasılma... olabilir. 2-3 hafta içerisinde yan etkilerden büyük ihtimalle kurtuluş olacaksınız. İlacın etkilerini ise 3 veya 4 hafta sonra hissetmeye başlarsınız.

Geçmiş olsun.
 
KS
KS
Yiğit Öztoprak

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.833
Çözümler
3
Yer
Representing the ABQ
@teknoman Evet dostum, doktorum da bir hafta sabret duruma göre yol çizeriz demişti. Teşekkürler :)

@Gordon Freeman Öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim dostum baya rahatlattın beni. En büyük korkum, halüsinasyon görmek, nöbet (senkop) geçirmek veyahut da dediğim gibi serotonin zehirlenmesi gibi ciddi yan etkiler.

Sanırım sen de bu ihtimalin çok düşük olduğunu söylüyorsun değil mi? Ayrıca bahsettiğiniz şeyleri kullanmadım hiç. Çok rahatladım cidden :)
 

Gordon Freeman

Hectopat
Katılım
30 Mayıs 2017
Mesajlar
1.241
Antidepresanlar yüzünden halüsinasyon görmezsiniz. O yüzden rahat olabilirsiniz.
Sanırım sen de bu ihtimalin çok düşük olduğunu söylüyorsun değil mi? Ayrıca bahsettiğiniz şeyleri kullanmadım hiç. Çok rahatladım cidden :)
Hatta hiç yok diyebilirim. SSRI'ler ile serotonin sendromuna girmek pek olası değil.
 
KS
KS
Yiğit Öztoprak

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.833
Çözümler
3
Yer
Representing the ABQ
@Gordon Freeman Yan etkilerinde halüsinasyon yazıyordu, okuyunca tırstım ben de. Çok düşük ihtimal diyorsunuz yani?

Zaten yan etkilere ne buldularsa yazmışlar, insanın gözü korkuyor resmen :D Yani artık anksiyete öyle bir noktaya geldi ki, yan etkilerde aşırı neşelilik olursa doktorunuza hemen haber verin falan yazmışlar diye mutlu olmaya korkuyorum neredeyse.
 

Gordon Freeman

Hectopat
Katılım
30 Mayıs 2017
Mesajlar
1.241
@Gordon Freeman Yan etkilerinde halüsinasyon yazıyordu, okuyunca tırstım ben de. Çok düşük ihtimal diyorsunuz yani?

Zaten yan etkilere ne buldularsa yazmışlar, insanın gözü korkuyor resmen :D Yani artık anksiyete öyle bir noktaya geldi ki, yan etkilerde aşırı neşelilik olursa doktorunuza hemen haber verin falan yazmışlar diye mutlu olmaya korkuyorum neredeyse.
Çok geniş yan etki kısmı var ancak her hastada ilaç farkli işler. Birisinde uyku hâli yaparken başka birisinde uykusuzluk yapabilir. Hatta ilacin etkili olup olmayacagi farmagenetiğe bile baglidir.

Dediğiniz yan etkiler(halüsinasyon vb.) Çok enderdir ve ben şimdiye kadar öyle bir hasta ne gördüm ne de duydum. O yüzden rahat olabilirsiniz.

Doktorunuz 15 gün sonrasina kontrol randevusu vermiştir. O zaman sikayet ettiginiz şeyleri söylersiniz ilaca ona göre bir düzenleme yapar. Baska sorulariniz da varsa cevaplayabilirim.
@Gordon Freeman Yan etkilerinde halüsinasyon yazıyordu, okuyunca tırstım ben de. Çok düşük ihtimal diyorsunuz yani?

Zaten yan etkilere ne buldularsa yazmışlar, insanın gözü korkuyor resmen :D Yani artık anksiyete öyle bir noktaya geldi ki, yan etkilerde aşırı neşelilik olursa doktorunuza hemen haber verin falan yazmışlar diye mutlu olmaya korkuyorum neredeyse.
Çok geniş yan etki kısmı var ancak her hastada ilaç farkli işler. Birisinde uyku hâli yaparken başka birisinde uykusuzluk yapabilir. Hatta ilacin etkili olup olmayacagi farmagenetiğe bile baglidir.

Dediğiniz yan etkiler(halüsinasyon vb.) Çok enderdir ve ben şimdiye kadar öyle bir hasta ne gördüm ne de duydum. O yüzden rahat olabilirsiniz.

Doktorunuz 15 gün sonrasina kontrol randevusu vermiştir. O zaman sikayet ettiginiz şeyleri söylersiniz ilaca ona göre bir düzenleme yapar. Baska sorulariniz da varsa cevaplayabilirim.
 
KS
KS
Yiğit Öztoprak

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.833
Çözümler
3
Yer
Representing the ABQ
@Gordon Freeman Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Aslında sorunum genel açıklaması, antidepresenanın hem biyolojik hem ruhsal olarak zarar vermesi.

Ruhsaldan kastım, eski benliğimi kaybetmek. Çünkü bazen konuşurken ya da bir yerlere giderken resmen algım kapanıyor, duraksıyorum. Konuşmam hareketlerim bir tuhaflaşıyor salağa dönüyorum. Sürekli ellerim terliyor stresten. Salaklaşmaktan, kalıcı etkilerden korkuyorum. Veyahut da hastalıklarım daha da artar diye. Bunların hepsi geçici ise dayanmaya çalışırım..

Fiziksel olarak da beynimin yapısı bozulur (hafıza kaybı, algıda bozulmalar, nöbetler vs) diye korkuyorum. Yani nasıl desem, esneyince bile beynim uyuşuyor sanki tuhaf bir şekilde.

Kusuruma bakmayın, ilk defa böyle bir ilaç kullanıyorum. Haliyle anksiyete hastası da olunca biraz tedirginleşiyorum. Bu kadar soruyla sizi boğmak istemem asla. Bu arada siz de doktorsunuz gibi geldi. Doğru mudur? :)
 

Gordon Freeman

Hectopat
Katılım
30 Mayıs 2017
Mesajlar
1.241
Ruhsaldan kastım, eski benliğimi kaybetmek. Çünkü bazen konuşurken ya da bir yerlere giderken resmen algım kapanıyor, duraksıyorum. Konuşmam hareketlerim bir tuhaflaşıyor salağa dönüyorum. Sürekli ellerim terliyor stresten. Salaklaşmaktan, kalıcı etkilerden korkuyorum. Veyahut da hastalıklarım daha da artar diye. Bunların hepsi geçici ise dayanmaya çalışırım..
Bu duygular içerisinde olmanız gayet normal. Ancak antidepresanlar kişiliğinizde herhangi bir değişime sebep olmazlar. Ellerinizin titremesi, duraksamanız, algınızın kapanıyor gibi olmasının sebebi anksiyetenin ta kendisidir. İlaç ilerleyen zamanlarda bu belirtilerin azalmasına yardımcı olacak. Daha aktif daha kendiniz gibi olacaksınız hatta.
Fiziksel olarak da beynimin yapısı bozulur (hafıza kaybı, algıda bozulmalar, nöbetler vs) diye korkuyorum. Yani nasıl desem, esneyince bile beynim uyuşuyor sanki tuhaf bir şekilde.
Bu konuda da endişe etmenize gerek yok. Bir sürü insan antidepresan kullanıyor. Algıda bozulma, nöbetlere ise ilaç sebep olmaz. Çoğu SSRI belli bir doza kadar kognitif işlevleri bozmaz.
Kusuruma bakmayın, ilk defa böyle bir ilaç kullanıyorum. Haliyle anksiyete hastası da olunca biraz tedirginleşiyorum. Bu kadar soruyla sizi boğmak istemem asla.
Hiç böyle düşünmene gerek yok. Seve seve cevaplarım sorularınızı. Merak ettiğiniz bir şey olduğunda açtığınız konuda etiketleyebilirsiniz.
Bu arada siz de doktorsunuz gibi geldi. Doğru mudur? :)
Aynen öyle😉
 
KS
KS
Yiğit Öztoprak

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.833
Çözümler
3
Yer
Representing the ABQ
@Gordon Freeman Ya vallahi insanlar antidepresanlar için öyle yorumlar yapmış ki, şu üç günde ömrümden ömür gitti başıma neler gelecek diye. Oldukça rahatlattınız beni çok çok teşekkür ederim.

Peki bu ilaçlar bir yere fayda edip, bir yerden götürür mü? Örneğin başka psikiyatrik (bipolar, şizofreni, sosyal fobi gibi gibi) şeylere sebep olabilir mi?

Bir diğer sorum da beyin tümörü gibi hastalıkları tetikler mi?
 
Yukarı