Bu güne kadar CS:GO karşısına pek çok farklı oyun çıktı, bir anda zirve yapıp kısa bir süre içerisinde de tarih oldular çünkü oynanış tarzı açısında çok da benzer değillerdi yani kitle geçici bir süreliğine yer değiştirdi o kadar. Valve ise bu sırada Source 2'yi getireceğiz ama atölye haritalarına uyarlamak zor vs diyerek, VAC sistemini geliştirmeyerek sadece tavuk ve karakter skinleri getirmekle vakit geçiştirdi. Ancak Riot Games Valorant'ta CS:GO'nun yerine kendine ders çıkararak piyasaya giriş yaptı. Bunlarda birçok ülkeye dil, sunucu, karakter desteği, 128tick server ve rakibine oranla çok daha istikrarlı isabetler. Valve topluluğu ısrarla göz ardı etti, sevilen haritalar kaldırıldı ya da ciddi değişiklikler ile sevilmez hale geldi. Valve'de 2 yıl sonunda yer değiştiren kitlenin bu sefer büyük oranda rakip oyunda kaldığını ve CS:GO'ya geri dönmediğini fark ederek apar topar bir beta duyurdu. Özellikle 2015-2021 yılları arasında CS:GO'yu aktif takip eden birisi olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki yıllardır Source 2 ile rivayet edilen şeyler ile CS2 Beta'da önümüze konulanlar arasında dağlar kadar fark var. Pek çok kişi Valorant'ta hedefi vurmanın aşırı kolay olduğunu söylüyor aksine CS:GO'nun bozuk Hitbox'ları sayesinde oyun gerçek dışı bir atış hissine sahip hale geldi. CS2 elbette bir miktar kitlenin geri dönüşüne sebep olacak ancak Riot Games buna karşılık Valorant'ta bir pazar sistemi getirirse o zaman kartlar yeniden dağıtılabilir.
Toxic kitle, koşarak vurma gibi olayları bir kenara koyalım, bir süre CS'ye ara vermiş olsam da son 2 aydır hem CS:GO hem Valorant'ı oynuyorum ve bu durum her iki oyunda da mevcut.