Cyberpunk 2077 incelemesi

Bugün ikinci incelememi yapıyorum sıkıldığım için yine mi sen diyebilirsiniz. Oyunu 75 saat oynayıp tüm sonları ile bitirdim tüm yan görevleri yaptım ve farklı farklı Build'ler ile oynadım. Hikayeden bahsetmek hoşuma gitmez inceleme yaparken fakat bu oyunda bazı şeylerden bahsetmem lazım.

Hikaye:
Bu kısımda çok uzun tutmayacağım fakat hikaye gerçekten çok zorlama. Karakterlerle Johnny Silverhand dışında çok vakit geçirmiyoruz ana görevlerde bu kısımları yan görevlere atmışlar ve saçmalık olmuş diyebilirim çünkü gayet güzel yedirilebilirdi bu kısımlar ana hikayeye. Panam dışında diğer karakterle olan karakter gelişimleri çok oldu da bitti olmuş. Genel olarak oyunda karakterler o kadar iyi işlenmemiş Johnny Silverhand ve Panam dışında. Jackie ile olan dostluğumuz o kadar altı doldurulmadan anlatılmış ki potansiyel harcanmış gibi geldi bana çünkü gerçekten bu konu iyi işlenşeymiş çok vurucu olabilirmiş. Oyunun çok büyük hayal kırıklığına uğradığım kısmı ise adam smasher oldu hiç islememisler oyuna toplam 3dk görüyoruz ve o kadar üzüldüm ki bu duruma ben Cyberpunk evrenine hasta birisiyim çok büyük potansiyel harcanmış. Oyunun hikayesinde 3 kritik noktada aşırı mantık hatası var şimdi spoiler olacağı için söyleyemiyorum. RPG kısmında değineceğim fakat bu oyun hikayesi RPG falan değil onu söyleyeyim.

Oynanış.

Gizlilik:
Gelelim oyunun en büyük falsosuna yani oynanışa. Oyunun gizlilik mekanikleri ile başlayayım. Öncelikle oyunun Level tasarımı çok tekrar ediyor ve mekanlar birbirine çok benziyor ilk eksi burada başlıyor fakat daha bu hiçbir şey.
Bu oyunda gizlilik oyununda olması gereken şeyi koymamışlar. Oyuncunun sayısız şekilde etkileşime girerek istediği gibi geçmesi gerekmez mi bir bölü mü? Cyberpunk bunu yapmıyor işte bir mekanda etkileşime görebileceğiniz nesnelere çok kısıtlı ve konum avantajı diye stratejik bir şey yok bu oyunda. Oyun kamerayı hackle düşmanları işaretle dikkatlerini dağıt görünmeden geç sağlığının dışına çıkamamış maalesef. Peki geçmeyip susturuculu silah ile öldürmek istersem? O zaman işler daha da kötü bir hal alıyor. Bir düşman öldürdüğünüz zaman cesedi kimse görmese bile saklamazsanız fark ediliyor ve bu tüm stratejiyi alıp götürüyor işte düşmanı oraya çekerim kimse görmeden arkasından öldürür gecerim dediğiniz zaman bu rezalet design seçiminden dolayı oyun size kendi istediği şekilde geçmeye zorluyor. Yani tüm gizlilik ışığı hackle düşman oraya gitsin arkasından geç öbürünü de hiçbir mekaniksel farkı olmayan görünüşü farklı nesneyi hackeleyerek geç sığlığında. Level design konusunda konumsal avantaj yok bu oyunda. Yani ben kuvvet kastım tüm kapıları açabiliyorum diyorsunuz kuvvet ile açtığınız kapı normal açılan kapının 5 metre yanına çıkıyor ve bu tüm Level'leri öyle tekdüze kılıyor ki. Öyle iyi ki kuvvet kaşmışım yoksa 10 dakikalık yeri dolaşacaktım gibi bir durum yok. Tüm strateji aynı tüm bölümlerde oyunun gizliliği acayip sıkıcı. Yapay zeka bildiğiniz yok bir gizlilik oyununda en önemli şeylerden birisi olan yapay zekası yok bildiğiniz yok. Düşmanların görme mesafesi o kadar dengesiz ki bazen dibinde görmüyor bazen kafanızı çıkarınca fark ediyor. Silahlar da gizlilik için o kadar çeşitsiz ki tabancaya susturucu tak arkadan vur başka hiçbir çeşit yok. Level tasarımları sizi oyunun istediği şekilde oynamaya zorluyor ve gizlilik genelde arada kaynıyor. Ayrıca oyunda bir kere fark edilince bir daha çatışmadan çıkarıyorsunuz bu da o kötü yapay zeka ile çekilmez bir çile oluyor. Kısacası gizlilik sıfır etkileşim, aşırı tekdüzelik, çeşit olmaması, strateji gerektirmemesi, yapay zeka olmaması, genel bölüm tasarımları ile vasatın altında gerçekten çok kötü.

Çatışma:
Çatışma mekanikleri gerçekten çok sıkıcı. Öncelikle oyunda yapmanız gereken tek şey olduğunuz yerde durup ateş etmek. Düşmanlar o kadar salak ki adam çakıyla Sniper'in üstüne koşuyor Adanalı kesin. Düşman çeşitliliği çok az 3 4 çeşit düşman var ve oyunun başından sonuna hep aynıları ile savaşıyorsunuz. Yapay zeka burada da çalışmıyor. Çatışma pata pata sığlığında kalmış. Level tasarımları burada da aşırı sığ hiçbir taktik gerekmiyor yani şuraya çıkayım bundan sıkayım önce şu düşmanı vurayım gibi. Tüm çatışmalar aynı başlayıp aynı bitiyor. Gunplay hiç çeşitlenmiyor yani silahlar sadece statlardan ibaret 5 değil 50 vuruyorsunuz hiçbir cesitlenme olmuyor. Çift zıplama alıyorsunuz dikey çatışma yok oyunda. Çevre etkileşimi burada da yok. Silahlar gerçekten sıkıcı tekdüze ve çeşitsiz. Aynı şekilde Level design da öyle kısacası. Hack ile çatışmaya renk katarım diyorsunuz hackler çok gereksiz kalıyor yani oyun alanı benim her şeyi kullanabilmem için değil oyunun istediği şekilde gitmem için yapılmış yani sandbox yok gibi bir şey. Ben pek önem vermem ama vuruş hissi de zayıf. Tüm çatışmalar aynı başlayıp aynı bitiyor. Gizlilik gibi.

RPG elemtleri:
Öncelikle oyunun karakter Build kısmında RPG kısmı o kadar boş ki. Birkaç perk hariç hepsi statlara etki eden perkler 1 değil 3 vur gibisinden. İlk baktığınızda çok çeşitli duruyor ama alakası yok bomboş perkler. Oyunun sonuna geldiğiniz zaman karakter gameplay olarak aynı hiçbir şey değişmiyor sadece daha yüksek canlı daha fazla hasar veren bir karakter ortaya çıkıyor tam bir hayal kırıklığı. Oyunda hiçbir şey adam akıllı yok yani hacker olamıyorsun gizlilik rezalet çatışma mekanikleri çok sığ ve sıkıcı bu karakter Build gerçekten bomboş Witcher 3 bile bundan daha çok etki ediyor karaktere hem gameplay olarak hem özellik olarak. Bir de karakterinize demir bir kol takamiyorsunuz Cyberpunk evreninde geçen bir oyunda. Hayal kırıklığı. Bir diğer noktada ise RPG yine çok kötü işliyor. Oyunda diplomasi, ikna vs gibi RPG oyunuyum diyen bir oyunun barındırması gereken hiçbir şeyi barındırmıyor dümdüz aksiyon oyunu bu RPG değil. Bu oyun RPG olarak bomboş bir oyun be diplomasi var ne ikna var ne karakter build etmek gerçekten bir işe yarıyor.

Açık dünya ve görevler:
Gerçekten mükemmel manzaralar var fakat ruhsuz yapay zeka ve etkileşim rezalet. Yaşamıyor yani sadece görevden göreve giderken bakmalık var. Görevler ise Witcher 3 falan gibi değil alakası yok. Panam ve river ward görevleri dışında hepsi sıkıcı ve ayak işi.

Okuyan arkadaşlara teşekkür ederim bunlar benim kişisel görüşümdür farklı düşünenlere saygım var tabii ki fakat ben büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. DLC bekliyorum belki iyi bir şeyler gelebilir hayırlısı bakalım.
 
Öncelikle elinize sağlık, Build kısmına katılmıyorum Skyrim kadar eğlenceli bence farklı Build'ler tasarlamak.
Ve Skyrim'e Build açısından en çok yaklaşabilen oyun.

Hocam siz keyif aldıysanız ne mutlu fakat ben hiç beğenmedim çünkü oyun alanında bunlar gameplay etki etmiyor ve çoğu gereksiz geliyor. Size deus ex öneririm ondan sonra Cyberpunk gerçekten bomboş gelecektir.
 
Son düzenleme:
Evet zamanla bazı şeyler düzelse de RPG olayı düzelmeyecek. Bunu ancak DLC'ler ile yapabilecekler. Ama DLC hiçbir zaman ana hikaye kadar prodüksiyonlu olmayacağı için maalesef o taraf ziyan oldu diyebiliriz.
HoS ve B&W göz kırpıyor hocam. Bana göre ikisi de ana oyundan daha iyi hikayeye ve sunuma sahipti. Ana oyunun yapamadığı küçük kısımları düzelterek güzel bir şekilde sunmuşlardı, bunlara benzer kalitede bir DLC yapabilirler umarım.
 
Açık dünyada yeni bir şey katan oyun çıkmıyor artık belli bir kitle yakalandı ve bu değişikliklere kapalı kitle yüzünden bizde sadece sosu farklı servis edilmiş aynı yemeği yiyoruz. Satış korkusu ile yeni bir şey deniyen hiçbir firma kalmadı neredeyse sadece aynı işi daha iyi yapıyorlar. Cyberpunk hiçbir şeyi iyi yapmıyor atmosfer ve hikaye anlatımı dışında.
 
HoS ve B&W göz kırpıyor hocam. Bana göre ikisi de ana oyundan daha iyi hikayeye ve sunuma sahipti. Ana oyunun yapamadığı küçük kısımları düzelterek güzel bir şekilde sunmuşlardı, bunlara benzer kalitede bir DLC yapabilirler umarım.
Benim de istediğim o fakat oyunun önünde aşması gereken çok daha ağır problemler var. Temelde problemler var yani. Sanki Game-Design ekibi hiç çalışmamış gibi. Karakter buildleri çok zayıf çünkü bir şey değişmiyor neredeyse. Gizliliğe yönelen build yapıyorum ama aksiyona döndüğümde de problem yaşamıyorum ve bir noktadan sonra V karakterine çok da uygun olmayan çok efsanevi bir hale geliyorum. Ve bu çok uzun sürmüyor. Herkes diyor ki "Abi Oda diye biri var varya Arasaka'nın prensesini koruyor fena bir şey..." falan, karşıma geliyor iki tokat bir tekme derken... ee? öldü abicim bu. "Abi tamam onu kestin de daha Adam Smasher var...öfff adamın her yeri donanım her yeri yazılım." sonra bir kaç dakikada o vaktimi çalıyor. Diyorum ki "ee? öldü bu da." Sonra oyun diyor ki "kardeşim sen fena bir şey oldun ya" ben de diyorum ki "yoo abi ben gayet normal oynadım öyle çok kasmadım yani."

Kısaca oyunun temelinde ki problemlerin çözülmesi lazım eğer onlar çözülmese bile güzel bir hikaye DLC'si beni yine heyecanlandırır tabi o ayrı ama temel mekaniklerde beklediğim değişiklikler olmaz, olamaz gibi.
 
Tamam zaten ben de dünyanın en iyi oyunu demedim ki, oyun eksik çıkarılmış, hatalı çıkaran yönetim ekibi yüzünden geliştiricilerin yaptığı potansiyel hiç edilmiş dedim. Yani oyun: İyi ama bir başyapıt veya türünün örneği değil. Tek söylebileceğim türünün örneği Cyberpunk temasıdır.
Lakin siz oyunlardan her seferinde diğer türlerini geçmesini bekliyorsanız çok zor bir oyunu sevmeniz. RPG konusunda da Skyrim veya New Vegas türünün en iyi örneği değil baldurs gate, pillars of eternity gibi daha iyi inciler var. Yani bir türün en iyi örneği olmak zor bir şey.

Hocam artık RPG birçok türe ayrıldı fnv openworld sahip olan tps RPG'ler arasında en iyilerdendir mesela. Fakat disco elysium, Fallout2,
Baldurs gate, divinity orginial sin 2, gibi oyunlarla kıyaslamak ne derece doğru. O tür oyunlar neredeyse text tabanlı denilecek kadar ciddiye aliyorken türü itibarı ile fnv gibi oyunlar daha yüksek bütçelerinden dolayı casual oyunculara da hitap etmek zorunda şeklinde çıkartılıyor. Cyberpunk türünün örneği değil deus ex serisi varken Cyberpunk 2077 açıp oynamam bir daha.
 
Hocam siz keyif aldıysanız ne mutlu fakat ben hiç beğenmedim çünkü oyun alanında bunlar gameplay etki etmiyor ve çoğu gereksiz geliyor. Size deus ex öneririm ondan sonra Cyberpunk gerçekten bomboş gelecektir.
Hocam ilk oyuna başlayacağımda RPG tarafı nasıl?
Seçimlerimin birşeylere etki ettiğini görebilecek miyim?
Karakter geliştirme olarak tatmin edici olduğunu biliyorum, ama RPG tarafında nasıl bilmiyorum.
 
Hocam ilk oyuna başlayacağımda RPG tarafı nasıl?
Seçimlerimin birşeylere etki ettiğini görebilecek miyim?
Karakter geliştirme olarak tatmin edici olduğunu biliyorum, ama RPG tarafında nasıl bilmiyorum.
Witcher 3 kadar var. Seçimler 0 etkisi var diye bir şey yok yani. W3 sevdiysen bunu da seversin ama derin bir RPG yok. Yer yer yetersiz diyalog seçimleri gelebiliyor.
 

Geri
Yukarı