Demon’s Souls ve Ghost Of Tsushima'nın PC’ye geleceği iddiası

Sony hükümetin yap(a)madığı katkıyı veriyor Türkiye oyun sektörüne vallahi helali hoş olsun 👍
 
Haber sahte ya da değil orası bilinmez ama Sony elindeki en ünlü markaları PC'ye getirdi zaten bundan sonra hangi oyun gelirse şaşırmam. Tek şaşıracağım oyun Shadow of The Colossus remake olur sebebi de kimsenin beklemediği bir oyun olduğu için Sony uğraşmaz gibi. PS2'de bitirmiştim şahane oyundu remake halini oynamak isterdim PC'de.
 
Bence en iyi port Nixxes işlerindeydi. GoW'u ilk çıktığı zaman oynamıştım, sanal RAM ile diskimi yemişti resmen. Ayrıca Iron Galaxy'nin bir sürü başka port işi var. Arkham Knight kariyerlerindeki bir leke. O zamanki şartları bilmediğim için bir şey söyleyemem. Ama TLoU'nun böyle bir çıkışı olacağı en başından belliydi porttan bağımsız olarak.

Naughty Dog artık nasıl bir in-house engine kullanıyorsa diğerlerininki kadar kolay değil port edilmesi. Ki yanlışım yoksa harbi harbi PS oyunu denilecek oyunları en iyi Naughty Dog yaptı. TLoU 2 gibi bir oyunun, 2013 çıkışlı bir makinede çalışması şapka çıkartılacak bir optimizasyon gerektirir. Bunun için de zaten sadece PS için oyun yapan Naughty Dog'un, motorunu PS ile artık bütünleştirmiş olması gerekir herhalde. Naughty Dog, oyunları portlanırken işin içinde olmalıydı. Uncharted da pek iyi değildi ama çok tepki çekmedi. Mesela ben 2060 sistemde yer yer sıkıntı yaşamıştım DLSS'e rağmen. Çok problem yaratacak cinsten değillerdi yine de. Ama TloU 1'in Uncharted kadar tepki çekmeden çıkması imkânsızdı. Ellerinde patlayacağını bile bile böyle yapmalarına anlam veremiyorum hâlâ.

Hahaha, bilgimi tazeleyeyim diye Emin Çıtak'ın inceleme videosuna baktım şimdi. Yanlış bir şey yazmayayım diye bir kontrol etmek istedim mesajı göndermeden. Videodaki kadar hatta daha fazla faydası olan sabitlenmiş yorum, @Elio Talvinen'a aitmiş. Yorumdaki kullanıcı adına dikkat edince fark ettim yeni. Mükemmel bir tesadüf.

Bu arada @Elio Talvinen, Naughty Dog'un motorunu bayağı merak ediyorum. Kendimce ufak bir araştırma yapmaya çalıştım ama pek bir yere varamadım. Bununla ilgili bir içerik hazırlasanız çok güzel olur. Ayrıca konuyla ufaktan bağlantısı olduğu için bu konu içinde cevaplayabileceğiniz bir sorum daha var. Uncharted neden daha az sorunlu çıktı? YouTube yorumlarında yeni nesil motor kullanıyorlar yazmışsınız. Uncharted da TLoU Part 1 de aynı geliştiricinin oyunu değil mi, neden kullandıkları motor farklı? Yoksa TLoU Part 1 hâlâ ilk çıkan TLoU'nun motoru üstüne koyularak mi geliştirildi? Yoksa hiçbiri değil de Uncharted PS 5 yerine PS 4 sürümünden port edildi diye mi? Belki de PS 5 ve 4 sürümleri arasında bir fark yoktur, araştırmadım hiç. Son önermemden pek emin değilim bu yüzden. Bu konularda pek bilgim yok ve meraklıyım, biraz fazla soru sormuş olabilirim. :)
Olay aslında oyun motoru değil. Oyun motorunun Windows API’lerine uzaklığı. PS3 mimari olarak şu an kullandığımız hem konsol hem PC teknolojisine oldukça uzak olması.

Last of Us Remake ise remake değil de daha çok çok yönlü bir elden geçirme. Zaten remake bile olsa o kadar hızlı yapılamaz bir oyun. Bu sebeple hem remastered, animasyon vs. edit kısımları tahmin edilenden daha kolay fakat port inanılmaz zorlu geçti. En azından benim analizim bu.

Buradan Sony’nin konu hakkında aceleci davrandığını düşünüyorum. Oyunun portunu da aslında sorunlu bir firmaya vermediler, bu firmanın tek portu Arkham Knight ve LoU değil. Arkham Knight da motor sorunu vardı ki UE4 oyunları da şu an sorunlu çalışıyor mesela.

Last of Us’da genel olarak bir Shader problemi var, bu sebepten CPU kullanımı tavan yapmasıyla meşhur. E bu da motor ve Windows uyumsuzluğu demek aslına bakarsan. Güya DX12 buna çözüm olacaktı fakat çözümden çok, sorunun kendisi olma yolunda ilerliyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı