Din Mantıksız Geliyor

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Devlet kuruyor öyle mi?
Prof. Michael Hart'ın tarihteki yüz ünlü adam kitabında ilk sırada olan insan mı şizofrendi? Hani prof. Bosworth Smith'in resul olduğuna inanmasa bile rütbe bakımından daha iyisi olamaz dediği insan mı? Ya da Almanya'nın imparatorluk sürecindeki prens Bismarck halkın saadetini sağlayabilecek tek dini kitap sahibi diye bahsettiği peygamber mi şizofrendi? Daha niceleri, Annie Besan, George Bernard Shaw hatta atlamayalım o İngiliz düşünür Thomas Carlyle 'in bile kral vezirin eşitliğine hayran duyduğu din diye hitap ettiği dinin resulü mü şizofrendi? Zamanın profesörlerinin çözemediği ahlak sorunsalını çözdü diye mi şizofren?

Şizofren sadece bir örnekti. Hepsi bir uydurma olabilir. O günleri yaşayıp görmedik. Efsaneler de bu şekilde geliyor. Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun?

Prof. Michael Hart'ın tarihteki yüz ünlü adam kitabında ilk sırada olan insan mı şizofrendi?

"Ünlü adam"

Ya da Almanya'nın imparatorluk sürecindeki Prens Bismarck "halkın saadetini sağlayabilecek tek dini kitap sahibi" diye bahsettiği.

İngiliz düşünür Thomas Carlyle 'in bile kral vezirin eşitliğine hayran duyduğu din diye hitap ettiği dinin resulü mü şizofrendi?

Onlarda gerçek olup olmadığını bilmiyor. Normal bir Müslüman'ın bireyin söyleyebileceği laflar. Rütbesi yüksek diye haklı mı oluyor?
 
Cevap; çok net olan ölüm denen kaçınılmaz son denen başlangıç, kuran ve son elçi Hz Muhammed, in hurafeden arınmış söz ve yaşantısı. Tamamen ön yargılardan sıyrılıp éğer incelenirse gerçekler o kadar aşırı açık ortada ki, atom altı parçacıkları kadar bile şüphe kalmıyor. Tabii hayatı ve her şeyin var oluş sebebine dair saf yalın gerçeği gerçekten görmek anlamak anlamlandırmak isterse bir insan kuran ve son elçi işe yarar. Yanisi çok kolay.
 
Şizofren sadece bir örnekti. Hepsi bir uydurma olabilir. O günleri yaşayıp görmedik. Efsaneler de bu şekilde geliyor. Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun?
İstanbul'un fethine dair 46 kaynak varken ameller niyetlere göredir hadisinin 62 kaynağı var. Üstelik bu kaynaklardan sadece bir tanesi olan El-Tevzihi şerhi.. adlı eserde, 84 sayfa sadece bu hadisin şerh açıklaması için harcanmış. Sen kendi tarihini ancak 3 altkümeli kaynakla öğrenebilirken, bahsettiğim hadisin senet zinciri 700'e yakın altdallı hadis senedine sahip. Dünya üzerinde en sağlam temelli kaynak, hadis kaynağı iken ben nasıl reddedebilirim. Örneğin bu fethin kaynaklarından bir örnek verirsen Osman Turan, Ahmet Gündüz falan diyebilirsin lakin bu insanların bu bilgiyi nereden aldığını sorgularsan ancak tarihini bir veya iki kişiye dayandırıp kaynağını çeşitlendirir. Benim bu kadar emin olmamın sebebi hadislerin senetlerle yazılması. Her devlet veya medeniyet kendi tarihini kendi metoduyla kaydetmiş iken hadisler hiçbir medeniyetin uğraşmaya tenessül etmediği sened zinciri şekilde kaydedilmiştir. Ben sadece bahsettiğim hadisin 62 kaynaklı olduğunu söylemiyor, üstelik bunların Resulullah (sav)'e kadar kimlerden alındığının sıralamasını öğreniyor, onların doğumu, ölümü, yaşadığı ortamı ve halk tarafından görülen kusurlarını öğreniyorum. Ben eğer bu hadisteki cümlelere efsane dersem hiç uzaktan örnek vermeye gerek yok, sadece 100 yıl önce yaşanmış bir olayın kaynağı ile kıyaslayıp bütün tarihi reddedebilirim. Bunun yanı sıra bilimsel çalışmalar, ideolojik çatışmalar ve siyasilerin halkta bıraktığı tarihi yansımaları da reddetmiş olurum. Eğer meraklısı isen sana tek tek 62 kaynağı bulabilirim, şuan aklımda kalan sayı bu. Hadisleri reddetmeden önce sened ve kaynakçanın ne kadar sağlam olduğuna bak. Birde eski Bağdat kütüphanesinde 70 bin civarında telif edilen islami eserin, hadis usulü olan türlerinde farklı ravilerden alınan hadislerin senedlerinin bir araya toplar isen dünyadaki en sağlam ve en gücenilir kaynağı elinde bulundurmuş olursun.

Üstelik bu sadece hadislerin toplanması ve güvenililirkin sürecinden bahsi açılan bir konuydu. Kuran ise bunun 10 katı daha sağlamdır. Çünkü mukabele sistemi ve hafızlık ile ezberlenmiş bir metine atıfta yapıyorsun. Senin efsane dediğin veya değiştirilmiş gözüyle baktığın kuran, şu an sadece günümüzde 142 bin kişi tarafından ezbere biliniyor. Bunlar 2018'in belgeli hafız sayısı ve sadece Türkiye verileri. Aynı şekilde bir devlet organizmasına bağlı Mescid-i Nebevinin Suffa denilen eğitim yerlerininde hafızlık yapılıyor. Üstüne üstlük halen günümüzdeki mukabele sistemi de hiç tarihe bakmadan ilk günkü ezberin kanıtı. Her Ramazan mukabele yapılır ve hafızlar sırayla Kuranın bölümlerini, kaldığı yerden devam etme şeklinde çalışırlar.

Velhasıl-ı kelam, hadislerdeki olayları reddeden insanın aklından şüphe eder ve reddettikten sonra bütün bilimsel çalışmaları ve tarihi de reddetmesini beklerim. İslamiyetin, sayısı bitmek bilmeyen toplanan eserleri ve hiçbir organizmanın üstünde durmaya teşebbüste dahi bulunmadığı sened sistemi var iken reddetmek insafsızlıktır, cehalet çukurundaki bir insanlık utancıdır.

1 dakikalık şu videoya göz at.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
Bilmek ve inanmak. İkisi bambaşka kavramlar, Tarihden gir Coğrafyadan çık. Evet dostum kafanda açıklayamadığın bir sürü soru var. Ateizmin, Agnostisizmin, Deizmin de açıklayamadığı bir sürü hadise bulunmakta. Sana tavsiyem olaya Fıtratından bakman. Örnek veriyorum kendine sorduğun bir soruda kendi içgüdüsel cevabını açıkca ortaya koy ve bunun Dini Tasavvufi olarak açıklamasına bak, nitekim insanların fıtratı Kuran-ı Kerim'e göre yaratılmıştır. Ayrıca Kuranın türkçe mealini bir kitap okur gibi okumanı, burada yazan geçmiş hadiseleri araştırmanı, ve günümüz teknolojisiyle keşfedilen bir durumun 1400 yıl önce okuma yazma bilmeyen ve bizim içimizden bizim gibi bir insana gelen ayetlerde açık bir şekilde anlatılması, büyü ve metafizik alemin bu kadar belirgin ve göz önünde olmasının bir yaratıcı olduğunun apaçık bir delilidir.
Kerem Önder isminde bir hoca var dostum YouTube'de yayın yapıp Kuran ayetlerini açıklıyor, mantık çerçevesi içinde ve mizahi bir anlatıma sahip olduğu için konuşma tarzı diğer hocalar gibi değil. Birkaç videosunu izlemeni tavsiye ederim, sosyal medya üzerinden ona ulaşıp sorunu sorarsan sana açıklama yapacağını düşünüyorum. Ne kadar ciddiye alınmasa da Din konuları kritik konulardır. Bir ömür düşün, nasıl geldiğini nasıl geçtiğini bilmediğin bir ömür. Kime ne yaptığını hesaplayamadan toprağın altında olduğunu. Yaşı ilerlemiş kişilerle oturup konuştuğunda sana bu yaşlarına ne kadar hızlı geldiklerinin farkında bile olmadıklarını söyleyecekler. Zaman bu kadar hızlı geçerken emaneten geldiğimiz bu dünyada doğru yolu bulup gitmeni temenni ederim.
 
Kerem Önder isminde bir hoca var dostum YouTube'de yayın yapıp Kuran ayetlerini açıklıyor, mantık çerçevesi içinde ve mizahi bir anlatıma sahip olduğu için konuşma tarzı diğer hocalar gibi değil.
Dostum yazın çok güzel ama hoca tavsiyeni beğenmedim. Kerem Önder bir fıkıh üzerine yoğunlaşmış benim de pek sevdiğim bir insandır. Ne yazık ki Türkçe kaynak bulmak çok zor. Altay Cem Meriç kaynakları sunuyor, diğerlerinden bulamadım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Şu video dışında, batılı kaynaklardan örneklere dayandırılabilecek mevzu sunan kanal yok. Tavsiyem kitap okumak, kütüphane gezmek fakat insanlar bundan çok uzak ve videolarla öğrenmeyi daha kolay buluyorlar.
@SiyahPassat
Bahsettiğim kaynağı buldum.
Alıntılar;

إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ = Ameller niyetlere göredir.

1. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Suyuti – Ciyad
2. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Hadis-i Ebu Kasım el Celiy
3. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el cami fil ilel ve marifetu rical,Ahmet B.Hanbel
4. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ elfevadidi celile ,İbn ukayl
5. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Ebü’l-Fütuh Mecdüddin Muhammed b. Muhammed b. Ali et-Tai, Kitabü’l-erbain fi irşadi’s-sairin ila menazili’l-müttakin
6. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Fevaid,Ebu hasan bin Talha el Ne’li (2 kez)
7. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Şerhu müsned-i Ebu Hanife,Molla Aliyyül Kari,s.221,Daru Kutubi’l İlmiyye,Beyrut,1.Baskı,1985
8. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Müsned, A.B.Hanbel
9. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Müsned,A.B.Hanbel
10. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ elfevaidi müntekat ala şerhil imameyn,Muhammed bin Muhtar bin Müeyyid billah
11. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Hadis-i Ebu Nasr
12. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el Zühd,Hünad bin el sirry
13. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Safvetuttefasir , Ebu zür’a tahir bin muhammed el Makdisi
14. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ meşiha, ebi Abdullah el Razi (2 kez geçer)
15. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ elfevaidi müntekat an şuyuhi sikat,muzaffer bin hüseyn bin besti
16. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Sahihlerden 40 hadis,ismail bin ahmet bin muhammed nisaburi
17. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ ehadis, an şuyuh ebi muhammed el be’lebekky
18. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ el fevaidi mültefizza vel feraidil mültekitta,muhammad bin mekki bin ebi el reca (2 kez)
19. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ meşihah, Ebu huseyn bin muhtedi billah
20. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ fevaidi muhrace , şuyuhu ebi abdullah el müezzin
21. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ sahih-i buhari,muhammed bin ismail el Buhari
22. اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ sahih-i buhari,muhammed bin ismail el Buhari
23. الْعَمَلُ بِالنِّيَّةِ sahih-i buhari,muhammed bin ismail el Buhari
24. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ ehadisu ve hikayat , ebu tahir el selefi
25. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ ibn neccar,tarihu bağdat
26. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Sahih,müslim bin haccac , İmare,155 (1907)
27. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ cerh ve tadil,ibn ebi hatim el razi
28. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ isaratül fevaid,ibn abdil ber
29. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ ibn Asakir,el erbein
30. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el meşihatul bağdadiyyetu,ibn müslime el emevi
31. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ el tuyuriyyat , ebu hasan el tuyuriyye (2 kez)
32. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ isaratül fevaid,ibn abdil ber
33. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ emali,Abdulmelik bin bişran
34. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el tuyuriyyat , ebu hasan el tuyuriyye
35. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el emali vel kıraat,hasan bin ali bin affan
36. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ siyeru alamu nübela,zehebi
37. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ siyeru alamu nübela,zehebi
38. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Tabakatül Şafiiyetil kübra,Sübki
39. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ siyeru alamu nübela,zehebi
40. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Sünen,İbn Mace
41. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ tabakatu şafiiyyin,ibn kesir el Dımaşk
42. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ ibn hacer el askalani,mucemu şeyhatu meryem
43. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ el ahadisu erbein,ibn nasiriddin el dımaşk
44. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ el ruvat,el erbeatu aşer,ziyaul makdisi
45. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ Sünen,Ebu Davut el sicistani
46. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ sehavi,el mekasidül hasene
47. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ El cami’ , muhammad bin isa el Tirmizi
48. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ El Muvatta,Malik bin enes
49. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ ezzuhd vel rakaik , İbn Mübarek
50. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el bahr,Ebu bekr El Bezzar
51. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Sünenil kubra,el Nesai (4 kez)
52. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ süneni suğra,Nesai (3 kez)
53. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ el münteka,İbn Carut el Nisaburi
54. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Tehzibul asar,İbn hacer el Taberi
55. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Sahih,İbn Huzeyme (3 kez)
56. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ Mustahrec , Ebu Avane (2 kez)
57. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ şerhu sünnet,huseyn bin mesud el Beğavi
58. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ şerhu sünnet,huseyn bin mesud el Beğavi
59. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ İbnül Münzir,el evsad fi sunen vel icma vel ihtilaf (2 kez)
60. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ şerhu meanil asar,tahavi
61. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ müşkilul asar, tahavi
62. إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ el ilel,ibn ebu hatim el Razi


Buhari şerhleri ;
I. Kirmani 9 sayfa (el-Buhari bi şerhi’l Kirmani)
II. İbn Hacer el-Askalani 10 sayfa (Fethu’l Bari)
III. Bedreddin Ayni 28 sayfa (Umdetu’l Kari)
IV. Siraceddin Ebi Hafs ömer b.Ali b.Ahmet el-Ensari el-Şafii 84 sayfa (el-Tevzih li şerhi camii’s sahih)


Müslim şerhleri ;
I. İmam Nevevi 3 sayfa (el-Minhac)
II. Kadı İyaz 2 sayfa (İkmalu’l-Mu’lim)
III. Suyuti 2 sayfa (el-Dibac)
IV. Cabir Derbendi Dehli 3 sayfa (Fethu’l-Mülhim)


Buharinin 4.'deki şerh olayı dillere destan bir mevzu iken nasıl reddebiliyorsunuz ya, 84 sayfa kaynak veren adamı nerde gördün ya! Kendine yazık ediyorsun.
@SiyahPassat
Eğer gerçekten, hayatında bir anlam arayışı var ve mutlak gerçekliği sorgulamak isteyen biri isen sonuna kadar metoduna destek olurum. Yakınında bir kütüphane olmasa bile sadece Google'da eski mushaflar diye arattırıp ilk yazılan Kuran ayetlerini, İngilterede'ki 1370 yıllık Kuran, Özbekistan Taşkentteki Hz. Osman'ın el yazısı ile yazılmış ayetler hatta yine Hz. Osman'ın Rusya'daki St Peterson kütüphanesinde bulunan Araf suresini dahi bulursun. Türkiyedeki Topkapı müzesindekiler, Yemen Sana'daki Hz. Ali mushafı vs. daha onlarcası var. Hatta Yavuz Sultan Selim'in kutsal emanetlerin taşınması mevzusunda da Mekke'den getirilen ayetler dışında direk bahsi geçen eşyaları dahi bulabilirsin.
 
Son düzenleme:
@Vâreste Feylesof Dilerseniz beni ekleyin, bu konularda ilme aç bir insan olarak, sizden öğreneceğim çok şey var. Özellikle Tarih konusunda ne kadar bilgi öğrenirsem, öğrendiğimin deniz kıyısındaki bir kum tanesi olduğunu farketmekteyim. Yazımı dikkate alıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
 
@Vâreste Feylesof Dilerseniz beni ekleyin, bu konularda ilme aç bir insan olarak, sizden öğreneceğim çok şey var. Özellikle Tarih konusunda ne kadar bilgi öğrenirsem, öğrendiğimin deniz kıyısındaki bir kum tanesi olduğunu farketmekteyim. Yazımı dikkate alıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
Hiçbir sosyal medya hesabım yok, Technopat dışında hiçbir mecrada adım sanım bulunmamakta. Asosyal ve kitaplara boğulmuş biri olarak nasıl yapabiliriz bilmiyorum. Beni yüksekte görmeyin, sadece Allah'a tevekkül ettikten sonra ilminizin nasıl birden genişleyeceğini kendiniz seyredin. Ben size ne anlatabilirim bilmiyorum fakat imanınızı sağlamlaştırmak için kendi çabanızın üstünde bir şey göremiyorum. Dediğim gibi bahsi geçen videoyu izleyin. Altay Cem Meriç kanalını takip edin.
Yardımcı olabileceğim mevzuyu anlamadığım için karamsarsızlıkta kaldım. Aklındaki sorulara cevap bulabiliriz istersen.
@Mami2706
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar, Müslüman'ım fakat mantıksız geliyor bana. Allah'ı kim yarattı mesela veya Allah bizimle oyun mu oynuyor, yaratma amacı neydi? Dünyadaki her şey kusursuz, insan vücudu, hayvan vücudu, canlılar fakat bunu kim yapıyor, neden yapıyor, nasıl yapıyor? Neden kesin bir kanıt yok? Bunlar çok kafamı karıştırıyor. Eğer Hristiyan bir ailede doğsaydım Hristiyan olacaktım, bu da saçma geliyor.

Benim savunmam "din","tanrı","melek" vb. aklına ne geliyorsa gelsin bir insanın kendi kendine yarattığı birkaç kavarmdır. Hz isa, Hz Muhammed eğer gerçeklerse insanları çok iyi manipüle etmiştir. Kustal kitaplardaki çoğu kavram insanları düzeltmek, yönlendirmek için olduğuna inanıyorum. Ödül ceza sistemi iyi misin seni iyilikler bekliyor kötü müsun bu hayatta seni kötülükler bekliyecek. Kısacası benim için din bir yönetme aracıdır.
 
Kısacası benim için din bir yönetme aracıdır.
Bu hayata bir defa geliyorsun ve sorgulama sonucunu "bence, olabilir" gibi olasılıklara sıkıştırıyorsun. Nasıl bir kumar oynadığının farkında değilsin. Ahiretine zar atıyorsun.
 
@Vâreste Feylesof.

Bir ateist olarak yazmıyorum yazımı. Sorguluyorum sadece. Açıkladığınız kaynak güzelde nedense hala mantıklı gelmiyor. Anladığım kadarıyla alıntıladığınız kaynak geldiği yeri gösteren kaynak. Mağarada neler olduğunu bilmiyoruz. Hepsi güzel kurulmuş bir kandırmaca olabilir. Devlete güvenmemek gerek çünkü toplum düzeni işlerine gelir. Din olmasa düzen ve ahlak kuralları olmaz.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı