Elden Ring deneyimim

Souls oyunlarında asıl olay hiçbir zaman senin karakterinin yaptıkları olmamıştır zaten, Souls oyunları oynanışın yerinde saymamasını yaratık çeşitliliğiyle sağlar. Sen başından sonuna kadar aynı silahla tıpatıp aynı hareketleri yapıyor olsan dahi karşındaki düşmanlar hiçbir zaman aynı şeyleri yapmazlar. Sürekli yeni düşmanlar çıkar önüne ve sen sürekli yeni çıkan o düşmanın hareketlerine alışıp ona göre dodge atmalısındır. Souls oyunlarının oynanışını taze tutan budur.

Ayrıca Elden Ring'de karşına çıkan nerdeyse her düşmanın kullandığı saldırıları sen de kullanabiliyorsun, oyun bu açıdan çok geniş. Diyorsun ya karşıma koydukları düşmanlar uçup kaçıyor diye, aynı hareketleri senin de yapabilmen mümkün. Ana bossların hareketlerini bile kullanabiliyorsun Elden Ring'de.
Olabilir pek kurcalamadım ama yinede Sekiro kadar atletik ve 10 parmağında 10 marifet bir karakteri yönetemeyeceğim ortada ben bu Buildle bitirdim oyunu.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Souls-like'lara hikayesi yok demek bayağı yanlış olur bence. Özellikle DS2 hikaye bakımından bayağı iyi bir oyun çünkü. Dost Kayaoğlu gibi arkadaşların "abi bu oyunların hikayesi yok yeaa" zırvası yüzünden şu an böyle diyor herkes. Bu arada tartışma üslubunuzu çok beğendim.
Souls oyunları world-Building bakımından Elder Scrolls evreni ile çok rahat yarışırlar bence. Özellikle Bloodborne ve Elden Ring evren olarak Elder Scrolls evreninden çok daha iyi yazılmış evrenler bana kalırsa. Bunun dışında souls oyunlarının hikaye anlatımı çok daha geri planda olsa da yazım bakımından shakespeare'ın kullandığı ağdalı şiirsel dili inanılmaz iyi şekilde taklit edebiliyorlar. Herhangi bir souls NPC'sinin size sunacağı monologları dinlediğinizde zaten o şiirsel anlatıyı çok rahat fark edebiliyorsunuz. Bence bu souls oyunlarının en güçlü yanlarından birisi. Örnek olması adına DS2'den Aldia'nın monologunu link olarak yorumumun altında paylaşacağım.
Tür olarak iki oyun da arpg. Skyrim de bir RPG olarak çok güçlü bir oyun değil aslında. Özellikle bana kalırsa Elder Scrolls serisinin modern örnekleri arasında en sığ oyunudur. Kotor gibi, baldur's gate gibi, vampire masquarede bloodlines gibi harbi RPG'ler ile kıyaslayınca ise yanlarında çocuk RPG'si gibi kalıyor. Bu demek değil ki kötü bir oyun. Dediğiniz gibi kendi dönemi için inanılmaz bir içerik bolluğu ve serbestlik sunuyordu Skyrim, zaten bu şekilde oyuncuların sevgisini kazandı.
Karşılaştırılmaması gerektiği konusunda katılmamla beraber biraz da zevk meselesi olduğunu düşünüyorum. Yapmaya çalıştıkları şeylerin birbirinden çok uzak olması kıyas tutmayı anlamsız hale getiriyor.
İyi seyirler.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Elden Ring'e hem fantastik gerçek dışı hem hikayesi var demek yanlış olur bence ikisi birbiriyle çelişir.

Yok ben Skyrim de severim, ama 180 farklı büyü çeşidi, 309 farklı silah çeşidi, 100 farklı yaratık çeşidi olan bir arpg oyunu varken toplamda 96 büyüsü olan, en fazla 30 farklı silah çeşidi barındıran ve oyunun başından sonuna kadar aynı silahları farklı statülerde tekrar karşına çıkartan, en fazla 15 farklı yaratık çeşidi barındıran bir oyunu seçmek bana doğru gelmez. İçerik bolluğu ve kalitesi ortada çünkü, benim Skyrim'i seçmeye vicdanım el vermez en başından.

Skyrim'in hikayesi iyi falan olsa neyse diyeceğim, vasat bile diyemeyeceğim bir hikaye. Lore olarak tartışılır ancak Souls'ların ve ayrıca Elden Ring'in de Lore'u fena değil ki zaten. Sadece bu Lore'u kullancıya sunuş biçimi çok garip o kadar.

Mesela bir kılıç'in Balta'nin çekicin farklı versiyonlari onlari apayrı bir silah yapar aynı versiyon diyemezsin bu da silah çeşitliligine girer kılıç balta çekiç ama aynı kılıç balta çekiç değil daha gelişmiş daha çok kıymetli metal kullanılarak yeniden ayrı özellikte yapıldığı anlamına gelir bu dediğine katılmıyorum bir de şu oyunlardaki hile mod kullanımina oyun yapımcılari izin vermemeli karşında düşman var mesela bir şifre giriyorsun kendi kendine ölüyor bu yanlış.

Elden Ring'te dondurucu uyutucu büyü gibi büyülerle oyunu kolaylastirmislar düşmanlara ses çıkarmadan yanasamiyordun sadece ses çıkarmayan yüzükle kullanabiyordun onda da düşmanların çoğu seni arkası dünükte olsa duyurdu şimdi bırak yüzük kullanmayi gözünün önünde düşman öldürüyorum görmüyor duymuyor düşmanların hepsinin arkası dönük gel beni kolayca öldür der gihi bunlar oyun hilesi ile aynı şey ses çıkarmadan asla yanasamazsin başka oyunlarda bu yok ama bu anlattıklarımın olmasında hiçbir sakınca olmayacak olan atlama konularında yok viridian amber medallion 2'yi almak için tam bir günümü verdim kaç defa koşarak atladım aşağı düştü işte oyunu burada kollaylastirmalari gerekirken burada zorlaştırmislar o kadar atlamaya ne gerek var bir yüzüğü almak için anlamadım oyun yapımcılarına tavsiyem düşmanlari savunmasız bırakan adaletsizlik yaratan hile ile eşdeğerde olan ses çıkarmayan eşyalar dondurucu okuyutucu büyüler skiller lion claw gibi bunlari oyundan kaldırin bu atlama olayları kolay olsun kolay olması gereken şeyleri zor zor olması gereken şeyleri kolay yapmışsiniz assasin Creed Sekiro gibi oyunlar tam benim isteğim gibi skiller olsa da mantıkli düşman kaçabiliyor ve kendini koruyabililiyor siz oyunu bu şekilde yaptıysanız bu atlama olaylarını neden zorlastirdiniz ne gereği vardi bunun madem, zor düşman koyun onlari dövelim alalım hel insaf tam bir gün boyunca atladım hep aşığı düştüm atlamıyor videodaki kişiler oraya nasıl atlıyor orasini da anlamadım çünkü aynı şeyi yapıyoruz bende koşturarak zıplıyorum atlamıyor burada oyunun yanlış bulduğum yönlerini eleştiriyorum oyunu kötülemiyorum bazı kafasiz kişiler böyle söylüyor bu kötülemek değil eleştirmektir benim en cok sevdiğim oyun Elden Ring neden sevdiğim oyunu kötüleyim.

Şahsen Dark Souls veya bilinen bütün oyunları oynadım bu kadar övüldü gerçekten boş yani. Adamlar açık dünya oyunu yapıyor yıllardır bir kere olsun RDR2'deki gibi siz görev kovalarken veya buna benzer açık dünyada keşifteyken karşınıza hiç ilginç şeyler çıkmıyor. Sadece kale girişlerine veya boss bulunan taraflara ilginç moblar koyuyorlar. Kombo sayısının çok olmasının bence 10/10 verilecek bir yanı yok. 2022 çıkışlı bir oyun olsa da gözümde Skyrim'i geçemedi.
Not: Boş bulmamın sebebi mekanikleri vs. bu tarz oyunlarda bunlara kesinlikle önem verilmeli.
Not 2: Oyunun başlangıcındaki kalenin kapılarında duran o sürekli bağıran canavar bile her seferinde aynı şekil bağırıyor. Ulan insan ikinci bir efekt koyar 3 farklı ses koyar hepsinde aynı şeyi çıkarmasın canavarlar diye.

Canavarin aynı sesi çıkarması normal şarkı söyleyecek konuşacak değil Elden Ring'in yanlış tarafları var tabii mesela karşındaki düşmanla dövüşmek için target tuşuna bastığında dövüştüğün düşmana değil yanındaki her düşmana dönüyor yani birden fazla düşman olunca bunu iyi yapamamışlar çok sinir bozucu düşmanının sadece kalede değil her yerde olması doğru o gerekli ona katilıyorumda zaten kale dışında her yerde düşman var dışarıda kaleyi koruyorlar orasini anlayamadım kalenin içindede dışındada düşman koymuşlar yalnız dondurucu uyutucu büyü düşmanların hep arkası dönük olması ses çıkarmamak hem gerçeğe aykırı hem oyunun dövüş atmosferini bozuyur bu başka oyunlarda da var Sekiro'da büyü yok ama göze toz atma var düşmanlara karşı adaletsizlik adil dövüş olmuyor ama asssin Creed divinity ego dragonis Skyrim'e benzeyen ama büyü olarak benzemeyen oyunlar mevcut bayağı var yani düşmanları hile ile yenmek olmuyor assasin Creed oyununu öyle bir yapmışlar harika dondurucu uyutucu büyü yok hatta büyü yok oyunda göze toz atma hile yok düşmanların arkası dönük değil cok azinin öyle ama sürekli hareket halinde seni çok çabuk fark ettiyor seni anında görüyorlar düşman seni görmese bile diğer düşmanlar anında görüyor ve alarm çalıyor herkes saldırıyor harika zevkli dövüş oluyor istersen kaçabilirsin yeniden gelirsin ama ben yapmıyorum gerek yok hepsini öldürüyorum Elden Ring'te burnunun ucunda düşmani öldürüyorsun görmüyor duymuyor bunlari söyleyince fantastik oyun deyiveriyorlar fantastik oyunda düşmanlar gerçek dışı olur dövüşler değil o zaman kılıcın baltanin kabzasini eline almasin ağzına alsin dövüşsün o zaman fantastik oyun ya fantastik oyunda adam gibi dövüş olur ha bazı oyuncular büyü sever olsun der olsun ama dondurucu uyutucu büyüler olmasın zaten büyücülerin kendide sevmiyor bu tür büyüleri baktım genelde normal kılıç darbesi ile verilen hasar gibi hasar veren büyüleri kullanıyorlar Skyrim dede aynı şey geçerli ama Skyrim'deki dondurucu uyutucu büyü daha da ilginç Elden Ring ve diğer oyunlarda büyü yapıldimi düşmana bir kere vurduğun aninda ayağı kalkıp karşı saldıriya geçiyor Skyrim'de bir saat büyü sürüyor düşmana tek vuruş değil düşmanın canının tamamı gidiyor sadece bir vuruşluk canı kaldıginda ayağı kalkıyor ayrıca Skyrim'de bir büyü yaparak bütün düşmanları donduruyorsun yani dövüşe gerek yok salıncak kur sallan ilginç olan liderleri donmuyor herkesi dondur bir tanesini bırak çok saçma o neden donmuyor zırhı yüzünden donmuyor ee o zaman diğerleride aynı zırhı giyer savaş bu çünkü çok saçma aynı saçmalık diğer oyunlarda da var bana bunları kullanma diyorlar zaten öyle yapıyorum ama düşmani kolay öldüreceğini bilmek bunu yapmayıp karşılıklı dövüşmek insanı enayi gibi hissettiriyor bu yüzden oyun atmosferini bozuyur anlamadığım şu bazı oyuncular neden bunu normal karşılıyor düşmanla karşılıklı dovusmeyince nasıl oyundan zevk alıyorlar anlamadim yani bu itiraz ettiğim yerler olmasa oyun harika olur her oyuncuda buna itiraz etmeden oynar her oyuncuya hitap ederdi oyunlar ama yine de oynuyorum Skyrim Elden Ring en sevdiğim oyunlardan ama assasin Creed tam benim dediğim gibi oyun olduğu için oyun tarzı yönünden daha iyi assasin Creed'de skill yapsan bile düşman kendini savunup kacabiliyor skilleri bile oyun dövüş adaletini bozmuyor ama bazı oyunlar Elden Ring gibi bozuyur Skyrim'in skilleride harika skilleri dövüş mekaniğini atmosferini bozmuyor skill yönünden Skyrim çok iyi.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı