Elden Ring deneyimim

@Rivyali Dostum sen istiyorsun ki oyunlar tek düze olsun, farklı oynanış biçimlerini hiçbir şekilde desteklemesin. Biz bunlar olmasın diye yırtınıp duruyoruz zaten, demişsin ki düşmanlara bulaşmadan yürüyelim geçelim o zaman, evet öyle bir seçeneğin de olmalı.

RPG oyunlarında diploması yeteneği uzun zamandır var, hiç savaşa girmeden sadece konuşarak, anlaşarak engelleri aşabildiğin oyunlar mevcut. Ve bu oyuncuya, nasıl istiyorsa öyle oynayabileceği kocaman bir havuz yaratıyor. Öte yandan sadece kılıçla 1v1 atabileceğin oyunlar sadece tekdüze kalıp kısa bir süre sonra sıkıcılaşmaya mahkumdur. Ve aynı zamanda tekrar oynanabilirliği de olmaz bu tarz oyunların.

Ancak ELDEN RING'in tekrar oynanabilirliği mükemmel bir seviyede, öyle ki 10 kez bitirebildim ben. Her oynayışımda farklı buildler deneyerek tekrar oynamamı sağladı bu oyun, PvP falan attığımdan değildi yani.

Senin istediğin oyun tarzı kaliteli bir game-design'dan çok uzak, tekdüze ve kolayca sıkabilecek bir oyun. Ve onca şey yazmamdan itibaren hala daha "kolay hali varken neden zorunu seçeyim" diyorsun, arkadaşım büyü atmak oyunun kolay modu değil. Her zaman öyle lanse edildiler ancak gerek DARK SOULS'da gerekse de ELDEN RING'de her türlü oynayış çeşidinin kendine has avantajları ve dezavantajları var.

Aynı şekilde backstab atmak, parry yaparak riposte atmak da oyunun kolay yolu falan değil. Oyun sana yapabiliyorsan yap demiş, yapabildiğin sürece sana kolay gibi gözükür, ancak yapamadığın zaman senin cezan olur. Bu tür detaylar risk-ödül sistemidir sadece, denemeyi göze alırsın, yapabilirsen ödülünü alırsın, yapamazsan tonla hasar yiyerek cezanı çekersin. Bunun neresi kolay yol Allah aşkına?

Madem 1v1 düelloları seviyorsun gidip Sekiro oyna diyeceğim de eminim onda da prostetik araçlara bir laf bulursun kesin. Üzgünüm yani RPG oyunu istiyorsan senin istediğin tarzda bir oyun yok ve umarım çıkmaz da. Oyun sektörünün bu kadar basitleştirilmesini hiç istemem. Bir RPG oyunu oyuncuya istediği şekilde oynama özgürlüğünü tanımalıdır.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Al şu videoyu izle, adam 2 adet balyoz ile Godrick'e 13.000 hasar vurarak tek atıyor, bu olay yalnızca büyücüler için olan bir şey değil. Sen sanıyor musun ki şu an gitsen büyücü build yapsan o şekilde hasar vuracaksın, emin ol yanına bile yaklaşamazsın. Kendim bizzat büyücü oynadım bu oyunda ordan biliyorum, savaşçı olarak oynadığım zamankilerden fazla hasar vurmadım hiçbir şekilde. O izlediğin tek atan büyücü videoları normal bir buildle elde edilen videolar değiller. Hepsi ya aşırı şekilde grind yapılarak kasılmış oluyor ya da anlık olarak gücü arttıran tonlarca buff basılması sonucu ortaya çıkıyor. Ama işte bu buffları yakın dövüşçü karakterlere basınca da aynı olay ortaya çıkıyor zaten gördüğün gibi, yap Rivers of Blood + White Mask full kanama buildi. Bak bakalım tek bir RoB Ash of War'ıyla ne kadar hasar çıkarıyorsun büyücüden hiçbir farkın kalıyor mu.

Dediğim gibi bunlar çok fazla buff basılarak elde edilen kırık buildler, normal buildler bu kadar hasar vurmanın yanından bile geçmiyorlar. Yukarıdaki videoya ithafen ben ağır build de yaptım videodaki gibi ancak hiçbir şekilde bu kadar vurmuyordum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tatmin olmazsın belki diye bir video daha atıyorum sana, yakın dövüş Zweihander silahı ile bossların alayına tek atıyor. İzlerken can, fp ve stamina barlarının altındaki buff göstergelerine dikkat et, tonla buff basılmış ve muhtemelen çok fazla seviyeye sahip.
 
Son düzenleme:
İlgilendirmez tabii. Ama oyun yapımcılarını ilgilendirir. Bu işten para kazandıkları için herkese uygun oyun yapmaya çalışırlar. İllaki arada sevmeyen olur. Yapacak bir şey.

İlgilendirmez tabii. Ama oyun yapımcılarını ilgilendirir. Bu işten para kazandıkları için herkese uygun oyun yapmaya çalışırlar. İllaki arada sevmeyen olur. Yapacak bir şey yok.

Bir de saçma sapan konuşuyorsun neyse ayrıca yan görev görevlerde görev.

@Rivyali Dostum sen istiyorsun ki oyunlar tek düze olsun, farklı oynanış biçimlerini hiçbir şekilde desteklemesin. Biz bunlar olmasın diye yırtınıp duruyoruz zaten, demişsin ki düşmanlara bulaşmadan yürüyelim geçelim o zaman, evet öyle bir seçeneğin de olmalı.

RPG oyunlarında diploması yeteneği uzun zamandır var, hiç savaşa girmeden sadece konuşarak, anlaşarak engelleri aşabildiğin oyunlar mevcut. Ve bu oyuncuya, nasıl istiyorsa öyle oynayabileceği kocaman bir havuz yaratıyor. Öte yandan sadece kılıçla 1V1 atabileceğin oyunlar sadece tekdüze kalıp kısa bir süre sonra sıkıcılaşmaya mahkumdur. Ve aynı zamanda tekrar oynanabilirliği de olmaz bu tarz oyunların.

Ancak Elden Ring'in tekrar oynanabilirliği mükemmel bir seviyede, öyle ki 10 kez bitirebildim ben. Her oynayışımda farklı Build'ler deneyerek tekrar oynamamı sağladı bu oyun, PvP falan attığımdan değildi yani.

Senin istediğin oyun tarzı kaliteli bir Game-design'dan çok uzak, tekdüze ve kolayca sıkabilecek bir oyun. Ve onca şey yazmamdan itibaren hala daha "kolay hali varken neden zorunu seçeyim" diyorsun, arkadaşım büyü atmak oyunun kolay modu değil. Her zaman öyle lanse edildiler ancak gerek Dark Souls'da gerekse de Elden Ring'de her türlü oynayış çeşidinin kendine has avantajları ve dezavantajları var.

Aynı şekilde backstab atmak, parry yaparak riposte atmak da oyunun kolay yolu falan değil. Oyun sana yapabiliyorsan yap demiş, yapabildiğin sürece sana kolay gibi gözükür, ancak yapamadığın zaman senin cezan olur. Bu tür detaylar risk-ödül sistemidir sadece, denemeyi göze alırsın, yapabilirsen ödülünü alırsın, yapamazsan tonla hasar yiyerek cezanı çekersin. Bunun neresi kolay yol Allah aşkına?

Madem 1V1 düelloları seviyorsun gidip Sekiro oyna diyeceğim de eminim onda da prostetik araçlara bir laf bulursun kesin. Üzgünüm yani RPG oyunu istiyorsan senin istediğin tarzda bir oyun yok ve umarım çıkmaz da. Oyun sektörünün bu kadar basitleştirilmesini hiç istemem. Bir RPG oyunu oyuncuya istediği şekilde oynama özgürlüğünü tanımalıdır.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Al şu videoyu izle, adam 2 adet balyoz ile Godrick'e 13.000 hasar vurarak tek atıyor, bu olay yalnızca büyücüler için olan bir şey değil. Sen sanıyor musun ki şu an gitsen büyücü Build yapsan o şekilde hasar vuracaksın, emin ol yanına bile yaklaşamazsın. Kendim bizzat büyücü oynadım bu oyunda oradan biliyorum, savaşçı olarak oynadığım zamankilerden fazla hasar vurmadım hiçbir şekilde. O izlediğin tek atan büyücü videoları normal bir Build'le elde edilen videolar değiller. Hepsi ya aşırı şekilde grind yapılarak kasılmış oluyor ya da anlık olarak gücü arttıran tonlarca buff basılması sonucu ortaya çıkıyor. Ama işte bu buffları yakın dövüşçü karakterlere basınca da aynı olay ortaya çıkıyor zaten gördüğün gibi, yap Rivers of Blood + White Mask Full kanama Build'i. Bak bakalım tek bir RoB Ash of War'ıyla ne kadar hasar çıkarıyorsun büyücüden hiçbir farkın kalıyor mu?

Dediğim gibi bunlar çok fazla buff basılarak elde edilen kırık Build'ler, normal Build'ler bu kadar hasar vurmanın yanından bile geçmiyorlar. Yukarıdaki videoya ithafen ben ağır Build de yaptım videodaki gibi ancak hiçbir şekilde bu kadar vurmuyordum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tatmin olmazsın belki diye bir video daha atıyorum sana, yakın dövüş Zweihander silahı ile bossların alayına tek atıyor. İzlerken can, fp ve stamina barlarının altındaki buff göstergelerine dikkat et, tonla buff basılmış ve muhtemelen çok fazla seviyeye sahip.

Gerçekten sizde nasıl bir kafa var anlamış değilim düşmanla savaşmadan görünmeden karşılıkli dövüşmeden gideceksen hiçbir düşmanla dövüşme yürü git düşmanla karşılıkli dövüsmeyeceksen neden oynuyorsun oyunu düşmanla dövüşürken kaybol hep hile ile düşmanı yeneceksen hiç dövüşme mantık kurallarına aykırı fantastik oyunsa düşman hikaye fantastik olur dövüşler değil ayrıca yakın dövüş sikarmis tek düzeymis falan arkadas asıl sıkıcı olan büyüler hileler bırak sıkıcı olmayı oynamayi bıraktım diyorum dondurucu büyü uyutucu büyü düşmanın seni fark edememesi için büyü yüzük falan ben bunlardan sıkılmayı geç oynamıyorum bile birader sen benim gibi yakın dovusculere bak büyü kalanmaz neden çünkü sevmez aynı benim gibi yani insanlar mecbur kaldığı için oynuyor oyunu RPG oyunu yakın dövüş oyunudur heri poter oyunu değildir büyücülügü seviyorsan heri poter oyna yakın dövüş dünya gerçeği büyücülük yalan dünyada büyü diye bir şey olmadı o yüzden insanlar gerçekleri sever düşman hikaye gerçek olmasın ziyanı yok benim dediğimi çoğu büyücü sınıfıda söyler arkadas bende oyuncuyum benim de zevkim görüşüm var bana da saygılı olacaksın senin dediğin gibi olmaz deyip kestirip atma sadece yakın dövüş olunca neden sıkıcı tek düze olsun önemli olan düşman çeşitliliği ve mekan çeşitliliğidir ayrıca yakın dövuste farkli kılıç balta zırh bulursun neden tek düze olsun arkadas bende diyorum ki her sınıf için ayrı olsun madem öyle ben büyü kullanamayim sen kılıç kullanama madem sen büyüyü seviyorsun büyüyle öldür bende baltayla Dragon doğma öyle sana daha çok oyun örneği veririm sen iksir ic büyü yap tılsım tak düşmana görünme düşmanı dondur düşmanı uyut böyle oyun mu olur o zaman hiçbir düşmanla dövüşme yürü git ben böyle oyundan değil sıkılmak oyunu bırakırım ama benim dediğim gibi olsa bu oyunu herkes oynamaya devam eder bak arkadas sen büyüyü seviyorsun mesela tamam normal büyünu at düşmanı öldür tamam ama dondurucu uyutucu büyü büyüyle savunma yap düşman sana vurmasın bunlar olmaz biz zorlanarak dövüşelim sen dondur uyut öldür evet videolarda büyücüler düşmanı tek büyüyle öldürüyor bizim böyle şansımız yok biz düşmandan çok yüksek seviyelerde olursak bu var ben bossu bir vuruşta öldürür yakın dövüşçü görmedim zaten bu da olmamalı diyorum inşallah dondurucu uyku ses çıkarmayan düşmanın seni fark etmesini engelleyen büyüler gizli tılsım büyü gibi hileler kalleşlikler oyundan kalkar ki oyundan bir zevk alırız sen ringe bir boks maçına cik mertçe dövüşme yüzüne tükür gözüne toz at arkadan gizlice saldır büyü yap bütün seyirci senin suratına tükürür seni yuhalar Elden Ring Dark Souls demon souls oyunları ondan zor yapıyor oyuncu zevk alsin diye.

@Rivyali dostum sen istiyorsun ki oyunlar tek düze olsun, farklı oynanış biçimlerini hiçbir şekilde desteklemesin. Biz bunlar olmasın diye yırtınıp duruyoruz zaten, demişsin ki düşmanlara bulaşmadan yürüyelim geçelim o zaman, evet öyle bir seçeneğin de olmalı.

RPG oyunlarında diploması yeteneği uzun zamandır var, hiç savaşa girmeden sadece konuşarak, anlaşarak engelleri aşabildiğin oyunlar mevcut. Ve bu oyuncuya, nasıl istiyorsa öyle oynayabileceği kocaman bir havuz yaratıyor. Öte yandan sadece kılıçla 1V1 atabileceğin oyunlar sadece tekdüze kalıp kısa bir süre sonra sıkıcılaşmaya mahkumdur. Ve aynı zamanda tekrar oynanabilirliği de olmaz bu tarz oyunların.

Ancak Elden Ring'in tekrar oynanabilirliği mükemmel bir seviyede, öyle ki 10 kez bitirebildim ben. Her oynayışımda farklı Build'ler deneyerek tekrar oynamamı sağladı bu oyun, PvP falan attığımdan değildi yani.

Senin istediğin oyun tarzı kaliteli bir Game-design'dan çok uzak, tekdüze ve kolayca sıkabilecek bir oyun. Ve onca şey yazmamdan itibaren hala daha "kolay hali varken neden zorunu seçeyim" diyorsun, arkadaşım büyü atmak oyunun kolay modu değil. Her zaman öyle lanse edildiler ancak gerek Dark Souls'da gerekse de Elden Ring'de her türlü oynayış çeşidinin kendine has avantajları ve dezavantajları var.

Aynı şekilde backstab atmak, parry yaparak riposte atmak da oyunun kolay yolu falan değil. Oyun sana yapabiliyorsan yap demiş, yapabildiğin sürece sana kolay gibi gözükür, ancak yapamadığın zaman senin cezan olur. Bu tür detaylar risk-ödül sistemidir sadece, denemeyi göze alırsın, yapabilirsen ödülünü alırsın, yapamazsan tonla hasar yiyerek cezanı çekersin. Bunun neresi kolay yol Allah aşkına?

Madem 1V1 düelloları seviyorsun gidip Sekiro oyna diyeceğim de eminim onda da prostetik araçlara bir laf bulursun kesin. Üzgünüm yani RPG oyunu istiyorsan senin istediğin tarzda bir oyun yok ve umarım çıkmaz da. Oyun sektörünün bu kadar basitleştirilmesini hiç istemem. Bir RPG oyunu oyuncuya istediği şekilde oynama özgürlüğünü tanımalıdır.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Al şu videoyu izle, adam 2 adet balyoz ile Godrick'e 13.000 hasar vurarak tek atıyor, bu olay yalnızca büyücüler için olan bir şey değil. Sen sanıyor musun ki şu an gitsen büyücü Build yapsan o şekilde hasar vuracaksın, emin ol yanına bile yaklaşamazsın. Kendim bizzat büyücü oynadım bu oyunda oradan biliyorum, savaşçı olarak oynadığım zamankilerden fazla hasar vurmadım hiçbir şekilde. O izlediğin tek atan büyücü videoları normal bir Build'le elde edilen videolar değiller. Hepsi ya aşırı şekilde grind yapılarak kasılmış oluyor ya da anlık olarak gücü arttıran tonlarca buff basılması sonucu ortaya çıkıyor. Ama işte bu buffları yakın dövüşçü karakterlere basınca da aynı olay ortaya çıkıyor zaten gördüğün gibi, yap rivers of blood + white mask Full kanama Build'i. Bak bakalım tek bir rob ash of war'ıyla ne kadar hasar çıkarıyorsun büyücüden hiçbir farkın kalıyor mu?

Dediğim gibi bunlar çok fazla buff basılarak elde edilen kırık Build'ler, normal Build'ler bu kadar hasar vurmanın yanından bile geçmiyorlar. Yukarıdaki videoya ithafen ben ağır Build de yaptım videodaki gibi ancak hiçbir şekilde bu kadar vurmuyordum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tatmin olmazsın belki diye bir video daha atıyorum sana, yakın dövüş zweihander silahı ile bossların alayına tek atıyor. İzlerken can, fp ve stamina barlarının altındaki buff göstergelerine dikkat et, tonla buff basılmış ve muhtemelen çok fazla seviyeye sahip.

Ayrıca ben oyun tek düze değil zevki olsun isterim büyücü sınıfı olsun ama normal büyü ateş vs olsun dondurucu uyutucu düşmandan gizleyen büyüler olmasın düşmanın seni fark etmemesi gizli tılsım büyü iksir olmasın karşılık dövüş olsun tek istediğim bu bunun neresi tek düze ayrıca sadece savaşçı sınıfı olsa da oyun tek düze olmaz farklı kılıç balta zirhlar düşman çeşitliliği mekan çeşitliligi oyunu çeşitli yapar ona bakacak olursan silahlı oyunlarda sadece silah var onlarda mi tek düze çeşitli değil ama bu oyunlari oynayan çok nereden baksan söylediklerin yanlış ben ne yapayım çok sevdiğim RPG oyunlarını oynamasını mi bırakayım beni ve benim gibileride düşün biraz ben tam oyunun başlarında iki hafta stamina starke enerji yükseltmesi yaptım sıkıcı olsa bunu yapar miydim zevle yakın dövüş oynamak için büyü kullanmamak için.
 
Son düzenleme:
@Rivyali Bak güzel kardeşim, sana son kez yazacağım ve bir daha yazmayacağım. Belli ki oyun sektöründen anladığın falan yok. RPG ne demek? Rol yapma oyunu demek, eğer sen bir rol yapma oyunu oynuyorsan istediğin şekilde rol yapabilmelisindir. Oyun sana bu fırsatı tanımalıdır, eğer bir oyun bunu yapmıyorsa asıl o zaman kötü bir yön olur.

Sen burada oyunun iyi yaptığı şeyler yüzünden oyunu gömüyorsun ben anlamıyorum seni. RPG oyunu hem büyü yapma oyunudur, hem kılıç kullanma oyunudur, hem gizlilik oyunudur, hem demircilik oyunudur, hem balık tutma oyunudur, RPG oyunu her şeydir. RPG oyunundan tek bir yöne yatkın olmasını beklemek saçmalıktır. Ghost of Tsushima mı oynuyoruz sadece Katana ile doğrayıp geçelim arkadaşım RPG oyunu bu, senin olmak istediğin karakter olmana fırsat tanımalıdır RPG oyunları. Hala uyutucu yok donduran ok vs. diyorsun ya. Abi ne güzel çeşitlilik getiriyor oyuna işte daha ne istiyorsun? Ben çeşitlilikten bu kadar nefret eden, bu kadar tekdüzeliğe aşık başka bir insan daha görmedim yahu.

RPG oyunundan aksiyon & macera kafasında deneyim sunmasını bekliyorsun sen. Ve evet sadece silahla oynanan oyunların alayı aşırı sıkıcı. Call of Duty örneğin, piyasada neden sevildiğini anlamadığım düşmanlara sadece beyinsizce mermi sıkmanı isteyen doğru düzgün bir game-design'ı olmaması yanı sıra eğlencesi de olmayan basit oyunlar bunlar. Batılı oyuncular öğrenmesi zaman alan oyunlara pek gelemedikleri için bu tarz oyunlar revaçta diye bu oyunlar aslında iyi olmuyorlar. Hepsi çok sıkıcı oyunlar bunlar. Rekabetçi FPS oyunları ayrı bir durumda çünkü onlar online, her oynayışında farklı bir deneyim yaşıyorsun onlarda karşındaki insanlar gerçek oldukları için.

Git abi gözünü seveyim bir daha RPG temalı oyun oynama sen ya, oynuyorsan da eleştirme bu nasıl bir bakış açısıdır ya. Adam çeşitlilik var diye oyunu gömüyor güleyim mi ağlayayım mı bilmiyorum arkadaş. Adama video attım 1 değil 2 tane, hala daha diyor ki yakın dövüşçünün böyle bir şansı yok arkadaşım videoları izle bari. 2 videoda da yakın dövüşçü oynayarak bosslara tek atıyor adam. Doğru buildlerle her türlü silahla bosslara tek atabilirsin olayın büyücüyle şunla bunla ilgisi yok, attığım videoları izlersen anlarsın olayın büyücüyle ilgisi olmadığını. Hiçbir şey bilmiyorsan git büyücü karakter aç oyna bakalım gerçekten tek atıyor musun? O videolarda gördüğün hasarın çeyreğini bile vurabilirsen gel bana videosunu gönder. Yapamazsın abi imkanı yok, o gördüğün videolar normal buildlerle kaydedilen videolar değiller zaten tek atma videosu çekme amacıyla yapılan kırık buildler olduğu için o kadar fazla vuruyorlar normal bir build o kadar hasarın yarısını bile vuramaz neyini anlamıyorsun?

Hayır gerçekten yakın dövüşçü bir karakterle yapılacak şey olmasa tamam diyeceğim adam haklı, abi yok yakın dövüşçü karakterle de yaparsın aynısını, ki yapıyorlar zaten videosunu attım daha da bulurum yani araştırsam ama sen daha bu attıklarıma bakmamışsın bile atıp tutuyorsun hala. Sen daha oyunlarda ne iyidir, ne kötüdür bunun ayrımını yapmayı bile bilmiyorsun ki gelmişsin oyun eleştiriyorsun yapma arkadaşım eleştiri, herkes oyun eleştirmek zorunda değil insanları yanlış yönlendiriyorsun. Oyunun en iyi yaptığı şeyi kötü yaptığı şey gibi lanse ediyorsun bırak Allah aşkına git tek-düze birbirini tekrar eden o rezil oyunları oynamaya devam et sen.
 
@Rivyali bak güzel kardeşim, sana son kez yazacağım ve bir daha yazmayacağım. Belli ki oyun sektöründen anladığın falan yok. RPG ne demek? Rol yapma oyunu demek, eğer sen bir rol yapma oyunu oynuyorsan istediğin şekilde rol yapabilmelisindir. Oyun sana bu fırsatı tanımalıdır, eğer bir oyun bunu yapmıyorsa asıl o zaman kötü bir yön olur.

Sen burada oyunun iyi yaptığı şeyler yüzünden oyunu gömüyorsun ben anlamıyorum seni. RPG oyunu hem büyü yapma oyunudur, hem kılıç kullanma oyunudur, hem gizlilik oyunudur, hem demircilik oyunudur, hem balık tutma oyunudur, RPG oyunu her şeydir. RPG oyunundan tek bir yöne yatkın olmasını beklemek saçmalıktır. Ghost of Tsushima mı oynuyoruz sadece katana ile doğrayıp geçelim arkadaşım RPG oyunu bu, senin olmak istediğin karakter olmana fırsat tanımalıdır RPG oyunları. Hala uyutucu yok donduran ok vs. diyorsun ya. Abi ne güzel çeşitlilik getiriyor oyuna işte daha ne istiyorsun? Ben çeşitlilikten bu kadar nefret eden, bu kadar tekdüzeliğe aşık başka bir insan daha görmedim yahu.

RPG oyunundan aksiyon & macera kafasında deneyim sunmasını bekliyorsun sen. Ve evet sadece silahla oynanan oyunların alayı aşırı sıkıcı. Call of Duty örneğin, piyasada neden sevildiğini anlamadığım düşmanlara sadece beyinsizce mermi sıkmanı isteyen doğru düzgün bir Game-design'ı olmaması yanı sıra eğlencesi de olmayan basit oyunlar bunlar. Batılı oyuncular öğrenmesi zaman alan oyunlara pek gelemedikleri için bu tarz oyunlar revaçta diye bu oyunlar aslında iyi olmuyorlar. Hepsi çok sıkıcı oyunlar bunlar. Rekabetçi FPS oyunları ayrı bir durumda çünkü onlar Online, her oynayışında farklı bir deneyim yaşıyorsun onlarda karşındaki insanlar gerçek oldukları için.

Git abi gözünü seveyim bir daha RPG temalı oyun oynama sen ya, oynuyorsan da eleştirme bu nasıl bir bakış açısıdır ya. Adam çeşitlilik var diye oyunu gömüyor güleyim mi ağlayayım mı bilmiyorum arkadaş. Adama video attım 1 değil 2 tane, hala daha diyor ki yakın dövüşçünün böyle bir şansı yok arkadaşım videoları izle bari. 2 videoda da yakın dövüşçü oynayarak bosslara tek atıyor adam. Doğru Build'lerle her türlü silahla bosslara tek atabilirsin olayın büyücüyle şunla bununla ilgisi yok, attığım videoları izlersen anlarsın olayın büyücüyle ilgisi olmadığını. Hiçbir şey bilmiyorsan git büyücü karakter aç oyna bakalım gerçekten tek atıyor musun? O videolarda gördüğün hasarın çeyreğini bile vurabilirsen gel bana videosunu gönder. Yapamazsın abi imkanı yok, o gördüğün videolar normal Build'lerle kaydedilen videolar değiller zaten tek atma videosu çekme amacıyla yapılan kırık Build'ler olduğu için o kadar fazla vuruyorlar normal bir Build o kadar hasarın yarısını bile vuramaz neyini anlamıyorsun?

Hayır gerçekten yakın dövüşçü bir karakterle yapılacak şey olmasa tamam diyeceğim adam haklı, abi yok yakın dövüşçü karakterle de yaparsın aynısını, ki yapıyorlar zaten videosunu attım daha da bulurum yani araştırsam ama sen daha bu attıklarıma bakmamışsın bile atıp tutuyorsun hala. Sen daha oyunlarda ne iyidir, ne kötüdür bunun ayrımını yapmayı bile bilmiyorsun ki gelmişsin oyun eleştiriyorsun yapma arkadaşım eleştiri, herkes oyun eleştirmek zorunda değil insanları yanlış yönlendiriyorsun. Oyunun en iyi yaptığı şeyi kötü yaptığı şey gibi lanse ediyorsun bırak Allah aşkına git tek-düze birbirini tekrar eden o rezil oyunları oynamaya devam et SE.
@Rivyali bak güzel kardeşim, sana son kez yazacağım ve bir daha yazmayacağım. Belli ki oyun sektöründen anladığın falan yok. RPG ne demek? Rol yapma oyunu demek, eğer sen bir rol yapma oyunu oynuyorsan istediğin şekilde rol yapabilmelisindir. Oyun sana bu fırsatı tanımalıdır, eğer bir oyun bunu yapmıyorsa asıl o zaman kötü bir yön olur.

Sen burada oyunun iyi yaptığı şeyler yüzünden oyunu gömüyorsun ben anlamıyorum seni. RPG oyunu hem büyü yapma oyunudur, hem kılıç kullanma oyunudur, hem gizlilik oyunudur, hem demircilik oyunudur, hem balık tutma oyunudur, RPG oyunu her şeydir. RPG oyunundan tek bir yöne yatkın olmasını beklemek saçmalıktır. Ghost of Tsushima mı oynuyoruz sadece katana ile doğrayıp geçelim arkadaşım RPG oyunu bu, senin olmak istediğin karakter olmana fırsat tanımalıdır RPG oyunları. Hala uyutucu yok donduran ok vs. diyorsun ya. Abi ne güzel çeşitlilik getiriyor oyuna işte daha ne istiyorsun? Ben çeşitlilikten bu kadar nefret eden, bu kadar tekdüzeliğe aşık başka bir insan daha görmedim yahu.

RPG oyunundan aksiyon & macera kafasında deneyim sunmasını bekliyorsun sen. Ve evet sadece silahla oynanan oyunların alayı aşırı sıkıcı. Call of Duty örneğin, piyasada neden sevildiğini anlamadığım düşmanlara sadece beyinsizce mermi sıkmanı isteyen doğru düzgün bir Game-design'ı olmaması yanı sıra eğlencesi de olmayan basit oyunlar bunlar. Batılı oyuncular öğrenmesi zaman alan oyunlara pek gelemedikleri için bu tarz oyunlar revaçta diye bu oyunlar aslında iyi olmuyorlar. Hepsi çok sıkıcı oyunlar bunlar. Rekabetçi FPS oyunları ayrı bir durumda çünkü onlar Online, her oynayışında farklı bir deneyim yaşıyorsun onlarda karşındaki insanlar gerçek oldukları için.

Git abi gözünü seveyim bir daha RPG temalı oyun oynama sen ya, oynuyorsan da eleştirme bu nasıl bir bakış açısıdır ya. Adam çeşitlilik var diye oyunu gömüyor güleyim mi ağlayayım mı bilmiyorum arkadaş. Adama video attım 1 değil 2 tane, hala daha diyor ki yakın dövüşçünün böyle bir şansı yok arkadaşım videoları izle bari. 2 videoda da yakın dövüşçü oynayarak bosslara tek atıyor adam. Doğru Build'lerle her türlü silahla bosslara tek atabilirsin olayın büyücüyle şunla bununla ilgisi yok, attığım videoları izlersen anlarsın olayın büyücüyle ilgisi olmadığını. Hiçbir şey bilmiyorsan git büyücü karakter aç oyna bakalım gerçekten tek atıyor musun? O videolarda gördüğün hasarın çeyreğini bile vurabilirsen gel bana videosunu gönder. Yapamazsın abi imkanı yok, o gördüğün videolar normal Build'lerle kaydedilen videolar değiller zaten tek atma videosu çekme amacıyla yapılan kırık Build'ler olduğu için o kadar fazla vuruyorlar normal bir Build o kadar hasarın yarısını bile vuramaz neyini anlamıyorsun?

Hayır gerçekten yakın dövüşçü bir karakterle yapılacak şey olmasa tamam diyeceğim adam haklı, abi yok yakın dövüşçü karakterle de yaparsın aynısını, ki yapıyorlar zaten videosunu attım daha da bulurum yani araştırsam ama sen daha bu attıklarıma bakmamışsın bile atıp tutuyorsun hala. Sen daha oyunlarda ne iyidir, ne kötüdür bunun ayrımını yapmayı bile bilmiyorsun ki gelmişsin oyun eleştiriyorsun yapma arkadaşım eleştiri, herkes oyun eleştirmek zorunda değil insanları yanlış yönlendiriyorsun. Oyunun en iyi yaptığı şeyi kötü yaptığı şey gibi lanse ediyorsun bırak Allah aşkına git tek-düze birbirini tekrar eden o rezil oyunları oynamaya devam et s


Düşmanı dondurmak uyutmak hile oyun çeşitliliğimi başlarım öyle oyun çeşitliliğine bu oyun çeşitliliği değil oyunu mahvetme oyun çeşitliliği düşman mekan görev çeşitliliginde olur.

Arkadaşlar oncelikle şunu belirteyim. daha once hiçbir FromSoftware oyununu oynamadım. Ta ki Elden Ring'e kadar. Çok kısa da olsa deneyimleme fırsatı buldum. YouTube'dan birkaç oynanış videosunu izledim. Ben oyunu cok kısa denedigim için videoları baz alarak konuşacağım genelde.

İlk olarak mekanlar harika tasarlanmış. Açık dunyasından ziyade mekânlara bayıldım. 👌deneyene kadar kaplama kalitesini bayağı kotu bulmuştum. Denediğimde ise ilk çıkan PS4 oyunlarına benzettim. Grafik takıntım olmadıgından benim için sorun yok ama yeni nesil grafikleri bu degil kesinlikle. Açık dunyası da bir farklı olmuş, hoş buldum.

Oynanışa gelelim. Elden Ring'e daha onceki FromSoftware oyunlarında olmayan bir yenilik gelmiş: Binek at. Ben tabii oncesinde Dark Souls, Sekiro ve Bloodborne oynamadığımdan farkı hissedemedim lâkin bineğin kontrollerine pek alışamadım, hantal geldi. Oyunda zaten genel olarak bir hantallık var. Animasyonların da Skyrim'den hallice olması sebebiyle kontrollere alışmak zor suruyor. 😀 Özellikle GoW oynayan bir oyuncu için zorlu bir alışma sureci olacak.

Gelelim şu meşhur bosslara. Her bossun farklı bir oynanış stili var. Oyun zaten başta hangi sınıfı seçmek istediginizi soruyor. İzledigim bir yayıncı buyucu secmişti. Başka buyucu seçen bir yayıncı ile karşılaştırdım. İkisinin arasındaki fark şaşırtmadı desem yalan olur. Çok farklı kombolar var. Millet neler yapmış diye içimden geçirdim.

Bazı arkadaşlar tekrara dusuyor demiş, ben izledigim/denedigim kadarıyla bu durumu sezemedim ancak açık dunya oyunu için gayet normal şeyler bunlar.

Hikayeye gelelim. Souls oyunlarında hikayeye cok az onem verildigini; hikaye anlatımının da çevreden anlayıp, kesfedip oyle ogrenildigini oynayanlardan duymuştum. Hakikaten de oyle. Elden Ring'ten once Death Stranding'i bitirmiştim, Cyberpunk'ı oynuyordum. Bilenler bilir DS'in hikayesinin ne kadar iyi oldugunu. Şu ana kadar ki izlenimime gore bir tavsiye verecek olursam; hikaye tarafına sıfır beklentiyle girmek lazım. DS'ten sonra bayağı zayıf geldi hikaye sunumu.

Ozetle; FromSoftware oyunlarına yabancı biri olarak Elden Ring'i biraz abartılı buldum. Hele ki 10/10 puanları gordukten sonra tereddute de dusmustum bir an acaba bu kadar iyi olabilir mi diye. Kendim bir puan verecek olsaydım 7,5 derdim. Eksikleri yok degil. Gonul isterdi ki guzel bir hikaye ile beni buyuleseydi, animasyonları biraz daha akıcı olsaydı.

PC tarafında iyi bir makine ile denediğim için optimizasyona dair bir şey diyemeyeceğim. Steam'deki yorumları okuduguma gore bayağı sorunluymuş. Metacritic'te de kullanıcılar bunu belirtmiş. Şimdi almayın bence, biraz daha bekleyin duzelene kadar. Genel olarak olumlu bir izlenimim var Elden Ring hakkında. Tavsiye ederim indirim zamanı.
Grafik düşmanlar iyi bende sevdim ayrıca elden ringin en cok sevdiğim yanı karakterini kendin oluşturman istediğin irktan cinsiyetten karakter olusturabiliyorsun ben bu konuda seçiciyimdir bunu diğer oyun yapımcılarınada öneririm oynanışa gelince düşmana her vuruşta canının artması iyi değil ozaman hiç ölmeyiz kolay olur düşman öldürdükçe can artmasıda iyi değil tamam düşmanlar dünyanın gerçek hayatındaki düşmanlar gibi olmak zorunda değil bu doğru böyle olması iyi ama dövüş mekaniği gerçek hayata dayanmak zorunda skillere bakıyorum düşmanlar kaçamıyor koruma yapamıyor arka arkaya kombolarla düşman sana bir tane bile vuramadan düşmanlar ölüyor hiç eğlenceli zevkli olmuyor assasin Creeed Sekiro vs oyunlarda da skiller var ama düşman karşılık veriyor kaçabiliyor kendisini koruyabilir elden ringte böyle değil dark souls 1 böyle değildi harikaydı oyunda sadece büyü var büyücüler büyü yapıyor savaşçılar büyü yapıyor herkes yakın dövüşcüyüm kimseyle rahat dövüşemedim arka arkaya büyü yağdırıyor tek bir büyüyle canımın yarisından fazlası gidiyor dondurucu uyutucu büyüler oyun atmosferini zaten mahvediyor tam bir kalleşlik hile mertçe karşılıklı dövüş yok ben kullanmayayim diyorum olmuyor bunu bilmek oyun atmosferini bozuyor hic olmasa ne güzel olur zaten gerekte yok gelelim görevlere ana görev cok kısa 4 boss yendin mi oyun bitiyor biraz uzatılsin yan görev ana görevde görev çubuğu olsun birde oyunun en büyük eksiği oyunda kaydetme yok tamam belirli yere kadar kaydetme zaten iyi olmaz lütuf yerlerinde kaydetme olsun ama bölüm bölüm olsun tek kayıt var birseyi bir görevi yanlış yaptığımız zaman geri dönüş yok baştan oynamak zorundayız birde oyunun uzun sürdüğünü göz önüne alırsak

@Rivyali bak güzel kardeşim, sana son kez yazacağım ve bir daha yazmayacağım. Belli ki oyun sektöründen anladığın falan yok. RPG ne demek? Rol yapma oyunu demek, eğer sen bir rol yapma oyunu oynuyorsan istediğin şekilde rol yapabilmelisindir. Oyun sana bu fırsatı tanımalıdır, eğer bir oyun bunu yapmıyorsa asıl o zaman kötü bir yön olur.

Sen burada oyunun iyi yaptığı şeyler yüzünden oyunu gömüyorsun ben anlamıyorum seni. RPG oyunu hem büyü yapma oyunudur, hem kılıç kullanma oyunudur, hem gizlilik oyunudur, hem demircilik oyunudur, hem balık tutma oyunudur, RPG oyunu her şeydir. RPG oyunundan tek bir yöne yatkın olmasını beklemek saçmalıktır. Ghost of Tsushima mı oynuyoruz sadece katana ile doğrayıp geçelim arkadaşım RPG oyunu bu, senin olmak istediğin karakter olmana fırsat tanımalıdır RPG oyunları. Hala uyutucu yok donduran ok vs. diyorsun ya. Abi ne güzel çeşitlilik getiriyor oyuna işte daha ne istiyorsun? Ben çeşitlilikten bu kadar nefret eden, bu kadar tekdüzeliğe aşık başka bir insan daha görmedim yahu.

RPG oyunundan aksiyon & macera kafasında deneyim sunmasını bekliyorsun sen. Ve evet sadece silahla oynanan oyunların alayı aşırı sıkıcı. Call of Duty örneğin, piyasada neden sevildiğini anlamadığım düşmanlara sadece beyinsizce mermi sıkmanı isteyen doğru düzgün bir Game-design'ı olmaması yanı sıra eğlencesi de olmayan basit oyunlar bunlar. Batılı oyuncular öğrenmesi zaman alan oyunlara pek gelemedikleri için bu tarz oyunlar revaçta diye bu oyunlar aslında iyi olmuyorlar. Hepsi çok sıkıcı oyunlar bunlar. Rekabetçi FPS oyunları ayrı bir durumda çünkü onlar Online, her oynayışında farklı bir deneyim yaşıyorsun onlarda karşındaki insanlar gerçek oldukları için.

Git abi gözünü seveyim bir daha RPG temalı oyun oynama sen ya, oynuyorsan da eleştirme bu nasıl bir bakış açısıdır ya. Adam çeşitlilik var diye oyunu gömüyor güleyim mi ağlayayım mı bilmiyorum arkadaş. Adama video attım 1 değil 2 tane, hala daha diyor ki yakın dövüşçünün böyle bir şansı yok arkadaşım videoları izle bari. 2 videoda da yakın dövüşçü oynayarak bosslara tek atıyor adam. Doğru Build'lerle her türlü silahla bosslara tek atabilirsin olayın büyücüyle şunla bununla ilgisi yok, attığım videoları izlersen anlarsın olayın büyücüyle ilgisi olmadığını. Hiçbir şey bilmiyorsan git büyücü karakter aç oyna bakalım gerçekten tek atıyor musun? O videolarda gördüğün hasarın çeyreğini bile vurabilirsen gel bana videosunu gönder. Yapamazsın abi imkanı yok, o gördüğün videolar normal Build'lerle kaydedilen videolar değiller zaten tek atma videosu çekme amacıyla yapılan kırık Build'ler olduğu için o kadar fazla vuruyorlar normal bir Build o kadar hasarın yarısını bile vuramaz neyini anlamıyorsun?

Hayır gerçekten yakın dövüşçü bir karakterle yapılacak şey olmasa tamam diyeceğim adam haklı, abi yok yakın dövüşçü karakterle de yaparsın aynısını, ki yapıyorlar zaten videosunu attım daha da bulurum yani araştırsam ama sen daha bu attıklarıma bakmamışsın bile atıp tutuyorsun hala. Sen daha oyunlarda ne iyidir, ne kötüdür bunun ayrımını yapmayı bile bilmiyorsun ki gelmişsin oyun eleştiriyorsun yapma arkadaşım eleştiri, herkes oyun eleştirmek zorunda değil insanları yanlış yönlendiriyorsun. Oyunun en iyi yaptığı şeyi kötü yaptığı şey gibi lanse ediyorsun bırak Allah aşkına git tek-düze birbirini tekrar eden o rezil oyunları oynamaya devam et sen.

Bir de yakin dövüş silahlarin çoğu büyülü yakın dövüş silahlarından büyünün olmasida iyi değil büyü sopasimi bu bu oyundan kaldırilmali.

Elden Ring'te bir Boss'un sürekli aynı ses efekti ile etkileşime geçiyor olması diyorum bana bilmem kaç çeşit dizayn var diyorsunuz. Ve bilgileriniz yetersiz, zaten Elden Ring'e eşi benzeri yok diyen adamdan da bir şey beklemek suç. Crystal Saga, en basitinden bir tarayıcı oyunu. Her 100 levelde bir ayrı bir buffa sahip karakterlerin her 10 levelinde farklı silahlar kullanabiliyorsunuz. Bu silahlar her + özelliğinde farklı bir imbue özelliği, farklı bir polish özelliği kazanıyor. Silahın imbue özelliği geliştikçe, sahip olduğu skiller de gelişiyor. Siz bazı MMORPG özelliklerini yeni keşfettiniz diye bu özellikler Elden Ring'te yayınlanmış olmuyor maalesef. Mesela imbue sistemini Elden Ring'te göremedim. Eminim ki ileri güncellemelerde onu da oyuna eklerler sen gibileri de aaaa ilk defa bu oyunda gördüm der. Benim yazıya dökemeyeceğim daha belki binlerce kombinasyon veya end-game sistemleri vardır. Demem o ki, içerik bolluğu açısından Elden Ring normalden öteye bile geçemez. Ve Silkroad ve KO online olmasına rağmen, Elden Ring'ten daha fazla mob çeşidi barındırıyor.

Elden Ring'te bir Boss'un sürekli aynı ses efekti ile etkileşime geçiyor olması diyorum bana bilmem kaç çeşit dizayn var diyorsunuz. Ve bilgileriniz yetersiz, zaten Elden Ring'e eşi benzeri yok diyen adamdan da bir şey beklemek suç. Crystal saga, en basitinden bir tarayıcı oyunu. Her 100 levelde bir ayrı bir buffa sahip karakterlerin her 10 levelinde farklı silahlar kullanabiliyorsunuz. Bu silahlar her + özelliğinde farklı bir imbue özelliği, farklı bir polish özelliği kazanıyor. Silahın imbue özelliği geliştikçe, sahip olduğu skiller de gelişiyor. Siz bazı MMORPG özelliklerini yeni keşfettiniz diye bu özellikler Elden Ring'te yayınlanmış olmuyor maalesef. Mesela imbue sistemini Elden Ring'te göremedim. Eminim ki ileri güncellemelerde onu da oyuna eklerler sen gibileri de aaaa ilk defa bu oyunda gördüm der. Benim yazıya dökemeyeceğim daha belki binlerce kombinasyon veya end-Game sistemleri vardır. Demem o ki, içerik bolluğu açısından Elden Ring normalden öteye bile geçemez. Ve silkroad ve KO Online olmasına rağmen, Elden Ring'ten daha fazla mob çeşidi barındırıyor.

Bu arkadaş kafayı çeşitlilikle bozmuş çeşitlilik düşman ve mekanda olur bu yüzden Elden Ring'ten hariç hiçbir oyunu beğenmiyor Elden Ring'in yanlışlarını söylediğin zaman kabul etmiyor futbol takımı tutar gibi tutuyor yensede yenilsede övüyor yenilince eleştir ki daha iyi oynayıp daha başarılı olsun.
 
Son düzenleme:
Düşmanı dondurmak uyutmak hile oyun çeşitliliğimi başlarım öyle oyun çeşitliliğine bu oyun çeşitliliği değil oyunu mahvetme oyun çeşitliliği düşman mekan görev çeşitliliginde olur.


Grafik düşmanlar iyi bende sevdim ayrıca elden ringin en cok sevdiğim yanı karakterini kendin oluşturman istediğin irktan cinsiyetten karakter olusturabiliyorsun ben bu konuda seçiciyimdir bunu diğer oyun yapımcılarınada öneririm oynanışa gelince düşmana her vuruşta canının artması iyi değil ozaman hiç ölmeyiz kolay olur düşman öldürdükçe can artmasıda iyi değil tamam düşmanlar dünyanın gerçek hayatındaki düşmanlar gibi olmak zorunda değil bu doğru böyle olması iyi ama dövüş mekaniği gerçek hayata dayanmak zorunda skillere bakıyorum düşmanlar kaçamıyor koruma yapamıyor arka arkaya kombolarla düşman sana bir tane bile vuramadan düşmanlar ölüyor hiç eğlenceli zevkli olmuyor assasin Creeed Sekiro vs oyunlarda da skiller var ama düşman karşılık veriyor kaçabiliyor kendisini koruyabilir elden ringte böyle değil dark souls 1 böyle değildi harikaydı oyunda sadece büyü var büyücüler büyü yapıyor savaşçılar büyü yapıyor herkes yakın dövüşcüyüm kimseyle rahat dövüşemedim arka arkaya büyü yağdırıyor tek bir büyüyle canımın yarisından fazlası gidiyor dondurucu uyutucu büyüler oyun atmosferini zaten mahvediyor tam bir kalleşlik hile mertçe karşılıklı dövüş yok ben kullanmayayim diyorum olmuyor bunu bilmek oyun atmosferini bozuyor hic olmasa ne güzel olur zaten gerekte yok gelelim görevlere ana görev cok kısa 4 boss yendin mi oyun bitiyor biraz uzatılsin yan görev ana görevde görev çubuğu olsun birde oyunun en büyük eksiği oyunda kaydetme yok tamam belirli yere kadar kaydetme zaten iyi olmaz lütuf yerlerinde kaydetme olsun ama bölüm bölüm olsun tek kayıt var birseyi bir görevi yanlış yaptığımız zaman geri dönüş yok baştan oynamak zorundayız birde oyunun uzun sürdüğünü göz önüne alırsak



Bir de yakin dövüş silahlarin çoğu büyülü yakın dövüş silahlarından büyünün olmasida iyi değil büyü sopasimi bu bu oyundan kaldırilmali.





Bu arkadaş kafayı çeşitlilikle bozmuş çeşitlilik düşman ve mekanda olur bu yüzden Elden Ring'ten hariç hiçbir oyunu beğenmiyor Elden Ring'in yanlışlarını söylediğin zaman kabul etmiyor futbol takımı tutar gibi tutuyor yensede yenilsede övüyor yenilince eleştir ki daha iyi oynayıp daha başarılı olsun.
Mesajına baktığımızda kimin beyninin ne ile bozulduğu belli ve +9 shine item gibi parıldıyor. Senin gibi kafası zor çalışan dinazorlara oyun öğretmeyeceğim.
 
Oyunu ona göre yapsınlar büyü yapmasınlar o zaman mesela bende sana şunu diyeyim bende kaç defa öldüm bossda ama çok zevk aldım bizim bir tane bile zor vurduğumuz bossa büyücüler tek büyüyle öldürüp atıyor sen bir de zor diyorsun oyunu çocuk oyuncağına çeviriyor o zorluk büyü kullandirmak için zaten ben büyüyü hiç sevmem bossta zorlasam dahi asla büyü kullanmam ben çok zorlu denen bosslari hem de iki tane çok rahat öldürdüm sen kendini geliştirmeden gidersen ölürsün tabii ayrıca iki boss zorlu ana bosslarda iki tane yardımci kullanabiliyorsun bende oyunun kolayligindan ve kalleşlik hile yaparak düşmanı öldürmeyi sevmiyorum oyunun ağır balta kılıçlarla öldürmeyi seviyorum kafaya takma diyorsunda nasıl takmayayim büyü kullanarak düşman öldürmeyi sevmiyorum ben videolarda gördüm büyücü üç dört büyü atıyor bosu öldüruyor yardımcıları da var ben uğraşıyorum bende yakın dövüş ustasıyım ağır zırh büyük kılıç büyük balta kullanıyorum önümde kimse duramıyor sen kendini geliştirmeden boss dövüsüne girersen oyun zor gelir stamina starke enerjini 40 yap bu zorluğu yaşamazsın bu oyunlardan büyü karşılıklı dövüşürken arkadan bıçak sokmalar arkadan gizli yaklaşıp öldürmeler tüm kalleslikler kaldırılsın ben iksirlerimi çok rahat içiyorum tam üstüme atlayacakken kaçıyorum ben oyunda büyüler kalksın diyorum illa büyü olacaksa kılıç darbesi ne can götürüyorsa onu götürsün dondurucu büyüler olmasın normal büyü olsun ben bu tür büyülere karşı değilim Elden Ring'te böyle büyü yok herhalde ama dondurucu balta var ben bu baltayı bu yüzden almadım zehir büyü olmasın mesela düşman ona göre zirh giysin büyücülerde kılıç kullanmaya mecbur bırakılsın oyun çok kolay bir de büyü kullanırsan çocuk oyuncağı düşman tabii ki akıllı olacak senin iksir içmene izin vermeyecek oyunun zevki bu mantık dışı sen rahat öldür diye oyun mu olur ama bende böyle sorun yok hem iksirimi rahat içiyorum hem ikitane bossu rahat kesiyorum iki tane boss olursa hatta zorlu tek bossta sana iki tane yardımci dövüşçü kullanmana izin veriyorlar kendimizin ruhu olmasida çok saçma beni tuhaf hissettiriyor o yüzden onu kullanmıyorum şövalye Oleg'le ben önümüze geleni çok rahat eziyoruz iki boss olsun isterse iksirimi çok rahat içiyorum zaten oyun zor olsun ki büyü kullanılmasın kılıçla dövüşe mecbur bırakılsın ben Skyrim oyununu ilk başta çok sevmiştim dondurucu büyüleri görünce oyun zevkimi kaybettim bir daha bu oyunu satın almadım tüm oyunlar için söylüyorum dondurucu büyü arkadan kalleşçe bıçak sokmalar tüm kalleslikler oyundan kalksın denemesini yaptım dövüş anında istesem arkadan bıçak sokarak iki vuruşta öldürürüm ama yapmıyorum çünkü oyunun zevki mertçe dövüşmek gizli gizli arkadan yaklaşsam daha da kolay oluyor ama bunları yapmıyorum oyunun bir mantığı olacak saçma olmayacak oyun gerçeği yansıtirsa ya da büyü arkadan bıçak sokmalar kalleşlik olmazsa çok zevkli olur sen şunu söyle iki bossla neden dövüştürüyorsun de ama büyü kullanılsın arkadan kalleşçe saldırilar olsun deme ama oyun tabii ki zor olacak oyunun zevki bu bu arada Witcher oyununu oynadım bitirdim Geralt'in hikayesi bitti dediler bende uydurulsun dedim onlarda o zaman iyi bir şey olmaz dediler sende bunlarin tersini diyorsun ama benim sana dediğim büyü olmasın arkadan bıçak sokmalar olmasın hem saçma gerçek dışı hem sevmiyorum yani büyüden zehirden düşmanı koruyan zirh olsun büyü yapılmasın kılıç kullanmaya mecbur bırakılsın büyü büyü sopasıyla olur kılıçta büyümü olur çok saçma büyü diye bir şey yok olsaydida yine büyü kullanılmasın derdim benim oyun zevkimi fena bozuyorlar. Ayrıca Elden Ring'in tek sevdiğim yanı karakterini kendin oluşturabiliyorsunten rengine kadar ayarlayabiliyorsun istediğin ırktan oyuncu olabiliyorsun harika her oyuncuya hitap ediyor bu özellik bir de oyun zorluğunda yardımci dövüşçüler var çok yardımci oluyorlar büyü kullanmana gerek yok arkadan bıçak sokmaya gerek yok hiçbir kalleşlige hileye gerek yok.

Fantastik olsa da gerçeklik olacak hikaye düşmanlar gerçek olmasın ama dövüşler gerçekçi olsun gerçek gibi olursa oyundan zevk alınır zaten benim gerçeklikten kastım büyü özelikle dondurucu büyüler arkadan bıçak sokmalar kalleşlik olmasın mertçe karşılıklı dövüşelim burası gerçekçi olsun düşmanlar değil benim kasdettigim at demişken ben atada binmiyorum at üzerinde dövüşü sevmiyorum ama bir yere gideceğim zaman binerim at iki kez değil 10 kez bile ZIP'lar burası doğru büyü dondurucu büyü arkadan bıçak sokma düşmanın seni görememesi iksir içip düşmanın sana saldırmamasi bu gibi şeyler oyunda olmasın olursa bir milyar verip oyun almayacağım oyunları seçeceğim artık büyü kalleşlik sınıfı için ayrı yakın dövüş sınıfı için ayrı oyun yapsınlar o zaman ona göre oyun alalım.

Fantastik olsa da gerçeklik olacak hikaye düşmanlar gerçek olmasın ama dövüşler gerçekçi olsun gerçek gibi olursa oyundan zevk alınır zaten benim gerçeklikten kastım büyü özelikle dondurucu büyüler arkadan bıçak sokmalar kalleşlik olmasın mertçe karşılıklı dövüşelim burası gerçekçi olsun düşmanlar değil benim kasdettigim at demişken ben atada binmiyorum at üzerinde dövüşü sevmiyorum ama bir yere gideceğim zaman binerim at iki kez değil 10 kez bile ZIP'lar burası doğru büyü dondurucu büyü arkadan bıçak sokma düşmanın seni görememesi iksir içip düşmanın sana saldırmamasi bu gibi şeyler oyunda olmasın olursa bir milyar verip oyun almayacağım oyunları seçeceğim artık büyü kalleşlik sınıfı için ayrı yakın dövüş sınıfı için ayrı oyun yapsınlar o zaman ona göre oyun alalım.

Dostum bir milyar gibi çok para verip aliyorsun kendi zevkine uymadıktan sonra neden alıp oynayayım.

Oyunlarda dondurucu büyüler dusmanlara uykuyla uyutma dövüş anında arkadan kılıç sokmalar arkadan gizli gizli yaklasmalar kılıç sokmalar gibi kalleşlik olmasa mertçe dövüş olsa çok iyi olur ben yakın dövüş uzmanıyım bu tip şeyler için ayrı yapsınlar.

Kardesim bence sen git soyle Orta Çağ temali acikmali uyumali yorulmali bir FPS oyna olsun bitsin. O backstabin yasattigi kendini kollama psikolojisi bile yeterince guzel. Her oyunda menzilli silah ve buyucu siniflarindan nefret ederim. Benim isim Dual veya kilic kalkandir ancak oyun fantastik bir dunyada ve genelde buyu uzerine kurulu bir oyun. Ona gore takim kurar ona gore yol alirsin. Ya da 2. bir sinifi destek olarak gelistirmen de hibrit bir ozgurluk. Ne yani Baldurs Gate, Diablo, WoW ya da Skyrim'den de mi cikarsinlar bunlari?

Dedigim gibi eger sevemediysen oyunu almadan once video izle bol bol ve oyle al. Sonra buraya gelip sirf sen zevk alamiyorsun diye kotuleme koca oyunu. Allah askina bana su oyun haricinde o servest dovus mekaniklerini nerede gordugunu bir soylesene. Bazen ayni dusmanla ki kendisi bir NPC, birbirimizi 10 dk denedigimiz oluyor. Yakin dovus demisken; ven de 5 yil KenDo yaptim ve yalinkilic haric hiçbir seyi sevmem. Ama kardesim bu bir oyun. Gercek hayat gibi bir şey istiyorsan bir 10 yil bekle takarsin VR'i dalgana bakarsin.
 
İçerik bolluğu ve kalitesi anlamında ELDEN RING'e yaklaşabilecek oyun yok, uzaktan selam verebilecek oyun bile yok.
2011 yapımı Skyrim ile dev bir yapım ELDEN RING'i karşılaştırmak övmek biraz yanlış olmuş. Skyrim dediğimiz oyunun zamanının en çeşitli ve en büyük oyunlarından biri. Bir tanesi RPG bir tanesi Souls Like. Skyrim'de olay hikaye, evren ve dünya. Souls Like oyunlarda ise mob kesmek. Sizce TES 6 çıktığında ben bu oyunu Dark Souls 1 ile karşılaştırırsam doğru olur mu? Dediklerinize katılıyorum fakat iki tarafında Skyrim üzerinden tartışması absürt olmuş.
 
2011 yapımı Skyrim ile dev bir yapım ELDEN RING'i karşılaştırmak övmek biraz yanlış olmuş. Skyrim dediğimiz oyunun zamanının en çeşitli ve en büyük oyunlarından biri. Bir tanesi RPG bir tanesi Souls Like. Skyrim'de olay hikaye, evren ve dünya. Souls Like oyunlarda ise mob kesmek. Sizce TES 6 çıktığında ben bu oyunu Dark Souls 1 ile karşılaştırırsam doğru olur mu? Dediklerinize katılıyorum fakat iki tarafında Skyrim üzerinden tartışması absürt olmuş.
Sıkıntı yok ilk DARK SOULS ile, hatta Demon's Souls (2009) ile kıyaslarım ama bu yine Skyrim için iyi sonuçlanmaz maalesef.
 
Son düzenleme:
Sıkıntı yok ilk DARK SOULS ile, hatta Demon's Souls (2009) ile kıyaslarım ama bu yine Skyrim için iyi sonuçlanmaz maalesef.
Çok taraflı bakıyosunuz. Objektif olalım biraz. Hem souls like hem RPG oyunlarını seven biri olarak doğru bulmuyorum bu yaklaşımınızı. Dediğim gibi olay Skyrim ile karşılaştırmak değil. Neden Skyrim ile karşılaştırdığımız?
 
Çok taraflı bakıyosunuz. Objektif olalım biraz. Hem souls like hem RPG oyunlarını seven biri olarak doğru bulmuyorum bu yaklaşımınızı. Dediğim gibi olay Skyrim ile karşılaştırmak değil. Neden Skyrim ile karşılaştırdığımız?
Taraflı olduğumu düşünmüyorum, Souls-like oyunlar da özünde RPG oyunları zaten karşılaştırmak yanlış falan değil. Skyrim'in diyalog seçimlerinin hiçbir işe yaramadığını da göz önünde bulundurursak Skyrim gayet tabii Soulslar ile karşılaştırılabilecek bir oyun. İkisi de RPG çünkü ve yaratık çeşitliliği, savaş çeşitliliği gibi konularda Souls'lar ezer geçer Skyrim'i o yüzden ortada taraflı bir konuşma olduğunu düşünmüyorum.

Mantığıma güvenerek karşılaştırıyorum ve Souls'ların daha iyi olduğuna emin oluyorum hepsi bu, sizin fikrinize uymayan herkese fanboy damgası yapıştırmaktan vazgeçin artık.
 

Geri
Yukarı