GeForce 441.87 Sürüm FPS Sınırlama Özelliği

  • Konuyu başlatan 261538
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 13
  • Görüntüleme 19B
AMD'yi takdir ediyorum. Onlar olmasa Nvidia bu FPS olayını da getirmezdi bence. Birinin sektöre farklılık katması, rekabet getirmesi gerek.
Yoksa her sene %10...

Ayrıca beta programlarını iyi kullansalar sorun kalmayacak. Dağıtın özellikleri betaya katılanlara. Normal kullanıcılar yine stabil takılsın. En kötü 1 yıla bugsız yeni tasarım yapılır.
Cidden AMD'de olmasa bu Intel ve Nvidia adam olmazdı :D
 
İnput lag olarak bir miktar artış belki olabilir başka türlü bir sıkıntı olmaz. Bu yüzden oyun içi veya oyun dosyalarından FPS sabitleme varsa daha iyi olacaktır. Oyun içi sabitlemeyi bazıları vsync olarak algılıyor ancak vsync'den bahsetmiyorum.
Online oyunlarda nvidia denetim masasından yüksek fps yi düşürüp sabitliyince akıcılık muazzam artıyor, oyunda avantaj sağlıyor aslında tersi olması lazım acaba sistem gecikmesini mi düşürüyor
 
@Banderas 26 Resimde kırmızı kare içerisine aldığım iki testte 144hz monitör ve aynı imkanlar kullanılarak yapılmış iki test. Birisinde monitörün yenileme hızının biraz altına sabitliyorlar diğerinde neredeyse serbest bırakılmış denecek 300 civarına. Monitör hızının altına sabitlenen averajda 1.2ms gözüksede aralarındaki en uzun fark 3ms olarak ölçülüyor. Bu konularla ilgili çok fazla makale ve kendi deneyimlerimde var ancak bu sadece basitçe bir örnek. Tabiki 138'e sabitlenen daha smooth gözükür çünkü monitör 144hz olduğu için bu değerin içinde kalıyor. 300'de durum öyle olmuyor fps değişkenliğinden G-Sync'te açılmadıysa çok fazla yırtılmayla karşılaşıyorsun.

adasda.jpg


Kare hızı ne kadar yüksekse, giriş gecikmesi o kadar düşük olur. Bu nedenle kare hızınızı serbest bırakmalısınız veya olabildiğince yüksek bir değere ayarlamalısınız.
 
Son düzenleme:
@Banderas 26 Resimde kırmızı kare içerisine aldığım iki testte 144Hz monitör ve aynı imkanlar kullanılarak yapılmış iki test. Birisinde monitörün yenileme hızının biraz altına sabitliyorlar diğerinde neredeyse serbest bırakılmış denecek 300 civarına. Monitör hızının altına sabitlenen averajda 1.2ms gözüksede aralarındaki en uzun fark 3ms olarak ölçülüyor. Bu konularla ilgili çok fazla makale ve kendi deneyimlerimde var ancak bu sadece basitçe bir örnek. Tabii ki 138'e sabitlenen daha smooth gözükür çünkü monitör 144Hz olduğu için bu değerin içinde kalıyor. 300'de durum öyle olmuyor FPS değişkenliğinden G-Sync'te açılmadıysa çok fazla yırtılmayla karşılaşıyorsun.

Eki Görüntüle 934949

Kare hızı ne kadar yüksekse, giriş gecikmesi o kadar düşük olur. Bu nedenle kare hızınızı serbest bırakmalısınız veya olabildiğince yüksek bir değere ayarlamalısınız.

Verdiğin örnek güzel genel düşünce bu benim çözemediğim bilmediğimiz bir gecikme oranı daha mı var NVIDIA kartı ayarlarında maksimum kare hızı ayarı var ve bu ayarın altında belirli senaryolarda kare hızının sınırlandırılması sistem gecikme oranının azaltılmasına yardımcı olur diye bir yazı var ve gerçekten stabilite fazlasıyla artıyor yüksek FPS dalgalanmaları ekstradan işlemciye ve ekran kartına gereksiz yük bindirmesi stabiliteyi ve akıcılığı etkiliyor olabilir.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı