Saçmalık değilmi o zaman bu ben oyunun hikayesini internetten öğreneceksem anlayacaksam oynamanın ne anlamı kalıyor o zaman. Arkadaşa katılıyorum. Yürüme similatör + boss kesme. Hikaye yok. Zaten hikaye anlatmayada gerek duymuyor. Kupkuru oyun. Şuraya gir şunu kes, buraya git bunu kes. Hep birbirini tekrar eden şeyler. Oynanış olarak çok farklı olsa kaç yazar. Oynanış bakımından DMC serisi kadar eğlenceli veya çeşitlisini ben görmedim daha. Ama sırf oynanışı iyi diye yılın oyunu falan seçilmiyorlar.
Yazdıklarımı okudun mu? Bir oyunda hikaye olmak zorunda değil, bir oyunu oyun yapan en temel şey oynanıştır. Yıllardır Zelda serisinin bu gerçeği kanıtladığını sanıyordum ama size anlatamıyorum nedense. Bir oyunda hikaye olmak zorunda bile değil. Oyun dediğin şeyin temelinde hikaye bile yok, ilk çıkan oyunlarda da hikaye arıyor muydu insanlar?
Veya bugün oyunların yeni yeni çıktığı günleri yaşadığını düşün hikayesi yok diye hepsini çöpe mi atacaktın? Hikaye olma zorunluluğu kitaplarda, filmlerde falan olur eğer söz konusu oyunsa oynanış zorunluluktur. Yukarıda da örneğini verdiğim gibi artık oynanış barındırmayan ancak güzel, etkileyici hikaye sunan yapımlara oyun bile demiyoruz biz, deneyim veya yürüme simülasyonu deyip geçiyoruz. Oynanış bir oyunun en önemli parçasıdır. Ben hikayeli oyunları kötülemiyorum bu arada hikaye iyi olaydır, ama en önemli etken hiçbir zaman olmadı oyunlarda. Hikaye olmasa bile bir oyun çok rahat başyapıt olabilir sunduğu oynanışla fakat sizde bu anlayış yok. Hikayeli oyun seviyorsunuz diye bu oyun çöp olmuyor ki?
Devil May Cry örneğini vermişsin ama Devil May Cry combo çıkartma odaklı bir oyun, Elden Ring ile uzaktan yakından alakası yok, öte yandan Devil May Cry'ın tüm içeriğini tüketmek en fazla 20 saatini alırken Elden Ring'in içeriklerini tüketmek en az 100 saat alıyor. Bu bile aradaki çap farkını anlatmaya yeter diye düşünüyorum, Elden Ring'in sunduğu içerik çeşitliliği başka hiçbir yapımda yok. Devil May Cry'da 300 farklı silah çeşidi var mı mesela? Veya senin oynadığın herhangi bir başka oyunda, Devil May Cry'da 171 farklı büyü çeşidi var mı mesela? 70 farklı zırh seti? Düşman çeşitliliği konusuna girmiyorum bile, bugün yaratık çeşitliliği konusunda 2009 çıkışlı Demon's Souls'un bile üstüne koyabilecek yapım çıkmadı
Hiçbiri, başka hiçbir oyunda yok. Bu eşini benzerini göremeyeceğin bir çeşitlilik ve bunu oynamadan anlaman pek mümkün değil. Elden Ring'in sunduğu oynanış çeşitliliğinin çeyreği bile Devil May Cry'da yok ki.
Bu yazdığına bakarak TLOU falanda kötüdür sana kalırsa
TLoU iyi bir oyun değil zaten? Sadece yüksek bütçeli bir interaktif dizi/filmdir TLoU. Üstelik kötü bir filmdir de çünkü senaryosu bir filmin sahip olabileceği en basit, en klişe zombi salgını hikayesidir. İyi bir interaktif film/dizi olarak gösterilebilir ama iyi bir oyun, işte o çok zor. Çünkü içerde oynanış çok sıkıntıda, önüne gelen 3 zombi tipinin kafasına mermi yağdırmaktan ibaret sadece tüm oyun.
O kadar yüksek bütçeyi en basit oyun firmasına ver yine TLoU gibi bir iş çıkartır sana zaten TLoU'nun yaptığı özel bir şey yok. Köküne kadar CGI ara sahnelerle size "oha çok gerçekçi be" dedirtmekten başka ne özelliği var ki TLoU'nun? Oyun arkadaşım bu oyun, film gibi izlenecek bir şey değil bu oynanışa baksana biraz.