Çözüldü GTA 5 gölgeler bulanık

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
İşletim sistemi
Windows 10

Gameon

Hectopat
Katılım
19 Haziran 2019
Mesajlar
1.009
Makaleler
2
Çözümler
6
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selam arkadaşlar, GTA 5'i 2 haftadan uzun bir süredir oynuyorum ama şimdi fark ettim ki azıcık yanımdaki gölgeler bulanık gözüküyormuş yani pürüzlü ve bu benim kafama çok yattı. Düzeltmeye çalıştım ama olmadı, bu sorun oyundan mı kaynaklı?
Not: Ayarlar (Very High)
Önce ki konularıma da bakabilirsiniz bir türlü çözemedim gitti.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Cevap veremediğim için üzgünüm ceza almışım.

AMD chs kullandım daha pikselli oldu.

Bu arada MSAA kapalı çok FPS yediği için FXAA kullanıyorum.

Bu arada konuyla alakalı değil ama sormak istedim. Şehre bakan bir uzak açı bulduğumda FPS 47'lere iniyor sizce bu normal midir? Halbuki "distance scaling" ayarı sıfırda.
(Normalde Full de kullanırım)
Normaldir.

CHS kullanmayın, PCSS açın daha yumuşak görüntü verir. Şahsen ben Sharp ayarda kullanıyorum, gölgeleri olması gerektiği gibi gösteriyor.
Anisotropic Filtering devre dışı sanırım sizde. Uzak mesafe şerit çizimleri vs. bulanık. O ayarı x16 yapın FPS'e etkisi yok zaten.

Gölgede böyle sorunlar yaşamanız normal bu arada. Very High ile High arasında çok aşırı bir fark yok, aşırı gerçekçilik istiyorsanız fark edebilir ama performans olarak büyük fark var. Ayrıca gölgeleri High ayarına getirip, Soft veya Softer seçeneği ile kullanıp, MSAA'yı 2x'e TXAA'yı da aktif konuma alırsanız kırılmalar azalır.

Ek olarak;

Nvidia Denetim Masası>3D ayarları yönet>Program ayarları>GTAV>Keskinleştirme Kapalı>Birden çok örneklenmiş kenar yumuşatma açık>Kaydet.

Bu ayarları da deneyin.
Anti-aliasing'den kaynaklıdır. Ayarlardan kontrol edin. Görsel paylaşsaydınız daha açıklayıcı olurdu.

Soft shadows ayarını değiştirin. NVIDIA pcss genelde en düzgün sonucu verir.

Cevap veremediğim için üzgünüm ceza almışım.

AMD chs kullandım daha pikselli oldu.

Bu arada MSAA kapalı çok FPS yediği için FXAA kullanıyorum.

Bu arada konuyla alakalı değil ama sormak istedim. Şehre bakan bir uzak açı bulduğumda FPS 47'lere iniyor sizce bu normal midir? Halbuki "distance scaling" ayarı sıfırda.
(Normalde Full de kullanırım)
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2021-06-06 025807.png
    Ekran görüntüsü 2021-06-06 025807.png
    3,8 MB · Görüntüleme: 187
  • Ekran görüntüsü 2021-06-06 025928.png
    Ekran görüntüsü 2021-06-06 025928.png
    3,5 MB · Görüntüleme: 214
Cevap veremediğim için üzgünüm ceza almışım.

AMD chs kullandım daha pikselli oldu.

Bu arada MSAA kapalı çok FPS yediği için FXAA kullanıyorum.

Bu arada konuyla alakalı değil ama sormak istedim. Şehre bakan bir uzak açı bulduğumda FPS 47'lere iniyor sizce bu normal midir? Halbuki "distance scaling" ayarı sıfırda.
(Normalde Full de kullanırım)
Normaldir.

CHS kullanmayın, PCSS açın daha yumuşak görüntü verir. Şahsen ben Sharp ayarda kullanıyorum, gölgeleri olması gerektiği gibi gösteriyor.
Anisotropic Filtering devre dışı sanırım sizde. Uzak mesafe şerit çizimleri vs. bulanık. O ayarı x16 yapın FPS'e etkisi yok zaten.

Gölgede böyle sorunlar yaşamanız normal bu arada. Very High ile High arasında çok aşırı bir fark yok, aşırı gerçekçilik istiyorsanız fark edebilir ama performans olarak büyük fark var. Ayrıca gölgeleri High ayarına getirip, Soft veya Softer seçeneği ile kullanıp, MSAA'yı 2x'e TXAA'yı da aktif konuma alırsanız kırılmalar azalır.

Ek olarak;

Nvidia Denetim Masası>3D ayarları yönet>Program ayarları>GTAV>Keskinleştirme Kapalı>Birden çok örneklenmiş kenar yumuşatma açık>Kaydet.

Bu ayarları da deneyin.
 
Çözüm
Normaldir.

Chs kullanmayın, pcss açın daha yumuşak görüntü verir. Şahsen ben sharp ayarda kullanıyorum, gölgeleri olması gerektiği gibi gösteriyor.
Anisotropic filtering devre dışı sanırım sizde. Uzak mesafe şerit çizimleri vs. bulanık. O ayarı X16 yapın FPS'e etkisi yok zaten.

Gölgede böyle sorunlar yaşamanız normal bu arada. Very High ile High arasında çok aşırı bir fark yok, aşırı gerçekçilik istiyorsanız fark edebilir ama performans olarak büyük fark var. Ayrıca gölgeleri High ayarına getirip, soft veya softer seçeneği ile kullanıp, MSAA'yı 2X'e TXAA'yı da aktif konuma alırsanız kırılmalar azalır.

Ek olarak;

NVIDIA denetim masası>3D ayarları yönet>program ayarları>gtav>keskinleştirme kapalı>birden çok örneklenmiş kenar yumuşatma açık>kaydet.

Bu ayarları da deneyin.

Sağ ol gölge sorununu çözdüm.
Uzaklar yine aynı ama MSAA 8X yapsam da yine aynı gözüküyor.
 
Sağ ol gölge sorununu çözdüm.
Uzaklar yine aynı ama MSAA 8X yapsam da yine aynı gözüküyor.
Kenar sorunları gerçekten can sıkıcı. Yani ben arkadaşımda grafik moduyla denemiştim oyunu, onda da öyle görünüyor. O videolarda gördüklerimiz biraz farklı. Adam 4K'ya alıyor, basıyor MSAA 8x, basıyor TXAA, üstüne bir de Resolution Upscaling yapıyor al sana gerçekçi. Yani oyun motoruna da bağlı biraz. Bak mesela bunu RDR 2'de göremezsin. 1080p'de de gayet iyi kenar yumuşatması yapıyor ama GTA V 'de böyle yapacak bir şey yok.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı