i5 10400F vs AMD R5 3600

Alperen Ahi

Picopat
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
113
Ekran kartı RX 5600XT ASUS'u Dual, neyse hangi işlemciyle daha iyi olur?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

PPrens

Picopat
Katılım
6 Kasım 2020
Mesajlar
287
Çözümler
1
Çete savaşı başlasın o zaman.
Oyun için alıp yakın zamanda yükseltmek istemiyorsan fiyat-performans olarak i5 10400F.
Oyun dışında çoklu işlemlerim de olabilir, ayrıca sıkıntı yaşarsam OC yapabileyim ve daha performanslı olsun ek olarak Ram frekansından da güzelce yararlanayım dersen R5 3600.
R5 bence performans olarak daha iyi çünkü testlerde intel işlemciyi sürekli Z serisi anakartlarla deniyorlar ki şayet o anakartlar daha pahalı ve kıyaslama videolarında R5 OC yapılmadan kıyaslanıyor, diğer işlemcinin öyle bir özelliği yok diye bu Ryzen’in problemi olmamalı bence. En mantıklısı Fiyatlara bak hangisi işine gelirse al geç iki işlemci arasında özellik olarak büyük bir uçurum yok yani.
 

ErcümentÇözer

Hectopat
Katılım
5 Kasım 2017
Mesajlar
4.286
Makaleler
1
Çözümler
5
Yer
Uganda
1611181490384.png
 

theformul

Hectopat
Katılım
4 Ağustos 2015
Mesajlar
172
Çözümler
2
Yer
İstanbul
Ben de aynı ikilemdeyim ama sanıyorum artık olayı çözdüm. 100 tane bu tarz konu okudum ve herkes aynı şeyi anlatıyor.

10400f+B460 (2666mhz) < 3600+b450 (3200mhz) = 2. seçenek yaklaşık 500 lira pahalı
3600+b450 (3200mhz) < 10400f+z490 (3600mhz)= 2. seçenek yaklaşık 500 lira pahalı

Değerleri yaklaşık yazdım.

Yine her zamanki gibi olay bütçe ve beklenti meselesi. Ben şahsen 10400f ve b460 seçeneğini kullanacağım çünkü bütçem dar ve 3600'ün yüksek mhz'li haliyle olan farkı hiç öyle aman aman değil. Hatta o fark ekran kartının kalitesine göre artıyor. Atıyorum 3070 3080 takacaksan o fark bir tık fazla olabilir evet ama 1660'la falan o ram hızının farkı 2 3 fps anca olur. Hani aldığıma alacağıma pişman falan olmayacağım 2666mhz ram olduğu için. Bilgisayar kasmayacak yani. 500 lira daha vermek istemiyorum.

Aradaki farklar uçurummuş gibi yazıyorlar aslında ama hiç de değil. Atıyorum oyun için 10400f, yayın, render için 3600 cümlesi de klasik olmuş. Yanlış demiyorum evet teknik açıdan doğru olabilir ama aradaki 500 lira fark ve ne kadar daha iyi? 10400f render yapamayacak mı? ya da kaç saniye daha geç yapacak mesela? yayın açtırmayacak mı ki? millet 6. nesil işlemcilerle yayın açıyor yahu..

Kısacası ben anladım ki bu kadar tekniğe takılmaya gerçekten gerek yok. 500 lira önemliyse ve atıyorum ekran kartına, ssd'ye, kasa'ya eklenmesi daha mantıklı olacaksa 10400f al gitsin. 2666 mhz kullan yani bir şey olmaz. 3 5 fps az alırsın ya da render yaparken 3 5 saniye fazla beklersin. He 500 600 lira fark önemsizse diğer alacağın şeylere paran zaten yetiyorsa ister git 3600 al ister git 10400 al yanına z490 çak bu sefer teknik olarak daha da performanslı olsun..

Çok teknik bilgim yok. Okuduğum ve harmanladığım kadarıyla böyle bir özet çıkardım ben. Yanlışım varsa düzeltilebilir.
 
KS
Alperen Ahi

Alperen Ahi

Picopat
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
113
Ben de aynı ikilemdeyim ama sanıyorum artık olayı çözdüm. 100 tane bu tarz konu okudum ve herkes aynı şeyi anlatıyor.

10400f+B460 (2666mhz) < 3600+B450 (3200mhz) = 2. seçenek yaklaşık 500 lira pahalı.
3600+B450 (3200mhz) < 10400f+Z490 (3600mhz)= 2. seçenek yaklaşık 500 lira pahalı.

Değerleri yaklaşık yazdım.

Yine her zamanki gibi olay bütçe ve beklenti meselesi. Ben şahsen 10400F ve B460 seçeneğini kullanacağım çünkü bütçem dar ve 3600'ün yüksek MHz'li haliyle olan farkı hiç öyle aman aman değil. Hatta o fark ekran kartının kalitesine göre artıyor. Atıyorum 3070 3080 takacaksan o fark bir tık fazla olabilir evet ama 1660'la falan o RAM hızının farkı 2 3 FPS anca olur. Hani aldığıma alacağıma pişman falan olmayacağım 2666MHz RAM olduğu için. Bilgisayar kasmayacak yani. 500 lira daha vermek istemiyorum.

Aradaki farklar uçurummuş gibi yazıyorlar aslında ama hiç de değil. Atıyorum oyun için 10400F, yayın, render için 3600 cümlesi de klasik olmuş. Yanlış demiyorum evet teknik açıdan doğru olabilir ama aradaki 500 lira fark ve ne kadar daha iyi? 10400F render yapamayacak mı? Ya da kaç saniye daha geç yapacak mesela? Yayın açtırmayacak mı ki? Millet 6. nesil işlemcilerle yayın açıyor yahu.

Kısacası ben anladım ki bu kadar tekniğe takılmaya gerçekten gerek yok. 500 lira önemliyse ve atıyorum ekran kartına, SSD'ye, Kasa'ya eklenmesi daha mantıklı olacaksa 10400F al gitsin. 2666 MHz kullan yani bir şey olmaz. 3 5 FPS az alırsın ya da render yaparken 3 5 saniye fazla beklersin. He 500 600 lira fark önemsizse diğer alacağın şeylere paran zaten yetiyorsa ister git 3600 al ister git 10400 al yanına Z490 çak bu sefer teknik olarak daha da performanslı olsun.

Çok teknik bilgim yok. Okuduğum ve harmanladığım kadarıyla böyle bir özet çıkardım ben. Yanlışım varsa düzeltilebilir.

Sağ ol.
Ben yayın falan yapmam da ince hesapa XT 5600'lu sistem stoklara yeniden gelmiş onda da AMD var ama kasa Frisby ne yapsam ya kasayı özelleştirerek yine Frisby yaptım link atym ozelleştirmeleri 8 GB RAM yapacağım en kısa zamanda yine alcam 8 sonraciğima kasayı 650W Frisby işlemci R5 3600 SSD 500sword fish bu kasa iyi mi ya ne yapsam fiyatı 7400OLUYor sonra 8 GB RAM alırım orada 2600WRAIt stelht var eksi 400diyor linkihttps://www.incehesap.com/epic-donanim-arsivi-gaming-pc-fiyati-43889/ ince hesabı şu yüzden istiyorum yanında 600TL kulaklık falan veriyor Gaming gendeki i5 kalkmış AMD'li olanhttps://www.gaming.gen.tr/wp-content/uploads/2020/09/ultima-2060-amd-ryzen-5-3500-asus-dual-rtx-2060-6gb-16gb-ram-500gb-nvme-m-2-ssd-gaming-bilgisayar-1.jpg hangisi
 
Son düzenleme:

Fatih A

Picopat
Katılım
25 Kasım 2020
Mesajlar
903
Çözümler
2

YouTube'daki karşılaştırmalara bakabilirsiniz ama kullanılan sistem bileşenlerine dikkat edin. 10400F ve B460 her türlü daha mantıklı çünkü 2-3FPS için 500TL verilmez. Eğer kartınız 1030 falan olsaydı o 2-3 FPS çok önemli olurdu ama zaten kartınız mükemmel. O 2-3FPS'yi fark edemezsiniz. Hem overclock olmadan 10400F düşük RAM hızına rağmen daha iyi. İleride Z serisi anakart alıp çok daha hızlandırabilirsiniz ve 3600 zaten kendini sonuna kadar zorlayıp 10400F'den 5-10 FPS daha fazla veriyor. Yani 10400F B serisi bir anakartla verebileceği performansın %60 lık bir kısmını verirken 3600 verebileceği en yüksek performansı veriyor ve buna rağmen daha pahalı.
 
KS
Alperen Ahi

Alperen Ahi

Picopat
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
113
Ben yayın falan yapmam da ince hesapa XT 5600'lu sistem stoklara yeniden gelmiş onda da AMD var ama kasa Frisby ne yapsam ya kasayı özelleştirerek yine Frisby yaptım link atym ozelleştirmeleri 8 GB RAM yapacağım en kısa zamanda yine alacağım 8 sonraciğima kasayı 650W Frisby işlemci R5 3600 SSD 500sword fish bu kasa iyi mi ya ne yapsam fiyatı 7400OLUYor sonra 8 GB RAM alırım orada 2600WRAIt stelht var eksi 400diyor linkihttps://www.incehesap.com/epic-donanim-arsivi-gaming-pc-fiyati-43889/ ince hesabı şu yüzden istiyorum yanında 600TL kulaklık falan veriyor Gaming gendeki i5 kalkmış AMD'li olan.

blade-3600 / AMD Ryzen 5 3600 / ASUS Dual RX 5600 XT EVO / 16 GB RAM / 500GB NVMe M.2 SSD Gaming bilgisayar ince hesaptaki ise​

Epic [Donanım Arşivi] | R5 3500 RX 5600 XT 6G DDR4 16 GB 480GB SSD Gaming PC​

Çete savaşı başlasın o zaman.
Oyun için alıp yakın zamanda yükseltmek istemiyorsan fiyat-performans olarak i5 10400F.
Oyun dışında çoklu işlemlerim de olabilir, ayrıca sıkıntı yaşarsam OC yapabileyim ve daha performanslı olsun ek olarak RAM frekansından da güzelce yararlanayım dersen R5 3600.
R5 bence performans olarak daha iyi çünkü testlerde Intel işlemciyi sürekli Z serisi anakartlarla deniyorlar ki şayet o anakartlar daha pahalı ve kıyaslama videolarında R5 OC yapılmadan kıyaslanıyor, diğer işlemcinin öyle bir özelliği yok diye bu ryzen’in problemi olmamalı bence. En mantıklısı fiyatlara bak hangisi işine gelirse al geç iki işlemci arasında özellik olarak büyük bir uçurum yok yani.
Peki R5 2600WRAIth nasıl.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Yukarı