Kendi yaptığım oyunum ve demosu

Öncelikle ellerine sağlık ilk oyunun için çok güzel görünüyor.

Söyleyeceğim bir iki ufak husus var.

İlk bölümde bölümün bittiğini anlamadım bölüm seçme ekranına attığında tekrar tekrar 1. bölümü açarak bitirmeye çalıştım. O bölüm sonundaki duvarı aşmaya çalıştım sürekli ve bıktım sonra bir baktım bölüm iki açılmış.

Engellerden atlayamadığımızda malum tekrar baştan başlıyor fakat bence ekrana yeniden dene falan gibi bir seçenek çıkmasına hiç gerek yok. Sağ elim cursorlarda sol elim space' de oynuyorum ve her seferinde elimi klavyeden kaldırıp mouse'a götürmek zorunda kaldım can sıkıcı bir durum.

Çözümü; Ya o ekrandaki seçeneklere space ve cursorlar'la seçme özelliği ver ki bu bence pek iyi bir seçenek değil en temizi direk başlat tekrar. Zaten oyundan çıkmak isteyen Esc basıp çıksın. Bu tarz arcade oyunlarda ne kadar az vakit kaybettirirsen oyuncuya o kadar çok oyunla vakit geçirir, dikkati dağılmaz.

Topun yan duvarlardan sekme duyarlılığı biraz az geldi gözüme. Biraz daha fazla sekebilir ve bu hafif kontrolunu zorlu ve gerçekçi yapar diye düşünüyorum. Bunun yanında koridor biraz genişletilebilir bunu telafi etmek için. Bir iki bilardo videosuna bakarsan Youtube'ta topun hareketleri ve sekmesi konusunda demek istediğimi daha iyi canlandırabilirsin.

Şuan ki haliyle topumuz ilerliyor ve space'e bastığımızda zıplıyoruz. Topumuz basılı tuttukça hızlansa ve yanda küçük bir bar dolsa. O bizim zıplama enerjimiz olabilir. Durduğumuz anda hızla sıfırlanır. hali hazırda zıplamak için geriden gelip zıplamamız gerekiyor top zaten bastıkça hızlanıyor diyebilirsin fakat bunun hissiyatını pek alamadım daha fazla olabilir. Yani topun en üst hızı ve yavaşlığı arasında geçen süreyi uzatarak gittikçe hızlanıyormuş hissi verebilirsin.

Bu söylediklerimin bazılarının tekrar baştan bölüm dizayn etme gibi zahmetleri olduğunun farkındayım fakat söylemeden edemedim neticede karar senin.

Ekstra bir not : Müzik ve ses efektleri konusunda yardıma ihtiyacın olursa elimden geleni yaparım.

Tekrar eline sağlık iyi çalışmalar diliyorum.
 
Öncelikle ellerine sağlık ilk oyunun için çok güzel görünüyor.

Söyleyeceğim bir iki ufak husus var.

İlk bölümde bölümün bittiğini anlamadım bölüm seçme ekranına attığında tekrar tekrar 1. bölümü açarak bitirmeye çalıştım. O bölüm sonundaki duvarı aşmaya çalıştım sürekli ve bıktım sonra bir baktım bölüm iki açılmış.

Engellerden atlayamadığımızda malum tekrar baştan başlıyor fakat bence ekrana yeniden dene falan gibi bir seçenek çıkmasına hiç gerek yok. Sağ elim cursorlarda sol elim space' de oynuyorum ve her seferinde elimi klavyeden kaldırıp mouse'a götürmek zorunda kaldım can sıkıcı bir durum.

Çözümü; Ya o ekrandaki seçeneklere space ve cursorlar'la seçme özelliği ver ki bu bence pek iyi bir seçenek değil en temizi direk başlat tekrar. Zaten oyundan çıkmak isteyen Esc basıp çıksın. Bu tarz arcade oyunlarda ne kadar az vakit kaybettirirsen oyuncuya o kadar çok oyunla vakit geçirir, dikkati dağılmaz.

Topun yan duvarlardan sekme duyarlılığı biraz az geldi gözüme. Biraz daha fazla sekebilir ve bu hafif kontrolunu zorlu ve gerçekçi yapar diye düşünüyorum. Bunun yanında koridor biraz genişletilebilir bunu telafi etmek için. Bir iki bilardo videosuna bakarsan Youtube'ta topun hareketleri ve sekmesi konusunda demek istediğimi daha iyi canlandırabilirsin.

Şuan ki haliyle topumuz ilerliyor ve space'e bastığımızda zıplıyoruz. Topumuz basılı tuttukça hızlansa ve yanda küçük bir bar dolsa. O bizim zıplama enerjimiz olabilir. Durduğumuz anda hızla sıfırlanır. hali hazırda zıplamak için geriden gelip zıplamamız gerekiyor top zaten bastıkça hızlanıyor diyebilirsin fakat bunun hissiyatını pek alamadım daha fazla olabilir. Yani topun en üst hızı ve yavaşlığı arasında geçen süreyi uzatarak gittikçe hızlanıyormuş hissi verebilirsin.

Bu söylediklerimin bazılarının tekrar baştan bölüm dizayn etme gibi zahmetleri olduğunun farkındayım fakat söylemeden edemedim neticede karar senin.

Ekstra bir not : Müzik ve ses efektleri konusunda yardıma ihtiyacın olursa elimden geleni yaparım.

Tekrar eline sağlık iyi çalışmalar diliyorum.
Dostum çok teşekkürler, aldığım en güzel ve yararlı eleştirilerden biri olmuş.

İlk bahsettiğin can sıkıcı durum giderildi. Artık yeni bölüme direkt geçiş yapılıyor hiçbir ekstra olmadan. Oyunu kaybettiğimizde de kısa düreli bir kaybetme paneli gelip kendini birkaç saniyede yok edebilir. Sonrasında oyun yeniden başlar. Hiç bu şekilde düşünmemiştim çok güzel oldu.

Ayrıyeten top fiziklerine gelirsek, bu güne kadar pek çok fizik şekli denedim. Hiçbir şekilde hem top hissiyatını en yukarı çıkarıp hem de bir arcede oyun hissiyatı veremedim. Ve top en basit, en can sıkıcı olmayan haliyle bu fiziklerle ilerliyor. Daha iyisini yapmak için çabalayacağım.

Duvarlara gelince, size bir sır vereyim. Çoğu zaman bir labirenti şablon alıp üzerinde ufak oynamalar yaparak ilerliyorum. Duvarları genişletmeye kalkarsam aşağı yukarı tek bölüm için 2-3 saatimi alır. Oyunda 25 bölüm olduğunu düşünürsek... Yanımda biri daha olsa çok güzel olurdu :)

Ses konusunda ne gibi yardımlar edebilirsin?

Yeniden teşekkürler!
 
Dostum çok teşekkürler, aldığım en güzel ve yararlı eleştirilerden biri olmuş.

İlk bahsettiğin can sıkıcı durum giderildi. Artık yeni bölüme direkt geçiş yapılıyor hiçbir ekstra olmadan. Oyunu kaybettiğimizde de kısa düreli bir kaybetme paneli gelip kendini birkaç saniyede yok edebilir. Sonrasında oyun yeniden başlar. Hiç bu şekilde düşünmemiştim çok güzel oldu.

Ayrıyeten top fiziklerine gelirsek, bu güne kadar pek çok fizik şekli denedim. Hiçbir şekilde hem top hissiyatını en yukarı çıkarıp hem de bir arcede oyun hissiyatı veremedim. Ve top en basit, en can sıkıcı olmayan haliyle bu fiziklerle ilerliyor. Daha iyisini yapmak için çabalayacağım.

Duvarlara gelince, size bir sır vereyim. Çoğu zaman bir labirenti şablon alıp üzerinde ufak oynamalar yaparak ilerliyorum. Duvarları genişletmeye kalkarsam aşağı yukarı tek bölüm için 2-3 saatimi alır. Oyunda 25 bölüm olduğunu düşünürsek... Yanımda biri daha olsa çok güzel olurdu :)

Ses konusunda ne gibi yardımlar edebilirsin?

Yeniden teşekkürler!

Mesela space'e sürekli flood yaptığımızda top havada kalıyor bunu nasıl çözebiliriz ?

Benim aklıma şu geldi oyuncu space'e bastıktan sonra top tekrar yerle temas etmeden ( topun yükseklik değeri tekrar sıfır olmadan ) basılan space verisini gözardı etmeliyiz ki yere düşmeden tekrar zıplayamasın. Ayrıca topun yükseklik değeri 0'dan fazlaysa cursor tuşlarından gelen veriyi gözardı etsin ki topu havada sağa sola götüremesin. Zıplarken kazandığı hız ve açı neyse ona göre zıplasın.

Çok uzun zaman önce bir iki ufak oyun yapma girişimim olmuştu fakat ne sen sor ne ben anlatıyım çok eski zaman (1995ler falan) :)

Ses konusunda komple yardımcı olabilirim bölümlere özel müzik yapabiliriz. Misal Piramitlerde mısır ezgileri vs. Topun yuvarlanma çarpma efektleri gibi aklına ne gelirse elimden gelir.
 
Mesela space'e sürekli flood yaptığımızda top havada kalıyor bunu nasıl çözebiliriz ?

Benim aklıma şu geldi oyuncu space'e bastıktan sonra top tekrar yerle temas etmeden ( topun yükseklik değeri tekrar sıfır olmadan ) basılan space verisini gözardı etmeliyiz ki yere düşmeden tekrar zıplayamasın. Ayrıca topun yükseklik değeri 0'dan fazlaysa cursor tuşlarından gelen veriyi gözardı etsin ki topu havada sağa sola götüremesin. Zıplarken kazandığı hız ve açı neyse ona göre zıplasın.

Çok uzun zaman önce bir iki ufak oyun yapma girişimim olmuştu fakat ne sen sor ne ben anlatıyım çok eski zaman (1995ler falan) :)

Ses konusunda komple yardımcı olabilirim bölümlere özel müzik yapabiliriz. Misal Piramitlerde mısır ezgileri vs. Topun yuvarlanma çarpma efektleri gibi aklına ne gelirse elimden gelir.
Önerin için teşekkürler, deneyeceğim. Ses konusunda da, arkaya müzik koyarsam sıkabilir bence, fakat eğlence modu için, hiç dikkat çekmeyen, arkada dönecek fakat sıkmayacak müzikler olabilir. Varsa elinde bu tarz örnekler atarsan çok mutlu olurum :)
 
Elimdekiler şu an çok epik sinematik hiç fon olacak şeyler değiller malesef. Fakat istediğini anladım bir boş vaktimde yapıp sana iletirim bakarsın.

Tekrar iyi çalışmalar diliyorum.
 
Elimdekiler şu an çok epik sinematik hiç fon olacak şeyler değiller malesef. Fakat istediğini anladım bir boş vaktimde yapıp sana iletirim bakarsın.

Tekrar iyi çalışmalar diliyorum.
Çok teşekkürler. Bu arada dediklerinden birini hallettim. Sanırım bu daha iyi olacak.
game over.PNG

Bu bir taslak, değiştirebilirim. Ama oyuna hız kattığı kesin. Dediğim gibi, ben şimdi de, ilerde yapacağım oyunlarda da tamamen oyunu oynayan, oynayacak kişileri dinleyerek kendime yol çizmek istiyorum. Bu sektörde başarının buradan geçtiğine inanıyorum :)
 
Çok teşekkürler. Bu arada dediklerinden birini hallettim. Sanırım bu daha iyi olacak.
Eki Görüntüle 754391
Bu bir taslak, değiştirebilirim. Ama oyuna hız kattığı kesin. Dediğim gibi, ben şimdi de, ilerde yapacağım oyunlarda da tamamen oyunu oynayan, oynayacak kişileri dinleyerek kendime yol çizmek istiyorum. Bu sektörde başarının buradan geçtiğine inanıyorum :)
Eline sağlık harika.

Bir fikir daha :

Uzaylı bölüme kadar oynadım gerisi nasıl henüz bilmiyorum ama denk geldiğim birşey şu, labirent statik duruyor ve biz hareket ediyoruz. Oysa ki bazı yerlerde mesela bu bloklar hareket edebilir, dönebilir, aralarından geçmeye çalışabiliriz. Üstümüze düşebilir. Yani labirenti durağan halden çıkaracak birçok numara koyulabilir. Karşıdan rüzgar eser zor hızlanır, arkadan rüzgar eser topu durduramayız mesela o an hızlıca geçmemiz gereken bir yer olur vs.

Başka bir nokta mapler hep düz ayak yer seviyesinde (1 bölümde yükseliyorduk rampadan yukarı) ilerliyor. Şu kamera takibi işini halledersen ve mapleri Roller Coaster gibi düşünürsen daha zevkli olabilir oynaması.

Farklı bir nokta da bölüm başladı diyelim top duruyor ve ben de duruyorum hiç bir şeye basmıyorum böylece saatlerce bekleyebilirim. Oyunun teorisinde beni ileri gitmeye teşvik edecek birşey olmalı yoksa sonsuza kadar dururum mesela. Aslında hoşuma gitmese de bu oyunda mesela vakit sınırı koyabilirsin map'e işte 40 saniyede bölüm sonuna ulaşamazsa oyuncu yanar veya skor sistemi gelebilir bitirdiği süreye göre bir skor alır haaa daha önce 40 saniyede bitirmiştim şimdi 32 saniyede bitirdim diyebilir.

Belirli waypointler belirliyip oyuncu yandığında en baştan başlamaması sağlanabilir veya belirli bir hak verip o haklar tükendiğinde en baştan başlatabilir. Bölümler çok uzun değil buna gerek olmayabilir fakat uzun bir bölüm yaptığında veya zorluk derecesi ayarı olarak getirilebilir.

Benim sana tavsiyem topun rengine labirentlerin texture'na falan çok fazla kafa yorma şu an oyunun mekanikleri ve oynanabilirliğini halledersen en zor kısmı bitmiş olacak.

Misal oyuncu nelere karşı oynayacak. Şu an sadece duran sabit nesneler var ve üzerlerinden atlamaya çalışıyoruz. Bir liste yapıp bunların neler olacağını ve çeşitlerini sırala (kayan bloklar, düşen bloklar, makine çarkları - Bak mesela bu şu an aklıma geldi bir bölüm sadece eski tip bir duvar saatinin içinde geçebilir-)

Mekanikleri ve oynanışı kafanda kurduktan sonra bunların hepsinin modellendiği düz bir map yapabilirsin bu senin pilot bölümün olacak boşver sahildeki iskeleyi mısırın piramitini o işin sanatsal kısmına giriyor. Pilot bölümün bitti uçuyoruz kaçıyoruz memnunsak map tasarlamaya geçebiliriz.

Neden bunu dedim biliyor musun ? Mesela biraz önce verdiğim örneklerden birini oyuna katmaya kalksan bölümü tekrar baştan yapman gerekebilir. Ama bir Pilot bölümde çalışırsan ve tüm herşey hallolduktan sonra map tasarlamaya başlarsan işin çok kolay olur. Yani işin içine biraz workflow dediğimiz iş akışı giriyor.

Bunları illa yap diye demiyorum yanlış anlama. Bu benim gözümden bencesi yani. Konsept biraz kısıtlı geliyor sonuçta bir top yuvarlanacak işte fakat üzerine düşündükçe farklı bir hal almaya başlayabilir.

Çok uzun yazdığımın farkındayım özür dilerim :).
 
Eline sağlık harika.

Bir fikir daha :

Uzaylı bölüme kadar oynadım gerisi nasıl henüz bilmiyorum ama denk geldiğim birşey şu, labirent statik duruyor ve biz hareket ediyoruz. Oysa ki bazı yerlerde mesela bu bloklar hareket edebilir, dönebilir, aralarından geçmeye çalışabiliriz. Üstümüze düşebilir. Yani labirenti durağan halden çıkaracak birçok numara koyulabilir. Karşıdan rüzgar eser zor hızlanır, arkadan rüzgar eser topu durduramayız mesela o an hızlıca geçmemiz gereken bir yer olur vs.

Başka bir nokta mapler hep düz ayak yer seviyesinde (1 bölümde yükseliyorduk rampadan yukarı) ilerliyor. Şu kamera takibi işini halledersen ve mapleri Roller Coaster gibi düşünürsen daha zevkli olabilir oynaması.

Farklı bir nokta da bölüm başladı diyelim top duruyor ve ben de duruyorum hiç bir şeye basmıyorum böylece saatlerce bekleyebilirim. Oyunun teorisinde beni ileri gitmeye teşvik edecek birşey olmalı yoksa sonsuza kadar dururum mesela. Aslında hoşuma gitmese de bu oyunda mesela vakit sınırı koyabilirsin map'e işte 40 saniyede bölüm sonuna ulaşamazsa oyuncu yanar veya skor sistemi gelebilir bitirdiği süreye göre bir skor alır haaa daha önce 40 saniyede bitirmiştim şimdi 32 saniyede bitirdim diyebilir.

Belirli waypointler belirliyip oyuncu yandığında en baştan başlamaması sağlanabilir veya belirli bir hak verip o haklar tükendiğinde en baştan başlatabilir. Bölümler çok uzun değil buna gerek olmayabilir fakat uzun bir bölüm yaptığında veya zorluk derecesi ayarı olarak getirilebilir.

Benim sana tavsiyem topun rengine labirentlerin texture'na falan çok fazla kafa yorma şu an oyunun mekanikleri ve oynanabilirliğini halledersen en zor kısmı bitmiş olacak.

Misal oyuncu nelere karşı oynayacak. Şu an sadece duran sabit nesneler var ve üzerlerinden atlamaya çalışıyoruz. Bir liste yapıp bunların neler olacağını ve çeşitlerini sırala (kayan bloklar, düşen bloklar, makine çarkları - Bak mesela bu şu an aklıma geldi bir bölüm sadece eski tip bir duvar saatinin içinde geçebilir-)

Mekanikleri ve oynanışı kafanda kurduktan sonra bunların hepsinin modellendiği düz bir map yapabilirsin bu senin pilot bölümün olacak boşver sahildeki iskeleyi mısırın piramitini o işin sanatsal kısmına giriyor. Pilot bölümün bitti uçuyoruz kaçıyoruz memnunsak map tasarlamaya geçebiliriz.

Neden bunu dedim biliyor musun ? Mesela biraz önce verdiğim örneklerden birini oyuna katmaya kalksan bölümü tekrar baştan yapman gerekebilir. Ama bir Pilot bölümde çalışırsan ve tüm herşey hallolduktan sonra map tasarlamaya başlarsan işin çok kolay olur. Yani işin içine biraz workflow dediğimiz iş akışı giriyor.

Bunları illa yap diye demiyorum yanlış anlama. Bu benim gözümden bencesi yani. Konsept biraz kısıtlı geliyor sonuçta bir top yuvarlanacak işte fakat üzerine düşündükçe farklı bir hal almaya başlayabilir.

Çok uzun yazdığımın farkındayım özür dilerim :).
Estağfurullah, bu kadar uzun yazdığın için ayrıca ben teşekkür ederim ilgin için. Harika fikirlerin var, çoğu aklıma gelen fikirler. 15. bölümden sonra zamanla yarış başlıyor, her bölümde biraz daha zorlaşıyor. Yeni konsept tasarımları birkaç sayfa önce paylaştım, içinde zaman göstergesi de var.

Ayrıca insanları harakete teşvik edecek arkadan takip eden yarı şeffaf bir duvar düşünüyorum. (Duvar dediğim PUBG,deki alan gibi düşünün)

Aslında kafamda çok şey bar, sizden gelen fikirler de muazzam fakat hepsine tek başıma yetişemiyorum. Tek bir bölüm değil, onlarca bölüme uygulamam gerekiyor en ufak değişikliği. Zaten anladığım kadarıyla bu işte az çok tecrübelisin tahmin edersin halimi :)

Waypoint olayına girmeyi düşünmüyorum oynanış süresini ve zorluğunu arttırmak açısından. Basit bir oyun olmasını istemiyorum. İnsanları bazen zorlayarak kendine bağlamasını temenni ediyorum.

Fizikler ve oynanış konusunda açık konuşmak gerekirse biraz zorlamıyorum. Artık bu nokta kod yazma tasarlama değil, tamamen deneme yanılma üzerine kurulu. Zor oluyor. Keşke birkaç arkadaş bulabilsem...
 
Estağfurullah, bu kadar uzun yazdığın için ayrıca ben teşekkür ederim ilgin için. Harika fikirlerin var, çoğu aklıma gelen fikirler. 15. bölümden sonra zamanla yarış başlıyor, her bölümde biraz daha zorlaşıyor. Yeni konsept tasarımları birkaç sayfa önce paylaştım, içinde zaman göstergesi de var.

Ayrıca insanları harekete teşvik edecek arkadan takip eden yarı şeffaf bir duvar düşünüyorum. (Duvar dediğim PUBG,deki alan gibi düşünün)

Aslında kafamda çok şey bar, sizden gelen fikirler de muazzam fakat hepsine tek başıma yetişemiyorum. Tek bir bölüm değil, onlarca bölüme uygulamam gerekiyor en ufak değişikliği. Zaten anladığım kadarıyla bu işte az çok tecrübelisin tahmin edersin halimi :)

Waypoint olayına girmeyi düşünmüyorum oynanış süresini ve zorluğunu arttırmak açısından. Basit bir oyun olmasını istemiyorum. İnsanları bazen zorlayarak kendine bağlamasını temenni ediyorum.

Fizikler ve oynanış konusunda açık konuşmak gerekirse biraz zorlamıyorum. Artık bu nokta kod yazma tasarlama değil, tamamen deneme yanılma üzerine kurulu. Zor oluyor. Keşke birkaç arkadaş bulabilsem...

Bence checkpoint koy. Koca bölümün sonuna geldim sonunda öldüm. En azından belirli noktalara serpiştir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı