Kendi yaptığım oyunun ikinci demosu (Güncel ve son demo)

Hocam açıkçası fikirler çok güzel, fakat biliyorsunuz ki bu işte aşırı tecrübeli değilim. Bazı aklıma gelen şeyleri yapamıyorum. Tabiri caizse ağzı yüzü kayık oluyor, ya da hiç olmuyor. İsterseniz Discord vs. verirseniz size zorda kalınca danışabilirim daha rahat şekilde.

Mesela particle system olayında hala çok eksiğim. Ama öğrendikçe oyunuma entegre edeceğim.

Kamera ile ilgili;
Eki Görüntüle 851484
Eki Görüntüle 851487
Şöyle iki örnek yaptım. Bu tarz bir kameradan mı bahsediyorsunuz yoksa daha mı farklı?
Aynen öyle tam dediğim tasarım bu olmuş. Burada tabii kamera hareket etmiyor. Kamerayı mouse ile ya da karakterin ok tuşları ile döndüğü yere göre çevirin. Smooth follow kelimesini bir aratın google'da.
 
Aynen öyle tam dediğim tasarım bu olmuş. Burada tabii kamera hareket etmiyor. Kamerayı mouse ile ya da karakterin ok tuşları ile döndüğü yere göre çevirin. Smooth follow kelimesini bir aratın google'da.
Hocam kullandığım kamera takip sistemi dikkat ettiyseniz smooth follow olarak çalışıyor zaten. Fakat yön tuşlarına basınca kamerayı nasıl döndürebilirim kafamda kuramadım. Mouse ile kontrol işi basit de, öbürünü nasıl yapabilirim bir el atar mısınız bana :D
 
Hocam kullandığım kamera takip sistemi dikkat ettiyseniz smooth follow olarak çalışıyor zaten. Fakat yön tuşlarına basınca kamerayı nasıl döndürebilirim kafamda kuramadım. Mouse ile kontrol işi basit de, öbürünü nasıl yapabilirim bir el atar mısınız bana :D
Unity buna bir çözüm bulmuş ve standart assest de camera klasöründe cameralar eklemişti. Bu klasörün içinde şuan ismini hatırlamıyorum ama Target objeyi takip eden bir kamera vardı. Tps, FPS kameraları dışında başka bir kaç kamera daha var. Klasörün ekran görüntüsünü atarsan işine yarayacak olanı söyleyebilirim.
 
Unity buna bir çözüm bulmuş ve standart assest de camera klasöründe cameralar eklemişti. Bu klasörün içinde şu an ismini hatırlamıyorum ama Target objeyi takip eden bir kamera vardı. Tps, FPS kameraları dışında başka birkaç kamera daha var. Klasörün ekran görüntüsünü atarsan işine yarayacak olanı söyleyebilirim.

Kameralar.PNG


Şöyle dört tane kamera var dosya içinde. Hangisi en uygunu olur?
Eğer script kullanarak yapacaksam da şunlar var:

Kameralar2.PNG
 
MultipurposeCameraRig.prefab 'ı sahneye sürükle. Kod kısmında target isteyecek, topu hedef göster. Eğer oyun başlar ve top kamera açısında olmazsa durdurup, MultipurposeCamera'nın konumunu görmek istediğin açıya getir.

Upd.
Eğer oldurda açı falan her şey yolunda olmasına rağmen top her döndüğünde kamerada onunla birlikte dönerse, topunu bir objenin içine ata, ana objeni hedef göster.
 
Dostlar yeniden selam. "Rounded" isimli bir oyunum vardı belki hatırlarsınız. Steam üzerine çıkmadan son denemesini sizinle paylaşmak istedim. Benim geliştirici ekibim vs yok, o yüzden sizlerin fikirleri son derece önemli. Önceki konu beklediğimden çok çok daha fazla erişim aldı, oyun az çok beğenildi, harika fikirler geldi. Öylesine "haydi bakalım ne olacak" kafasında açtığım konun bu kadar etkileşim alması o kadar mutlu etti ki beni. Bilmiyorum yeni konular o kadar etkileşim alır mı, ama önemli değil. Destekleriniz yeter de artar :) Oyunun ilk sürümünün üzerinden uzun zaman geçtiği ve oyun oldukça değiştiği için bir güncelleme yapmayı daha sağlıklı buldum. Konuya geçelim o zaman.

Üzerine bastırarak son ve güncel demo yazdım, eski konu ile karışmasın diye. Bundan sonra demo gelir, ama ancak Steam linki ile gelir. Yani bu demoyu oynayıp fikir vermeniz gerçekten altın değerinde.

Sanırım Sosyaldeki tek kişi tarafından yapılan en büyük oyun projesi olacak :)

İsteyen bu linkten eski konuya da göz atabilir: Kendi yaptığım oyunum ve demosu

Konu alt başlıkları sırasıyla:
-Yenilikler
-Eski sürüm ile karşılaştırma
-Yeni bölümlerden görüntüler
-Oyunun linki

Yenilikler

Kamera:
Kamera takip sistemi geliştilirdi.
Yeni kamera açısı eklendi -Nispeten sınırlı mouse kontrol de eklendi-

Fizikler:
Her bölüme özel fizikler eklendi.

Tasarım ve UI:
Materyaller daha iyileriyle değiştirildi.
Bazı bölüm dizaynları değişti.
Panel tasarımları değişti-animasyonlar eklendi .

Grafikler:
Işıklandırma sistemi, kullanılan texture'lar vs. elden geçirildi. Grafikler daha gerçekçi hale getirildi.

Optimizasyon:
Grafik ayarları detaylandırılarak sistem gereksinimleri düşürüldü. Işıklandırma hesaplamaları yeniden yapılarak optimizasyon güçlendirildi.

Ekstra:
Can sistemi eklendi.
Her bölüme zaman kısıtlaması geldi.
Sonraki bölüme direkt geçiş eklendi.
Kaybettikten sonra tek tuş ile yeniden başlayabilme.
Oyundaki engeller 3 farklı tipe ayrıldı (Tek yönlü-çok yönlü-kompleks)
Oyun içerisinden mouse imleci kaldırıldı.
Ses ayarları eklendi.
Grafik ayarları seçenekleri genişletildi.
Menüdeki top değşebiliyor.
Minik hatalar giderildi..
25 Rounded klasik mod, 10 Zor mod bölümü (Demoda sadece 10 klasik, 5 zor mod aktif)
Eğlence modu artık yok, zor modda duvarlara değmek yasak :)

Eski sürüm ile karşılaştırma (Üstteki görüntü eski alttaki yeni olacak şekilde)

Eki Görüntüle 847774
Eki Görüntüle 847775



Eki Görüntüle 847879
Eki Görüntüle 847781
Yeni haraketli kamera açımız ile :)
Eki Görüntüle 847782


Eki Görüntüle 847783
Eki Görüntüle 847785


Eki Görüntüle 847786
Eki Görüntüle 847787


Eki Görüntüle 847788
Eki Görüntüle 847790


Eki Görüntüle 847791
Eki Görüntüle 847803



Yeni bölümlerden görüntüler

Eki Görüntüle 847805
Eki Görüntüle 847808
Eki Görüntüle 847810
Eki Görüntüle 847812

Zor Mod Görüntüler

Eki Görüntüle 847855
Eki Görüntüle 847856

Oyunun Linki

Mega beğenmediniz Yandex'e geçtim :)

Kurulum: RAR'dan çıkardığınız "Rounded Yeni Demo" doyasını masaüstüne sürükleyin. Daha sonrasında çift tıklayarak Rounded.exe çalıştırın. (Top simgesi var)

Ufak hatalar olabilir, söylerseniz çok sevinirim.

Notlar: Ayarlardan dili Türkçe yapıp, eğer ortalama veya üstü sisteminiz varsa grafik ayarlarını yükseltmeyi unutmayın. Zor mod için Türkçe dili aktif değil henüz.
Şimdilik zor mod 5. bölümden sonra açılıyor, oyun çıkınca 20. bölümden sonra açılacak.

@Furkan74 @Aclife sizin fikriniz ile menüye dönme olayı kalktı, direkt geçiş sağlıyoruz yeni bölüme. Ayrıca oyunu kaybedince Boşluk tuşu ile direkt tekrar oynayabiliyoruz.

@grymtn siz de menüye dönme olayını beğenmediniz, ayrıca müziği. Artık ses ayarlanabiliyor ve @Hirok dostumun çok yaptığı daha hoş olan müziği kullandım. Fiziklerle de biraz oynamaya çalıştım. Artık su altında, Ay'da Marsta kendine özel fizikler var. Az yer çekimi, ağır hareket vs.

@Kainny @wait for it @Affansen Perspektif kamera da yaptım. İstemiştiniz.

@Anil JK Checkpoint yok fakat can var artık oyunda.

@Predator Titan Sizi de konuya beklerim hocam :)

Dediğim, gibi sizlerin fikirleri ve destekleriyle gelişiyorum. Hepinize teker teker teşekkürler!

Eski konudan beri eski halinin dosyalarını tutuyordum karşılaştırma yapabileyim diye yedek hard diskim de



Top çok daha iyi tepki veriyor ve bir ağırlığı var diğer haline göre ve özellikte topa belli bi yönde ivme vermek yerine topun fiziksel olarak yerde yuvarlanarak sürtünme üzerinden ivme alması çok daha hoş bi hava katmış :)

Düşük yer çekimli bölümün kattığı havaya değinmiyorum bile orası ayrı bir alkışı hak ediyor.

Müzik için harika bir seçim olmuş ve ses kontrolünün gelmiş olması da çok güzel bir artı.

Alt tuşuna basınca gelen yeni kamera modu biraz başımı döndürdü ama sadece beni etkileyen bi durumda olabilir ondan çok takılmıyorum bu aralar zaten iyi değil gibiyim haha.

Sabırsızlıkla tam sürümü bekliyorum. Bu konuya ek olarak düzenle ile steam linki verirseniz mesaj atarken gözden kaçırdığınız birileri olursa da konunuzu takip ederek linki alacaktır.
 
Eski konudan beri eski halinin dosyalarını tutuyordum karşılaştırma yapabileyim diye yedek hard diskim de



Top çok daha iyi tepki veriyor ve bir ağırlığı var diğer haline göre ve özellikte topa belli bi yönde ivme vermek yerine topun fiziksel olarak yerde yuvarlanarak sürtünme üzerinden ivme alması çok daha hoş bi hava katmış :)

Düşük yer çekimli bölümün kattığı havaya değinmiyorum bile orası ayrı bir alkışı hak ediyor.

Müzik için harika bir seçim olmuş ve ses kontrolünün gelmiş olması da çok güzel bir artı.

Alt tuşuna basınca gelen yeni kamera modu biraz başımı döndürdü ama sadece beni etkileyen bi durumda olabilir ondan çok takılmıyorum bu aralar zaten iyi değil gibiyim haha.

Sabırsızlıkla tam sürümü bekliyorum. Bu konuya ek olarak düzenle ile steam linki verirseniz mesaj atarken gözden kaçırdığınız birileri olursa da konunuzu takip ederek linki alacaktır.
Dostum, öncelikle değer verip projeyi sakladığın ve karşılaştırma yaptığın için çok teşekkür ederim. Oyunu gömsen bile şu yaptığın çok güzel bir şey.

Fizik konusunda daha da geliştirmeler yapmayı hedefliyorum. Smooth camera follow ile biraz daha ağırlık katmaya çalıştım oyuna. Bu arada 9. bölümü kesinlikle oynamanı öneririm. Su altı fiziği denedim, ona da bir bakarsan sevinirim. Balıklar falan da var :D

İkinci kamera biraz hızlı gelmiş olabilir, en ideal hızı deneyerek bulacağım artık.

Sizlerin desteğiyle projeye yeniden tutundum. Hepinize teker teker teşekkür ederim her şey için. Tam sürümü çıkarmak için ben de sabırsızlanıyorum. Umarım her şey umduğum gibi olur...

Müzik için de @Hirok kardeşimi tebrik etmek gerek. O yaptı bu müziği :)
 
Hocam takıldı şurada gitmiyor top zıplanmıyor da geri gidilmiyor da.
 

Dosya Ekleri

  • Rounded 2021-01-26 14-22-56-284.jpg
    Rounded 2021-01-26 14-22-56-284.jpg
    111,6 KB · Görüntüleme: 43
Hocam takıldı şurada gitmiyor top zıplanmıyor da geri gidilmiyor da.
Dostum çok çok özür diliyorum. Build etmeden hemen önce görünmez duvarları kaydırmışım. Başka bir mesajımda da yazmıştım. Başka bir yol üzerinden gidip çıkabilirsin, ya da oyun hatası görmek ister misin? O zaman duvarların üzerinden dışarıya çıkmaya çalış ;) Sonra da aşağı doğru in çıkış orada. Low grafiklerde mi oynuyorsunuz bu arada?
 
Dostum çok çok özür diliyorum. Build etmeden hemen önce görünmez duvarları kaydırmışım. Başka bir mesajımda da yazmıştım. Başka bir yol üzerinden gidip çıkabilirsin, ya da oyun hatası görmek ister misin? O zaman duvarların üzerinden dışarıya çıkmaya çalış ;) Sonra da aşağı doğru in çıkış orada. Low grafiklerde mi oynuyorsunuz bu arada?
Evet hocam low da grafikler.
 

Geri
Yukarı