Kısa filmdeki sahnelerin ses düzenlemesi

Ge
sahne birçok açıdan çekilip montajlanıyor. Tek kamerayla genelde oluyor bu. Yani bir oyuncu aynı şeyi 4-5 defa oynuyor. Çekim tekrarından sözetmiyorum. Misal uzun bir sahnede yakın planlar birer ikişer saniye çekilebiliyor. Oturdun kalktın bitti. Vuhaaa güldün kestik. Kamera önünden geçti kestik. Tek kamerayla çalışırken bunları yapmazsan geçişler çok amatörce olur.

Farklı açılardan ihtiyaç duyduğu kadar çekim yapıyor. Yani aslında farklı oyunlar montajda tek bir oyunmuş gibi görünüyor. Sinemanın büyüsü de budur herhalde. :) Ayrıca benim sinemadan anladığım göründüğünden çok daha zor olduğu. Tavsiye verebilecek kadar bişiy bilmiyorum. Dikkatimi çeken bir iki şeyden söz ettim sadece.
Doğa sesleri nasıl alınıyor peki?
 
Ge
sahne birçok açıdan çekilip montajlanıyor. Tek kamerayla genelde oluyor bu. Yani bir oyuncu aynı şeyi 4-5 defa oynuyor. Çekim tekrarından sözetmiyorum. Misal uzun bir sahnede yakın planlar birer ikişer saniye çekilebiliyor. Oturdun kalktın bitti. Vuhaaa güldün kestik. Kamera önünden geçti kestik. Tek kamerayla çalışırken bunları yapmazsan geçişler çok amatörce olur.

Farklı açılardan ihtiyaç duyduğu kadar çekim yapıyor. Yani aslında farklı oyunlar montajda tek bir oyunmuş gibi görünüyor. Sinemanın büyüsü de budur herhalde. :) Ayrıca benim sinemadan anladığım göründüğünden çok daha zor olduğu. Tavsiye verebilecek kadar bişiy bilmiyorum. Dikkatimi çeken bir iki şeyden söz ettim sadece.
Oyuncular iyi tekrar yaparsa o zaman sorun olmaz.
 
Adobe premiere kullanıyorum. Fazla yeniyim sayılmaz. Demek istediğim yanlış anlaşıldı sanırım. Ben tek kamera ile 3 sahne çekmek istiyorum sesi de harici alacağımı var sayarsak (3 sahne olmak zorunda değil) Mesela kısa filmimde 2 kişi karşılıklı konuşuyor. Bunları izleyiciye 3-4 farklı açıdan izletmek istiyorum. Tam olarak tek kamera ile nasıl yapacağım?
Tek kamera ile istediğin sahneyi istediğin gibi birçok açıdan çekip birleştirebilirsin dikkat etmen gereken bazı kurallar var öncelikle kamera tekniklerini tam anlamıyla bilmelisin ve Kamera çekiminin kuralı olan aks çizgisini asla bozmamalısın aksi takdirde montaj sonrası görüntü sıçraması dediğimiz yanlış planlar ortaya çıkar tek kamera çekeceğin bir sahneyi kaç planda çekeceğini kafanda kurgula sahneyi herseferinde farklı açılarla baştan al sahne çekilirken oyuncular ve dekor için devamlılık tutan bir arkadaşa ihtiyacın olacak mesela(oyuncunun hangi elle kapıyı açtığı konuşurken nasıl hareketler yaptığı yemek yiyorsa neyi Nekadar yendiği hangi elle çatalı vs tuttuğu gibi)devamlılık tutan arkadaş her farklı açıdan sahnenin tekrarı sırasında ilk sahnedeki olayları oyunculara hatırlatmakla görevli olmalı böylelikle hiçbir sıkıntı yaşamadan dikkatli bir şekilde montajı yapabilirsin sesi boom mikrofonla harici olarak Kaydedip kullanabilirsin.
 
Örneğin bu şekilde. Bu iki kişi konuşuyor bir birini çekiyorlar bir diğerini birde konuşmaları devam ederken ikisini de yandan geniş bir açıdan çekiyorlar kamera gözükmeden.
Gördüğünüz gibi arkalarında kameralar zoom vs yaparak gelişmiş kameralarla çekiliyor onlar. Ek olarak ortama göre en başta dediğim Jimmy ile hızlı hareket imkanı sunuyor. Sizin istediğiniz bu ise anlık aynı kişi çekimi değil bu yani yanlış anlatmışsınız en baştan beri. Bunlar montajda ortam sesinin kesildiği yerden diğer açıya geçtiğinde montajda birleştiriliyor. Bunlar basit işlemler.
Örnek olarka sahneleri görebilirsiniz kameralarla birlikte;

https://www.nyfa.edu/film-school-blog/wp-content/uploads/2009/06/blocking-a-scene.png
https://media.licdn.com/media-proxy...M7be7aooVUSfykGkwUwfICtQTKpG5K8RM63OIEjlc2lcw

Daha fazlası için Google'da "movie camera dynamic dialog multi scenes" olarak arama yaparsanız çeşitleri görebilirsiniz.
 
Gelişmiş kamera diye bişiy yok bence. Zeki yönetmen var. Selvi boylum Al yazmalım da Kamyonun aynasından Türkan Şoray'la Kadir İnanırın bakışması teknoloji değil. Benim anladığım yönetmen öncelikle kafasının içinde oynatıyor filmi. Sonra nasıl çekeceğine bakıyor. Oyuncunun gözünden, bir pencere yansımasından, uzaktan yakından o sahneyi kafasında oynatıyor sürekli. Çektiğiyle hayal ettiği arasında birşey yakalıyor; İşte sana film. :)

Örneğin bu şekilde. Bu iki kişi konuşuyor bi birini çekiyorlar bi diğerini birde konuşmaları devam ederken ikisini de yandan geniş bir açıdan çekiyorlar kamera gözükmeden.
En az iki farklı oyun oluyor bu sahnelerde. Kamera, Set çalışanları, ekipmanlar görünmez değil. 100 kamera koy filmi çek diye bişiy olsa yönetmene ne gerek var?
 
Gelişmiş kamera diye birşey yok bence. Zeki yönetmen var.
Yeni çıkan kameralar da hep aynı özellikte çıkıyor zaten değil mi ? :) Yönetmenin önemsiz olduğunu söylemiyoruz zaten. Konuda yazan kişi prof. biri değil ona göre konuyu devam ettiriyoruz. Prof. çekimlerde zaten yardımımız farklı oluyor.
 
gelişmiş kameralarla yapılıyor vs bana göre yanlış ayrıca 2.örnekte pekte gelişmiş bir kamera göremedim ben ilk resimde harekek vermek amaçlı dolly kullanılmış 2.resimde bildiğin dslr kameralar ile kayıt alınmış 1500tllik bir dslr kamera ile bile istediğin planda istediğini çekersin önemli olan kameranın önündeki lens farklı planlar için odak uzaklığı farklı lensler kullanılır bunu zoomlada halledebilirsin sahneyi sahne yapan en önemli unsurda ışıktır ışık Nekadar yerinde kullanılmışsa okadar profyonel çekim olur örnek resim 2de sol ve sağdaki Kameranlar kişileri ayrı ayrı iç açı olarak alıyor ortadakide Amerikan plan yarı geniş açı ile toplu çekiyor.
İki kişinin konuşma sahnesini ister tek kamera ,ister 2,kamera ister 3 kamera ile Çek sana kalmış planlar belli. Önce kafanda kurguyu oluşturmalısın.
 
Uyarı! Bu konu 8 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı