LGS'ye nasıl Hazırlanmalıyım?

Pratzkaa

Picopat
Katılım
31 Temmuz 2020
Mesajlar
799
Çözümler
6
Matematiğe odaklan. Bilmiyorum 7. sınıfta yeni nesil sorular çözdünüz mü ama biz çözmemiştik, neredeyse ikinci dönemin başına kadar sorun yaşıyordum. Pahalı ama Bilfen'in test kitapları o alışma sürecine ilaç gibi geldi. Odağımı sene boyunca matematikten kaydırmadım, ona rağmen matematikten iki yanlışım vardı. Tabloyu yanlış okumuş olmam çok kötüydü ancak ben LGS notumdan memnunum. Son aylarda ayda 4-5 saat falan çalıştım, ondan önce haftada 5 gün kadar çalışıyordum. Özellikle ilk dönem çok bastırma bence. Günde 4 saat çok fazla geliyor bana. Tabii canın istiyorsa çalışabilirsin o kadar ancak ilk dönem o denli çalışan arkadaşlar sonuna doğru sınavı salmış bulundular, sıkıldı herkes. Baştan zorlamaya gerek yok.
Arkadaşlar şu an çalışma programını hazırlıyorum bize yeni ders programı verilecek o yüzden saatleri yazmayacağım.
Arkadaşlar hazırladım öncellikle annemin kamerası bozuk siyah noktalar var ama belli oluyor sizce nasıl olmuş? Saatleri yazmadım çünkü yeni ders programı gelecek.


Eki Görüntüle 755878
@Belasız Tereyağı @ujgu @Ölümünü bekleyen ölüm @Waxsar @oguznacar10 @rechtssprechung @BerxY @BlueGoldRS @Egemen Akyol
@hadwiger
Okunmuyor.
 

tasarimci

Picopat
Katılım
31 Ekim 2020
Mesajlar
270
Öncelikle kararlı ol ve hedefini tutturacağından bir kere bile şüphe etme en önemlisi bu. Bazı hocalar gözünüzü korkutmaya çalışabilir örneğin ben 8. sınıftayken matematik hocam adresle gidebileceğimiz iyi okullar (bölgemde çok iyi sınavsız 1 okul vardı) için işte 98 ortalamadan altını almaz vs diyordu ya bilmediğinden ya da göz korkutmak için. Tabii bende ufak bir korku oldu adam birkaç gün sonra gene orta seviye bir okul için 95'den altını almaz (o sene 70 ort ile falan da öğrenci aldı) dedi. Normalde derslerim iyi olmasına rağmen bende bir korku oluştu. Dedim herhalde meslek lisesine kaldık. Neyse 1. dönem okulu sıkı tuttum 2. dönem daha rahattım ama derslerimi çok iyi dinliyordum ki en önemli noktalardan biri bu dersi derste öğrenmek gerekiyor. Diğer bir önemli konu çekinmeden aklına takılan en ufak soruyu dahi sorabilmen aman arkadaşlarım ne düşünür vs düşünme çünkü daha sonra onlar senin kazandığın iyi liseyi nasıl kazandığını düşünecekler.

Özet olarak:

1-) asla kendine inancını kaybetme özgüvenini koru.
2-) 1. maddeyi asla unutma.
3-) dersi derste öğren
4-) anlamadığın her şeyi sor
5-) yeni nesil sorulardan fazlasıyla çöz

Eklemek istediğim bir bölüm daha var örneğin ben sayısal dersleri yapamıyorum sözelciyim deme. Çünkü sistem senin sözelci veya sayısalcı olmana bakmıyor bu üniversite sınavı değil. Yani türkçeyi de çözmek zorundasın matematiği de. Zaten oturumlar farklı olduğu için zamanını yapabildiğin derse ayır diyemem ki bu bana göre bir avantaj. Yani matematik fen ve türkçeyi iyi tutmalısın zaten 9'a geçtiğinde sevdiğin derslerle ilgileneceksin. Örneğin ben sayısalcıyım ve kafam sayısala çalışıyor ama şimdi okulum olan fen lisesini kazanmak için türkçeye de çalışmak zorundaydım. LGS'nin 2. senesiydi ben sınava girdiğimde ve Türkçe 13 doğru matematik 17 doğru yapmıştım. Türkçeden 6 7 doğru yapsaydım kazanamazdım.

Şimdiden iyi çalışmalar.
 
KS
crazy gulu gulu

crazy gulu gulu

Centipat
Katılım
19 Ekim 2020
Mesajlar
1.769
Makaleler
1
Çözümler
7
Yer
Pyton öğrenmeye çalışıyor
Öncelikle kararlı ol ve hedefini tutturacağından bir kere bile şüphe etme en önemlisi bu. Bazı hocalar gözünüzü korkutmaya çalışabilir örneğin ben 8. sınıftayken matematik hocam adresle gidebileceğimiz iyi okullar (bölgemde çok iyi sınavsız 1 okul vardı) için işte 98 ortalamadan altını almaz vs diyordu ya bilmediğinden ya da göz korkutmak için. Tabii bende ufak bir korku oldu adam birkaç gün sonra gene orta seviye bir okul için 95'den altını almaz (o sene 70 ort ile falan da öğrenci aldı) dedi. Normalde derslerim iyi olmasına rağmen bende bir korku oluştu. Dedim herhalde meslek lisesine kaldık. Neyse 1. dönem okulu sıkı tuttum 2. dönem daha rahattım ama derslerimi çok iyi dinliyordum ki en önemli noktalardan biri bu dersi derste öğrenmek gerekiyor. Diğer bir önemli konu çekinmeden aklına takılan en ufak soruyu dahi sorabilmen aman arkadaşlarım ne düşünür vs düşünme çünkü daha sonra onlar senin kazandığın iyi liseyi nasıl kazandığını düşünecekler.

Özet olarak:

1-) asla kendine inancını kaybetme özgüvenini koru.
2-) 1. maddeyi asla unutma.
3-) dersi derste öğren
4-) anlamadığın her şeyi sor
5-) yeni nesil sorulardan fazlasıyla çöz

Eklemek istediğim bir bölüm daha var örneğin ben sayısal dersleri yapamıyorum sözelciyim deme. Çünkü sistem senin sözelci veya sayısalcı olmana bakmıyor bu üniversite sınavı değil. Yani türkçeyi de çözmek zorundasın matematiği de. Zaten oturumlar farklı olduğu için zamanını yapabildiğin derse ayır diyemem ki bu bana göre bir avantaj. Yani matematik fen ve türkçeyi iyi tutmalısın zaten 9'a geçtiğinde sevdiğin derslerle ilgileneceksin. Örneğin ben sayısalcıyım ve kafam sayısala çalışıyor ama şimdi okulum olan fen lisesini kazanmak için türkçeye de çalışmak zorundaydım. LGS'nin 2. senesiydi ben sınava girdiğimde ve Türkçe 13 doğru matematik 17 doğru yapmıştım. Türkçeden 6 7 doğru yapsaydım kazanamazdım.

Şimdiden iyi çalışmalar.
Yeni nesil soruları nasıl çözebilirim? Bide yazını düzelt ban yiyebilirsin.
 

tasarimci

Picopat
Katılım
31 Ekim 2020
Mesajlar
270
Yeni nesil soruları nasıl çözebilirim? Bir de yazını düzelt ban yiyebilirsin.

Düzeltmeyi yaptım ve inceledim yazım hatası göremedim neyse.

Yeni nesil sorular uzun yani mantık olarak sana sol kulağını sol elinle kısaca tut yerine sol kulağını sağ elinle başının üzerinden tut der. Yani aslında sorulan soru aynı sadece hikayeleştirilmiş. Eğer şu an bulunduğun sınıfa kadar kitap okuma alışkanlığı kazandıysan çok zorlanmazsın. He yok kitap okumuyordum dersen geçmişe dönebilecek halin yok. Ama bu ne yapamazsın demek ne de sınav senesi kitap oku demek. Sınav senesi kitap okumak hakkında farklı düşünceler var ama bana göre kitap okumaktansa bol soru çözüp konu çalışmak gerekli. Kısaca yeni nesil soruları çok soru çözerek halletmelisin ve sınavda çok basit bir soru olsa dahi anlamadıysan geç çünkü sorular uzun tekrar tekrar okuma zaman kaybetme zaman her şeyden önemli.
 

w3xan1t

Picopat
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
292
Çözümler
1
Vallahi ben pandemide girdim sınava, yasaklar ne zaman başladı bende o zaman adam akıllı çalışmaya başladım öncelikle hayatın sonu değil ben 7, 88 yaptım yüzdelik dilimimi ama ailenin beklentisi varsa aşırı düzenli bir şekilde çalış derim.
Mesela günde şu an için 1, 5-2 saatle başla her hafta 10 dakika arttırarak test çözmeye ve belki de test çözdüğün süre kadar da kitap oku çünkü paragraf soruları neredeyse bütün derslerden gelebiliyor. Oyun oynama falan diyenler olacaktır bence kafa dağıtmak için oyna ama kararında oyna tadını kaçırmadan yani. Kendine ödül olarak koy mesela ilk gün 1, 5 saat ders çalış 1 saat kitap oku sonra 2 saat oyun oyna mesela böyle hem daha çok istekli olursun ve kendini tamamen derse verip oyunlardan da uzaklaşmazsın.
 
Yukarı