Bu oyunda oyuna değişir, hatta korumadan korumaya da değişir.
Mesela bir oyun sunucu üzerinden çalışıyorsa müdahale sunucuya olmalı ki bu da mümkün olmadığı için o sunucunun emülatörü yapılmalı ama şimdi bu sunucudan dönen veriler giden veriler neler onları çözüp sonrasında sunucuda yapılan algoritmayı kavrayıp aynısını kendin emüle etmelisin.
Eğer ki sunucu tarafındaki algoritma anlaşılamaz ve sürekli değişken ise(aynı cevaplar dönmüyorsa) algoritma da çözülemez, çözülemediği için de oyun kırılamaz.
Ama burada bu iş bitmez, mesela hardware is (donanım idleri, seri numaraları vs.) çekip onun ile kontrol ediliyorsa, yazılımcılar bu oyunun satın alınmış bir cihazda hesaptaki giden verilerini sabitleyip bunu crack diye de sunabilirler ama anlaşılması çok da zor değil.
Örnek: X numaralı kişi, X hardware sahibi bir bilgisayardan, a lisansı ile giriyor diyelim. Bu verilerin aynısını oyunun sunucuya istek gönderen kısmına gömerlerse, sunucu hesap geçerli deyip doğru cevabı gönderir. Dolayısıyla başka bir cihazda da oyun açılır.
Basit bir şekilde sunucu üzerinden çalışan bir sistemin nasıl kırılacağını ve neden kırılamayacağını anlattım. Günümüzde kırılamayan oyunların bazıları bu tarz bir sisteme sahip.
Dipnot: Sunucu üzerinden işlem yapılırken sunucunun isteği gönderen cihazdan gelen bilgileri kontrol ettikten sonra veri döndürdüğünü varsaydım.