Oyun Geliştirme

İnsanlara yanlış bilgi vermek, hiçbir şey bilmeden insanları yanlış yönlendirmek hiç hoş değil. Unity berbat bir motor.

Anladığım kadarıyla programlamada yenisiniz. Bu durumda en iyi seçenek Godot Engine. Birkaç seneye Godot, tüm endüstriyi domine edecek. Geliştiricileri ve komünitesi muazzam ötesi iş çıkarıyorlar.

Godot'u ilk kez açıp 3 günde multiplayer deathmatch yaptım, hiçbir noktada sorun yaşamadım. Bir tek built-in websocket modülünde HTTP headerları ekleme imkanı yoktu; o özelliği de Godot'a kendim ekledim, pr gönderdim GitHub'dan da.

Oyunum burada:

Bu da web versiyonu:

Ayrıca oyunu da open Source yaptım:

Godot'ta ne Android exportu alırken ne de web exportu alırken hiçbir sorun yaşamadım... Multiplayer oyun yapmak işin en zor kısmı, Unity'de aynı proje üzerinde birden fazla editör açamıyoruz ama Godot'ta oyunumu geliştirirken bunu çatır çatır yaptım, ayrı ayrı sunucuyu ve istemcileri Debug ettim.

Unity ile oyun geliştiriyorum (iş olduğu için bazen istemediğin şeyleri kullanabilirsin ama bundan sonra Godot kullanacağım hep) ve Unity'nin resmi networking çözümü netcode, websocket desteğine sahip değil. Milyon dolarlık firma diyor ki "community yapmış websocket transport şeysi, alın kullanın" ama doküman falan hiçbir şey olmadığı gibi yaptıkları şey web exportunda çalışmıyor, bozuk. LoL.

"Unity ile şu yapıldı bu yapıldı" hayır. Tüm ciddi mobil oyunlar lightweight motorlarla yapılıyor. Çok oynanan HTML5 oyunlarında Game maker bile Unity'den açık ara fazla tercih ediliyor. LoL.

Unity geliştiricilerine saçmalıkları bildirdiğimde, "Unity multiplayer oyun yapmak için tasarlanmadı" diyebilecek kadar saçma bir yönetim sahip, şirket olarak.

İnsanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. Bilmiyorsanız, bilen birisi cevaplar, merak etmeyin.

Bu arada yaptığınız oyun ilk proje için gayet başarılı tebrik ederim.

LoL... Konu sahibi arkadaş ve konuyla ilgili arkadaşlara tavsiyem: Konuyla hiç alakası olmayan insanlardan tavsiye almayın. Discord sunucuları var oyun motorlarının, oralarda sorun; herkes kendi favori motorunu anlatacaktır.

Godot'un Discord'u şimdiye kadar gördüğüm en yardım sever yer. Bu, bir dalga halinde yayılıyor ilk girdiğimde birkaç soru sormuştum; baktım herkes çok ilgili, o günden beri ben de yeni gelenlere yardım ediyorum.

Bloatware toollardan uzak durun. Oyun yapmak istiyorsanız ama programlamaya da yeni başlıyorsanız, önce biraz Python ile (herhangi bir scripting dili olur ama Python'da girintiler düzgün kod yazmaya alıştırır sizi) bir şeyler geliştirin. Sonra kurun Godot'u, Discord'da sora sora yardırın.

Unity'nin Java desteği bulunuyor. İnternete bakabilirisin.

Bu arada yaptığınız oyun ilk proje için gayet başarılı tebrik ederim.

Unity'nin Java desteği bulunuyor. İnternete bakabilirisin.

Asıl o konuyu yazan arkadaş bilmiyormus tam olarak. JavaScript büyük oranda web sitesi geliştirmek için kullanılır.
Ama tabii ki de oyun da yapılır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu arada yaptığınız oyun ilk proje için gayet başarılı tebrik ederim.



Unity'nin Java desteği bulunuyor. İnternete bakabilirisin.



Asıl o konuyu yazan arkadaş bilmiyormus tam olarak. JavaScript büyük oranda web sitesi geliştirmek için kullanılır.
Ama tabii ki de oyun da yapılır.

Unity'de Java bindingi yok. Third-party bir çalışma bile yok bununla ilgili. C#/Mono IL kodu, IL2CPP ile CPP'ye oradan da Emscripten ile WebAssembly'e çevrilir.

Eskiden resmi JavaScript desteği varken de aynı şekilde WebAssembly'e build ediliyordu.

Unity ve Mono/C#'ın IL2CPP ve Emscripten ile sıkıntıları çok fazla. İnsanlar genelde C#'da çok kütüphane var, iyi oluyor C# kullanması Unity'nin diyorlar ama web exportu alırken o kütüphaneler örneğin networking ile ilgili ise Emscripten interfaceleri implement edilmemişse hiçbir işe yaramıyor.

Ayda bir oyun geliştiriyorum. Unity, Android ya da browserda oynanabilen oyun yapmak için kullanılabilecek bir motor değil. Hele ki multiplayer oyun yapmak için hiç değil. Kimse de kullanmıyor zaten bunlar için. Game Maker bile daha çok kullanılıyor bu alanlarda.
 
Unity'de Java bindingi yok. Third-party bir çalışma bile yok bununla ilgili. C#/mono ıl kodu, IL2cpp ile Cpp'ye oradan da emscripten ile webassembly'e çevrilir.

Eskiden resmi JavaScript desteği varken de aynı şekilde webassembly'e Build ediliyordu.

Unity ve Mono/C#'ın IL2cpp ve emscripten ile sıkıntıları çok fazla. İnsanlar genelde C#'da çok kütüphane var, iyi oluyor C# kullanması Unity'nin diyorlar ama web exportu alırken o kütüphaneler örneğin networking ile ilgili ise emscripten interfaceleri implement edilmemişse hiçbir işe yaramıyor.

Ayda bir oyun geliştiriyorum. Unity, Android'ya da browserda oynanabilen oyun yapmak için kullanılabilecek bir motor değil. Hele ki multiplayer oyun yapmak için hiç değil. Kimse de kullanmıyor zaten bunlar için. Game maker bile daha çok kullanılıyor bu alanlarda.

Artık utanmasan Unreal Engine ile 2D mobil oyun geliştiriyorum diyecek :D
Takmissiniz kafaya Godot'ta Godot. Adam Unity ile oyun gelistireceğim diyor hala Godot diyorsun. İstediğim oyun motorunu kullanırım Unity olur Godot olur çeyreğine olur. Fakat hiçbir şekilde taraftarlık yapmam. Unity'yi kac ay kullandın ki laf atıyosun. Adam sana hangi oyun motorunu kullanayım demiyor. Nasıl para kazanırım diyor.

Dostum bilmediğin konularda konuşma. Konuştukça batıyorsun.
Yanlışını düzeltiyorum ama halen devam ediyorsun.
Bana Unity'nin Java'yı desteklediği ile ilgili bir kaynak atar mısın?

Unity JavaScript destekliyormus. Neden bilmiyorum ama aklıma Java diye yerleşmiş şimdiden yanlış bilgi verdiğim için özür diliyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Unity'de Java bindingi yok. Third-party bir çalışma bile yok bununla ilgili. C#/Mono IL kodu, IL2CPP ile CPP'ye oradan da Emscripten ile WebAssembly'e çevrilir.

Eskiden resmi JavaScript desteği varken de aynı şekilde WebAssembly'e build ediliyordu.

Unity ve Mono/C#'ın IL2CPP ve Emscripten ile sıkıntıları çok fazla. İnsanlar genelde C#'da çok kütüphane var, iyi oluyor C# kullanması Unity'nin diyorlar ama web exportu alırken o kütüphaneler örneğin networking ile ilgili ise Emscripten interfaceleri implement edilmemişse hiçbir işe yaramıyor.

Ayda bir oyun geliştiriyorum. Unity, Android ya da browserda oynanabilen oyun yapmak için kullanılabilecek bir motor değil. Hele ki multiplayer oyun yapmak için hiç değil. Kimse de kullanmıyor zaten bunlar için. Game Maker bile daha çok kullanılıyor bu alanlarda.
Hocam sorunların mı var? Dostum adam *UNITY ILE GELISTIRECEGIM* yazmış sen hala godot kullan unoty çöp diyorsun yeter ama sus be adam.
 
Hocam sorunların mı var? Dostum adam *UNITY ILE GELISTIRECEGIM* yazmış sen hala godot kullan unoty çöp diyorsun yeter ama sus be adam.
Kardeşim bilmiyorsan kes sesini bilen adamlar konuşsun bu hoş değil (!)
 
Çok klişe olacak ama para kazanmak için bu işe başlayacaksan hiç başlamamak daha iyi olacaktır. 10K indirme için para harcayıp reklam vermen gerekli. Play Store'a koymak için para yatırmsn gerekli. Çoğu programın lisansı için para vermen gerekli. Bazı assetler için para gerekli. Sonuç olarak bu işlerde en başta hiçbir şey kazanamazsın ve hatta zarara girersin. Uzun bir süreç geçirip sektörde olgunlaşman gerekli ki 50-100K indirme alıp ilerleyebilesin. Piyango değil yani bu hani ne koyarsam koyayım belki indirirler ve kazanırım diye bakma.

Aslında hani böyle güzel bir oyun yapmak istiyorum. Bayağı bir uğraşılmış bir oyun yapmak istiyorum. 2-3 günde oyun yapıp atmak istemiyorum. Ve ayrıca asset dediğiniz karakter falan mı? Hani ne için para vereceğim ona?
 
Aslında hani böyle güzel bir oyun yapmak istiyorum. Bayağı bir uğraşılmış bir oyun yapmak istiyorum. 2-3 günde oyun yapıp atmak istemiyorum. Ve ayrıca asset dediğiniz karakter falan mı? Hani ne için para vereceğim ona?
Dostum oyun yapmayı meslek edinmiş bir arkadaşım var. 2,5 yıldır sadece level design üzerine çalışıyor. Daha yeni kendi oyununu çıkaracak kapasiteye ulaştı, onu da ekibiyle beraber yapıyor. Yani ilk önce öğrenmen lazım. Öğrenerek eş zamanlı bir şekilde oyun yaparsan en fazla 100 falan indirilir bu da seni tatmin etmez ve soğursun. O yüzden oyun yapmadan önce nasıl yapılacağını öğrenmen lazım. Bir ekibin olması lazım. Hem kodlama hem modelleme hem level design hem hikaye yapabilecek kudreti kendinde görüyorsan gel Rockstar'da işe başla aylık 20k dolar da maaş verelim.
 
Windows 7 kullanıyorum ve Blender 8.1 kabul ediyor.🤣🤣🤣
Benimde bilgisayarım Windows 7 fakat blender kullanabiliyorum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Buradaki şeyleri uygulayın.
 
Aslında hani böyle güzel bir oyun yapmak istiyorum. Bayağı bir uğraşılmış bir oyun yapmak istiyorum. 2-3 günde oyun yapıp atmak istemiyorum. Ve ayrıca asset dediğiniz karakter falan mı? Hani ne için para vereceğim ona?
Oyunda ki herşey assettir. Kod dosyaları, animasyonlar, karakterler, texture... Paralı assetlerde var ücretsiz olanlarda. Unity asset store, mixamo gibi bazı hazır asset siteleri bu konuda size yardımcı olabilir. Tüm herşeyi kendim yapıcam hazır asset kullanmıycam diye kasmanıza gerek yok. İstediğiniz yerden asset alıp kullanabilirsiniz. Tabii ki herşey hazır asset olmasın. Kendiniz de birşeyler yapın. Tek başına oyun yapabilmek için karakter tasarımı, kod, level designer, sfx vb. şeyleri bilmeniz lazım. Mesela tek başınaysan hem kod yazıp hemde karakter tasarlayabilmelisin ardından onun animasyonunu yapmalısın. Yapamadığın şeylerde de hazır asset kullanabilirsin(oyun içi müzikler gibi). Tabii nereyi kendin yapacaksın nerede dışarıdan yardım alacaksın o senle ilgili. Eğer karakter tasarlayamıyosan onu dışardan alırsın müzik yapabiliyosan kendin yaparsın. Eğer bir çok konuda kendini geliştirirsen uğraşılmış 2D pixel art bir oyun yapabilirsin.
 

Geri
Yukarı