Oyun motoru nasıl yapılır?

Gogapp

Femtopat
Katılım
24 Şubat 2021
Mesajlar
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Oyun motoru yapmak çok istiyorum. Oyun motoru yapmak için önce neler öğrenmem lazım vb. şeyleri söylerseniz sevinirim.
Diğer oyun motoru nasıl yaparım konusuna baktım, yok "1 kişi yapamazsın" yok "Büyük firmalar bir oyun motoru yapmakta zorlanıyor, sen mi yapacaksın?" gibi şeyler söylemeyin. Ben sadece nasıl yapılır diye öğrenmek istiyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Oyun motoru yapmak çok istiyorum. Oyun motoru yapmak için önce neler öğrenmem lazım vb. şeyleri söylerseniz sevinirim.
Diğer oyun motoru nasıl yaparım konusuna baktım, yok "1 kişi yapamazsın" yok "Büyük firmalar bir oyun motoru yapmakta zorlanıyor, sen mi yapacaksın?" gibi şeyler söylemeyin. Ben sadece nasıl yapılır diye öğrenmek istiyorum.
Peki.

Fizik motorun olacak (ki bu da ciddi matematiksel işlemler demek), 3D grafik programlamayı çok kolaylaştıracaksın eğer kullanıcı çekeceksen, kendi ses kütüphanen olsa iyi olur, ışıklandırman, seviye editörün... Üstüne bunları yaptıktan sonra senin bu framework'ü başka donanımlarda çalıştırman iyi olacak, konsollar mesela. E haliyle konsol, telefon gibi cihazlara port edince girdi-çıktıyı da 3D kütüphanesinden alma durumun olmayabilir. Bir de bu framework'ü öyle bir optimize edeceksin ki, sistem kaynaklarını verimli kullanacak. Geliştiriciye güzel bir mutfak sağlamalısın kısacası, senin framework'ün üzerinden adam işin mantığını da öğrenebilmeli eğer amatörse. Aynı zamanda profesyonellere de yönelik olabilmelisin. Kendine ait bir dosya formatın olacak projeler için, bunun parser'ını yazacaksın...

Bunlar piyasada tutman için gereken şeyler. Aklıma gelmeyen daha çok şey vardır elbet. Daha basit bir şey yapmak istiyorsan da bazı şeyleri çıkartabilirsin.

Şimdi umarım anlamışsındır arkadaşlar neden "yapamazsın" gibi laflar kullanmış vaktinde. Ben sana yapamazsın demeyeceğim, ağır projeler ile kendini geliştirirsin. Ama bunun için pişmen gerekli bir programcı olarak. 3D kütüphanelerini yalayıp yutmalısın. Direct3D, OpenGL, Vulkan... Algoritma, veri yapıları, matematik, threading gibi yapılarda ileri seviyede bilgi sahibi olmalısın.

Keşke bu işler hayallerimizdeki kadar kolay işler olsa.
 

Geri
Yukarı