Oyun yayımlamak için para ödemeye değer mi?

Teşekkür ederim, nedense çok heyecanlıyım.

Bir ekibe nasıl katılabilirim? Bağışlayın, acemiyim.

Teşekkür ederim. Haklısınız özellikle "küçük yaş" grubu önemli.

Çok teşekkürler. Sayenizde motive ve mutlu oldum.

Teşekkür ederim. Ekibe nasıl katılırım, bir ekip nasıl bulurum?
Öncelikle kendi çapınızda projeler geliştirin ve bunları Play Store hesabınızda vs. yayınlayın. Fakat bu oyunları yayınlarken milyonlar kazanma ümidine girmeden portfolyonuz için geliştirin. Daha sonra oyun geliştirme kuluçka merkezleri ve oyun geliştirmeyle ilgilenen YouTuber'ların gibi Discord sunucularına yönelerek iş arayın. LinkedIn vs. platformlarda da network oluşturabilirsiniz.
Geçtiğiniz yollardan bende geçtim. Flappy Bird tarzı oyunların fırlama dönemi bitti. Piyasa artık reklamlama için milyonlarca dolar yatıran büyük firmaların elinde. Play Store binlerce 5 indirmeli oyunlar dolu.
Tek seferlik para ödüyorsun. Eğer bu işte gelişeceğini ve iyi olacağını düşünüyorsan denemekten zarar gelmez diyeceğim ama 25$ az para değil. Yinede dene derim.

Tavsiyem popüler oyunlar (atıyorum Among Us popüler olunca çok fazla oyun çıkmıştı onla alakalı ve parayı kırdılar), filmler (bunda da aynı şekil) oyunlara odaklanırsanız kısa vadede aldığınızın kat ve katını alabilirsiniz. Küçük çocuklara yönelik oyunlar yapmanızı tercih ederim.
Sektörün içinde olan birisi olarak yorumlayabilirim ki Among Us gibi bir oyun yapıp Play Store'a 25 dolarınızla yayınlarsanız o oyun öyle kalır ve emeklerinize yazık olur. Arkadaşın teknik bilgi yeterliliğini sağladığını düşünerek Among Us'da ödenen sunucu maliyetleri vs. konusuna girmeyeceğim bile.

Ekibinizle isminizi çeşitli yerlerde duyurarak (Hyper-casual sektöründeyseniz Supersonic Superstars yarışması veya kuluçka merkezleri) yatırım aldığınızda ancak o zaman kayda değer ve gelir getirecek oyunlar geliştirilebilir. Hele publisher firmalarla çalışırsanız o zaman daha iyi olur.

Ancak tüm bu sürecin çok uzun süreceğini söylemekte fayda var. Play Store geliştirici hesabınıza yayınladığınız oyunlardan milyon dolarlar, milyon indirmeler hayali kurmaktan ziyade isminizi duyurmak için kullanın. İnanın sizin gibi düşünen çok fazla kişi var.
 
Son düzenleme:
Sektörün içinde olan birisi olarak yorumlayabilirim ki Among Us gibi bir oyun yapıp Play Store'a 25 dolarınızla yayınlarsanız o oyun öyle kalır ve emeklerinize yazık olur. Arkadaşın teknik bilgi yeterliliğini sağladığını düşünerek Among Us'da ödenen sunucu maliyetleri vs. konusuna girmeyeceğim bile.
Among us gibi derken öyle demedim, mesela "koş sosis koş" oyununda adam oyun içeriğini Among Us yapmış ama tek kişilik oyun, maliyeti yok. Böylece giderin olmadan gelirin oluyor. Yani o oyunu kullanarak para kazanıyorsun mantiken. Squid Game ile alakalı çok oyun çıktı mesela.
 
Steam'de öne çıkmak Play Store'da öne çıkmaktan daha kolay. Play Store'daki uygulama sayısı daha fazla olduğundan ve haliyle kalite düştüğünden kullanıcılar daha seçici davranıyor bu konuda. Profesyonel bir portfolyo oluşturmak için Steam'den başlamak en iyisi olacaktır ancak daha maliyetli. Eğer Play Store'da tutunabileceğine inanıyorsan oradan başla.
 
Arkadaşlar merhaba. Oyun programlama ve yazılıma büyük bir ilgim var ve çok büyük bir yol kat ettim. Oyun yapacak kadar bilgim var ancak aklımda bir fikir henüz yok. Bildiğiniz üzere oyunları yayımlamak için, Steam 100$, Play Store ise 25$ gibi bir ücret istiyor. Ben de, her ne kadar maddi gelir sağlama olayını 2. planda tutsam da, birazcık gelir sağlamak istiyorum. Ancak "ya oyunlarım tutmazsa" gibi bir düşünce geliyor. Sizce oyunları yayımlamak için para ödemek mantıklı mı? Teşekkürler.
Mobil oyun ise eğer yayinlarsan destek olmak amacıyla alabirim link atarsın. 1-2 kişi alınca çok satanlara giriyordu sanırım.Premium sekmesinde çıkıyor ilk sıralarda.
 
Among us gibi derken öyle demedim, mesela "koş sosis koş" oyununda adam oyun içeriğini Among Us yapmış ama tek kişilik oyun, maliyeti yok. Böylece giderin olmadan gelirin oluyor. Yani o oyunu kullanarak para kazanıyorsun mantiken. Squid Game ile alakalı çok oyun çıktı mesela.
Play Store'da "Squid Game" diye arattığınız çıkan çoğu oyun belirli bir yayıncı tarafından yayınlanır. Sizde o tarz bir oyun yapabileceğinizi kanıtlayarak yayıncıyla anlaşma sağlayabilmelisiniz. Tabi bundan önce arkadaşın ismini sektörde duyurması ve iyi bir ekipte yer almalı veya kendi kurmalı.
 
Play Store'da "Squid Game" diye arattığınız çıkan çoğu oyun belirli bir yayıncı tarafından yayınlanır. Sizde o tarz bir oyun yapabileceğinizi kanıtlayarak yayıncıyla anlaşma sağlayabilmelisiniz. Tabi bundan önce arkadaşın ismini sektörde duyurması ve iyi bir ekipte yer almalı veya kendi kurmalı.
Hayır hocam benim demek istediğim o film veya oyun üzerinden ilerlemek. Mesela oyununun ismi falan Squid Game olmayacak. Atıyorum "x" olacak oyun içeriği benzer olacak yani filmi anımsatacak. Çocuklar çok fazla kanıyor bunlara. 3-5 reklamını yaptı mı vallahi paraya para demez. Oynayan kitle +10 olunca önüne gelen reklamlara tıklıyorlar.
 
Hayır hocam benim demek istediğim o film veya oyun üzerinden ilerlemek. Mesela oyununun ismi falan Squid Game olmayacak. Atıyorum "x" olacak oyun içeriği benzer olacak yani filmi anımsatacak. Çocuklar çok fazla kanıyor bunlara. 3-5 reklamını yaptı mı vallahi paraya para demez. Oynayan kitle +10 olunca önüne gelen reklamlara tıklıyorlar.
Hocam ne fark ediyor? Bende diyorum ki böyle bir oyunu düz yapıp Play Store'a direkt sunmak akıl mantığı olmaz, destek almak gerekir.
 
Hocam ne fark ediyor? Bende diyorum ki böyle bir oyunu düz yapıp Play Store'a direkt sunmak akıl mantığı olmaz, destek almak gerekir.
Oyunu fevkalade yapmana gerek yok, Unity ile yapman maksimum (iyi biliyorsan) 1-2 haftanı alır. Dediğim gibi bütçesi varsa 3-5 reklamını yapsa çok rahat parayı kırar. Mesela "Army Commander" veya "Five Night Survival" gibi oyunlar çok basit ancak 3-5 reklamla köşeyi dönen oyunlar. Mantıklı bir seçim yaparsa çok rahat katlar, katlayamazsa bile fazla bir şey kaybetmez. Tek seferlik ödeme yapıyor, sonraki oyunlarda şansını tekrar dener.
 
Oyunu fevkalade yapmana gerek yok, Unity ile yapman maksimum (iyi biliyorsan) 1-2 haftanı alır. Dediğim gibi bütçesi varsa 3-5 reklamını yapsa çok rahat parayı kırar. Mesela "Army Commander" veya "Five Night Survival" gibi oyunlar çok basit ancak 3-5 reklamla köşeyi dönen oyunlar. Mantıklı bir seçim yaparsa çok rahat katlar, katlayamazsa bile fazla bir şey kaybetmez. Tek seferlik ödeme yapıyor, sonraki oyunlarda şansını tekrar dener.
O bütçeyi sen 100 TL vs. mi zannediyorsun? Top chartsa yerleşen her oyun için ne kadar dolar harcanıyor? Siz olayı 3-5 reklamla sınırlı zannediyorsunuz ancak binlerce reklam gösterimi için binlerce dolar yakılıyor.
İşler o kadar kolay olsaydı asgari ücret maaşımla başlar şuan milyonerdim.
 
O bütçeyi sen 100 TL vs. mi zannediyorsun? Top chartsa yerleşen her oyun için ne kadar dolar harcanıyor? Siz olayı 3-5 reklamla sınırlı zannediyorsunuz ancak binlerce reklam gösterimi için binlerce dolar yakılıyor.
Biliyorum, reklamın saniyesine kadar para ödendiğini de biliyorum. O konular hakkında cahil değilim.
Zaten "bütçesi varsa" dedim. Yoksa da "Tofaş Drift" gibi basit oyunlar yapıp Technopat desteğiyle gelişebilir. Forumda bir arkadaş "Tofaş Drift" isimli oyun yaptı, Technopat üzerinde paylaştığında 1-2,000 falandı. Reklam göstermeden(ben hiç denk gelmedim) milyonlara ulaştı.
Benim kısacası demek istediğim çocuk kitleye yönelmesi. Discord, Technopat gibi uygulama ve forumlarda reklamını yapar ya da destek, görüş ister. Şahsen ben destek veririm. İlk oyun için +10,000 gibi rakamlar hiç fena değil ya da +1,000 gibi rakamlar.

Bu arada "Tofaş Drift" gibi oyunlar Türkler tarafından tutulduğu için çok gelişebiliyor. Piyasada aslında Driving Simulator benzeri oyunlar yapsa sandbox olarak iyi tutar, çünkü neredeyse hiç yok.
 

Yeni konular

Yeni mesajlar

Geri
Yukarı