Oyun yayımlamak için para ödemeye değer mi?

Arkadaşlar merhaba. Oyun programlama ve yazılıma büyük bir ilgim var ve çok büyük bir yol kat ettim. Oyun yapacak kadar bilgim var ancak aklımda bir fikir henüz yok. Bildiğiniz üzere oyunları yayımlamak için, Steam 100$, Play Store'e ise 25$ gibi bir ücret istiyor. Ben de, her ne kadar maddi gelir sağlama olayını 2. planda tutsam da, birazcık gelir sağlamak istiyorum. Ancak "ya oyunlarım tutmazsa" gibi bir düşünce geliyor. Sizce oyunları yayımlamak için para ödemek mantıklı mı? Teşekkürler.

25 dolar ile bu devirde daha fazlasını yapamazsın. Devam et<3.
 
Biliyorum, reklamın saniyesine kadar para ödendiğini de biliyorum. O konular hakkında cahil değilim.
Zaten "bütçesi varsa" dedim. Yoksa da "Tofaş Drift" gibi basit oyunlar yapıp Technopat desteğiyle gelişebilir. Forumda bir arkadaş "Tofaş Drift" isimli oyun yaptı, Technopat üzerinde paylaştığında 1-2,000 falandı. Reklam göstermeden(ben hiç denk gelmedim) milyonlara ulaştı.
Benim kısacası demek istediğim çocuk kitleye yönelmesi. Discord, Technopat gibi uygulama ve forumlarda reklamını yapar ya da destek, görüş ister. Şahsen ben destek veririm. İlk oyun için +10,000 gibi rakamlar hiç fena değil ya da +1,000 gibi rakamlar.

Bu arada "Tofaş Drift" gibi oyunlar Türkler tarafından tutulduğu için çok gelişebiliyor. Piyasada aslında Driving Simulator benzeri oyunlar yapsa sandbox olarak iyi tutar, çünkü neredeyse hiç yok.
Eğer gerçekten sıfır reklam bütçesiyle gelişirse helal olsun. Ama neden %1'lik kısma odaklanmak yerine işimizi garantiye almayalım?

Bahsettiğin Army Commander isimli oyun bile Lion Studios isimli Kaliforniya merkezli bir oyun yayıncısı tarafından. Boşuna birazcık bütçesi varsa onun oyununa harcatmayın. Mümkün olduğunca kendinizi bireysel ve ekipçe yetiştirin ve şansınızı yayıncı firmalarla deneyin. Onlar sizin için reklam bütçesini karşılayıp oyununuzu yayarlar ve komisyon alırlar ki işleri budur.
 
Boşuna birazcık bütçesi varsa onun oyununa harcatmayın. Mümkün olduğunca kendinizi bireysel ve ekipçe yetiştirin ve şansınızı yayıncı firmalarla deneyin. Onlar sizin için reklam bütçesini karşılayıp oyununuzu yayarlar ve komisyon alırlar ki işleri budur.
O kadarından anlamıyorum, sizin deneyiminiz varmış zaten ekip işleri hakkında arkadaşa bilgi verebilirsiniz. Ben ilk başta basit oyunlarla dikkat çekilebileceğini düşünüyorum.
 
Arkadaşlar merhaba. Oyun programlama ve yazılıma büyük bir ilgim var ve çok büyük bir yol kat ettim. Oyun yapacak kadar bilgim var ancak aklımda bir fikir henüz yok. Bildiğiniz üzere oyunları yayımlamak için, Steam 100$, Play Store ise 25$ gibi bir ücret istiyor. Ben de, her ne kadar maddi gelir sağlama olayını 2. planda tutsam da, birazcık gelir sağlamak istiyorum. Ancak "ya oyunlarım tutmazsa" gibi bir düşünce geliyor. Sizce oyunları yayımlamak için para ödemek mantıklı mı? Teşekkürler.
Ben bu konu üzerindeki son mesajımı yazıyorum. O yüzden söylediklerimi tekrar baştan belirteyim.

Mobil oyun sektörüne yöneleceksen 25 dolara kıy ve Play Store geliştirici hesabı al. Daha sonra kendi çapında bireysel projeler geliştirmeye başla. Ancak bunlardan para kazanmayı ümit etme. Ve lütfen reklam için kendi cebinden harcama. Bu oyunları yaymaya değil kendine katmaya uğraş. Kendini yetiştirdikten sonra sektörde adını duyurmaya çalış. Bununda en iyi yolu yarışmalara, kuluçka merkezlerine vs. katılıp kendini geliştirmeye devam etmektir. Sonra kendi kafa yapına göre ekip arkadaşları illa ki bulursun. Ekip kurduktan sonra sürekli prototip geliştirin. (Oyun değil, oyun prototipleri) Bu prototipleri ekip portfolyosuna katın ve size yatırım yapıp ekibinizi şirkete dönüştürebilecek melekler aramaya başlayın. Bunun için size tavsiyem ekibinizi Game Factory gibi kuluçka merkezleri bünyesinde kurmaktır. Zaten bu kuluçka merkezleri ekibinizi değerlendirmek için ellerinden geleni yaparlar.

Süreçten kısaca bahsettim elbette benimde hala bilmediğim konular var. Ancak şunu söylemem gerekiyor ki sen daha yolun çok başındasın. Biliyorum, bu işlere yeni başlayınca insana bi hiperaktiflik geliyor. Sektöre 2 yıl önce senin gibiyken giriş yaptığımda bende öyleydim. Ekipteki Lead arkadaşta bana sürekli frenlemem gerektiğini söylüyordu. :) O zaman biraz aceleci davranıyordum ancak şuan kendisine hak veriyorum. İnsanlar uzun vadeli hayallere dalmak yerine kısa vadeli hedeflerini gerçekleştirmeliler.

Sana en büyük tavsiyem, şuanlık bireysel projelerle kendini geliştirmeye devam et, sonra başka insanlarla kaynaşın ve toplanın. Zaten eğer kuluçka merkezleri bünyesinde toplanırsanız orada birçok mentor mevcut, yani sektörde benden bile daha çok tecrübeli, yardıma gönüllü deneyimli insanlar.

Şimdiden başarılar dilerim.
 
Arkadaşlar merhaba. Oyun programlama ve yazılıma büyük bir ilgim var ve çok büyük bir yol kat ettim. Oyun yapacak kadar bilgim var ancak aklımda bir fikir henüz yok. Bildiğiniz üzere oyunları yayımlamak için, Steam 100$, Play Store ise 25$ gibi bir ücret istiyor. Ben de, her ne kadar maddi gelir sağlama olayını 2. planda tutsam da, birazcık gelir sağlamak istiyorum. Ancak "ya oyunlarım tutmazsa" gibi bir düşünce geliyor. Sizce oyunları yayımlamak için para ödemek mantıklı mı? Teşekkürler.
sen kendine güven nolucak tutmassa alt tarafı 100 $ veya 25 $ sen bir oyun yapmak için milyon dolarlar harcayıpta oyunu tutmayan binlerce şirket var
 
Eğer istersen sana oyununu yayınlaman için Google Play'de panel verebilirim. Herhangi bir ücret veya oyundan hak istemiyorum. Eğer istersen bana cevap yaz.
 
Arkadaşlar merhaba. Oyun programlama ve yazılıma büyük bir ilgim var ve çok büyük bir yol kat ettim. Oyun yapacak kadar bilgim var ancak aklımda bir fikir henüz yok. Bildiğiniz üzere oyunları yayımlamak için, Steam 100$, Play Store ise 25$ gibi bir ücret istiyor. Ben de, her ne kadar maddi gelir sağlama olayını 2. planda tutsam da, birazcık gelir sağlamak istiyorum. Ancak "ya oyunlarım tutmazsa" gibi bir düşünce geliyor. Sizce oyunları yayımlamak için para ödemek mantıklı mı? Teşekkürler.

Reklamsız bir yol kat edemezsin illaki öne çıkarman gerek o oyunu milletin görmesi için.
 

Yeni konular

Yeni mesajlar

Geri
Yukarı