Oyunlarda 60 FPS sabitlemek ani FPS düşüşlerini azaltır mı?

Mitona

Femtopat
Katılım
15 Şubat 2023
Mesajlar
28
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Forza Horizon 5 oynuyorum 100FPS üstü alıyorum ara sıra ani FPS düşüyor 60FPS sabitlesem sorun cözülür mü?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Azaltmaz. %1 %0.1 fps düşüşleri sistemin performansına göre değişir. İncelemelerde bu değerlere bakabilirsiniz. Çok nadir de olsa 40 fpsye düşebilir mesela normalde 120 fps aldığın bir oyun. Çok yapabileceğiniz bir şey yok.
 
Eğer FPS değeri 60 altına kadar düşmüyorsa, FPS sabitlemek düşüşlerde yaşanan akıcılık sorununu ortadan kaldıracaktır. Ayrıca yarış oyununu sabit FPS oynamak size bir sıkıntı çıkarmayacaktır. FPS oyunları hariç mümkünse oyunlarda FPS sabitleyip oynamanızı öneririm.
 
Isınma sorunu dışında FPS sabitlemek işe yaramıyor, FPS Max 100ken 80e düşüyorsa 60a sabitlendiğinde 60 altı değere düşüyor yüksek grafikli yerlere gelince.
 
Dostum FPS 60'ı geçince monitör buna uygun olmadığı için görüntü de yırtılmalar yaşanacak zaten. Her şekilde V-Sync açıp FPS'yi sabitlemesi lazım. Tam olarak neyden bahsettiğini anlayamadım ben neyse konuyu dağıtmaya gerek yok. Arkadaşın sorunuyla alakası yok şu an bunun.
V-Sync açınca giriṣ lagı artar.
 
Minecraft için uyguladığım testten bahsedeyim. Öncelikle DirectX ile çalışan oyunların VSYNC aktif iken akıcı çalıştığını belirtmek istiyorum.

İşler OpenGL'de öyle değil. Minecraft'ın JAVA sürümünde VSYNC açınca yani 60 FPS'e sabitleme uygulayınca FPS, bazen 60'ın altına düşüyor. Yani FPS drop yapıyor. Yükseltince FPS drop yapmıyor.

Özetle kullanılan teknolojiler, oyun performansını etkiler.

FPS drop olayı ise çeşitli nedenlere bağlıdır. Ekran kartı ve işlemcinin kullanımı, RAM tüketimi ve diskten veri çekerken oluşan gecikme gibi çeşitli faktörleri sayabiliriz. Kontrol yaparak sorunu tespit edebilirsin.
 
Dostum FPS 60'ı geçince monitör buna uygun olmadığı için görüntü de yırtılmalar yaşanacak zaten. Her şekilde V-Sync açıp FPS'yi sabitlemesi lazım. Tam olarak neyden bahsettiğini anlayamadım ben neyse konuyu dağıtmaya gerek yok. Arkadaşın sorunuyla alakası yok şu an bunun.
En azından rekabetçi oyunlarda FPS sınırlamak bence doğru değil. 75 Hz kullanıyorum ve 80'e sabitleme ile sınırı kaldırıp 180-230 FPS arası oynamam arasında dağlar kadar fark var. CSGO'da aynı şekilde. Kağıt üstünde bir sıkıntı olmasa da oyun inanılmaz takılıyor.
 
60hz monitörde 60 FPS'i geçince yırtılamalar genelde sistemin yükte çalışmasından kaynaklanıyor. Mesela 60Hz monitörüm var, CS, Valorant tarzı oyunlarda FPS limitini kaldırınca herhangi bir yırtılma söz konusu değil, çünkü ekran kartı tam güçte çalışmıyor hiç bir şekilde. Fakat ağır oyunlarda FPS limitini kaldırdığım zaman bazen yırtılmalar oluşabiliyor ve ekran kartı gecikmesi yükseliyor. Bu yüzden ağır oyunlarda FPS'i sabitlerim, rekabetçi oyunlarda ise fpsi serbest bırakırım ki ekran kartı gecikmesi minimumda kalsın. Ek olarak; bu durum farklı sistemler ve oyunlarda değişkenlik gösterebilir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı