encopanco

Hectopat
Katılım
3 Mayıs 2017
Mesajlar
26
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
  • GPU: MSI Gaming X RX 580 8 GB OC'suz
  • CPU: Ryzen 5 1600
  • OS: W10 64 Bit Performance Edition
  • Driver: 17.6.2 Crimson(En günceli)
  • Ekran: ASUS VG248QE 144Hz 1080P Dual Link DVI
  • MOBO: MSI B350 Tomahawk
  • PSU: FSP HD600 Hydro 600W 80+
  • RAM: Corsair Vengeance 16 GB DDR4-2400MHz
Evet başlıkta da bahsettiğim gibi oynadığım her oyunda(GTA 5, CS:GO, Witcher3, Doom, Dishonored2, Metro Redux, BioShock Infinite, Fallout4, Prey, KF2, RotTR) en yüksek anti aliasing ayarlarını kullansam dahi(8XMSAA, SSAA2X, 8XTXAA, TAA) köşelerde tırtıklar var ve hareket ettiğim zaman etraftaki gölge ve texturelarda flicker(objelerin yerinden oynaması) denilen nalet meydana geliyor. İnternetten videolu karşılaştırma yapıyorum başka 1080P oynayanlar da öyle bir sorun göremiyorum videolarda bile görüntü kalitesi düşmesine rağmen insanlarda öyle bir sorun yok. Gayet pürüzsüz kenarlar ve objeler harket ettikleri zaman oynamıyor(özellikle gölgeler)
GTA 5'te aynen bu videodaki sorun var:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

GTA 5'te ve geriye kalan bütün oyunlarda bu sorun var:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

(Pencerenin altına dikkat edin.)

Deneyip sonuca varamadığım;

ReShade, SMAA injector kullandım.
HDMI, Display Port ile monitörü kullandım.(Aynı zamanda fraps gibi programlarla kayıt aldığımda sorun videolarda da vardı yani monitörün bir sıkıntısı olmadığına eminim desktopta falan böyle sorunlar yok.)
BIOS güncelledim.
VSR kullanıp çözünürlüğü 4K yaptım yine aynı sorunlar devam etti çok şaşırtıcı.
AMD Softwareden MSAA 8X yaptım.
Bütün driverları DDU ile silip güvenli modda yeniden kurdum.

Biraz yardım çok iyi olur sağ olun.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Yanlış görmuyorsam bu videoda 55 saniyede başlıyor.
Düşük ayarlar diyor? AA kapalı demek bu yani. Multisampling ile öyle kolay kolay tırtıklı köşeleri göremezsin zaten.
 
Düşük ayarlar diyor? Aa kapalı demek bu yani. Multisampling ile öyle kolay kolay tırtıklı köşeleri göremezsin zaten.

Şu an yanımdaki PC'de aa kapalıyken FPS artıyor aa açıkken FPS düşüyor ve görüntüde hiçbir değişiklik olmuyor titreyebilecek her yer titriyor. Adam ekran kartı tanıtımı yapıyor neden aa kapalıyken tanıtım yapıp kartı kötü göstermiş peki, aa açıkken bir fark göremediği için olmasın.
 
Şu an yanımdaki PC'de aa kapalıyken FPS artıyor aa açıkken FPS düşüyor ve görüntüde hiçbir değişiklik olmuyor titreyebilecek her yer titriyor. Adam ekran kartı tanıtımı yapıyor neden aa kapalıyken tanıtım yapıp kartı kötü göstermiş peki, aa açıkken bir fark göremediği için olmasın.
En iyi senaryoyu göstermek için en düşüğe çekmişler grafikleri. Ayrıca CS'yi yüksek ayarlarda oynamak mantıklı bir şey değil zaten.
 
Yanlış bilgi
En iyi senaryoyu göstermek için en düşüğe çekmişler grafikleri. Ayrıca CS'yi yüksek ayarlarda oynamak mantıklı bir şey değil zaten.

İstersen iddiaya girelim o PC'de tüm ayarlar Full 8 k bile yapsalar görüntüde aa çalışmayacaktı. Adamlar da uyanıklık yapıp aa yı kapayıp FPS şov yapmışlar. Bu konunun türkçesi bu başka yere çekmeye çalışmaya gerek yok.
Sadece PC'de oyun oynarken değil, televizyonda da bazı görüntülerde kenarlar titriyor.
 
İstersen iddiaya girelim o PC'de tüm ayarlar Full 8 k bile yapsalar görüntüde aa çalışmayacaktı. Adamlar da uyanıklık yapıp aa yı kapayıp FPS şov yapmışlar. Bu konunun türkçesi bu başka yere çekmeye çalışmaya gerek yok.
Sadece PC de oyun oynarken değil, televizyonda da bazı görüntülerde kenarlar titriyor.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tüm cevapların burada.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tüm cevapların burada.

Sen diyorsun ki piksel çok olursa görüntü düzelir. Ben de diyorum ki ekran kartı tüm hesaplamaları yaparsa elde edilen görüntü düzgün olur.
Yani senin dediğin mantık doğru olsa da konuyu saptırmaya çalıştığın gerçeğini değiştirmez.
Herkes 4 k ekran alacak ekonomik güçte değil. Bu şekil bir politika izleyip herkese 4K monitör satsalar bile aa çalışmadığı sürece o kırılmalar bitmez, belki rahatsız edici seviyede olmaz.
Daha da bir şey yazmayacağım boşuna yoruluyorum. Beni anladığını biliyorum ama derdin başka olduğundan kamuoyu oluşturacağına 4K monitör satılsın derdine düşersin.
 
Hayır, piksel aralığı yani pikseller arasındaki boşluk "ideal" bir seviyede olursa görüntüde "düzelir". Akıllı telefonların ekranlarındaki görüntüler bu yüzden çok düzgün. Piksel aralığı çok çok düşük olduğu için. Bunun çözünürlüğü yükseltmek ile alakası yok. 4K 28 inch bir monitördeki görüntü 50 CM'den çok "mükemmel" durabilir fakat aynı görüntü 4K 50 inch TV'den yine 50 CM bakış açısıyla bok gibi gözükür. Tamamen piksel aralığı meselesi anlayacağın. Gördüğün görüntü normal. Kare şeklinde ışık noktalarıyla bir yuvarlak şekil oluşturmaya çalışırsan ne olur? Yuvarlak şekil tırtıklı olur değil mi? Aynı mantık burada da geçerli. Yukarıdakiler veya aynı sorundan muzdarip olduğunu söyleyenler de aynı şekilde çok ama çok gereksiz bir ayrıntıya takılmışlar. @PanzerTR nickli kullanıcı mesela uzaktaki çimlerin hafif şekilde pikselleşmesini kafaya takmış. E zaten olması gereken şey bu? Hiçbir kenar yumuşatma metodu mükemmel değildir ki. Görüntüden tatmin olmuyorsan kurarsın ReShade köklersin SMAA gibi post processing metotlarını al sana sinematik görüntü. Tabi görüntü blurlanır o ayrı konu. Kısacası oyunu oyna geç, gerisini boşver.
Ben de diyorum ki ekran kartı tüm hesaplamaları yaparsa elde edilen görüntü düzgün olur.
Tüm hesaplamaları yapmadığını nereden çıkardın ya? :D
Yani senin dediğin mantık doğru olsa da konuyu saptırmaya çalıştığın gerçeğini değiştirmez.
Tam tersi, gerçekleri anlatıyorum. Anlayıp anlamamak sana kalmış.
 
Hayır, piksel aralığı yani pikseller arasındaki boşluk "ideal" bir seviyede olursa görüntüde "düzelir". Akıllı telefonların ekranlarındaki görüntüler bu yüzden çok düzgün. Piksel aralığı çok çok düşük olduğu için. Bunun çözünürlüğü yükseltmek ile alakası yok. 4K 28 inch bir monitördeki görüntü 50 Cm'den çok "mükemmel" durabilir fakat aynı görüntü 4K 50 inch TV'den yine 50 cm bakış açısıyla bok gibi gözükür. Tamamen piksel aralığı meselesi anlayacağın. Gördüğün görüntü normal. Kare şeklinde ışık noktalarıyla bir yuvarlak şekil oluşturmaya çalışırsan ne olur? Yuvarlak şekil tırtıklı olur değil mi? Aynı mantık burada da geçerli. Yukarıdakiler veya aynı sorundan muzdarip olduğunu söyleyenler de aynı şekilde çok ama çok gereksiz bir ayrıntıya takılmışlar. @PanzerTR nickli kullanıcı mesela uzaktaki çimlerin hafif şekilde pikselleşmesini kafaya takmış. E zaten olması gereken şey bu? Hiçbir kenar yumuşatma metodu mükemmel değildir ki. Görüntüden tatmin olmuyorsan kurarsın reshade köklersin smaa gibi post processing metotlarını al sana sinematik görüntü. Tabi görüntü blurlanır o ayrı konu. Kısacası oyunu oyna geç, gerisini boş ver.

Tüm hesaplamaları yapmadığını nereden çıkardın ya? :D.

Tam tersi, gerçekleri anlatıyorum. Anlayıp anlamamak sana kalmış.

Bana GTA 5'in videosunu at. İsteğin ekran kartı istediğin çözünürlük ayarını yap. Hatasız görüntülü video at ben de seni ayakta alkışlayacağım. Öyle işkembeden sallamakla olmuyor bu işler.

Sorun teknik bir sorun evet. Sadece monitör ile bu sorun düzelmez. Ekran kartlarının da daha akıllı hesaplamalar yapması lazım.
Görüntü sabitken titremeler yok piksel azlığından olsaydı sorun sabit görüntüde de hata olurdu. Bu işin matematiğini bilmediğimden fazla yorum yapamayacağım. Bildiğim şey ekran kartının matemetiği bu hesaplamalara yetişemiyor.
Daha doğru bir ifade de şu olabilir. Gerçek hayattaki efektlerde gözümüzün ve beynimizin yanılma olasılığı çok nadir gerçekleşiyor. Bardaktaki kaşığın kırık olması gibi. Oyun yapımcıları doğal olmayan bir sürü efekt koyuyor oyuna. Ekran kartı bu görüntüleri hesapladığında çakışmalar oluyor ve sonuç bazı oyunlarda hüsran oluyor. Bunu sadece pikselle açıklayamazsın.
 
Hayır, piksel aralığı yani pikseller arasındaki boşluk "ideal" bir seviyede olursa görüntüde "düzelir". Akıllı telefonların ekranlarındaki görüntüler bu yüzden çok düzgün. Piksel aralığı çok çok düşük olduğu için. Bunun çözünürlüğü yükseltmek ile alakası yok. 4K 28 inch bir monitördeki görüntü 50 CM'den çok "mükemmel" durabilir fakat aynı görüntü 4K 50 inch TV'den yine 50 CM bakış açısıyla bok gibi gözükür. Tamamen piksel aralığı meselesi anlayacağın. Gördüğün görüntü normal. Kare şeklinde ışık noktalarıyla bir yuvarlak şekil oluşturmaya çalışırsan ne olur? Yuvarlak şekil tırtıklı olur değil mi? Aynı mantık burada da geçerli. Yukarıdakiler veya aynı sorundan muzdarip olduğunu söyleyenler de aynı şekilde çok ama çok gereksiz bir ayrıntıya takılmışlar. @PanzerTR nickli kullanıcı mesela uzaktaki çimlerin hafif şekilde pikselleşmesini kafaya takmış. E zaten olması gereken şey bu? Hiçbir kenar yumuşatma metodu mükemmel değildir ki. Görüntüden tatmin olmuyorsan kurarsın ReShade köklersin SMAA gibi post processing metotlarını al sana sinematik görüntü. Tabi görüntü blurlanır o ayrı konu. Kısacası oyunu oyna geç, gerisini boşver.

Tüm hesaplamaları yapmadığını nereden çıkardın ya? :D

Tam tersi, gerçekleri anlatıyorum. Anlayıp anlamamak sana kalmış.
Piksel aralığı ile ilgili olması mantıklı bir sebep gibi gelebilir ama benim anlamadığım nokta aa sorunu yaşadığım bir oyunda DSR ile çözünürlüğü yükselttiğimde ortaya pürüzsüz bir görüntü çıkıyor. Bütün titremeler tırtıklı kenarlar ortadan kalkıyor. Yani ekrandaki mevcut piksel sayısı ile de kaliteli bir antialiasing performansının mümkün olduğu ortaya çıkıyor buradan. E madem mümkün, neden çözünürlügü DSR ile zorla yükseltmeden, sadece oyundaki AA ayarları ile bu yapılamıyor? Mesela oyundaki bir sahneye baktığımda zaten her yerde aynı AA kalitesini göremiyorum o da ayrı ilginç bir konu. Yakındaki nesnelerde düzgün kenarlar pürüzsüz yüzeyler varken, uzaktaki nesnelerde bir sürü sorun ortaya çıkıyor. Bunları sadece piksel aralığı ile açıklayabileceğimizi düşünmüyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı