Ekran kartları oyun içerisindeki tüm dokuları detaylı göstecek güçte değiller. Bu yüzden yakındaki objeler hariç uzaktaki objeler en ince detayına kadar render edilmezler. Bu yüzden uzaktaki objeler kötü gözükmesin diye post efekt olarak adlandırdığımız depth of field ya da FXAA gibi ayarlar ile yumuşak ve bulanık olarak gösterilir. Bunun sistemle ya da özel bir ayarlar düzeltilecek şeyler olmadığının farkında olun. Oyunun bu efektleri ne kadar iyi sunduğu önemli. Bazı oyunlar çizim hileleri ile bunları çok hoş gösterebilir.
Mesela Elder Scrolls: Skyrim'ya da konsollarda Uncharted oyunları bu çizim hilelerini güzel yapıyorlar. Aşağıdaki karşılaştırmaları izlersen demek istediğimi anlarsın. Olay oyunun post efektleri ne kadar iyi sunduğunda saklı aslında. Eski oyunlar bu efekt teknolojisinden yoksun olduğundan sorunlu olabiliyor. GTA V aslında post efektleri çok iyi kullanan bir oyun değil.
Özellikle PS3 ve PS4 grafik karşılaştırmasında post efekt kapalı ve açık gibi bir karşılaştırma yapabilirsin. Bu ayarları kapatmak uzaktaki dokuların hoş gözükmesini sağlamayacak.
Ekstra olarak re-shade gibi ek yazılımlar ile daha kaliteli post efektler uygulayabilirsin.
ReShade - Advanced post-processing everywhere.
GTA V oyununun GTA IV gibi facialı teknik sorunları olan bir oyun motorunun, belirli şeyler düzeltilerek sunulmuş olduğunu unutmayın. Şimdi bazı GTA fanboyları sinirlenecek ama bana göre grafik tarafında vasat bir oyun. Özellikle GTA San Andreas beri kullandıkları sıcaklığı temsil etmesi için eklenen bulanıklık efekti beni hep rahatsız etmiştir.