Oyunlarda uzaktaki nesneler bulanık ve titriyor

Kutty

Hectopat
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
412
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Oyunları 1080P'de oynuyorum, tüm oyunlarda (Ghostrunner, RDR2, Shadow of Tomb Raider, GTA V, The Witcher 3) biraz uzaktaki nesneler 720p gibi bulanık ve kenarları titriyor. Bütün ayarlar Ultra'da olmasına rağmen. Monitörümü aldığımdan beri hiçbir ayarını değiştirmedim kurcalamadım. Monitörümde ya da ekran kartımda bir sıkıntı mı var yoksa bir ayar mı yapmam gerekiyor? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Monitörüm: ASUS VG24vq.
Anakart: ASUS Prime B450M-K II.
İşlemci: R5 3600.
Ekran kartı: ROG STRIX RTX 2060.
XPG 16 GB (2x8) 3200 MHz RAM.
Kioxia Exceria 500GB NVMe M.2 SSD (1700 MB okuma / 1600 MB yazma).
 
Motion Blur ve Depth Of Field ayarlarını kapatın. Türkçe olarak Hareket Bulanıklılığı ve Alan Derinliği.
 
Merhaba arkadaşlar. Oyunları 1080P'de oynuyorum, tüm oyunlarda (Ghostrunner, RDR2, Shadow of Tomb Raider, GTA V, The Witcher 3) biraz uzaktaki nesneler 720p gibi bulanık ve kenarları titriyor. Bütün ayarlar Ultra'da olmasına rağmen. Monitörümü aldığımdan beri hiçbir ayarını değiştirmedim kurcalamadım. Monitörümde ya da ekran kartımda bir sıkıntı mı var yoksa bir ayar mı yapmam gerekiyor? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Monitörüm: ASUS VG24vq.
Anakart: ASUS Prime B450M-K II.
İşlemci: R5 3600.
Ekran kartı: ROG STRIX RTX 2060.
XPG 16 GB (2x8) 3200 MHz RAM.
Kioxia Exceria 500GB NVMe M.2 SSD (1700 MB okuma / 1600 MB yazma).
Oynadığınız oyunda V-Sync açın, bir de öğle deneyin.
 
Ekran kartları oyun içerisindeki tüm dokuları detaylı gösterecek güçte değiller. Bu yüzden yakındaki objeler hariç uzaktaki objeler en ince detayına kadar render edilmezler. Bu yüzden uzaktaki objeler kötü gözükmesin diye post efekt olarak adlandırdığımız Depth of Field ya da FXAA gibi ayarlar ile yumuşak ve bulanık olarak gösterilir. Bunun sistemle ya da özel bir ayarlar düzeltilecek şeyler olmadığının farkında olun. Oyunun bu efektleri ne kadar iyi sunduğu önemli. Bazı oyunlar çizim hileleri ile bunları çok hoş gösterebilir.

Mesela Elder Scrolls: Skyrim ya da konsollarda Uncharted oyunları bu çizim hilelerini güzel yapıyorlar. Aşağıdaki karşılaştırmaları izlersen demek istediğimi anlarsın. Olay oyunun post efektleri ne kadar iyi sunduğunda saklı aslında. Eski oyunlar bu efekt teknolojisinden yoksun olduğundan sorunlu olabiliyor. GTA V aslında post efektleri çok iyi kullanan bir oyun değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Özellikle PS3 ve PS4 grafik karşılaştırmasında Post efekt kapalı ve açık gibi bir karşılaştırma yapabilirsin. Bu ayarları kapatmak uzaktaki dokuların hoş gözükmesini sağlamayacak.

Ekstra olarak Re-Shade gibi ek yazılımlar ile daha kaliteli Post efektler uygulayabilirsin.
GTA V oyununun GTA IV gibi facialı teknik sorunları olan bir oyun motorunun, belirli şeyler düzeltilerek sunulmuş olduğunu unutmayın. Şimdi bazı GTA fanboyları sinirlenecek ama bana göre grafik tarafında vasat bir oyun. Özellikle GTA San Andreas beri kullandıkları sıcaklığı temsil etmesi için eklenen bulanıklık efekti beni hep rahatsız etmiştir.
 
Son düzenleme:
Ekran kartları oyun içerisindeki tüm dokuları detaylı göstecek güçte değiller. Bu yüzden yakındaki objeler hariç uzaktaki objeler en ince detayına kadar render edilmezler. Bu yüzden uzaktaki objeler kötü gözükmesin diye post efekt olarak adlandırdığımız depth of field ya da FXAA gibi ayarlar ile yumuşak ve bulanık olarak gösterilir. Bunun sistemle ya da özel bir ayarlar düzeltilecek şeyler olmadığının farkında olun. Oyunun bu efektleri ne kadar iyi sunduğu önemli. Bazı oyunlar çizim hileleri ile bunları çok hoş gösterebilir.

Mesela Elder Scrolls: Skyrim'ya da konsollarda Uncharted oyunları bu çizim hilelerini güzel yapıyorlar. Aşağıdaki karşılaştırmaları izlersen demek istediğimi anlarsın. Olay oyunun post efektleri ne kadar iyi sunduğunda saklı aslında. Eski oyunlar bu efekt teknolojisinden yoksun olduğundan sorunlu olabiliyor. GTA V aslında post efektleri çok iyi kullanan bir oyun değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Ama hocam mesela YouTube'dan açıyorum RDR 2 PC gameplay diye orada uzaktaki nesnelerin hiçbiri öyle kötü falan gözükmüyor gayet mis gibi ben giriyorum bir de oyuna ağaçlar bile pikselli gözüküyor.
 
Uzaktaki nesneler render edilmedikleri için öyle olur.

Ekran kartları oyun içerisindeki tüm dokuları detaylı göstecek güçte değiller. Bu yüzden yakındaki objeler hariç uzaktaki objeler en ince detayına kadar render edilmezler. Bu yüzden uzaktaki objeler kötü gözükmesin diye post efekt olarak adlandırdığımız depth of field ya da FXAA gibi ayarlar ile yumuşak ve bulanık olarak gösterilir. Bunun sistemle ya da özel bir ayarlar düzeltilecek şeyler olmadığının farkında olun. Oyunun bu efektleri ne kadar iyi sunduğu önemli. Bazı oyunlar çizim hileleri ile bunları çok hoş gösterebilir.

Mesela Elder Scrolls: Skyrim'ya da konsollarda Uncharted oyunları bu çizim hilelerini güzel yapıyorlar. Aşağıdaki karşılaştırmaları izlersen demek istediğimi anlarsın. Olay oyunun post efektleri ne kadar iyi sunduğunda saklı aslında. Eski oyunlar bu efekt teknolojisinden yoksun olduğundan sorunlu olabiliyor. GTA V aslında post efektleri çok iyi kullanan bir oyun değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Özellikle PS3 ve PS4 grafik karşılaştırmasında post efekt kapalı ve açık gibi bir karşılaştırma yapabilirsin. Bu ayarları kapatmak uzaktaki dokuların hoş gözükmesini sağlamayacak.

Ekstra olarak re-shade gibi ek yazılımlar ile daha kaliteli post efektler uygulayabilirsin.
GTA V oyununun GTA IV gibi facialı teknik sorunları olan bir oyun motorunun, belirli şeyler düzeltilerek sunulmuş olduğunu unutmayın. Şimdi bazı GTA fanboyları sinirlenecek ama bana göre grafik tarafında vasat bir oyun. Özellikle GTA San Andreas beri kullandıkları sıcaklığı temsil etmesi için eklenen bulanıklık efekti beni hep rahatsız etmiştir.

Ama bende önceden Monster notebook vardı hocam onda uzaktaki nesneler gayet güzel gözüküyordu.
Render distance veya ona benzer bir ayar var. O da Ultra değil mi?

Öyle bir ayar yoktu hocam ama varsada Ultra'da olduğundan eminim.
 
İzlediğin videolarda daha yüksek çözünürlükte ya da oyunun konsol versiyonunda oynuyor olabilirler. Konsol versiyonlarda oyunu çalıştıracak cihazın sınırları olduğundan, buna göre en ideal optimizasyon ve hoş görüntüyü sunmayı hedefliyorlar. Rockstar Games daha çok konsol odaklı bir firma olduğunu belirtelim. Hatta RDR2 konsol portu bir oyun olduğunu unutmayın. Konsol versiyonları çoğunlukla bu çizim hileleri dediğimiz efektlerin daha ustaca kullanıldıkları versiyonları oluyor.

Her grafik ayarını en yükseğe almak oyunun pürüzsüz ve yumuşak bir görüntüye sokmaz. Ayarları kurcalayarak test edin. Mesela aşağıdaki keskinlik ayarını tamamen kapatın.

Screenshot_10.png


Rockstar Games oyun motorunu yukarıda belirttiğim gibi sevmiyorum. Aynı bulanıklık efektleri RDR2'de de var. Isı bulanıklığı tarzı bir şey olsa gerek. Gözümü rahatsız ettiği çok oluyordu.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı