Oyunlardaki doku kalitesini RAM mi işler yoksa ekran kartı mı?

mehmet43mehmet

Decapat
Katılım
30 Mart 2021
Mesajlar
18
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Oyunlardaki doku kalitesi, otlar, çimenler vb. objelerde ekran kartı mı rander yapar yoksa RAM veya işlemci mi? Soruyu daha anlaşılır bir hale getirmek istersek şu anda kullandığım bilgisayarda oyunadığım bazı oyunlarda yeşillik (çimen ot) alanlara girdiğimde FPS anlık drop yiyor bu sorunu yeni bir ekran kartı alarak çözebilir miyim yoksa yeni bir RAM veya işlemci mi almam gerekiyor?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Kaplamalar ekran kartı RAM'inde yani VRAM üzerinde depolanıyor diye biliyorum hatta yüksek çözünürlükte daha detay içerdiği için VRAM kullanımını arttırıyor.
Bu bilgimden emin değilim.
VRAM üzerinde depolanıyor diye biliyorum.
 
Bahsi geçen tüm donanımların oyunlardaki dokuların monitöre yansıması ve sizin bunu algılamanıza giden yolda emeği vardır, ancak ilk önce işlemci ve sonrasında ekran kartı bu görevi en çok üstlenen parçalardır. Sistem özelliklerinizin tamamını atabilirseniz daha çok yardımcı olabileceğimize inanıyorum.
 
Ekran kartın biraz eski kalmış onun dışında RAM'ın 8 DDR3 ancak 8 GB kurtarıyor genelde 8 GB de önerilen sistem gereksinimleri olur çünkü dediğim gibi ekran kartın eski kalmış.
 
bahsi geçen oyun far cry 4 işlemci i5 1. nesil 4 çekirdek
Kaplamalar ekran kartı RAM'inde yani VRAM üzerinde depolanıyor diye biliyorum hatta yüksek çözünürlükte daha detay içerdiği için VRAM kullanımını arttırıyor.
Bu bilgimden emin değilim.
VRAM üzerinde depolanıyor diye biliyorum.
Ekran kartın biraz eski kalmış onun dışında RAM'ın 8 DDR3 ancak 8 GB kurtarıyor genelde 8 GB de önerilen sistem gereksinimleri olur çünkü dediğim gibi ekran kartın eski kalmış.
Büyük ihtimalle ekran kartı belleği yetmiyor. Fakat Ram de düşük olabilir. Tam olarak sistemi yazar mısın?
sanırım cevabımı aldım zaman ayıran herkese teşekkürler :)
 
Drop dediğiniz anlık takılma gibi mi yoksa belli alanlara girince FPS'in düşüp o alan(lar) dan çıkıncaya kadar bu düşük FPS'in devam etmesi şeklinde mi? Çünkü herkes dropu farklı tanımlıyor bu forumda, anlamak lazım.

Otlak alanlarsa genelde yüksek grafikli oyunlarda ekran kartının hem belleğini doldurur hem de grafik işlemcisine yük bindirir. FPS düşüşleri bu gibi bölgelerde normaldir. Far Cry 4 de zaten performans noktasında biraz da olsa optimizasyon sorunları olan bir oyun, bu noktada ekran kartını güçlendirebilir veya çözünürlük/kalite düşürerek son duruma bir daha bakabilirsiniz. Tabii ortada stutter şeklinde bir takılma söz konusuysa olay VRAM yetersizliği veya HDD kullanıyorsanız depolama alanıyla da ilgili olabilir.
 
Basitçe anlatmak gerekirse;
Sen oyunun bir doku yüklemesini istediğinde, oyun bunu öncelikle diskin içerisinde bulmak zorunda, normalde sabit dosya lokasyonu olduğu için burası kolay kısım. Bulduktan sonra bu veriyi okuyup, daha sonrasında dokuyu işleyeceği yere yazmalı. Bu durumda iki ram'e de veri yazmak zorunda. İşlemci fonksiyonları çalıştırırken, ekran kartı dokuyu işleyecek. Bu süreçte diskin hızı önemli. Normalde yükleme ekranları oyun içerisinde dokuların yüklenmesi olayını kısaltmak için varlar. Sen bir bölüme girdiğinde önce ekran kartı ve bilgisayarın kendi ramine yüklemeyi yapar, daha sonrasında işler. Fakat bazı oyunlar çok büyük haritalara sahip olduğu için yada gerçek zamanlı olarak grafiklerde değişim yaşadığı için (rekabetçi çevrimiçi oyunlar buna bir örnektir) disk, ram arasında sürekli bir etkileşime ihtiyaç duyar. Eğer disk tepkime süreleri yavaşlarsa, oyunda donmalar olur. Bu durum ram içinde geçerli. Eğer ramin üzerindeki veri yollarının birinde sorun varsa, buda tepkime süresinde yavaşlamaya, ulaşılamayan veriyi tekrar yazmaya sebep olacağı için drop'a sebep olur.

Yani oyununuzun HDD'de olması, arka planda çalışan çok fazla uygulama olması, ramlerde sorun olması drop için ayrı ayrı yeterli sebeplerdir. Kesinlikle şundandır demek için tek tek bütün parçalarınızı test etmelisiniz.
 

Geri
Yukarı