Programlama dili önerisi

KernelColonel

Hectopat
Katılım
15 Temmuz 2019
Mesajlar
785
Çözümler
6
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba. Ben genellikle 2D oyunlar ve masaüstü programlar yazan biriyim. İhtiyaçlarım doğrultusunda bir programlama dili öğrenmek istiyorum. Temel (ama aşırı temel, zorlandığım zamanlar oluyor) derecede C# form biliyorum. Python'a başlamış ve sonradan bırakmış biriyim. Visual Basic ve Java öğrenmek istiyorum. Sizce bu iki dili öğrenmeli miyim, C#'a mı devam etmeliyim, eğer ikisini de yapmayayım diyorsanız ne tavsiye edersiniz?

(Unity kullan demeyin. Bir şeyler var o programda, beni kullanmaktan itiyor.)
 
C#'dan devam edin. Bir dilin syntaxini ogrenince o dili o grenmis olmuyorsunuz. Tabiri caizse o isin k*sari olmadan birakmayin.
Oyun yapacaksaniz Unreal Engine, 2D yapacaksaniz zaten C# bunun icin yeterli bir dil.
 
Merhaba. Ben genellikle 2D oyunlar ve masaüstü programlar yazan biriyim. İhtiyaçlarım doğrultusunda bir programlama dili öğrenmek istiyorum. Temel (ama aşırı temel, zorlandığım zamanlar oluyor) derecede C# form biliyorum. Python'a başlamış ve sonradan bırakmış biriyim. Visual Basic ve Java öğrenmek istiyorum. Sizce bu iki dili öğrenmeli miyim, C#'a mı devam etmeliyim, eğer ikisini de yapmayayım diyorsanız ne tavsiye edersiniz?

(Unity kullan demeyin. Bir şeyler var o programda, beni kullanmaktan itiyor.)
C++ öğrenip Unreal Engine ile çalışabilirsin.
 
C++ kullanabilirsin oyun ve masaüstü programlar için. Biraz safety açısından riskli bi dil. Kod yazarken dikkatli olmak gerekebiliyor. Ama kullanmayı öğrendikten sonra neden olmasın. Safety diyorum, security değil. Burada güvenlik/safety'nin anlamı daha stabil ve sağlam bir yapı olması. Security ise veri korunumu.

Unreal Engine kullanırsın C++ ile birlikte, yada OpenGL ile kendi 2D oyunlarını yazabilirsin hobi olsun diye. Başta biraz acı verici olur. Collision detection vb şeyleri internetten öğrenmek gerekecek çünkü. Biraz matematik, biraz algoritma derken zorlayacak. C++'ta GUI yazmak biraz can sıkıcı olabilir. QT falan var ama genelde insanlar C++ GUI liblerinden nefret ediyorlar. Bir ufak haklılarda.

Bil bakalım bilgisayarımın nispeten kötü olmamasına rağmen 20+ GB'lık bir programı kaldırabilecek depolama alanı var mı? Ayrıca 2D dedim, dikkatinizi çekerim.
Depolama alanının az olması seninle alakalı bir durum. Ek olarak Unreal Engine sadece 3D için kullanılmıyor. 2D içinde desteği var. Java, C++, C#, Python gibi dillerde kendi oyun motorunu yazabilirsin. OpenGL' ile render alıp rahat rahat kendi mekaniklerini vesaire implemente edebilirsin. Yalnız dikkat, rahat rahat demem kolay olduğu anlamına gelmiyor. Destekledikleri anlamına geliyor.
 
C#'dan devam edin. Bir dilin syntaxini ogrenince o dili o grenmis olmuyorsunuz. Tabiri caizse o isin k*sari olmadan birakmayin.
Oyun yapacaksaniz Unreal Engine, 2D yapacaksaniz zaten C# bunun icin yeterli bir dil.
Dürüst olayım, Unity beni fazlasıyla sıkıyor, yoruyor ve anlayamıyorum pek. Ayrıca C#'ın syntax'ını bile öğrendiğim şüpheli 😅
 
Dürüst olayım, Unity beni fazlasıyla sıkıyor, yoruyor ve anlayamıyorum pek. Ayrıca C#'ın syntax'ını bile öğrendiğim şüpheli 😅
Bu işte sıkılıyorsanız demek ki sizin aradığınız yön bu değil. Bence önce buna karar verin. Ben de bazen kod yazmayı sevmiyorum fakat ihtiyacım var. Bana sorsan ne fronend ne uygulama geliştiricisi, ben networkcüyüm fakat yine de C, Python gibi dillere ihtiyacım var.
 
Dürüst olayım, Unity beni fazlasıyla sıkıyor, yoruyor ve anlayamıyorum pek. Ayrıca C#'ın syntax'ını bile öğrendiğim şüpheli 😅
C#'ın syntaxında problem yaşıyorsan muhtemelen temel programlama bilgin yok veya çok zayıf. C#'ın syntaxı baya basit aslında. Yani çok özel bir şeyi yok. En azından temel seviye için.
 
C++ kullanabilirsin oyun ve masaüstü programlar için. Biraz safety açısından riskli bi dil. Kod yazarken dikkatli olmak gerekebiliyor. Ama kullanmayı öğrendikten sonra neden olmasın. Safety diyorum, security değil. Burada güvenlik/safety'nin anlamı daha stabil ve sağlam bir yapı olması. Security ise veri korunumu.

Unreal Engine kullanırsın C++ ile birlikte, yada OpenGL ile kendi 2D oyunlarını yazabilirsin hobi olsun diye. Başta biraz acı verici olur. Collision detection vb şeyleri internetten öğrenmek gerekecek çünkü. Biraz matematik, biraz algoritma derken zorlayacak. C++'ta GUI yazmak biraz can sıkıcı olabilir. QT falan var ama genelde insanlar C++ GUI liblerinden nefret ediyorlar. Bir ufak haklılarda.


Depolama alanının az olması seninle alakalı bir durum. Ek olarak Unreal Engine sadece 3D için kullanılmıyor. 2D içinde desteği var. Java, C++, C#, Python gibi dillerde kendi oyun motorunu yazabilirsin. OpenGL' ile render alıp rahat rahat kendi mekaniklerini vesaire implemente edebilirsin. Yalnız dikkat, rahat rahat demem kolay olduğu anlamına gelmiyor. Destekledikleri anlamına geliyor.
Valla bir oyun motoru yazmayı zaman zaman düşünmüşümdür ama bu işin sancılı olacağını biliyorum. Hele ki doğu dürüst programlama yapamayan, kolay işi arayan, çabalamayan ve nispeten bir "velet" olan benim için. Bu huyumdan nefret ediyorum.

Bu işte sıkılıyorsanız demek ki sizin aradığınız yön bu değil. Bence önce buna karar verin. Ben de bazen kod yazmayı sevmiyorum fakat ihtiyacım var. Bana sorsan ne fronend ne uygulama geliştiricisi, ben networkcüyüm fakat yine de C, Python gibi dillere ihtiyacım var.
Oyun programlarken tasarım ve planlama işini iyi yapabiliyorum. Görsel yön olarak da fena değilim, hissediyorum ki aradığım yön bu. Sadece biraz tembellik, sorun bu.

C#'ın syntaxında problem yaşıyorsan muhtemelen temel programlama bilgin yok veya çok zayıf. C#'ın syntaxı baya basit aslında. Yani çok özel bir şeyi yok. En azından temel seviye için.
Aslında az çok biliyorum syntax'ı ama kodlar akılda kalmayabiliyor, kullandığım kod hata çıkarabiliyor vs vs...
 
Valla bir oyun motoru yazmayı zaman zaman düşünmüşümdür ama bu işin sancılı olacağını biliyorum. Hele ki doğu dürüst programlama yapamayan, kolay işi arayan, çabalamayan ve nispeten bir "velet" olan benim için. Bu huyumdan nefret ediyorum.


Oyun programlarken tasarım ve planlama işini iyi yapabiliyorum. Görsel yön olarak da fena değilim, hissediyorum ki aradığım yön bu. Sadece biraz tembellik, sorun bu.


Aslında az çok biliyorum syntax'ı ama kodlar akılda kalmayabiliyor, kullandığım kod hata çıkarabiliyor vs vs...
Syntaxı biliyor olsan kodları aklında tutmana gerek kalmaz. Algoritma öğreniyorsun, syntax öğreniyorsun. Bazen syntax hatası yapmak olası tabii ki ancak kod aklıma gelmiyor çok mantıklı değil ya.
 

Geri
Yukarı