Programlama Dillerinin Sınıflandırılması

Yok istedigin kadar sorabilirsin sorun yok.
Bu o sunucunun nasil yazildigina bagli. Hacklemek gibi bir mudahalede bulunabilir miyim diye soruyorsun sanirim. Cok buyuk ihtimalle hayir, cunku gerekli guvenlik onlemlerini almislardir.
Ama her oyunu bir sekilde hackleyebilirler. Gunumuzde hack olayini tamamen engellemek cok maliyetli ve imkansiza yakin bir olay. Onun yerine genelde raporlama sistemi ve agresif ban yontemiyle yildirmaya calisiyorlar kullanicilari.
Yok hacklemek değil. Mesela PUBG Mobile'de bir sunucuya bağlandım. Herhangi bir yerde istediğim gibi spawnlanabilir miyim?
Ve kim nerede ne yapıyor öğrenebilir miyim? Ve birisinin girdiği sunucuyu öğrenebilip girebilir miyim?
 
Yok hacklemek değil. Mesela PUBG Mobile'de bir sunucuya bağlandım. Herhangi bir yerde istediğim gibi spawnlanabilir miyim?
Ve kim nerede ne yapıyor öğrenebilir miyim? Ve birisinin girdiği sunucuyu öğrenebilip girebilir miyim?
Muhtemelen hayir.
PUBG bilmiyorum cok ama soyle soyleyeyim, normalde PUBG oynarken birinin nerede spawn oldugunu goremiyorsan, bunun sebebi server'in bunu sana zaten soylememesidir.

Mesela eski DOTA oyunlarinda ( Warcraft 3 uzerinde calisan ) server herkesin nerede oldugu bilgisini paylasiyordu fakat client dusman olan ve fog of war icinde kalan kisimlari kullaniciya gostermiyordu. Buna map hack yazarak serverdan gelen bilgiyi ekrana gosteren program yazdilar defalarca cunku server gondermemesi gereken bir bilgiyi gonderiyordu.

PUBG de muhtemelen zaten server bu bilgiyi seninle paylasmiyordur o yuzden yapamazsin. Genelde duvarlarin arkasini ya da haritada gormemen gereken birini gormeni saglayan bir hack varsa oyunda sorun server'in gereksiz fazla bilgi gondermesidir.

Genelde boyle client-server calisan sistemlerde guvenlik icin altin kural hep onlemi server tarafinda almaktir. Client kullanicinin kontrolu altinda oldugu icin hacklenebilir ve buna yapabilecekleri hic bir sey yok. Oyunlarin cracklenmesi gibi.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı