Programlamaya ilk kez nasıl başlanmalı?

Öncelikle yazılım geliştirme odaklı mı ilerlemek istiyorsun yoksa oyun geliştirme mi ? Elbette bir insan ikisini de yapabilir ancak önce birinden başlarsın. Eğer oyun geliştirmek istiyorsan, önce işin mantığını daha kolayca ve hızlıca öğreneyim, öğrendikten sonra nasıl olsa istersem farklı bir oyun motoruna geçeyim dersen, ya gamemaker ya da godot ile başlaman hızlı öğrenmen açısından daha iyi olacaktır. Özellikle de gamemaker çok basit ve pratik aynı zamanda bir oyun motoru için güçlü de bir dili olan GML dilini kullanıyor ki bu bence yazılımcı olmak isteyenlerin bile kodlama mantığını en kolay öğrenebilecekleri dil bence. Aşırı kolay bir syntax'e sahip. Ancak ben ilerde bu işi profesyonel olarak yapmak istiyorum, şirketlerde çalışmak istiyorum vs. diyorsan unity öğrenmek her zaman için iyi bir yatırım olacaktır. Unreal Engine de kesinlikle iyi bir yatırım ancak başlangıç için kesinlikle önermem. En azından bir miktar programlama becerisine sahip olduktan sonra geçebilirsin tabi gayet güzel bir motor. Ben 2D indie oyunlar geliştireceğim diyorsan Unity ile cebelleşmene gerek yok, gamemaker ile çok daha kolay bir şekilde yaparsın oyununu, ancak dediğim gibi gamemaker ile de sadece 2d oyun yaparsın. 3D oyun da yapılabilir ancak içerisinde 3D ye dair herhangi bir yardımcı araç bulundurmuyor, dolayısıyla ya çok basit şekillerden oluşan (küp, silindir, küre gibi) bir oyun yapabilirsin (minecraft çakması yap xd) ya da tüm vertexleri tek tek kendin oluşturarak çizdirmen gerekiyor çünkü gamemaker 3d model bile import edemiyor :D ha bi şekilde 3d model dosyasını interprete edebilen bir program ya da script yazan varsa onu kullanarak ancak 3d model import edebilirsin. Her neyse kısaca söylemek gerekirse, 2d indie oyun yapacaksan benim tavsiyem gamemaker, 2d ya da 3d oyun yapacaksan ve bu işi profesyonelliğe dökmek için yatırım yapmak istiyorsan unity, tabi bunlar başlangıç için, daha sonrasında Unreal 'e de geçebilirsin.

Eğer ben bir oyun motoru değil yazılım dili ile başlayacağım diyorsan Python ile başla. C++ tan uzak dur :D (Başlangıç için tabi)

Bir de şöyle bir kavram yanılgısı var. Game Programmer ile Game Designer birbirinden farklı şeylerdir. Game Programmer bir oyunun yapısı, nasıl duracağı, nasıl daha güzel olacağıyla pek ilgilenmez, onun işi daha çok verilen yazılım görevini yerine getirmek, programlaması gereken şeyi programlayıp teslim etmektir. Game Designer ise evet yazılımla da uğraşabilir (aşırı ağır olmayan kısımlarıyla) bir oyunun mekanikleri, oynanışı, nasıl bir yapıya sahip olacağı vs. tarzı şeyler ise daha çok Game Designer'ları ilgilendirir. Game Programmer alanında ilerlemek için yazılım alanında çok ileri düzey beceriye sahip olmak iyidir. Game Designer alanında ilerlemek için ise aşırı uç noktalara kadar deli dehşet yazılım bilmeye gerek yok, belli bir miktar yazılım bilgisinin yanı sıra belli bir miktar tasarım bilgisi, tecrübesi ve yeteneğine sahip olması gerekir.

Bu arada ingilizcen iyi ve eğer tercihini gamemaker dan yana kullanırsan (en azından başlangıç için) şu videoda gamemaker'ın yapısı ile ilgili birçok konuya değiniliyor. Bu sayede motor hakkında daha fazla fikre sahip olabilirsin. Unity ile ilgileniyorsan Brackeys kanalına kesinlikle bakabilirsin. Tabi ingilizcen iyi ise. Unity ile ilgili türkçe kaynakları daha rahat bulabilir iken, gamemaker da ise neredeyse yok denecek kadar az, bizim projemiz GameMakerTurkiye projesine bakabilir, ya da Can Hacioğlu youtube kanalına bakabilirsin. Benim bulabildiğim başka gamemaker kaynağı (çok eski olanlar hariç) yok. Unity ile ilgili zaten sayısız kaynak olduğu için internette biraz araştır, hoşuna giden illa bulursun diye düşünüyorum. :)
Ingilizce ve matematik ogrenerek.
:D
Yazılımın 4 temel ilkesi :
1- Matematik öğren
2- İngilizce öğren
3- "Git" öğren.
4- Daha çok Matematik öğren.
 
Yapabileceğin en iyi şey İngilizceni olabildiğince çok geliştirmek.
Programlama da ve oyun geliştirmede Türkçe kaynaklar yeterli değil malesef.
Bu yüzden ilk yapman gereken şey İngilizceni geliştirmek.

İngilizcemi geliştirirken programlama da yapmak istiyorum diyorsan Python öğrenebilirsin.
Bu linkte Türkçe olarak baştan başlayarak basitçe python öğretiliyor.
Programlama mantığını kavraman için güzel bir başlangıç olabilir.

Oyun yapmak zor bir iş.Programlama yanında çok farklı alanlarda bilgilere de ihtiyacın var(Fizik,grafik...).
Unity3D kullanarak oyun yapabilirsin fakat bunun için C# öğrenmen lazım.
Bence yinede sen oyun yapmayı hedeflemek yerine programlamayı ve İngilizce öğrenmeyi hedeflemelisin öncelikle.
 
Son düzenleme:
Öncelikle yazılım geliştirme odaklı mı ilerlemek istiyorsun yoksa oyun geliştirme mi ? Elbette bir insan ikisini de yapabilir ancak önce birinden başlarsın. Eğer oyun geliştirmek istiyorsan, önce işin mantığını daha kolayca ve hızlıca öğreneyim, öğrendikten sonra nasıl olsa istersem farklı bir oyun motoruna geçeyim dersen, ya gamemaker ya da godot ile başlaman hızlı öğrenmen açısından daha iyi olacaktır. Özellikle de gamemaker çok basit ve pratik aynı zamanda bir oyun motoru için güçlü de bir dili olan GML dilini kullanıyor ki bu bence yazılımcı olmak isteyenlerin bile kodlama mantığını en kolay öğrenebilecekleri dil bence. Aşırı kolay bir syntax'e sahip. Ancak ben ilerde bu işi profesyonel olarak yapmak istiyorum, şirketlerde çalışmak istiyorum vs. diyorsan unity öğrenmek her zaman için iyi bir yatırım olacaktır. Unreal Engine de kesinlikle iyi bir yatırım ancak başlangıç için kesinlikle önermem. En azından bir miktar programlama becerisine sahip olduktan sonra geçebilirsin tabi gayet güzel bir motor. Ben 2D indie oyunlar geliştireceğim diyorsan Unity ile cebelleşmene gerek yok, gamemaker ile çok daha kolay bir şekilde yaparsın oyununu, ancak dediğim gibi gamemaker ile de sadece 2d oyun yaparsın. 3D oyun da yapılabilir ancak içerisinde 3D ye dair herhangi bir yardımcı araç bulundurmuyor, dolayısıyla ya çok basit şekillerden oluşan (küp, silindir, küre gibi) bir oyun yapabilirsin (minecraft çakması yap xd) ya da tüm vertexleri tek tek kendin oluşturarak çizdirmen gerekiyor çünkü gamemaker 3d model bile import edemiyor :D ha bi şekilde 3d model dosyasını interprete edebilen bir program ya da script yazan varsa onu kullanarak ancak 3d model import edebilirsin. Her neyse kısaca söylemek gerekirse, 2d indie oyun yapacaksan benim tavsiyem gamemaker, 2d ya da 3d oyun yapacaksan ve bu işi profesyonelliğe dökmek için yatırım yapmak istiyorsan unity, tabi bunlar başlangıç için, daha sonrasında Unreal 'e de geçebilirsin.

Eğer ben bir oyun motoru değil yazılım dili ile başlayacağım diyorsan Python ile başla. C++ tan uzak dur :D (Başlangıç için tabi)

Bir de şöyle bir kavram yanılgısı var. Game Programmer ile Game Designer birbirinden farklı şeylerdir. Game Programmer bir oyunun yapısı, nasıl duracağı, nasıl daha güzel olacağıyla pek ilgilenmez, onun işi daha çok verilen yazılım görevini yerine getirmek, programlaması gereken şeyi programlayıp teslim etmektir. Game Designer ise evet yazılımla da uğraşabilir (aşırı ağır olmayan kısımlarıyla) bir oyunun mekanikleri, oynanışı, nasıl bir yapıya sahip olacağı vs. tarzı şeyler ise daha çok Game Designer'ları ilgilendirir. Game Programmer alanında ilerlemek için yazılım alanında çok ileri düzey beceriye sahip olmak iyidir. Game Designer alanında ilerlemek için ise aşırı uç noktalara kadar deli dehşet yazılım bilmeye gerek yok, belli bir miktar yazılım bilgisinin yanı sıra belli bir miktar tasarım bilgisi, tecrübesi ve yeteneğine sahip olması gerekir.

Bu arada ingilizcen iyi ve eğer tercihini gamemaker dan yana kullanırsan (en azından başlangıç için) şu videoda gamemaker'ın yapısı ile ilgili birçok konuya değiniliyor. Bu sayede motor hakkında daha fazla fikre sahip olabilirsin. Unity ile ilgileniyorsan Brackeys kanalına kesinlikle bakabilirsin. Tabi ingilizcen iyi ise. Unity ile ilgili türkçe kaynakları daha rahat bulabilir iken, gamemaker da ise neredeyse yok denecek kadar az, bizim projemiz GameMakerTurkiye projesine bakabilir, ya da Can Hacioğlu youtube kanalına bakabilirsin. Benim bulabildiğim başka gamemaker kaynağı (çok eski olanlar hariç) yok. Unity ile ilgili zaten sayısız kaynak olduğu için internette biraz araştır, hoşuna giden illa bulursun diye düşünüyorum. :)

:D
Yazılımın 4 temel ilkesi :
1- Matematik öğren
2- İngilizce öğren
3- "Git" öğren.
4- Daha çok Matematik öğren.

Oyun programlama ile ilgili destan yazip matematik ogrenme olayini hafife almissin. Bilmediginiz konuda destan yazmayin bari.

Her oyun motorunun sagladigi kamera acisi fonksiyonlarinin tamami arka planda ciddi vektor transformasyonu islemi yapar, bunun da uzerine kitap yazilir. ( Rastgele bir oyun motoru secip transformation API sini incelersen arkada bunlarin dondugunu gorursun, gorebilirdin en azindan )


Yine ulkemizde ya da yurt disinda saygin herhangi bir CS bolumunun mufredatina bakarsan saglam matematik gorursun.


Baskasinin kendisi icin yazdigi kodu alip bir seyler yaptigini sanan da matematigi gereksiz zanneder.

Yazilim ve programlama isinde ciddiysen matematik bilmek zorundasin. Yoksa baskasinin senin icin bildigi matematik uzerinden gider, ustteki gibi sacmalarsin.
 
Oyun programlama ile ilgili destan yazip matematik ogrenme olayini hafife almissin. Bilmediginiz konuda destan yazmayin bari.

Tanıdık gelmiştir.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Scratch'te matematiğe ve İngilizceye ancak temel düzeyde gereksinim var. İzlediğin Video'ları anla yeter. Scratch oyun motoruna yakın bir dil.

Bir dili öğrenip, sonra başka bir dile geçme gibi hikayeler de pek gerçekçi değil. Anca aynı dil grubu içinde bunu yapabilirsin. O da zor.

Scratch mantık öğretir, detaya girmez. Amacı da zaten bunu öğretmek. Detaya girince işler karışır.

Buradan inceleyebilirsin : Scratch - Imagine, Program, Share
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı