Ray Tracing için AMD vs NVIDIA

@niyyazi58 ben bir de 2K sanal çözünürlükte kullanıyorum. Ondan da olabilir mi?
Hocam sanal çözünürlük olsa da olmasa da düşük FPS veriyor zorluyor. 1080p oynasaniz FPS artar ama çok birşey beklemeyin. Kas gücü olarak kiyaslayanlar var saf kas gücünden yola çıkıp AMD öneriyorlar. Aga rtx ekran kartları adı üstünde Işın İzleme 3060-70-80-90 gibi yani bu olay için var bu kartlar. Görüntüyü de çok değiştiriyor bir görüntüde ışık en önemli şeylerden biridir.
 
NVIDIA.
Aslında gerekli birşey ve görsellik olarak iyi bir değişim oluyor. Mesela sen ultrada oynuyorsan rtx açıkken de oynarsın kapalıyken de çünkü sana görüntü zaten kötü gelmez ama yine de rtx açıkken çok daha iyi bir görsellik olur birkaç örnek attım mesela bak onlara. Ben 3070 Ti kullanıyorum control de kullanma fırsatım oldu güzel teknoloji ama rtx açmadan da her türlü memnun olursun çünkü zaten ultradasin. Benim tavsiyem rtx destekli bir ekran kartı alması tarafında. Cuda Render falan da yapıyorum ben işime yarıyor.
Control'de RT güzel gözüksün diye normal yansımalara özen bile göstermemişler. Bak Callisto Protocol, NFS Unbound gibi oyunlarda RT açık olmamasına rağmen RT'yi aratmayan yansımalar var. O yüzden Control'ü saymamak gerekir bence. Metro EE bence RT kullanımının en başarılı örneği. Onun dışındakilerde olsa da olur olmasa da olur. Ben de bir ara baya büyük bir olay gibi düşünüyordum ama oynarken çoğunlukla fark etmiyorsun bile. Ancak böyle RT On/Off kıyaslamalı videolarda göze çarpıyor. Misal Spider-man'de şehirde ağ atarken gökdelendeki yansımaya bakmıyor insan. Oyundaki etkisi de bu On/Off videolarındaki gibi olmuyor. CP2077'nin RT On/Off videolarına bakınca sanki RT'siz oynanmıyor sanarsın.

Her halükarda görsel olarak bir +. Yine de RT açtığında düşeceğin FPS'ye değmiyor. FPS düşüklüğünü geçtim, + bir de FPS drop sorunu yaşatıyor. Portal RTX gibi oyunlarda 3000 serisinin verdiği performans belli. 3060 dediğin kart Portal RTX'de 1080p'de 22 FPS alıyor. 22. RT'nin daha kullanılabilir olmasına çok var bana kalırsa. En az iki nesil daha olduğunu düşünüyorum.
 
NVIDIA.

Control'de RT güzel gözüksün diye normal yansımalara özen bile göstermemişler. Bak Callisto Protocol, NFS Unbound gibi oyunlarda RT açık olmamasına rağmen RT'yi aratmayan yansımalar var. O yüzden Control'ü saymamak gerekir bence. Metro EE bence RT kullanımının en başarılı örneği. Onun dışındakilerde olsa da olur olmasa da olur. Ben de bir ara baya büyük bir olay gibi düşünüyordum ama oynarken çoğunlukla fark etmiyorsun bile. Ancak böyle RT On/Off kıyaslamalı videolarda göze çarpıyor. Misal Spider-man'de şehirde ağ atarken gökdelendeki yansımaya bakmıyor insan. Oyundaki etkisi de bu On/Off videolarındaki gibi olmuyor. CP2077'nin RT On/Off videolarına bakınca sanki RT'siz oynanmıyor sanarsın.

Her halükarda görsel olarak bir +. Yine de RT açtığında düşeceğin FPS'ye değmiyor. FPS düşüklüğünü geçtim, + bir de FPS drop sorunu yaşatıyor. Portal RTX gibi oyunlarda 3000 serisinin verdiği performans belli. 3060 dediğin kart Portal RTX'de 1080p'de 22 FPS alıyor. 22. RT'nin daha kullanılabilir olmasına çok var bana kalırsa. En az iki nesil daha olduğunu düşünüyorum.
Hocam bende zaten fark edilmediğini söyledim çünkü oyunların grafikleri gelişmiş ve üstüne ultrada veya yüksekte oynuyorsa o grafikler o adamı zaten memnun edecektir yine de iyi bir görsel farklılık oluyor kişi oyunu yüksekte oynasa sevmeyecek mı sevecek zaten güzel rtx açarsa da sevecek ama ben rtx destekli oyunlarda kullanmaya çalışıyorum bir tek control oynayabildim fortnitets da nasıl açılacağını bulamadım. Unreal Engine 5 + RTX nasıl kullanılacak onu çok merak ediyorum :D Herhalde mükemmel şeyler çıkar ortaya.
 
Hocam bende zaten fark edilmediğini söyledim çünkü oyunların grafikleri gelişmiş ve üstüne ultrada veya yüksekte oynuyorsa o grafikler o adamı zaten memnun edecektir yine de iyi bir görsel farklılık oluyor kişi oyunu yüksekte oynasa sevmeyecek mı sevecek zaten güzel rtx açarsa da sevecek ama ben rtx destekli oyunlarda kullanmaya çalışıyorum bir tek control oynayabildim fortnitets da nasıl açılacağını bulamadım. Unreal Engine 5 + RTX nasıl kullanılacak onu çok merak ediyorum :D Herhalde mükemmel şeyler çıkar ortaya.
Bir şu videoya bakın derim:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Yalnız Fortnite'da çok düşüyor hocam FPS, bir ara 3060Ti videolarını izlemiştim de 40 FPS'te oynuyordu eleman. Sizde de 50 olsa rekabetçi oyun için yeterli değil bence. UE5'in içinde Lumen teknolojisi var aynı zamanda donanım bazlı RT de içeriyor. Işıklandırma olarak UE5 Lumen RT'den aşağı kalmıyor ama yansımalar açısından RT ile kombine edilip kullanılacak sanırım. Hem böyle olunca FPS düşüşlerinin de belli ölçüde önüne geçilmiş olur. 2023 yılı içerisinde çıkacak oyunların hepsinde olmasa da belli bir kısmında RT + UE5 birlikte olur, görürüz biz de. Yalnız RT'nin yapabildiği çoğu şeyi yapımcılar rasterized ışıklandırma-yansımayla yaptığı ve biz de buna alıştığımız için çok da büyük bir şey gibi gelmiyor. Misal bu UE5'in tanıtım demoları (Matrix, Petra Lumen) sonrası daha iyi anladım bunu. Asıl RTX 6000 serisinde daha oturaklı bir performans görürüz diye düşünüyorum.
 
Bir şu videoya bakın derim:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Yalnız Fortnite'da çok düşüyor hocam FPS, bir ara 3060Ti videolarını izlemiştim de 40 FPS'te oynuyordu eleman. Sizde de 50 olsa rekabetçi oyun için yeterli değil bence. UE5'in içinde Lumen teknolojisi var aynı zamanda donanım bazlı RT de içeriyor. Işıklandırma olarak UE5 Lumen RT'den aşağı kalmıyor ama yansımalar açısından RT ile kombine edilip kullanılacak sanırım. Hem böyle olunca FPS düşüşlerinin de belli ölçüde önüne geçilmiş olur. 2023 yılı içerisinde çıkacak oyunların hepsinde olmasa da belli bir kısmında RT + UE5 birlikte olur, görürüz biz de. Yalnız RT'nin yapabildiği çoğu şeyi yapımcılar rasterized ışıklandırma-yansımayla yaptığı ve biz de buna alıştığımız için çok da büyük bir şey gibi gelmiyor. Misal bu UE5'in tanıtım demoları (Matrix, Petra Lumen) sonrası daha iyi anladım bunu. Asıl RTX 6000 serisinde daha oturaklı bir performans görürüz diye düşünüyorum.
Lumen + Rtx kombini çok güzel olacağa benziyor. Hocam 3060 Ti ile 40 FPS alıyordu biri demişsiniz hangi çözünürlük ?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı