RT abartıldığına değen bir teknoloji mi?

Katılım
19 Eylül 2021
Mesajlar
13.871
Makaleler
2
Çözümler
90
Yer
Ankara
NVIDIA'nın ve para verdiği ki bu neredeyse tüm içerik üreticileri demek oluyor aşırı övdüğü bir teknoloji fakat Spider-Man'de ki kullanımını görünce baya alay edilmesi gereken bir teknoloji olduğunu düşünmeye başladım. Spider-Man'e bakarsanız eğer sanki GTA 5 grafik modu gibi yağmur yağınca yerler parlıyor, mermer vb. zeminlere abartılı yansımalar ekliyor. Mesela Cyberpunk'a bakıyorum orada da gerçekten 30-40 FPS'ye değecek bir şey göremiyorum. Enis Kirazoğlu bir videosunda "Tek kişinin geliştirdiği bu oyunda RT sayesinde oyundaki bazı detaylara uğraşmaya gerek kalmamış." demiş. Bu demek oluyor ki firmalar oyun yaparken detaydan kaçınacak ve eski oyunların bile sahip olduğu bazı şeylerden feragat edecek. Sırf adam daha az uğraştı diye bize ekstra ekran kartı masrafı çıkacak demek oluyor bu. Açıkçası ben grafik modlarıyla aynı gözüken veya oyun yapımcılarının yapmaya üşendiği detayları ekleyen bir teknoloji olmanın ötesine geçemezse RTX 3090Tİ sahibi olsam bile kullanmam gibi duruyor. Ha DLSS teknolojini destekliyorum orası ayrı. Umarım DLSS ve FSR teknolojisi iyi şekilde gelişmeye devam eder. Ekran kartlarının ömrünü uzatan hatta yer yer orijinal çözünürlükten iyi görsellik sunup FPS arttıran bu teknolojileri seviyorum. FSR dün 2.1 sürümü ile iyice DLSS'e yaklaşmaya başladı.
 
NVIDIA'nın ve para verdiği ki bu neredeyse tüm içerik üreticileri demek oluyor aşırı övdüğü bir teknoloji fakat Spider-Man'de ki kullanımını görünce baya alay edilmesi gereken bir teknoloji olduğunu düşünmeye başladım. Spider-Man'e bakarsanız eğer sanki GTA 5 grafik modu gibi yağmur yağınca yerler parlıyor, mermer vb. zeminlere abartılı yansımalar ekliyor. Mesela Cyberpunk'a bakıyorum orada da gerçekten 30-40 FPS'ye değecek bir şey göremiyorum. Enis Kirazoğlu bir videosunda "Tek kişinin geliştirdiği bu oyunda RT sayesinde oyundaki bazı detaylara uğraşmaya gerek kalmamış." demiş. Bu demek oluyor ki firmalar oyun yaparken detaydan kaçınacak ve eski oyunların bile sahip olduğu bazı şeylerden feragat edecek. Sırf adam daha az uğraştı diye bize ekstra ekran kartı masrafı çıkacak demek oluyor bu. Açıkçası ben grafik modlarıyla aynı gözüken veya oyun yapımcılarının yapmaya üşendiği detayları ekleyen bir teknoloji olmanın ötesine geçemezse RTX 3090Tİ sahibi olsam bile kullanmam gibi duruyor. Ha DLSS teknolojini destekliyorum orası ayrı. Umarım DLSS ve FSR teknolojisi iyi şekilde gelişmeye devam eder. Ekran kartlarının ömrünü uzatan hatta yer yer orijinal çözünürlükten iyi görsellik sunup FPS arttıran bu teknolojileri seviyorum. FSR dün 2.1 sürümü ile iyice DLSS'e yaklaşmaya başladı.
Abartıldığını düşünmüyorum. Bence hak ettiği yerde ve gayet güzel bir teknoloji. Bir kaç kere dayımın pcsinde rtx on Minecraft oynama imkanım oldu gerçekten çok güzel. Sonra evime gelip 1650 superimle devam ettim.
 
Abartıldığını düşünmüyorum. Bence hak ettiği yerde ve gayet güzel bir teknoloji. Bir kaç kere dayımın pcsinde rtx on Minecraft oynama imkanım oldu gerçekten çok güzel. Sonra evime gelip 1650 superimle devam ettim.
Minecraft gerçekten iyi kullanıyor fakat zaten grafik anlamında çok şey sunmayan ve shader barındıran bir oyun.
 
Değer. Parasını hak ediyor. Amdyi Nvidia karşısında kaybettiren özellik işte bu. AMD daha ucuza daha performanslı kart üretiyor ama rtx olayı tamamen değiştiriyor.
 
Güzel teknoloji ama mainstream olabilecek bir şey değil oyun keyfine fps daha çok etki ediyor çünkü. Ama yerine göre ray tracing teknolojisini bir kere kullandıktan sonra o gerçek zamanlı yansımaları arıyorsun.
 
Şimdi şöyle bir şey var:
1- Görüntü çıkışı aldığınız cihazın kalitesi nedir?
2- Görüntü girişi aldığınız cihazın kalitesi nedir?
3- Görüntüyü oynattığınız oyun bu teknolojiyi ne denli kullanmış?
Eğer ilk ikisi iyi, üçüncü kötüyse spor otomobille köy yolunda sürat yapmaya çalışıyor gibi düşünebilirsiniz. Yok bir (ekran kartı) ve üç iyiyse artık monitör size ne kadarını gösterebiliyorsa ona bakarsınız. 1080p monitörde ray tracing deneyimiyle, 4K'daki aynı olmaz. Tabi burada bileşen global piyasa için sorun olmayabilir de bu kadar kaliteli oyun (mesela Crysis Remastered'da var olduğu iddia ediliyor. Fakat yokluğu varlığından iyi.) bulmak baya zor. Kısaca hepsi koordine olacak ki iyi-kötü diye ayrım yapabilin. Ha tabi bir de burada ayrım yapacak kişinin detay hassasiyeti, dikkat düzeyi de önemli. Kimisi gölgeler açık-kapalı ayrımını bile hissetmiyor. (İhtiyaçta duymuyor tabi)
 
1. öncelik olarak seçilmemeli kesinlikle fakat benim mesleğimde gerekli bir teknoloji realtime için o nedenden ötürü 1. önceliğim ama standart kullanıcı için değmez para akıtmaya.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı