Ben denedim. Öyle aman aman bir fark yaratmıyor.
Zaten bu az da olsa darboğaz olanlar için geçerli. Zaten darboğazınız yoksa, fazla işe yaramaz.Denedim ve yine de FPS'de artış gözlemleyemedim. Sistem Ryzen 7 2700 RTX 2070S. 1080P RTX Ultra DLSS kalitede hala 50 FPS alıyorum. Bu yöntemi yaptığımda da 50 alıyorum. 1 FPS bile artmadı.
Buna benzer bir şey daha önce NFS Heat'in 'crack' versiyonunda görmüştüm. Oyunun cracki yüzünden AMD FX işlemcilerde oyun açılmıyordu.Arkadaşlar Donanım Arşivi video attı bu konuyla ilgili. Burada ise nasıl performans kilidini kaldıracağını anlatmış. Deneyen var mı? Gerçekten performans kilidi olabilir mi?
İki ihtimal düşünüyorum hocam.Yalnız öne sürülen tez yanlış gibi.
Zira bu denli bir kod yığınını, yapıyı ICC dışında ne ile derlemeleri mantıklı olurdu bilemiyorum. Kimi zaman GCC veya alternatif derleyicilerden daha hızlı olabiliyor ICC. Üstelik AMD işlemciler de dahil buna yanlış bilmiyorsam.
Yine de firma oyunu yayınlamadan önce kullanıcıların yaptığı çözümü kendileri de uygulayabilirdi.
@TerabyteForever hocamızı etiketleyelim görürse belki birkaç kelam edip bizi bilgilendirir bu konuda.
x86 tarafında yüksek performans gerektiren işlerde ICC'nin ben de öne çıktığını birkaç yerde okumuştum, o yüzden aklıma takılmıştı. Intel bilindiği gibi x86 mimarisinin zaten tasarlayanı. Oyunu oynamadığım için executable dosyalar AMD64 mü veya x86 mı derlendi emin değilim fakat ne olursa olsun performans anlamında bi' tık daha öne çıkıyor dediğin nedenlerden ötürü olsa gerek.Ya Intel derleyicisi cidden Intel işlemcilerde GCC ve MSVC/C++'a göre işlemcinin belirli bölgelerini daha iyi tanıyor, AVX gibi vektörel uzantıları daha iyi yorumluyor, ki Internet'te de öyle şeyler olabileceğini okumuştum.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.