Technopat Neden Sistem Toplamıyor?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Cyberpunk 2077'deki AMD performans düşüklüğünün de geliştirici tarafından inadığına yapıldığını düşünüyorsundur sen, izlediğin her videoya zombi gibi inanıyorsan. Sorun AMD'nin hatası desem karşı çıkarsın bana. Malum, her izlediğini doğru olarak kabul ediyorsun da. Bıraktın mı C++ kontrolcüsünü devre dışı? 😅

Buna bir eklenti yapayım, ki boş kalmasın. :) Bu sorun ta AMD'nin Bulldozer mimarisinde yaptığı, çekirdek kandırmacasına dayanıyor. AMD, işlemcilerini barındırdığından fazla çekirdekliymiş gibi satmıştı.

Olay aslında şu, AMD her iki çekirdek için bir kaynak ayırmıştı. Yani kabaca anlatmak gerekirse, iki araba motoru için bir benzin deposu koymak gibi bir şey. Çekirdekler Hyper Threading gibi çalışıyordu yani...

Ama Hyper Threading'den çok farklı olarak; yapılacak iş iki thread arasında bölünmek yerine, iki farklı iş iki farklı threade gönderiliyordu. Bu da iki farklı threadin, tam kapasite çalışmasına sebep oluyor. E, kaynaklar paylaşıldığı için de performans ciddi derece düşüyor...

Bu konuyla alakalı güzel bir makale:


Ve ondan bir kesit:

"O zamanlar zor durumdaki AMD için işleri daha da kötü hale getirmek için, şirket yongaları sekiz çekirdekli modeller olarak ilan etti, aslında her biri paylaşılan bir ön uç, önbellek ve kayan gibi paylaşılan kaynaklara sahip iki yürütme çekirdeğine sahip dört modül içeriyordu. nokta birimi, yani çekirdekler bağımsız olarak çalışamıyordu. AMD, çift çekirdekli modüllerin hala iki geleneksel çekirdek tanımını karşıladığını iddia etti, ancak bazı müşteriler aynı fikirde değildi. "

Cyberpunk 2077'nin yaptığı şey de bunu önlemek aslında. Sistemde AMD işlemci algıladığı zaman, kullanılacak maksimum thread sayısını sınırlıyor. Bu da işlemcilerden maksimum performansın alınmasını engelliyor.

"Intel C++ derlemesinin Ryzen işlemcilerinin SMT kullanmasını engellediği..." gibi bir iddia hoş değil, doğru da değil. Bunu birilerine sataşmak için söylemiyorum ancak durum bu yani.

Buyrun, ilgili ve güzel bir makale:


İşlemciniz veya GPU'nuz ne olursa olsun, Cyberpunk 2077 sisteminizin sınırlarını zorlayabilir. Bununla birlikte, becerikli redditörler, oyun kodunun bazı AMD işlemcilerinde performansa önemli ölçüde zarar verdiğini keşfettiler, çünkü görünüşe göre CPU'nuzun Team Red'in 2011 dönemi Buldozer platformunu kullanıp kullanmadığını kontrol ediyor ve eğer değilse, mevcut iş parçacığı sayısını sınırlıyor.

Neyse ki, aynı kişiler, belirli koşullar altında bazı AMD Ryzen işlemcilerle büyük performans kazanımlarına yol açabilecek basit bir düzeltme de hazırladılar. Düzeltmeyi, hangi işlemcilerin hangi koşullarda fayda sağladığını belirlemek için en iyi CPU'lardan bazıları da dahil olmak üzere birkaç Ryzen CPU ile test ettik. Bazı Cyberpunk 2077 karşılaştırmalarında% 23'e varan bir kazanç kaydettik, bu nedenle Ryzen CPU'nuzun performansıyla sınırlıysanız düzeltme kesinlikle faydalı olacaktır.

Testlerimiz, düzeltmenin daha hafif çekirdek sayısına sahip AMD yongaları için iyi çalıştığını gösteriyor, bu nedenle sekiz veya daha az çekirdekli herhangi bir Ryzen yongası fayda sağlayacaktır. Performans kazanımları, Ryzen işlemcilerin dört neslinin tümü için geçerlidir, ancak iyileştirmeler, bir GPU darboğazına ne kadar yakın olduğunuza bağlı olarak değişecektir. Düzeltmeyi kendi başınıza nasıl uygulayabileceğinizi de özetleyeceğiz.

Cyberpunk 2077, tüm zamanların en çok beklenen oyunlarından biridir, ancak özellikle yüksek çözünürlüklerde ve aslına uygunlukta oynamak istiyorsanız PC'nizde kesinlikle cezalandırıcıdır (Cyberpunk sistem gereksinimleri değerlendirmemize bakın). Her zaman olduğu gibi, topluluk oyun için en iyi ayarları araştırmaya ve faydalı hackler aramaya başladı.

Ortaya çıkan en büyük hack, Cyberpunk'ın AMD Ryzen işlemcilerini sonuna kadar kullanmadaki bariz yetersizliği etrafında toplanıyor. İşlemcinin kullanabileceği tüm iş parçacıklarını kullanmak yerine, oyun kodu yalnızca bazı durumlarda fiziksel çekirdeklerde çalışır. Sonuç olarak, bazı iş parçacıkları kullanılmadan bırakılır ve potansiyel performans masada kalır. Aynı sorunlar Intel'in işlemcileri için geçerli görünmüyor.

Oyun geliştiricilerinden sorunun daha iyi bir açıklamasını almaya çalışıyoruz. Şimdilik AMD'nin sorunu, Cyberpunk 2077'nin sistemde yüklü işlemciyi tespit etmek için kullandığı GPUOpen yazılım paketinden kaynaklanıyor gibi görünüyor. Görünüşe göre, bu kontrol AMD yongasının bir Buldozer modeli olup olmadığını belirler ve değilse, yazılım çipe zamanlayıcı iş parçacığı sayısının yarısını atar. Bu, AMD'nin işlemcilerinden bazılarının yetersiz kullanımına yol açar.

Düzeltme nispeten basittir, ancak herhangi bir onaylanmamış ve resmi olmayan düzeltmede olduğu gibi, riski size ait olmak üzere ilerleyin. Ayrıca, düzeltme her koşulda çalışmaz. Aşağıda göstereceğimiz gibi, bazı donanım yapılandırmalarının (genellikle sekizden fazla çekirdekli işlemciler) sonuç olarak gerçekten performans kaybedebileceğini bilmelisiniz. Ayrıca, belirli model yamadan yararlanmasa bile, düzeltmenin Ryzen işlemcilerde daha yüksek CPU kullanımına neden olma eğiliminde olduğunu unutmayın.

Google çeviri kullanılmıştır.
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı