The Last of Us Part II Remastered Metacritic'de 91 puan aldı!

  • Konuyu başlatan xefe
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 38
  • Görüntüleme 1B
Tek bir olay için bu kadar da gömülmemeli bence. Tamam büyük bir olay ama tüm olayları iki perspektiften görmek iki tarafında haksız olmadığını anlatması bayağı iyiydi. SJW’de bir yerden sonra e yeter artık dedirtti ama hikayenin asıl anlattığı kısım gayet iyiydi bence.
Tek bir olay dediğiniz oyunun temeli gibi birşey hocam.
Bu oyunun hikayesine dandik diyenler tamamen sonda intikam alınmadığından dolayı diyor. Arkadaşlar bu oyuna farklı pencereden bakabilirseniz aslında bir başyapıt olduğunu anlarsınız.
ellie elindeki her şeyi kaybediyor ve son sahnede intikam almanın gereksiz olduğunu düşünüyor, son sahnede bu yüzden Joel'u görüyor. Şu oyunun hikayesine sürekli dandik dandik demeyin biraz farklı bakmayi öğrenin. Abby haksız mıydı? Babası şey uğruna öldü gitti. Eminim sonda o intikamı alsaydık
herkes bu oyunun hikayesine müthiş diyecekti.
Farklı açıdan bakıyorum yine dandik.😆

Kurgu saçmalıktan ibaret. İki karakterin hikayesini oynattırmayı düşünüyorsan 20 saatlik oynanışı her bir karaktere yarı yarıya bölerek kurgu yapmazsın. Filmlerde veya diğer oyunlarda neden her bir karakter için sahne sahne senaryo ilerliyor? Ellie ile oynayıp Abby karakterine geçiş yaparken oyun sinematiği bölüyor. Daha sonra Abby karakterini 8-7 saat oynattırıyor. Daha sonrada sinematiği ilk böldüğü yerden devam ettiriyor.

Abby'nin hikayesine de o kadar derin girmesine, Ateş Böceklerini, W.L.F ve Serafileri de o kadar anlatmasına gerek yoktu. W.L.F, Serafiler, Ateş Böcekleri falan derken her birinin hikayesini dinliyoruz. Farklı fikirlere empoze ederek hikaye ilerliyor. Daha önceki mesajlarımda da bu durumu anlattım. Abby'nin hikayesi oyunun asıl senaryosuna zarar veriyor. Mesela Lev ve Yara Abby'nin iyi, vicdanlı biri olduğunu kanıtlamak için oyuna koyulmuş sadece. Bunu da 5-6 saatlik bölümler ile anlatıyor. Ayrıca Abby'nin aşk hayatını da görmek zorunda değildik. Hadi Ellie'nin aşk hikayesi senaryoya yardım ediyor da Abby'nin aşk hikayesi ne alaka?

Bu oyunun tek iyi yanı sonu sanırım. İlk başta beğenmemiş olsam da daha sonradan ısındım ve tek beğendiğim yanı sonu oldu .Kısaca oyunun intikam üzerine kurulmamış olması beğenmemek için tek sebep değilmiş. Yukarıdaki saydıklarım benim için eksileridir.
 
Tek bir olay dediğiniz oyunun temeli gibi birşey hocam.

Farklı açıdan bakıyorum yine dandik.😆

Kurgu saçmalıktan ibaret. İki karakterin hikayesini oynattırmayı düşünüyorsan 20 saatlik oynanışı her bir karaktere yarı yarıya bölerek kurgu yapmazsın. Filmlerde veya diğer oyunlarda neden her bir karakter için sahne sahne senaryo ilerliyor? Ellie ile oynayıp Abby karakterine geçiş yaparken oyun sinematiği bölüyor. Daha sonra Abby karakterini 8-7 saat oynattırıyor. Daha sonrada sinematiği ilk böldüğü yerden devam ettiriyor.

Abby'nin hikayesine de o kadar derin girmesine, Ateş Böceklerini, W.L.F ve Serafileri de o kadar anlatmasına gerek yoktu. W.L.F, Serafiler, Ateş Böcekleri falan derken her birinin hikayesini dinliyoruz. Farklı fikirlere empoze ederek hikaye ilerliyor. Daha önceki mesajlarımda da bu durumu anlattım. Abby'nin hikayesi oyunun asıl senaryosuna zarar veriyor. Mesela Lev ve Yara Abby'nin iyi, vicdanlı biri olduğunu kanıtlamak için oyuna koyulmuş sadece. Bunu da 5-6 saatlik bölümler ile anlatıyor. Ayrıca Abby'nin aşk hayatını da görmek zorunda değildik. Hadi Ellie'nin aşk hikayesi senaryoya yardım ediyor da Abby'nin aşk hikayesi ne alaka?

Bu oyunun tek iyi yanı sonu sanırım. İlk başta beğenmemiş olsam da daha sonradan ısındım ve tek beğendiğim yanı sonu oldu .Kısaca oyunun intikam üzerine kurulmamış olması beğenmemek için tek sebep değilmiş. Yukarıdaki saydıklarım benim için eksileridir.
Abby’nin hikayesini o kadar uzun tutmalarının sebebi muhtemelen karaktere ısındırmak onun da haksız olmadığını daha iyi anlamamızı sağlamak. Daha uzun süre vakit geçirdiğim karaktere daha çok bağlanabiliyorum. İki perspektif olayını çok iyi yansıtmış bence. Sizin eksi saydığınız şey büyük bir artı bana göre. İlk Abby’e geçtiğimde bu kim lan diyordum ama sonradan ellie kadar benimsediğim bir karakter oldu. 1 saatte anlatıp geçselerdi Abby’nin de haksız olmadığına inandırtamazlardı bir çok oyuncuyu. Ben de bu yüzden yaptıklarını ve mantıklı bir şey olduğunu düşünüyorum. Oynanış anlamında üst seviye bir oyundu animasyon kalitesi müthişti grafikleri saymaya gerek yok zaten sanırım. Tek iyi yanı sonu değil yani. Benim için tek eksiği Neil Druckmann’ın SJW’yi sınırına kadar zorlamasıydı.
 
Abby’nin hikayesini o kadar uzun tutmalarının sebebi muhtemelen karaktere ısındırmak onun da haksız olmadığını daha iyi anlamamızı sağlamak. Daha uzun süre vakit geçirdiğim karaktere daha çok bağlanabiliyorum. İki perspektif olayını çok iyi yansıtmış bence. Sizin eksi saydığınız şey büyük bir artı bana göre. İlk Abby’e geçtiğimde bu kim lan diyordum ama sonradan ellie kadar benimsediğim bir karakter oldu. 1 saatte anlatıp geçselerdi Abby’nin de haksız olmadığına inandırtamazlardı bir çok oyuncuyu. Ben de bu yüzden yaptıklarını ve mantıklı bir şey olduğunu düşünüyorum. Oynanış anlamında üst seviye bir oyundu animasyon kalitesi müthişti grafikleri saymaya gerek yok zaten sanırım. Tek iyi yanı sonu değil yani. Benim için tek eksiği Neil Druckmann’ın SJW’yi sınırına kadar zorlamasıydı.
Neil Druckman, Brezilya aşk dizilirinden bozmaca bir hikaye yazmış Abby'e. Abby, Owen ve Mel ile aralarında çarpık ilişki kurmuş bildiğin. Karaktere böyle ısınmamızı düşünüyorsa çok yanlış düşünmüş.

Senaryonun ne Serafileri ile bağlantısı var ne de W.L.F ile ama Abby'nin bölümlerinde sadece onlardan bahsediliyor. Oyunun anlatmak istediği senaryo bu değilken Abby'ye farklı bir yol çizilmiş. Bu yolda senaryo ile bağlantıyı koparıyor. Oyunun yarısından sonra "abi biz ne yapıyoruz ya" dedirtiyor.

İnternette belirli bir kitle Ellie ve Joel'cu olarak Abby'e kin ve nefret güdüyor. Benim oyun için saydığım eksiler fanlıktan kaynaklı değil. Abby için düşünülen intikam hikayesi çarpıtılmış. Ne olduğu belli olmayan bir yere evriliyor.

Abby'nin hikayesini oynarken Lev'in saçma sapan tavırlarını, hikayesini görmek istemiyorum ben. Ablasının kolu kesiliyor o tutturmuş "ben annemi görecem". Kaçtıkları yere geri dönmeleri de ayrı bir kafa. Hikaye ittirile ittirile bir yere getirilmeye çalışılıyor.
 
Hocam yorumunuza katılmakla beraber bir örnek vereyim RDR 2 spoıler'ı var içinde:
RDR 2'de John, Micah'ın kafasına sıkmasa, herkes bu nasıl son, Rockstar böyle şöyle diyecekti. Fakat oyuncuları Arthur'un ölmesi derinden etkiledi ve üstüne de Micah'ı öldürüp intikam alınca oyuncular bu oyunun hikayesini çok beğendi. Benim en sevdiğim oyun RDR 2 fakat şunu ekleyeyim bu bahsettiğim final senaryosu tipik bir intikam alma senaryosuydu. Ama diğer tarafta TLOU2'de çok ayrı bir dramatik senaryo var. Bir tarafta intikam uğruna yola çıkan ellie diğer tarafta da Abby'nin çift pencereden bakarak oynadığımız bir senaryo var. Yahu oyuncular buna bile laf etti, yapımcılar Abby'i sevdirmek için oynattırdı bize diye. Böyle düşünen gitsin Doom'da canavar kessin abi, görmüyor musunuz iki tarafta da aynı olayı yaşayan iki genç kız var ve ikisi de son sahneye gelindiğinde birinin elinde ne bir dostu diğerinin de ne bir parmağı kalıyor. Ellir çiftlikteki eve gelince gitar bile çalamadı be. Abby'nin kaslari bile eridi gitti :D Son sahnede abby'i öldürsek ne yazardı kadın zaten yaşayan bir ölü haline gelmiş. Yani bizim Türk oyuncularına tipik senaryoyu ver hocam afiyetle yerler, aman intikam almadan oyun bitmesin, hemen alalım intikamı :D

Hocam, belki biraz abartı olabilir, ama oyun bittikten sonra Arthur'u oynayamamak bence saçma. Aslında, alternatif bir son olarak, oyunun tamamlandıktan sonra Arthur'la oynamamızı sağlayacak bir şey yapabilirlerdi. Çünkü insanlar, bence, Arthur'u John'dan daha çok seviyorlar.
 
Hocam, belki biraz abartı olabilir, ama oyun bittikten sonra Arthur'u oynayamamak bence saçma. Aslında, alternatif bir son olarak, oyunun tamamlandıktan sonra Arthur'la oynamamızı sağlayacak bir şey yapabilirlerdi. Çünkü insanlar, bence, Arthur'u John'dan daha çok seviyorlar.
Saçma değil aslında. Rockstar'ın sevilen yanlarından biri de bu. Cesur karar alabiliyorlar. Eğer bir karakter öldüyse ölü olarak kalır. Onu geri getirmenin bir anlamı olmaz.
Mesela RDR1'de de John ölünce onun oğlu Jack'i yönetiyorduk ve final görevden sonra öyle de kalıyordu.
 
Saçma değil aslında. Rockstar'ın sevilen yanlarından biri de bu. Cesur karar alabiliyorlar. Eğer bir karakter öldüyse ölü olarak kalır. Onu geri getirmenin bir anlamı olmaz.
Mesela RDR1'de de John ölünce onun oğlu Jack'i yönetiyorduk ve final görevden sonra öyle de kalıyordu.

Hocam biliyorum, haklısınız ama dediğim gibi alternatif bir son olarak eklenebilirdi oyun bittikten sonra. Ne biliyim oyunu bitirdikten sonra içimde fazlasıyla bir boşluk oluştu tekrar oynamak istesem her şeyi hatırladığımdan dolayıda anlamsız geliyor.
 

Geri
Yukarı