Unity3D doğru sahne yüklemesi nasıl yapılır?

phan metal

Centipat
Katılım
10 Temmuz 2022
Mesajlar
1.199
Çözümler
5
Merhaba.
Unity3D ile Scene Manager ile doğrudan sahne yüklemek yanlış bir yöntemmiş diye öğrendim birinden ama kendisiyle daha iletişim kuramadım.
Ben normalde

C#:
LoadScene(sahneAdi, LoadSceneMode.single)

(Şu an tam ya da doğru bir Syntax'ı yazmadım) şeklide yüklüyorum. Çünkü diğer sahnelerin arka planda çalışmasını istemiyorum ama doğrudan single ya da adaptive şeklinde yüklemek, sistemi yoran veya o an performansı düşürüyormuş.

En doğru şekilde sahne yüklemesi nasıl yapılır arkadaşlar?
 
Merhaba.
Unity3D ile scene Manager ile doğrudan sahne yüklemek yanlış bir yöntemmiş diye öğrendim birinden ama kendisiyle daha iletişim kuramadım.
Ben normalde.

C#:
LoadScene(sahneAdi, LoadSceneMode.single)

(Şu an tam ya da doğru bir Syntax'ı yazmadım) şeklide yüklüyorum. Çünkü diğer sahnelerin arka planda çalışmasını istemiyorum ama doğrudan Single ya da adaptive şeklinde yüklemek, sistemi yoran veya o an performansı düşürüyormuş.

En doğru şekilde sahne yüklemesi nasıl yapılır arkadaşlar?

Loadscene(sahne numarası);
Build kısmında sahne numaraları en üstte yazar.
 
Eğer adaptive scene yüklemeniz gerekmiyorsa yüklemeyin. Adaptive scene arka planda 2. Bir sahne yükler. Ve istediğiniz zaman diğer sahneyi devre dışı bırakıp ona geçebilirsiniz. SceneManager.LoadScene("sahne adı"); şeklinde yüklemeniz yeterli. Ekstra bir şey yapmanıza gerek yok. Ben yanlış olduğunu duymadım hiç. Performansa bi etkisini de görmedim
 
Dediğinizi anlayamadım kusura bakmayın.
Yok bakmam kardeş. Ayıpsın.

Eğer adaptive scene yüklemeniz gerekmiyorsa yüklemeyin. Adaptive scene arka planda 2. Bir sahne yükler. Ve istediğiniz zaman diğer sahneyi devre dışı bırakıp ona geçebilirsiniz. SceneManager.LoadScene("sahne adı"); şeklinde yüklemeniz yeterli. Ekstra bir şey yapmanıza gerek yok. Ben yanlış olduğunu duymadım hiç. Performansa bi etkisini de görmedim
Direkt yüklersen belki küçük verilerden bir şey olmaz büyük verileri yüklerken sistem, kasabilir veya çökebilir diye düşünüyorum.
 
Yok bakmam kardeş. Ayıpsın.


Direkt yüklersen belki küçük verilerden bir şey olmaz büyük verileri yüklerken sistem, kasabilir veya çökebilir diye düşünüyorum.
Büyük verili sahneleri parça parça yüklemenin bir metodu yok maalesef bildiğim kadarıyla. Bunun için sahne içindeki objeleri kendiniz başlangıçta kapatıp o anki kameranın gördüğü objeleri ve etrafını açıp kapatmalısınız.
 
Arkadaş belki async yüklemeyi kastediyordur.
Bu şekilde asenkron bir biçimde sahne yükleyebilirsin. Mesela sahne yükleneceği sırada ekranda bir adet loading bar göster, o sırada da bu metod çalışsın, yüklenince otomatik geçer.

1658731002634.png
 
Oyun programlarken kuracağınız mantık tamamen size kalmış. İster scene manager ile sahne yüklersiniz. İsterseniz tek scene içinde tüm levelları prefab yapar ve level complete oldukça birini açar diğerini kapatırsınız. Hiçbiri doğru/yanlış olmas. Oyun türüne göre hangisi kullanışlıysa öyle hareket edebilirsiniz
 

Yeni konular

Geri
Yukarı