Çözüldü Unity'de Game sekmesinde oyun gözükmüyor

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Samsunliii

Decapat
Katılım
22 Eylül 2020
Mesajlar
80
Main Camera objesinin karakterimi takip etmesi için slerp metodunu yazdım ve scriptimi main camera içerisine attım, oyunu test ettiğimde Game tabı mavi oluyor.

Scripti sildiğimde düzeliyor. Unity'de daha yeniyim, bilen varsa aydınlatsın lütfen.
Bunun sebebi nedir?

maincamera hatası.PNG
 
Çözüm
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z), cameraSpeed);
}
}
C#:
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z-10), cameraSpeed);
}
}

Böyle deneyin.
Çünkü Cameranın z posizyonu değişiyor. Büyük ihtimal karakterin z pozisyonu 0. Normalde camera -10 olarak ayarlı. Sen slerp kullanırsan karakterin pozisyon değerlerini cameraya atamış oluyorsun. Yani z değeri 0 oluyor. Slerp kodundan sonra cameranın z pozisyonunu -10 olarak ayarlayın sorun çözülecektir.
 
Çünkü Cameranın z posizyonu değişiyor. Büyük ihtimal karakterin z pozisyonu 0. Normalde camera -10 olarak ayarlı. Sen slerp kullanırsan karakterin pozisyon değerlerini cameraya atamış oluyorsun. Yani z değeri 0 oluyor. Slerp kodundan sonra cameranın z pozisyonunu -10 olarak ayarlayın sorun çözülecektir.
Sorunuma yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
 
Kodunuzu atın düzelteyim.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z), cameraSpeed);
}
}
 
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z), cameraSpeed);
}
}
C#:
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z-10), cameraSpeed);
}
}

Böyle deneyin.
 
Çözüm
C#:
public class CameraManager : MonoBehaviour
{
public Transform target;
public float cameraSpeed;

// Start is called before the first frame update
void Start()
{

}
// Update is called once per frame
void Update()
{
transform.position = Vector3.Slerp(transform.position, new Vector3(target.position.x, target.position.y, target.position.z-10), cameraSpeed);
}
}

Böyle deneyin.

Çok teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çünkü Cameranın z posizyonu değişiyor. Büyük ihtimal karakterin z pozisyonu 0. Normalde camera -10 olarak ayarlı. Sen slerp kullanırsan karakterin pozisyon değerlerini cameraya atamış oluyorsun. Yani z değeri 0 oluyor. Slerp kodundan sonra cameranın z pozisyonunu -10 olarak ayarlayın sorun çözülecektir.
Çünkü Cameranın z posizyonu değişiyor. Büyük ihtimal karakterin z pozisyonu 0. Normalde camera -10 olarak ayarlı. Sen slerp kullanırsan karakterin pozisyon değerlerini cameraya atamış oluyorsun. Yani z değeri 0 oluyor. Slerp kodundan sonra cameranın z pozisyonunu -10 olarak ayarlayın sorun çözülecektir.
Mesajın üzerinden zaman geçmiş ama yinede benimde işime yaradı teşekkürler . <3
 

Geri
Yukarı